/spanien/barcelona/forum/6495.aspx/spanien/barcelona/forum/6495.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~ - Zubi fuera!
2013-08-30 10:08
Fan, tom Altético värvar en mittback. Deras sportchef måste fan vara den mest aktiva i hela Europa. Finns det någon spelare de inte varit efter denna sommar? Trots att de påstås inte ha några pengar.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-08-30 09:34
Haha, Rod Stewart pratar om sin reaktion efter att han såg sitt älskade Celtic slå vårt kära Barca i CL. Respekt!
Barcelona Rambla~ - Zubi fuera!
2013-08-30 09:33
@AndreD -:

Faktiskt, det gör han. När han och Xavi står och dividerar om hur de ska slå frisparken blir det oftast skit. Fast det är ju frisparkar som inte ska gå direkt på mål. När Messi har läge precis utanför straffomrdådet och kan slå frisparken direkt på mål, är det farligt varje gång. Jag menade som sagt mer de som slås in i boxen.
Barcelona petersays
2013-08-30 09:10
@zick9:

Jag hade förträngt det. Ledsen i själen!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-08-30 09:07
Gonzales_barca Han skrev ju uppenbarligen fel, matchen spelas 26 oktober
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-08-30 02:34
CARLES PUYOL - 1899

Hur kan Real möta Barca vid två olika tillfällen? Först nämner du att Real möter oss 26 oktober, sen skriver du att vi möter Real den 27e..
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-08-30 02:20
Så här ser det ut för båda lagen och Barca borde ha störst chans att bli vinnare i första matchen möt Real. Men man ska aldrig räkna bort Real. Real har svår match innan dem möter oss :). Oct 23 Real Madrid v Juventus Oct 26 Barcelona v Real Madrid Camp Nou. Barcas har några dagar på sig att vila upp sig. Milan - FC Barcelona 10/22/2013 FC Barcelona - Real Madrid 10/27/2013
Barcelona Carles Pyoul The Warrior
2013-08-30 01:41
Under två matcher fick vi stå ut med Hasse Backe och hans hat mot Barcelona. Det var så mycket skitsnack så man var tvungen att sänka volymen annars hade man blivit förbannad. Att han kan få snacka hur mycket som helst är helt otroligt. Någon nivå måste man väll ändå hålla? Men så blir det när man tidigare vunnit allt, man får många haters efter sig.

--

Önskade att vi fick en svårare lottning så man fick vänja sig vid bästa möjliga motstånd direkt istället för att vinna med ett par bollar och sedan bli chockade i åttondelsfinal/kvartsfinal, men på ett sätt är lottningen bra. Och det är för att Tata måste hitta ett sätt att besegra bussen. Än så länge har vi inte sett så stor skillnad på det Barcelona vi var under Tito förutom lite bättre press spel kanske. Så jag har högre förväntningar än det, upp till Tata att bevisa varför han plockades in. Xavi borde plockas ut för att sedan spela med en "rakare" spelare i Fabregas och Neymar ska starta istället för Pedro/Sanchez. Vi ska vinna alla matcher i gruppen, inget snack om saken och det hoppas jag att vi gör också.

Angående Super Cup matcherna så är det lite oroväckande att vi inte kan slå Atletico Madrid sett till två matcher och att dom skapar dom bästa chanserna på våran hemma borg. Men det är bara början utav säsongen och det tar några veckor innan laget är som bäst.

Visca!
Barcelona zick9
2013-08-30 01:33
petersays

Abidal?
Barcelona petersays
2013-08-30 01:10
Skulle man kunna pussla ihop ett ganska spännande lag på spelare som lämnat gratis eller jäkligt billigt denna sommar? Fyll gärna på listan så ser vi vad vi kommer upp i! Lönesummor får vi såklart bortse från.. Eto'o (gratis), Demichelis (gratis), David Villa (ca €2M), Miccoli (gratis), Llorente (gratis), Kolo Touré (gratis), Flamini (gratis), Arshavin (gratis), Joaquin (gratis). Edit: Abirey såklart (gratis). Typ en målvakt, en högerback, en defensiv mitt och en playmaker så har man en ålderstigen men ändå rätt kul elva.
Barcelona Júnior ´
2013-08-30 01:00
Jag själv har alltid fått den uppfattningen om att priset som Europas bästa spelare delas ut till den person som har varit mest framgångsrik inom Europa sammmanhang. Med detta menas den person som har vunnit mest och varit den största anledningen till lagets framgång. Se bara Iniesta från förra året som ett exempel. Därför förtjänar Ribery priset. Ballon D'or delas ut till den person som förtjänar titeln som "världens bästa spelare". Då kollar man mest på de individuella prestationerna, rekord och betydelsen till lagets framgång. Där förtjänar Messi priset, det är inte alla som kan ha en målskörd i över 20 matcher i sträck. Så länge Messi presterar som han gjort de senaste fyra åren så finns det ingen tvekan om att han kommer att ta priset, han är trots allt den bästa genom tiderna i många experters ögon.
Barcelona Júnior ´
2013-08-30 00:50
Neil Lennon (tränare för Celtic) gav en härlig reaktion när han fick veta att Celtic hamnade med i Barcelonas grupp (länktips!)
Jeffson
2013-08-30 00:44
Säga vad man vill om Eto'o i Chelsea, men det är faktiskt mer värdigt att spela där än i Anzhi. Men fortfarande jävligt ovärdigt!

Men i mina ögon kommer han alltid att vara legend oavsett!
AndreD -
2013-08-30 00:20
@Rambla~ - Zubi fuera!:

Suger Messi på frisparkar?
Barcelona rANDOMhERO
2013-08-30 00:10
Jordi Alba Ramos #18

Messi var bättre förra säsongen..
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-08-30 00:07
Baronen

Messi är bättre än Ribery men säsongen 12/13 var han inte det, därför vann Ribery priset.
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-08-30 00:05
"Aguero (Man City): "Playing with Messi? Yes, he should come to City. Then we'll definitely play together! City should buy him!” [talksport]"

Natthumor indeed...
Barcelona Federer
2013-08-30 00:00
Gör verkligen ont att se Eto'o i en klubb utan heder som Chelsea.
Barcelona Federer
2013-08-30 00:00
Coach Pep,
2013-08-29 23:56
Dags att spy..
Barcelona Baronen
2013-08-29 23:55
Jordi Alba Ramos #18

Jag köper ditt resonemang, men håller inte med.

Priset ska ges till den bästa spelaren. Vi pratar konsekvens.
2013-08-29 23:49
Baronen

Han gjorde kanske inte många mål, men han låg bakom så otroligt för Bayern i anfallet och defensivt. Om du hade följt Bayern ett tag förra säsongen så hade du förstått varför han vann.
En spelare som vars lag blir utklassat med 7-0 sammanlagt i en semifinal i CL ska väl inte vinna priset eller?
Det är inte bara "han spelade i laget som vann CL" Du får det att låta som att han är som Rafinha eller Shaqiri. Jag säger det igen: Ribery är till en stor del varför Bayern vann trippeln.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-08-29 23:41
Vänta vann Ribery priset för bästa spelaren i Europa 12/13 eller bästa spelaren totalt 12/13? Nej Uefa priset utser nog CL:s (Europas) bästa spelare, vilket Ribery nog var. Årets bästa (Ballon d'Or) röstas av tränare/lagkaptener/journalister. Förra året vann Iniesta detta pris men spanjoren var inte ens nära att slå Messi för Ballon d´Or. Kom ihåg att Milito vann detta pris 2009 och han var inte ens med i top 5 för att vinna Ballon d'Or. Så det ska fortfarande mycket till för att Ribery ska vinna. Kul att se vem som vinner Ballon'dOr, det blir mellan Leo och Franck, en fair fight.
Barcelona Baronen
2013-08-29 23:33
Jordi Alba Ramos #18

Ja, det tycker jag. Visst var han dominant för Bayern, men 11 mål på 43(?) matcher, och inget vad jag minns i CL.

Ribery var långtifrån bättre än Messi. Han spelade i laget som vann Champions League.
Barcelona Bästelona
2013-08-29 23:31
Baronen: hur kan de vara förvånande men inte oväntat?
2013-08-29 23:22
Baronen

Förvånande? Utan Ribery skulle inte Bayern vunnit trippeln. Han var allt i deras anfall, han gjorde mål, assist, poäng. Enligt mig är det rättvist att Ribery vann, han var bättre än Messi under säsongen 12/13.
Barcelona Baronen
2013-08-29 23:15
Franck Ribéry vann priset. För mig väldigt förvånande, dessvärre inte helt oväntat.

Jag tycker att fotbollsvärlden, precis som övriga världen, börjar att på allvar bli en obehaglig och otäck plats.
Priset är individuellt baserat. Eller, det ska vara det,

Finns det en människa i hela världen som under ett lögndetektortest skulle hävda att Franck Ribéry är en bättre fotbollsspelare än Lionel Messi?

Det är som om omvärlden är rädd och blind för det som är verkligt.

Jag är ganska likgiltig till det hela men en obehagskänsla kryper mig in på skinnet.

Jag fattar ingenting.

Baronen
Barcelona Canaletes
2013-08-29 23:12
@petersays:

Det ju det som är det roliga under match/lottning. Allvarligt. Du borde redan ha vant dig om du inte är det.

Shit... Jag är mållös.
Barcelona ElRaval
2013-08-29 22:27
@petersays:

Intressant tanke. Hoppas någon admin ser detta.

En chatt under pågående match hade varit roligt.
Barcelona ElRaval
2013-08-29 22:23
@Dongou & Bagnack:

Varför taggar du @Kaka ? Han har inte bekräftat något på twitter i alla fall om du syftar på det?
Annons: