/spanien/barcelona/forum/6494.aspx/spanien/barcelona/forum/6494.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-08-29 17:41
Dill - Busquets!!

"Efter att ha läst vissa inlägg verkar det som att jag inte är den enda som e trött på matcher mot blåbärsgäng eller kalla bortamatcher i mother russia"

Exakt min tanke, skulle verkligen inte förvåna mig om vi får en grupp bestående av:
CSKA Moskva
FC Basel
Celtic
Barcelona Barcelonistas
2013-08-29 17:40
Ge mig Dortmund, vill ha tyskt motstånd.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-08-29 17:39
Gonzalez_Barca Fick lite hopp om att han skulle återvända när zubi snackade om att möjligtvis värva en anfallare (jag vet, att få hopp när zubi är sportchef är idiotiskt) men kommer älska samu tills jag dör, stort lycka till till honom i nya klubben! Drömlottning idag, Juventus! Skulle gärna vilja möta italienarna som ser ännu vassare ut i år än ifjol, tror det hade blivit 2 roliga matcher. Efter att ha läst vissa inlägg verkar det som att jag inte är den enda som e trött på matcher mot blåbärsgäng eller kalla bortamatcher i mother russia...fy fan.
Barcelona Bàckis
2013-08-29 17:24
Gonzalez_Barca

Aha okey! Dåså,lite lättare att förstå då ;) Hoppas vi får en tuff grupp, inte dödens men gärna t.ex Juventus/PSG/Milan och/eller Dortmund/City.
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-08-29 17:22
Bàckis

Ett lag får ett viss antal poäng baserat på sina prestationer i Europaspelet de 5 senaste säsongerna. Så Arsenal som har spelat alla 5 säsonger i CL och dessutom tagit sig till slutspel varje gång har fler poäng än City och Dortmund som endast spelat 3 säsonger, trots sina blandade resultat.
Barcelona Gatumusikanten
2013-08-29 17:18
Júnior ´ (Barcelona) Tackar .. Hoppas att den går att se över iphone.
Barcelona Bàckis
2013-08-29 17:18
Någon som kan förklara hur det fungerar med seedningsgrupperna till CL? Tycker det känns lite lustigt att t.ex Arsenal finns i första gruppen medan City och Dortmund återfinns i grupp tre.
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-08-29 17:15
Gör ont att se den här bilden..
Barcelona Blaugrana91
2013-08-29 17:11
Jag bryr mig inte om vilka vi får möta, får vi en lätt grupp visst det är ju skönt, då kan vi fokusera mer på ligan. Men får vi tuffast möjliga så är det bra på ett sätt, vi måste då prestera på en hög nivå ganska tidigt och blir på så sätt inte "tagna på sängen" när vi möter bättre lag i utslagsrundorna. Vi är FC Barcelona.
Barcelona Júnior ´
2013-08-29 16:58
Gatumusikanten

17.45 på Uefas officiella hemsida. Google is your friend!
Barcelona Gatumusikanten
2013-08-29 16:53
Säkert en återkommande fråga idag. När börjar lottnigen och vilken kanal kan jag se den på? Håller med Alavi, ge oss något att bita i.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-29 16:39
Andresito

Ja, enklaste lottningen men knappast drömlottningen, i alla fall inte för mig. Det är både roligt att spela tuffare matcher på hösten för let's face it, det är sådana matcher man lever för som supporter, men det är även bra som test inför slutspelet, som vi trots vilka lag vi än får bör ta oss till.

H.Alavi

Mycket bra inlägg, summerar mycket av mina tankar gällande det här ämnet.
Barcelona Andresito
2013-08-29 16:28
@L.A.M Nr 10:

Ser det som den enklaste lottningen. Självklart hade ju "mardrömslottningen" bidragit till de roligaste matcherna, och samtidigt de svåraste. Tycker också att Napoli är bättre än Anderlecht, men som du såg så valde jag Juventus, vilket gör att jag inte kunde välja Napoli :)
Barcelona ZlatanisDaMannn
2013-08-29 16:24
ot- 31 minuter tills ny gtaV trailer släpps.
on topic, drömlottning- barca, napoli, milan, dortmund, ett ord för den gruppen, aj aj aj.
Barcelona ZlatanisDaMannn
2013-08-29 16:24
ot- 31 minuter tills ny gtaV trailer släpps.
on topic, drömlottning- barca, napoli, milan, dortmund, ett ord för den gruppen, aj aj aj.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-08-29 16:14
Är det bara jag som är trött på det här med enkla grupper? Klubben heter FC Barcelona av en anledning. Vi är stora, starka och topp 3 i världen. Men vi kommer ingen vart med att ha bananlag i vår grupp. För några år sedan funkade det perfekt, då var det inte så många storlag som kunde stå emot oss senare i slutspelet.

Nu gör nästan alla det med samma plan. Därför tycker jag att vi bör få åtminstone en halvdan svår grupp där vi ställs redan nu i höst mot svåra hinder. Klarar Tata och hans grabbar att bryta svåra och starka försvar underlättar det för hela klubben senare i slutspelet.

Så nej, ingen enkel grupp tack. Är så less på skiten, det får vara nog med att vi möter division 9 lag i Thailand under försäsongen. Nu är det på allvar, nu är det Champions League.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-29 16:12
Andresito

Menar du att det är en drömlottning sett till att det är de sämsta lagen kvalitetsmässigt eller att det är din dröm att se den lottningen? Personligen skulle den där gruppen tråka ut mig rejält. Champions League handlar för mig om stora matcher och det hade det inte blivit mot varken Viktoria Plzen, Basel eller Schalke, även om Schalke hade lett till rätt intressant möten så är det ändå ingen så kallad toppmatch. För övrigt så håller jag väl Napoli som bättre än Anderlecht och därmed mer av ett "mardrömsmotstånd".
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-29 16:06
Angående Deulofeu:

Visst är det viktigt att han ska få speltid för att utvecklas men faktum är att han har en riktigt bra teknik redan som är tillräcklig för spel i riktigt bra klubbar. Det han främst måste utveckla är väl det mentala. Bli lite jämnare, lära sig hantera press och motgångar och mogna mer i spelsättet. Det är väl mycket det som han har kvar för att bli den där toppspelaren istället för en vanlig talang. Jag har aldrig blivit sådär jätteimponerad av honom, eller jag tror han kan bli riktigt bra men jag tycker det överdrivs en aning och att han har mycket att jobba med. Men iaf, just hans mentala utveckling eller vad vi ska kalla det hoppas och tror jag Martínez kan jobba mycket på och hjälpa både oss och Deulofeu själv till en bättre karriär. Oberoende av hans speltid tror jag han kommer tillbaka som en betydligt bättre fotbollsspelare och människa.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-08-29 16:02
Haha vad är det för troll egentligen som kommer in här och försöker smutskasta klubben genom att länka skrotartiklar från aftonbladet(!!!!!!)? Räcker med aftonbladet så vet man att killen inte är så bright.
Barcelona Andresito
2013-08-29 16:00
Känns som det kommer bli en dödens grupp även i år.

Mardrömsscenario:
Barca, Juventus, Dortmund, Anderlecht - pott 2 och 3 har riktigt bra lag medan pott 3 endast har Napoli och Sociedad som kan gå vidare.

Drömscenario:
Barca, Schalke, Basel, Viktoria Plzen
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-29 15:50
Intressant med lottningen idag. Egentligen ska vi naturligtvis gå vidare vilka lag vi än får men ändå spännande. Som vanligt är vi i pott 1 och kan således inte möta något av de högst seedade lagen. I pott 2 kan vi inte möta Atlético och de enda jag egentligen vill undvika är Juventus. PSG, visst, det blir två tuffa matcher men vi borde ändå kunna vinna gruppen då PSG med sin ojämnhet kan tappa några poäng mot de andra lagen medan vi förhoppningsvis tar mest trepoängare där. Juve är däremot ett lag som skulle kunna hota gruppsegern, vilket för mig är oerhört viktigt med tanke på åttondelslottningarna. Resten av lagen, Shakhtar, Milan, CSKA, Schalke och Marseille är alla bra lag som kan skapa problem men ändå lag vi normalt ska kunna ta minst fyra poäng mot och därmed vinna gruppen.

I pott 3 är det väl rätt sjukt hur Dortmund kan befinna sig därnere och de vill man såklart helst slippa. Däremot är det ett lag det skulle vara intressant att se Barcelona ställas emot men i så fall sparar jag hellre det till senare i turneringen. Annars så imponerar inte City på mig även om det är ett bra lag men jag har inget emot att möta engelsmännen. Zenit, Olympiakos, Leverkusen och Galatasaray kan skapa vissa problem, speciellt på deras hemmaplan. Basel och Ajaxk bör vi inte ha några problem att ta sex poäng mot.

I pott 4 så är det väl förutom Napoli och Celtic borta med tanke på förra säsongens fiasko i Skottland lag som vi bara ska slå. Visst att Napoli är det svåraste laget men jag blir knappast besviken om vi får dem, tvärtom så blir det två intressanta matcher. Generellt så ser jag inga problem med att lottas mot starka lag, möjligtvis att Juve och Dortmund är undantagen men även där så blir det ändå kul med spännande matcher. Förra hösten var ändå rätt trist med möten mot Benfica, Celtic och Spartak, med all respekt för de lagen.

Om man ser till Spanien så tror jag väldigt mycket på både Atlético och Real Sociedad. Atlético har hamnat i pott 2 och får därmed troligtvis en grupp man borde ta sig vidare från. La Real kan bli ett jobbigt motstånd att möta för många storlag, de är i pott 4 så mycket beror på lottningen men jag skulle säga att deras chanser till avancemang på förhand är mycket goda.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-08-29 15:44
@JohanC:

Så för dig, Johan, räcker det med att höra ena sidan av denna saga och du är nu totalt insatt i situationen och känner till alla detaljer? Själv tror jag att Kiko var bara en i mängden lirare till Barcas förfogande som inte heller presterade. Tills motsatsen bevisas så tror jag han fick uppmärksamhet i den nivå som lovades i hans kontrakt. Du tycker inte det är konstigt att denna nyhet kommer ut först när han skriver på för Real?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-08-29 15:30
Capitan \(^.^)/ Matchen slutade 2-1 till Everton, här är målen däribland Deulofeus.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-29 15:26
Gud är störst! - Pep el rei!

Gjorde Deulofeu mål igår? Kul att höra! Undrar om du har en länk till målet så att man kan se det? Tack på förhand.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-08-29 15:23
Jag vet inte om någon har nämnt det men Deulofeu gjorde ju mål i den engelska ligacupen igår, ett ganska snyggt mål dessutom. Everton-tränaren Roberto Martínez hyllar Gerard varje vecka sedan han gick till Everton, Martinez kör samma inskolningssätt som Tata kör med Neymar. Han sa häromdagen att man måste ta det lugnt ned en sån spelare som Deulofeu, han kommer att vara som bäst under Januari-februari. Jag har följt Roberto Martínez en del genom hans karriär, det är en tränare som verkligen vill få till det spanska fotbollsidologin till England, han lyckades att transformera benknäckar-lag som Wigan och Swansea till välspelande lag. Sammanfattningsvis så är Martínez en perfekt tränare för Deulofeus utveckling, jag tror att det var en stor del pga honom Barca valde att låna ut Gerard just till Everton. Hoppas att Deulofeu kan få en del speltid i PL också och mogna till, sedan ska man kanske låna ut honom ett år till beroende på vilka anfallare vi har kvar nästa säsong.
Barcelona Diar Shekha
2013-08-29 15:22
@barcastuff: Former Barcelona player Eric Abidal, now playing at Monaco, and his wife welcomed Messi and the Barcelona delegation in Monaco. [md] Vilken legend!!
Barcelona L10
2013-08-29 15:19
Det känns nästan som att jag vill att Barca ska förlora (igår) bara för att ledningen ska börja agera och köpa in en mittback! Men jag måste säga att Mascherano var en av dem bästa spelarna på plan igår.
Barcelona Diar Shekha
2013-08-29 14:54
Sakho kommer gå till Liverpool enligt Di Marzio och Eriksen lär gå till Tottenham. Det är helt sjukt hur vi kunde missa båda.. Eriksen hade varit en bra ersättare till Thiago, killen är född 1992 och är bara 21 år gammal, potentialen finns. Det är samma sak med Sakho och ironin i det här är att båda har endast ett år kvar på sina kontrakt. Jag kan slå vad om att Zubi vet inte ens vilka Eriksen och Sakho är.. roSell måste ta och börja agera alltså, och vem fan ska vi värva i januari om det blir kris i försvaret? Köpa spelare som är Cup-Tied? Jo,tjena varför inte, vi har ju Zubi liksom!
JohanC
2013-08-29 14:37
@¡Barca! - Crèma Catalana:

Skärp dig!

Det ligger i Zubis intresse att han hör av sig då och då. Spelare vill känna sig uppskattade...
Barcelona Barcelona=Rajjesamba!
2013-08-29 14:35
Vet någon nån stream som man kan se cl lottningen på ?
Annons: