/spanien/barcelona/forum/6498.aspx/spanien/barcelona/forum/6498.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2013-08-29 19:34
PS. Nu kastar jag nog sten i glashus här - men detta forum skulle må bättre av att vara mer ett forum än en chatt. Jag menar, antalet inlägg som produceras under en match eller under en lottning. Ni måste skämta. Orka sitta och bläddra igenom 80 inlägg på rad där det står "MESSIIII!!" eller "Vad fan gör domarn!!! eller "YESS!!". Blandat med lite shit om religion och palestinakonflikten då och då. Det är JÄKLIGT lite läsvärt helt enkelt. Och nej, det är inte så läsvärt detta inlägg heller. Men kan inte alla bara tänka efter en gång innan de klickar på "Skicka". Eller så kan admin lägga in en popup som kommer upp där det står "Allvarligt, bidrar detta med något till forumet eller kan du lika gärna skippa det?"

Bäst vore om det fanns ett kompletterande chatfönster under matcher. Så slapp allt sådant hamna här.
Barcelona Rambla~ - Zubi fuera!
2013-08-29 19:33
Saker som tex upptäcka att Xavi och Messi oftast suger på frisparkar. Cesc och Neymar borde lägga fler istället. Varför går inte Tata in och petar i sådant? Varför låta allt rulla på som vanligt? Jag kan tycka att en ny tränare borde kunna se sådana uppenbara saker och göra lite förändringar.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-29 19:30
Rambla Jag är också otålig. Men Tata är jag beredd att de lite tid. Transferfönstret stänger däremot om några dagar..!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona petersays
2013-08-29 19:29
Riktigt kul att se Eto'o i Chelsea i år! Hoppas på många mål!
2013-08-29 19:26
@Júnior ´:

Inga förändringar för att starka grupperingar med tex Xavi och Puyol inte vill ha det? Det där är något jag skulle vilja veta hur det ligger till med. Man börjar ju undra lite.
2013-08-29 19:24
1.70

Tja, vi tar ju in en tränare som är nöjd med det han får till sitt förfogande. Ser på fotboll ungefär på samma sätt som Pep och Tito. Jag personligen hade velat ha en större förändringar även om stora förändringar alldeles för snabbt kan vara farliga. Jag är väl otålig antar jag.
Barcelona Júnior ´
2013-08-29 19:24
Rambla~ - Zubi fuera!

Jag tror inte att männen i kostymerna ville ha alltför stora förändringar. Det var därför de valde just Tata. Martino kör på som han tidigare har gjort bara. Det enda vi får hoppas på är att vi stöter på hinder, dock inte för stora men tillräckligt för att Tata ska inse att det behövs en förändring. Jag hoppas innerligt att han då är the man with the plan!
Barcelona Júnior ´
2013-08-29 19:23
Dubbelpost.
2013-08-29 19:22
@L.A.M Nr 10:

Du har så klart rätt. Det är inte många tränare som går in i en klubb av den digniteten som Barcelona är och förändrar för mycket redan i början.
2013-08-29 19:22
Rambla Jag har bönat och bett att vi ska köpa en mittback och en "plan B forward" i typ två år nu. Men det verkar omöjligt för klubben att ordna fram det som gemene supporter anser nödvändigt... Varför kan inte Barca va liiiiite mer som övriga storklubbar och faktiskt göra ett par köp under transferfönstret? Jag är den första att förespråka kontinuitet och att ge ungdomarna chansen, men i år hade det faktiskt behövts större förändringar. Alla förväntade sig det.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-29 19:20
Rambla

Tycker vi ska ge han mer tid. Två ligamatcher och två förvisso rätt heta supercupmöten mot Atlético är inte mycket. 10 matcher in i ligan, El Clásico och lite spel i CL kan vi utvärdera mer. Och ännu mer efter den här säsongen.
Barcelona Explict
2013-08-29 19:19
När sätts datumen? När är bortamatchen mot Celtic tex? Vill minnas att det brukar komma upp ganska direkt efter?
2013-08-29 19:15
Hade inte ni också förhoppningar när Barca valde ta in en tränare helt uiifrån klubben att han skulle göra fler förändringar än han gjort? Spelet ser ungefär likadant ut som innan förutom att pressen används igen. Fast jag hade hoppats på fler förändringar. Varför köra på som Tito och Pep gjorde med tex Cesc som falsk nia? Varför har tex inte Tata en ide om att vilja ha en riktig striker tillgänglig? Jag menar, folk utanför bubblan FC Barcelona borde ju ha ett annorlunda sätt att se på fotbollen, speciellt en tränare från Sydamerika som aldrig tränat i Europa. De enda förändringar han gjort är att han infört presspelet igen och att man numer tar man-markering på hörnorna istället för zon-markering. Har ni andra inte haft sådana funderingar om den nya tränaren? Hoppats på lite nytt i vårt sätt att spela. Vad tror ni, har han ens mandat uppifrån att ändra på för mycket? Han kanske är väldigt styrd uppifrån? Det skulle förvåna mig, för det skulle krävas att vi då hade en väldigt stark sportdirektör med klara direktiv om hur Barca ska spela. Vi vet alla att Zubi kanppast är den mannen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-29 19:15
Angående Ribéry är han enligt mig värd detta pris. Det bygger mycket på europaspelet och där var Bayern och Ribéry ruskigt grymma. Messi var skadad och osynlig mot Bayern där Ribéry var riktigt bra och i kvarten var Messi halvskadad även där även om han i stort sett tog oss vidare i returen.

Balon D'or är dock enligt mig för världens bäste och Messi är bäst. Låter tjatigt men det är sanningen. Ribéry kommer inte i närheten av Messi sett till individuell kvalité.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-08-29 19:14
På tal om Barcas grupp...allvarligt talat så är allt annat än 18 poäng dåligt i Barcas fall! Celtic och Ajax ska inte ha en chans och när Barca spelar som de brukar så ska de slå Milan lätt också...som 4-0 sist. Det är en bra grupp anser jag i alla fall!
2013-08-29 19:11
Rambla Är också lite besviken, hade också hoppats att Tata skulle komma med en lösning. Dock kanske man ska ge han lite tid, det brukar ta någon månad minst innan spelet sitter med en ny tränare. Och idén med Messi och Neymar på varsin kant känns intressant. Lite nygammalt tänk! Fast när man inte kommer köpa en renodlad striker uteblir den stora upphetsningen...
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-29 19:10
Tycker att detta årets startfält av Champions League känns mer intressant än på länge. Många potentiella vinnare och storlag som går mot fina säsonger. Barcelona, Bayern, Real Madrid, Dortmund, Chelsea, United och Juventus är alla lag som har chans att gå hela vägen enligt mig, kryddat med massa andra duktiga lag som Arsenal, Atlético, PSG, Milan, Napoli, Sociedad, City, Porto, Benfica etc.

Jag går väl igenom grupperna en och en. Grupp A är enligt mig tillsamans med Grupp F den mest intressant om vi kollar på hur jämna lagen är sett till kvalité och att alla faktiskt har chans att gå vidare. Real Sociedad har en oerhört tuff uppgift framför sig men har potential att ställa till det för både United, Shakhtar och Leverkusen. Tror dessutom United är långt ifrån säkra gruppvinnare här. I Grupp F måste väl det här äntligen vara säsongen då Arsenal misslyckas med att gå vidare? De trocklar sig alltid på något sätt sig fram till åttondelen men här bör det ta stopp. Dortmund borde ta gruppsegern, Napoli har god chans på andraplatsen och Marseille har bra skrällchans och att plocka några poäng från engelsmänne. Jag tror inte Arsenal tar sig vidare.

Vår grupp är rätt trist, som den brukar vara. Milan är ett bra lag och vi ska göra två bra insatser för att gå segrande ur de möterna men jävligt tråkigt att möta samma lag flera gånger i rad. Ajax och Celtic är naturligtvis lag som kan skrälla men ska absolut inte hota oss från avancemang. Nej, den här gruppen ska vi vinna. Grupp B med Real Madrid är knappast intressant sett till vilka som tar sig vidare men det blir en härlig fight om gruppsegern, som är väldigt viktig i sammanhanget.

Chelsea och PSG ska enkelt kunna vinna sina grupper där med Schalke och Benfica med största sannolikhet tar andraplatsen. Rätt småtrista grupper.

Atléticos grupp får man väl ändå kalla en drömlottning. Man slipper ett så kallat storlag i första potten, dvs ett som kan gå hela vägen, och får istället Porto, Zenit och Wien. Här finns det riktigt bra chans på förstaplatsen med Porto som motståndare och då ligger därmed vägen någorlunda öppen för kvartsfinal spel om man ska tänka så långt. Annars blir Grupp D även den lite intressant, det ska väl ändå vara tredje gången gillt för City här? Bayern tar enkelt gruppsegern och sedan är engelsmännen favoritter men man ska inte räkna bort CSKA. Ryssarna har ett bra lag och är ruggiga att möta borta. Jag tror dock ändå City fixar det till slut.

I övrigt som sagt många härliga lag och jag tror på väldigt intressant och spännande åttondelar med dessa grupper. Känns väldigt öppet på många olika sätt.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-08-29 19:08
Messi kom på plats 2. Ronaldo 3:a....
2013-08-29 19:08
Jag fick just uppstötningar.
Barcelona Gabriel
2013-08-29 19:07
Eto'o till Chelsea... Please excuse me, I'm going to throw up!
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-08-29 19:05
Till er andra som vill veta om Eto'o... Samuel Eto'o är klar för Chelsea!!!
Barcelona Culee
2013-08-29 19:04
Etoo klar för Chelsea! Alltid lika kul att se han spela, Välkommen till topp fotbollen där du hör hemma!!
2013-08-29 19:02
Jag hade en förhoppning om att Tata skulle ha en lösning på buss-problemet. Fast nu när man märker att även han inte verkar ändra på någonting blir man ju inte vidare hoppfull. Han är nöjd med truppen, ingen mittback behövs bla bla, spelar Cesc som falsk nia precis som Pep och Tito.
Barcelona Carles Pyoul The Warrior
2013-08-29 19:02
test
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-08-29 19:01
@¡Barca! - Crèma Catalana:

Själv håller jag Lahm högre, hans meriter och prestationer i år för att inte tala om ledarförmåga har varit riktigt imponerande. Men det är bara min åsikt. Hade vart kul om en defensiv spelare vunnit dock.
Barcelona Acrobat
2013-08-29 19:01
Ribery får väl anses vara värd priset även om han egentligen inte är riktigt i närheten lika bra individuellt som varken Messi eller Ronaldo. Titlar väger tungt även om jag personligen tycker det är helt fel att ens tänka på dem när det gäller individuella priser.

Det är bara att hoppas att det blir en morot för Messi och att han känner en ännu större vilja att visa vem som är bäst!
BARCA-més que un club
2013-08-29 19:00
Längtar redan till Cl drar igång kan inte vänta spännande !!!!
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-08-29 19:00
Först bör jag lägga till, vi fick grymt bra grupp och vi har ju mött dessa lag så Barca bör slå alla lag i gruppen. Ajax, Milan och Celtic. Nu till Europa bästa spelare, helt välförtjänt av Franck Ribery. Killen var den stora anledningen till det gick så bra för Bayern föra året. Helt rätt och rätt man vinner. Messi skadar sig mot PSG och syns knappt mot Bayern. Bayern dödar Messi hopp om att vinna UFL skytteligan och Europas bästa spelare. Messi gör bra säsong annars men tyvärr så håller det inte hela vägen.
Barcelona Massimo Tiki Tata
2013-08-29 18:59
Grattis Ribery som vann trippeln med Bayern. Gör Messi en grym höst säsong utan skador så kan han nog vinna sin 5:e guldboll :). Ronaldo kan hålla sig hemma och gråta i tv soffan för han vet att han inte har en chans bland top 3 i världen längre, stackars grabb snart går han väl ut i media och säger att han är ledsen som förra säsongen...
Coach Pep,
2013-08-29 18:57
Avundsjuk på Real Madrids grupp. :(
Annons: