/spanien/barcelona/forum/6485.aspx/spanien/barcelona/forum/6485.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
JohanC
2013-08-31 13:45
Snacka om diskriminering på högsta nivå! "Say no to racism" My Ass
Barcelona zick9
Dubbelpost
Barcelona zick9
Zamboza

Han missade inte en enda förra säsongen. Chilla lite...
Barcelona Zamboza
2013-08-31 13:40
barcastuff ?@barcastuff 6h
Messi has missed 10 of his 53 penalties (19%) in his professional career for club and country #fcblive [via #barcastat #misterchip]

Inte för att vara sån, men man borde byta straff skytt tycker jag. Han kommer säkert att påverkas negativt isåfall, men tror inte han petas. Imorgon hoppas jag dock han skärper till sig ordentligt, för en halvdan och tjurig Messi som i matcherna mot Athletico bidrar inte med mycket vilket gör att medspelarna drabbas.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-31 13:29
Stoichkov

Fast de har ju rejäla offensiva kvalitéer. Oscar, Hazard, Schurrle, De Bruyne, Mata som iofs kanske lämnar och Willian som jag inte riktigt fattar var han ska få plats. Jag tycker Chelsea igår visade att de kan spela jämnt med Europas bästa lag över en match och därmed tror jag de har rätt bra chans mot samtliga lag i dubbelmöten.
Barcelona the cameroonians
2013-08-31 13:28
Nu är det bara mittbackarna (och Valdés) som är kvar att rotera för Martino, sen har alla startspelare fått vila minst 45 minuter redan innan augusti är slut. Dock lär inte Bartra få någon speltid på ett tag, snart är ju Puyol också tillbaka.

Sitter och funderar på om Tata kommer spela Neymar från start igen, eller om Tello kommer få speltid tillsammans med Pedro mot Valencia. Skulle inte förvåna mig ett dugg om Sabadellsonen får chansen.

Hoppas också att Montoya får minst en halvtimme, men det förutsätter att vi har hyfsad kontroll på händelserna innan ett sådant byte sker. Finns säkert planer på att lufta Sergi Roberto också, men i hans fall lär det inte bli mycket mer 10 minuter.

Alltid kul med rotationer, även om man så klart också vill se de allra bästa spela, men de matcherna kommer också.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-31 13:27
Martino: "Think it's better to wait until winter transfer window. While working with the players, I'll be able to analyze the squad better." Verkar alltså som att det kan bli några spännande veckor i alla fall. Kan köpa Tatas argument, hoppas bara inte det visar sig bli kostsamt att vänta hela hösten.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Carles Pyoul The Warrior
2013-08-31 13:21
Smogen Malaga tror jag åker ut. Dom har ett uselt lag. Den matchen ska vi vinna med 0-4. Man kan vila Xavi men att han och Sanchez inte ens är med i truppen är bara löjligt och kan skapa problem i laget.
Barcelona B-Guden
2013-08-31 13:11
@Stoichkov~:

dom vann med di matteo, aldrig trodde jag ett lag skulle vinna CL med enbart tur men chelsea lyckades dom...
Barcelona Stoichkov~
2013-08-31 13:00
@L.A.M Nr 10:

Jag tror själv inte att Chelsea vinner Premier League. Jag tror att City vinner till slut. Däremot så tror jag att Chelsea går vidare till kvarten, och längst till Semin. Där slutar det för Mourniho för denna gång. Han har bra försvar när han parkerar bussen men han har för övrigt inte ett lag som kan vinna Champions League. Anledningen till det är att du inte kan vinna Champions League genom att bara försvara. Du måste också anfalla och Mourinho är för feg att göra det när han möter svårare motstånd. Dessutom är hans lag inte mogen att vinna Champions League än.

Den som lever får se men jag vill gärna möta honom i kvarten eller i semin.
Barcelona Smogen
2013-08-31 12:53

@Carles Pyoul The Warrior:

Fast att Xavi spelat mot A.Madrid, Malaga och A.MAdrid igen väl knappast "kasst motstånd"? Sen kanske han startade mot Levante? Minns inte den matchen, men i så fall tror jag hann blev utbytt. Vi har helt enkelt ett riktigt tufft spelschema just nu
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-31 12:51
Bästelona

Haha, vilken klockren beskrivning.

Stoichkov

Om det är någon som har kort tålamod är det väl ändå Abramovich?;) Nej men förstår vad du menar. Själv tror jag det ska mycket till för att Mourinho ska få gå efter den här säsongen, skulle väl i så fall vara jättefiasko i både ligan och CL och tror jag knappast kommer inträffa. Det gör ont att säga det men jag ser Chelsea som en seriös utmanare till CL-titeln. Man kan säga vad man vill om Mourinho men man gjorde det ruskigt svårt för Bayern i år. Likadant tror jag vi skulle få svårt med deras buss. Real-Chelsea hade varit rätt intressant, Real vann ju på försäsongen men en sådan som Mourinho lär sig nog mycket efter en sådan förlust. Annars hade ju det varit århundradets största pissmatch.
Barcelona Barcaholic
2013-08-31 12:48
Äntligen är Xavi utanför truppen, nu kanske vi faktiskt blir farliga på riktigt när vi får frisparkar i bra lägen. Så irriterande när Xavi varje gång ska springa till bollen så fort vi får en frispark, tycker han på riktigt att han är bra på det? Och borde inte tränaren bestämma lite mer angående sånt där? Ska även bli spännande om Neymar får ta hörnorna på sin kant, han hade ju underbara hörnor i CC. Tycker dock det är väldigt tråkigt att Sanchez åtminstone inte är med i truppen. Dagens Pedro är ingen spelare jag litar på ska prestera mot ett lag som Valencia så det hade varit skönt att kunna slänga in en pigg Sanchez i andra halvlek.
Barcelona NoGo™
2013-08-31 12:46
@ el Flaco - Me, Myself and I

Absolut! Det är helt rätt att våga bänka spelare som tex Xavi men det kan ju tyckas konstigt att han inte vilades mot Levante (vet att det var första matchen o så men ändå) eller i en av supercupmatcherna. Det hade ju varit det bästa men men. Att Xavi inte ska spela varje match och speciellt inte 90+ min varje match tror jag alla håller med om också.

Man orkar ju inte ens tänka på hur tongångerna kommer vara om inte resultatet går våran väg på söndag hehe. Det känns iaf skönt att Cesc är i bra form, tror han kommer vara nyckeln på söndag.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-31 12:45
Man måste bara älska Abidal, haha :D

Abidal (Monaco): "I was at Messi's room (in Monaco) and I bombarded him with questions, about the guys, Barça, Neymar, Tata Martino..." [md]

Kollade precis på Peps presskonferens och han pratade flyttande tyska. Snacka om att anpassa sig till kulturen! Han har verkligen dödat mr Mou Mou på alla fronter. Experter, journalister och alla andra har tröttnat på mou mous utspel. Snart kommer Abrahmovic sparka han igen! Hans karriär fick sig en skön känga i Madrid :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-31 12:45
Förhoppningsvis får vi se Cesc som sexa då och ska bli väldigt intressant att se hur han presterar. Han har gjort en riktigt bra försäsong samt start på säsongen och fortsätter han såhär kan han helt klart bli en nyckelspelare. Det enda som oroar mig är att han också presterade riktigt fin fotboll hela förra hösten men att han gick ned sig rejält under vårsäsongen.

Blir väl med största sannolikhet Neymar från start igen då. Valencia borta är tufft motstånd, de spelar ganska fysiskt så det blir ett tufft prov för brassen. Sen är frågan hur Messi mår alltså, när han spelat har han sett ruskigt ointresserad/trött/seg ut, och det beror förmodligen på skadan. Det är oerhört viktigt att hålla Messi hel under större delen av säsongen och framförallt när det vankas stormatcher, så jag hoppas man är försiktig med honom. Men jag litar på Tata.
Barcelona Bästelona
2013-08-31 12:44
Inte ofta kommentarerna på ABs kommentatorsfält är bra, men den här var klockren!
'' Mourinho är väl urtypen på hur man inte vill att sina egna barn ska bli, självgod, arrogant, nedvärderande och respektlös mot sina motståndare, sen får han vara hur bra som helst för sitt egna lag, det berör mig inte...Föga förvånande att han kom i konflikt med gentlemannen Iker Casillas. Det har snart gått så långt att man njuter av Mourinhos olycka och då har man ju sjunkit till samma låga nivå som honom själv... ''
Barcelona Pep #4
2013-08-31 12:43
Diar Shekha

Håller med dig. Äntligen har vi fått in en tränare som vågar vila spelare och till och med peta om dem inte gör bra ifrån sig.

Fabregas Busquets Iniesta
Pedro Messi Neymar

Hoppas vi får igång Iniesta nu. Han är så viktig för vårt spel och är en motor för hela vår offensiv.
Barcelona Stoichkov~
2013-08-31 12:42
@Barcelonistas:
Jag hörde inte Mourinho klaga när Nani fick rött i förra året när han spelade mot United. Sir Alex sa inte heller något efter matchen. Mourinho var då tacksam för att Uefa skippade rättvisa. Men återigen, så agerar en förlorare av största mått. Vill så gärna se Chelsea spela mot Barca i kvarten eller i semin under våren 14. Det hade varit moms. Ni kan förresten vara säkra på att Mourinho aldrig någonsin kommer att träna lag med klass, som Man United, Barça, Bayern, med flera. Han passar däremot in så bra att träna Chelsea som måste spela utifrån ett "underdog" perspektiv där klagan är ett sätt att få med sig medkänsla från omvärlden och från domare. Syndromet att det är synd om oss är skälet. Anledningen till att han hamnade i Real Madrid var att det var en klubb som var i behov av att ta sig upp från en avgrund och som var i en desperat situation. Han hade aldrig hamnat i Real Madrid i annat fall. Det är synd om Mourinho men frågan är bara hur länge Roman Abramovich ska tillåta honom att hålla på med sina cirkusartisterier. Även Roman Abramovichs tålamod har en gräns. Om resultaten inte går i Mourinhos väg under säsongen och han fortsätter att spela sina väl spelade teaterpjäser i konferensrummet så kan till och med Roman Abramovichs tålamod ta slut.
Barcelona Diar Shekha
2013-08-31 12:37
Jag älskar Xavi av hela mitt hjärta men här måste jag faktiskt säga att Tata Martino gör rätt i att han vilar honom. Xavi har kört 4 raka 90-minuters matcher inom loppet av två-tre veckor ungefär. Sen har hans form inte varit på topp heller. Fabregas har varit grym och borde ersätta honom rakt av imorgon. Alexis har också spelat mycket på sistone, men å andra sidan hade det inte varit fel att ha honom som Joker imorgon om det skulle gå dåligt. Men men, han har viktiga kval-matcher mot Chile snart och han får koncentrera sig på de istället. :)
Barcelona Carles Pyoul The Warrior
2013-08-31 12:35
Har jag fattat det rätt. Vi skulle låta Xavi vila dom matcherna mot sämre lag för att han skulle vara frisk och på topp mot bra motstånd, men istället spelar han mot kasst motstånd och är inte ens med i truppen mot det motståndet han egentligen skulle vara med mot? Komiskt. Sanchez vila? Varför då? Kan han inte ens vara med i truppen för det. Mycket konstigt.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-08-31 12:31
NoGo/ Samtidigt är jag lite glad att Tata vågar ta ett sånt beslut och bänka självaste Xavi mot Valencia. Det sänder en tydlig signal mot hela laget att från och med nu måste alla kriga för en plats och att det kommer förekomma rotationer där även de tunga pjäserna kommer finna sig i att sitta på bänken eller t.o.m. inte bli uttagna. Och redan nu kan jag se hur folk kommer kritisera Tata för det beslutet om vi nu förlorar eller tappar poäng på Mestalla. Att hur kunde han bänka lagets mittfältsmotor inför en sådan viktig bortamatch, osv. Men jag tycker, oavsett hur matchen slutar på söndag, att han gör helt rätt. Xavi måste börja inse att han inte kan spela 90 minuter varje match.
Barcelona NoGo™
2013-08-31 12:23
@el Flaco - Me, Myself and I:

Aha okej. Det är bra att Xavi vilas men som du säger så är det inte vilken match som helst utan det är Valencia borta. Men det ska nog gå bra ändå!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-08-31 12:18
@NoGo™:

Tata sa under presskonferensen at det beror på rotationer och att han vill låta de två spelarna få vila lite, viket jag tycker är fullt normalt. Det finns täckning på Alexis position och det skadar inte att låta Xavi få vila lite då och då, även om det är i en tuff bortamatch som på Mestalla.
Barcelona Bästelona
2013-08-31 12:08
Medan Fabregas såpan pågick* skriver från luren
Barcelona Bästelona
2013-08-31 12:07
Jag vet att man inte får posta inlägg från puertan men den här killen måste ha bott under en sten under Fabregas såpan pågick Ronaldo R7 Guds siffra (Real Madrid) 2013-08-31 10:38 Jaha jag som trodde så fort jag vaknar så är Bale klar för oss. Men icke sa Nicke. Världens längsta övergång måste det vara. När fan ska denna hävla sagan ta slut.?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-31 12:01
Fan vad tufft schema vi har i början. Málaga borta förra helgen som knappast var någon lätt uppgift och Valencia imorgon på Mestalla där vi brukar tappa poäng. Sedan Sevilla på Camp Nou och Rayo borta som är en ganska så tuff bortamatch. Har vi tagit 13p efter de första fem matcherna är jag rätt nöjd men vi ska givetvis satsa på att gå ur alla matcher med vinst.
Barcelona NoGo™
2013-08-31 11:52
Official: 19 players to travel to Valencia for the league game tomorrow, Xavi and Alexis not included #fcblive

Hmm, Xavi och Alexis åker inte med till Valencia. Det känns lite märkligt om de inte dras med skador men jag har inte läst nått om det så.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-31 11:47
Men Mourinho din jävla pajas, ingen orkar med dig längre. Vi har alla sedan länge läst hans taktik med utspel i media och blabla, vi förstår att du vill flytta fokus från lagets insats men det funkar inte längre. Bayern slog Chelsea, Pep slog Mourinho och ökade på sitt redan överlägsna facit gentemot tolken.

När det gäller Bayern är jag väl inte helt övertygad över vad Pep har gjort hittils men känns på tok för tidigt för att döma lagbygget redan nu. Tycker ärligt talat det är lite märkligt att Bayern med sitt spel där de blandade bollinehav med kontringar slog Barcelona överlägset förra säsongen och att Bayern nu ska ta efter Barcelonas spelstil. Dock är det alltid viktigt att utveckla spelet, hade Heyneckes varit kvar tror jag de också hade haft en del problem då lag har läst på enormt om CL-mästarna och då det är laget alla vill slå. Jag älskar Peps inställning med att det aldrig går att bli perfekta, utan man kan hela tiden utvecklas hur bra man än är. En riktig fotbollssfilosof.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-31 11:30
Leo Y Cesc - tänker inte förringa andras lag framgångar, men det är klart att Inter hade väldigt mycket tur mot oss i den semin. Mou är en hycklare låt han grina som ett barn, sanningen gör ont men sanningen är den att Pep har en överlägsen statistik mot MourinHOE Sen har vi Man United - Porto 2004 där Scholes mål dömdes felaktigt bort, hade det målet godkänts så hade Porto aldrig gått vidare. Sen har vi United matchen föra säsongen... Kaljic gråter nu säkert över att hans älskling Mou losa igår :).
Annons: