/spanien/barcelona/forum/6504.aspx/spanien/barcelona/forum/6504.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dinho, Messi
2013-08-25 22:53
Lite väl negativa tongångar här va!? Vi vann ju en av ligans svåraste bortamatcher utan Messi och Busquets. Ganska övertygande också var bara sista 10 som Málaga kom till ett par farliga lägen men tycker helt klart vi var värda 2-0 mer än dom var värd 1-1.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-08-25 22:52
Herregud vad jag saknar Carles Puyol. En viss herre vid namn Gerard Pique förtjänar en hård saftig örfil från el Capitan. Fy fan vad pinsamt försvaret var idag. Bolltapp överallt. Och då var vi tillbaka på det här med domarnivån i La Liga. Hur man INTE kan skicka ut Gamez för den där mini skallningen på Neymar är så jävla löjligt. Det är inte direkt rött kort så allvarlig var den inte men defintivt ett gult, vilket hade fått honom att kliva av i och med att han hade ett gult innan. Sen den där incidenten på slutet när Sergi Roberto blir helt screenad från situationen av Eliseu vilket öppnar upp för ett gigantiskt skottläge för en Malaga-spelare som Valdes greppade enkelt. Vad tänker dessa domare med? Var får dom sin utbildning ifrån? Disney? Trött på den här skiten.
xaviiniesta
6poäng o 8-0 i målskillnad efter två omgångar är inget man ska klaga på!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
Massimo Tiki Tata - när jag läser ditt inlägg undrar jag om du ens såg matchen? Första halvlek kunde Malaga knappt komma ut ur sitt eget straffområdet, samt att man hade tur med en hel del situationer där vi borde ha gjort mål.
Barcelona Bästelona
2013-08-25 22:51
3 viktiga pinnar! Drar lite slutsatser från matchen!

- Fabregas var fantastisk första halvlek, tappar en aning i andra men mer än godkänd efter 90 minuters spel.

- Alexis känns som ett nyförvärv. Brukade kolla på Udinese lite då och då innan och jag får flashbacks från när han spela där.

- Pedro känns fortfarande ur form, trots målen mot Levante. Dålig idag, dålig mot Atletico.M

- Presspelet börjar komma tillbaka, sitter inte helt 100 än men på god väg!

- Neymar imponerar allt mer. Ett piggt inhopp och skapade oreda i Malagas försvar.

- Mascherano! Känns som om att han verkar ta allt mer ansvar i backlinjen med Tata som tränare. En utav planens bästa.

- Valdes räddar oss.

- Vad har hänt med Alba egentligen? Tycker att killen lever för mycket på sin snabbhet. Adriano bör faktiskt gå före i startelvan. Btw, Adriano gör en supermatch!
Barcelona DM1982
2013-08-25 22:51
Känns som om folk överdriver rejält. Malaga spelade bra, de gjorde som Schuster sa att de skulle göra vilket var att parkera bussen och allt annat de hittar framför mål. Det är jäkligt svårt att möta ett sådant lag, vad de än heter.

Det är väldigt tidigt i säsongen, det är knappast nu som Barcelonas spel ska klaffa. De kommer alltid plattmatcher men det viktiga är att vinna även dem, inte bara när man glänser mot Levante.

Neymar var pigg, spelet gick lite snabbare när han kom in.

Det är alldeles perfekt att vila Messi, tvingas byta i halvtid, spela med Song, byta in Sergi Roberto, vila Neymar mer än en halvlek och ändå vinna en grisig match mot Malaga borta.

Ha lite perspektiv på saker och ting.
Barcelona Mido
2013-08-25 22:50
offfff det va skönt,, ni som säger att försvaret va dåliga, jag tyckte att mittfältet va orsaken att försvaret såg dåligt ut
Barcelona Bàckis
Fyfan va Pedro är dålig, skicka ner honom till B-laget och plocka hem Deulofeu!
Barcelona Massimo Tiki Tata
Jag hoppas bara att det har och göra med att säsongen precis har börjat men jag var långt ifrån imponerad den här matchen. Ska det se ut såhär när Messi är borta kommer vi ha stora problem om han nångång blir borta under längre tid. Det är ändå starkt att vi tar med oss 3 poäng när matchen ser ut som den gör. Måste också ge cred till Malaga som gör en bra insats. Xavi börjar oroa mig och jag vet inte hur den frågan kommer lösas...
Barcelona Barcelonistas
2013-08-25 22:49
Tycker vi gör en bra match att det slutar 0-1 är ju bara helt fel ska man kolla igenom bollinnehav och målchanser så hade ett rättvist resultat varit 0-3 till oss..
Barcelona Mr. H
@FCBlaugrana:

De flesta dueller han går in i så faller han, inte att han filmar utan att han är för klen helt enkelt!
Barcelona NeymarMessi
3 söta poäng. Bra spel tills lite oroligt försvar senaste 10. Vi skapar många chanser utan Messi och Neymar. Det är ett stort plus! Bra pressspel! In Tata I Trust!
Barcelona NoGo™
Valdes kungen! Kommer vara omöjligt att ersätta han!
Barcelona Nicke94
Härlig seger Barca :-)
Barcelona Essienesque
2013-08-25 22:48
Haha, hur i helvete kan inte ledningen värva en mittback efter att ha sett detta?
Barcelona Acrobat
Det där var en katastrofalt dålig match! Fantasilöst framåt och slarvigt bakåt. Vi ska vara oerhört glada för 3 poäng. Det hade kunnat sluta betydligt värre än så. Fortsätter det att se ut på det här viset så kommer det bli problematiskt.

Neymar bäst på plan. Han försöker i varje fall hitta på någonting och lyckas dessutom bryta mönstret återigen. Han måste starta. Både Pedro och Sanchez har för stora problem att dra sina gubbar på kanten och då låser sig anfallsspelet.
Barcelona jawwa
Sätt Xavi och Pedro på bänken så är många problem lösta. Känns nästan som Xavi försämrar Iniesta..
Barcelona Andresito
Neymar har spelat så bekvämt med bollen ikväll, otroligt skönt! Bra att Xavi gav honom frisparken efter att han skrek "Xavi Xavi!"
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-25 22:47
Tack för de tre poängen! Gör att man kan sova gott trots allt. Men jag tycker inte vi har gjort något åt de uppenbara brister vi hade ifjol. Neymar kan dock bli fundamental framöver, men det fattas fortfarande en pjäs ..
Barcelona Bàckis
Tack för 3 p Victor!
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
Vi ska vara RUSKIGT glada över 3 poäng idag! KATASTROFFÖRSVAR!!!
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-25 22:46
Neymar fortsätter att imponera!
Barcelona Mr. H
2013-08-25 22:46
Vi kommer verkligen att få i oss om vi inte skärper till oss i försvaret!!
Barcelona Rambla~
2013-08-25 22:45
3p tar vi med oss, det räcker så.
Barcelona Shanghai
Vi kommer ingenstans utan Messi.
Barcelona FCBlaugrana
@Mr. H:

Vänta nu.. Vilken situation pratar du om nu?
AndreD -
2013-08-25 22:44
Alba är så jävla dålig defensivt
Barcelona Shanghai
Det kommer att bli svårt i CL.
Barcelona Shanghai
Vad håller vi på med?
Barcelona Rambla~