/spanien/barcelona/forum/6486.aspx/spanien/barcelona/forum/6486.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Baronen
2013-08-29 23:55
Jordi Alba Ramos #18

Jag köper ditt resonemang, men håller inte med.

Priset ska ges till den bästa spelaren. Vi pratar konsekvens.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-08-29 23:49
Baronen

Han gjorde kanske inte många mål, men han låg bakom så otroligt för Bayern i anfallet och defensivt. Om du hade följt Bayern ett tag förra säsongen så hade du förstått varför han vann.
En spelare som vars lag blir utklassat med 7-0 sammanlagt i en semifinal i CL ska väl inte vinna priset eller?
Det är inte bara "han spelade i laget som vann CL" Du får det att låta som att han är som Rafinha eller Shaqiri. Jag säger det igen: Ribery är till en stor del varför Bayern vann trippeln.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-08-29 23:41
Vänta vann Ribery priset för bästa spelaren i Europa 12/13 eller bästa spelaren totalt 12/13? Nej Uefa priset utser nog CL:s (Europas) bästa spelare, vilket Ribery nog var. Årets bästa (Ballon d'Or) röstas av tränare/lagkaptener/journalister. Förra året vann Iniesta detta pris men spanjoren var inte ens nära att slå Messi för Ballon d´Or. Kom ihåg att Milito vann detta pris 2009 och han var inte ens med i top 5 för att vinna Ballon d'Or. Så det ska fortfarande mycket till för att Ribery ska vinna. Kul att se vem som vinner Ballon'dOr, det blir mellan Leo och Franck, en fair fight.
Barcelona Baronen
2013-08-29 23:33
Jordi Alba Ramos #18

Ja, det tycker jag. Visst var han dominant för Bayern, men 11 mål på 43(?) matcher, och inget vad jag minns i CL.

Ribery var långtifrån bättre än Messi. Han spelade i laget som vann Champions League.
Barcelona Bästelona
2013-08-29 23:31
Baronen: hur kan de vara förvånande men inte oväntat?
Postat via SvenskaFans-appen
2013-08-29 23:22
Baronen

Förvånande? Utan Ribery skulle inte Bayern vunnit trippeln. Han var allt i deras anfall, han gjorde mål, assist, poäng. Enligt mig är det rättvist att Ribery vann, han var bättre än Messi under säsongen 12/13.
Barcelona Baronen
2013-08-29 23:15
Franck Ribéry vann priset. För mig väldigt förvånande, dessvärre inte helt oväntat.

Jag tycker att fotbollsvärlden, precis som övriga världen, börjar att på allvar bli en obehaglig och otäck plats.
Priset är individuellt baserat. Eller, det ska vara det,

Finns det en människa i hela världen som under ett lögndetektortest skulle hävda att Franck Ribéry är en bättre fotbollsspelare än Lionel Messi?

Det är som om omvärlden är rädd och blind för det som är verkligt.

Jag är ganska likgiltig till det hela men en obehagskänsla kryper mig in på skinnet.

Jag fattar ingenting.

Baronen
Barcelona Canaletes
2013-08-29 23:12
@petersays:

Det ju det som är det roliga under match/lottning. Allvarligt. Du borde redan ha vant dig om du inte är det.

Shit... Jag är mållös.
Barcelona ElRaval
2013-08-29 22:27
@petersays:

Intressant tanke. Hoppas någon admin ser detta.

En chatt under pågående match hade varit roligt.
Barcelona ElRaval
2013-08-29 22:23
@Dongou & Bagnack:

Varför taggar du @Kaka ? Han har inte bekräftat något på twitter i alla fall om du syftar på det?
2013-08-29 22:00
@Capitan \(^.^)/:

Jag håller med dig i det du säger. Skulle vara bra om folk kunde ange källa i slutet av meningen, men har precis kollat i Puertan och det finns en artikel på Marca om att Kaka vill lämna så att han ska lämna är inte helt uteslutet.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-29 21:47
@Dongou & Bagnack:

Vart får du all information ifrån? Du nämner aldrig källa och jag tror inte heller det är trovärdiga sådana. Sist var det Troll Football från Facebook.
Barcelona Dongou & Bagnack
2013-08-29 21:45
Kaka har precis bekräftat att han ska lämna Madrid laget innan måndag.@kaka Synd då, jag som ville se han sitta på bänken ett tag till och dra in cashen
Barcelona fc__Barça
2013-08-29 21:36
Man kommer hem och ser att Ribery vann priset som Europas bästa spelare överlägset! Tycker det är bra. Då kan ju en spelare som spelat i årets bästa lag få det där priset så kan man ge guldbollen till världens bästa spelare utan att någon skriker Sneijder o grejer...
Mod.
2013-08-29 21:22
SKÄRPNING! Forumet ser otroligt slarvigt ut vilket tvingar oss att radera onödiga kommentarer gällande betting och annat. Spärr utdelas nästa gång!
Ronaldinho the original
2013-08-29 21:20
@Dongou & Bagnack:

Tänkte väl det. Skrev citatet i google och den enda stället det är skrivet i är Facebook. Man ska inte tro på allt troll football skriver.

Vi får bara hoppas på att Etoo tar Chelseas anfalls till en högre dimension
2013-08-29 21:04
Ronaldinho the original (Barcelona) Vet inte faktiskt Hittar den på Facebook Trollfootball
Barcelona Treyh
2013-08-29 21:03
@ZlatanisDaMannn:

Vi får hoppas?! Nån som hört nått?
Barcelona ZlatanisDaMannn
2013-08-29 21:00
bild på kungen med rosell tagen idag. får en känsla av att rosell har tagit ett snack med abidal och bett honom komma tillbaks och dettror jag inte abidal har något emot. abidal e ju bra igen å transferförnstret har några dagar kvar. tror ingen samma såm jag
Ronaldinho the original
2013-08-29 20:52
@Dongou & Bagnack:

Källa??
2013-08-29 20:39
Eto'o in 2004: "I Would rather be selling groundnuts in my village than to play for a pathetic team like Chelsea"
Barcelona Explict
2013-08-29 20:27
Så, nu har jag reserverat ett rum på varenda lyxhotell i Amsterdam. Får vänta tills dagarna innan när man får veta var laget ska bo och avboka resten. ^^ Barcelona brukar hålla sig till Carlson kedjan och i det flesta fall Radisson Blu men ibland blir det hotell utan direkt kedja. Byt ut Milan mot Juventus och jag hade varit jättenöjd med gruppen. Roligaste gruppen är helt klart F.
Barcelona Diar Shekha
2013-08-29 20:09
Edit: Ber om ursäkt, skrev fel, vi möter inte Milan innan Real Madrid Matchen i Oktober!
Barcelona Diar Shekha
2013-08-29 20:06
@FCBarcelona_es: Calendario del FCB: FCB-Ajax (18 Sep); Celtic-FCB (1 Oct); Milan-FCB (22 Oct); FCB-Milan (6 Nov); Ajax-FCB (26 Nov); FCB-Celtic (11 Dic) Vi möter Milan innan Real Madrid i Oktober..
2013-08-29 20:02
Neil Lennon (coach Celtic): "We are going to see our old Friends Barcelona Again" # fcblive [celtic] Hahahahaha jag vet inte om jag ser fram emot att möta deras buss
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-29 19:57
Woho, Elfsborg! Hoppas spanskt motstånd i gruppen
Barcelona Acrobat
2013-08-29 19:54
Är det helt klart att Messi ska på rättegång den 17:e september? Han har väl sagt att han ska betala alla pengar det rör sig om plus lite extra. På så sätt skulle han väl slippa åtalet? Ja,,, jag kan inte ett skit om juridik, men det var så jag uppfattade det.
Barcelona Rambla~ - Zubi fuera!
2013-08-29 19:49
Alltså, Messi får fan börja ta och skärpa till sig lite. Jag tycker att hans nycker och humörsvängningar börjar bli lite för mycket nu. Han som tills nu alltid varit en lagspelare börjar ta lite för stora friheter. Rätta in dig i ledet Leo.
Barcelona B-Guden
2013-08-29 19:48
@Bästelona:

Han är tydligen misstänkt för att ha skippat att skatta 30 miljoner kronor tror jag, men precis som Messi och andra i hans närhet sagt har han folk som sköter det åt honom därav har han inte gjort nåt fel
Barcelona Explict
2013-08-29 19:47
Kan dom lägga upp spelschemat eller!?
Fan, Barcelona kommer hinna ringa och boka upp hotellet innan man själv hinner boka.
Annons: