/spanien/barcelona/forum/6484.aspx/spanien/barcelona/forum/6484.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep #4
2013-08-31 12:43
Diar Shekha

Håller med dig. Äntligen har vi fått in en tränare som vågar vila spelare och till och med peta om dem inte gör bra ifrån sig.

Fabregas Busquets Iniesta
Pedro Messi Neymar

Hoppas vi får igång Iniesta nu. Han är så viktig för vårt spel och är en motor för hela vår offensiv.
Barcelona Stoichkov~
2013-08-31 12:42
@Barcelonistas:
Jag hörde inte Mourinho klaga när Nani fick rött i förra året när han spelade mot United. Sir Alex sa inte heller något efter matchen. Mourinho var då tacksam för att Uefa skippade rättvisa. Men återigen, så agerar en förlorare av största mått. Vill så gärna se Chelsea spela mot Barca i kvarten eller i semin under våren 14. Det hade varit moms. Ni kan förresten vara säkra på att Mourinho aldrig någonsin kommer att träna lag med klass, som Man United, Barça, Bayern, med flera. Han passar däremot in så bra att träna Chelsea som måste spela utifrån ett "underdog" perspektiv där klagan är ett sätt att få med sig medkänsla från omvärlden och från domare. Syndromet att det är synd om oss är skälet. Anledningen till att han hamnade i Real Madrid var att det var en klubb som var i behov av att ta sig upp från en avgrund och som var i en desperat situation. Han hade aldrig hamnat i Real Madrid i annat fall. Det är synd om Mourinho men frågan är bara hur länge Roman Abramovich ska tillåta honom att hålla på med sina cirkusartisterier. Även Roman Abramovichs tålamod har en gräns. Om resultaten inte går i Mourinhos väg under säsongen och han fortsätter att spela sina väl spelade teaterpjäser i konferensrummet så kan till och med Roman Abramovichs tålamod ta slut.
Barcelona Diar Shekha
2013-08-31 12:37
Jag älskar Xavi av hela mitt hjärta men här måste jag faktiskt säga att Tata Martino gör rätt i att han vilar honom. Xavi har kört 4 raka 90-minuters matcher inom loppet av två-tre veckor ungefär. Sen har hans form inte varit på topp heller. Fabregas har varit grym och borde ersätta honom rakt av imorgon. Alexis har också spelat mycket på sistone, men å andra sidan hade det inte varit fel att ha honom som Joker imorgon om det skulle gå dåligt. Men men, han har viktiga kval-matcher mot Chile snart och han får koncentrera sig på de istället. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Carles Pyoul The Warrior
2013-08-31 12:35
Har jag fattat det rätt. Vi skulle låta Xavi vila dom matcherna mot sämre lag för att han skulle vara frisk och på topp mot bra motstånd, men istället spelar han mot kasst motstånd och är inte ens med i truppen mot det motståndet han egentligen skulle vara med mot? Komiskt. Sanchez vila? Varför då? Kan han inte ens vara med i truppen för det. Mycket konstigt.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-08-31 12:31
NoGo/ Samtidigt är jag lite glad att Tata vågar ta ett sånt beslut och bänka självaste Xavi mot Valencia. Det sänder en tydlig signal mot hela laget att från och med nu måste alla kriga för en plats och att det kommer förekomma rotationer där även de tunga pjäserna kommer finna sig i att sitta på bänken eller t.o.m. inte bli uttagna. Och redan nu kan jag se hur folk kommer kritisera Tata för det beslutet om vi nu förlorar eller tappar poäng på Mestalla. Att hur kunde han bänka lagets mittfältsmotor inför en sådan viktig bortamatch, osv. Men jag tycker, oavsett hur matchen slutar på söndag, att han gör helt rätt. Xavi måste börja inse att han inte kan spela 90 minuter varje match.
Barcelona NoGo™
2013-08-31 12:23
@el Flaco - Me, Myself and I:

Aha okej. Det är bra att Xavi vilas men som du säger så är det inte vilken match som helst utan det är Valencia borta. Men det ska nog gå bra ändå!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-08-31 12:18
@NoGo™:

Tata sa under presskonferensen at det beror på rotationer och att han vill låta de två spelarna få vila lite, viket jag tycker är fullt normalt. Det finns täckning på Alexis position och det skadar inte att låta Xavi få vila lite då och då, även om det är i en tuff bortamatch som på Mestalla.
Barcelona Bästelona
2013-08-31 12:08
Medan Fabregas såpan pågick* skriver från luren
Barcelona Bästelona
2013-08-31 12:07
Jag vet att man inte får posta inlägg från puertan men den här killen måste ha bott under en sten under Fabregas såpan pågick Ronaldo R7 Guds siffra (Real Madrid) 2013-08-31 10:38 Jaha jag som trodde så fort jag vaknar så är Bale klar för oss. Men icke sa Nicke. Världens längsta övergång måste det vara. När fan ska denna hävla sagan ta slut.?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-31 12:01
Fan vad tufft schema vi har i början. Málaga borta förra helgen som knappast var någon lätt uppgift och Valencia imorgon på Mestalla där vi brukar tappa poäng. Sedan Sevilla på Camp Nou och Rayo borta som är en ganska så tuff bortamatch. Har vi tagit 13p efter de första fem matcherna är jag rätt nöjd men vi ska givetvis satsa på att gå ur alla matcher med vinst.
Barcelona NoGo™
2013-08-31 11:52
Official: 19 players to travel to Valencia for the league game tomorrow, Xavi and Alexis not included #fcblive

Hmm, Xavi och Alexis åker inte med till Valencia. Det känns lite märkligt om de inte dras med skador men jag har inte läst nått om det så.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-31 11:47
Men Mourinho din jävla pajas, ingen orkar med dig längre. Vi har alla sedan länge läst hans taktik med utspel i media och blabla, vi förstår att du vill flytta fokus från lagets insats men det funkar inte längre. Bayern slog Chelsea, Pep slog Mourinho och ökade på sitt redan överlägsna facit gentemot tolken.

När det gäller Bayern är jag väl inte helt övertygad över vad Pep har gjort hittils men känns på tok för tidigt för att döma lagbygget redan nu. Tycker ärligt talat det är lite märkligt att Bayern med sitt spel där de blandade bollinehav med kontringar slog Barcelona överlägset förra säsongen och att Bayern nu ska ta efter Barcelonas spelstil. Dock är det alltid viktigt att utveckla spelet, hade Heyneckes varit kvar tror jag de också hade haft en del problem då lag har läst på enormt om CL-mästarna och då det är laget alla vill slå. Jag älskar Peps inställning med att det aldrig går att bli perfekta, utan man kan hela tiden utvecklas hur bra man än är. En riktig fotbollssfilosof.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-31 11:30
Leo Y Cesc - tänker inte förringa andras lag framgångar, men det är klart att Inter hade väldigt mycket tur mot oss i den semin. Mou är en hycklare låt han grina som ett barn, sanningen gör ont men sanningen är den att Pep har en överlägsen statistik mot MourinHOE Sen har vi Man United - Porto 2004 där Scholes mål dömdes felaktigt bort, hade det målet godkänts så hade Porto aldrig gått vidare. Sen har vi United matchen föra säsongen... Kaljic gråter nu säkert över att hans älskling Mou losa igår :).
Barcelona Leo y Cesc
2013-08-31 11:26
Barcelonistas Intressant att han inte nämner sin egen jävla fuskmatch i CL semin mot Inter då Diego Milito stod 3 m offside och när Bojans regelrätta 2-0 mål blir bortdömt på Camp nou. Det svinet har haft mer med sig än mot sig, för det är han som ber sina spelare bryta benen på spelare inte Pep.
Barcelona Pulga Bionica
2013-08-31 11:20
Bröder och systrar Funderar på en resa, ajax borta och är ute efter biljetter, billigast hittills 1750kr st, någon som vet vart jag ska köpa för att slippa mellanhänder? Tacksam för svar Edit: menar mat chbiljetter
Barcelona Messi-10
2013-08-31 11:18
- fel -
Barcelona LeoMessi
2013-08-31 11:17
Vi kan konstatera att även Bayern har problem med att spela sig igenom en buss så vi är inte ensamma om det problemet! Sen har ju Bayern fysiken att faktiskt kunna slå inlägg i straff området och vinna dueller. Härligt att se Chelsea torska i precis sista sekunden:D
Barcelona Pulga Bionica
2013-08-31 11:16
Bröder och systrar Funderar på en resa, ajax borta och är ute efter biljetter, billigast hittills 1750kr st, någon som vet vart jag ska köpa för att slippa mellanhänder? Tacksam för svar
Barcelona Barcelonistas
2013-08-31 10:59
Mourinho on Ramires exclusion: "Every time I play against Pep in UEFA competitions, I end up with 10 men. Coincidence?"

Haha ditt jävla svin, inte konstigt att dina spelare blir utvisade hela tiden när dom kör så vidrigt och fult. Utvisningen igår var klar, likaså den 2011 när Pepe åkte ut...
Barcelona the cameroonians
2013-08-31 10:50
Abidal: "I would have liked to stay at least one more year at Barça, think I deserved it, but it wasn't to be and focus is on Monaco now."

Ja, det hade ju varit ett mer värdigt slut på karriären i Barcelona än att tvingas lämna bakvägen efter att ha kämpat sig tillbaka från en hemsk sjukdom och bevisat att den sportsliga nivån var densamma som innan.

Kanske är det ödet - I stället kom Titos egna cancer tillbaka.
Vissa straffar gud omgående..?

Frågan är vad som blir straffet för Rosell och Zubi? Att dras med varandra resten av livet kanske?
Barcelona Smogen
2013-08-31 10:22
Sakho snart klar för Liverpool för runt 17mille. Man undrar ju varför inte vi gick efter honom, fast det är klart, Zubi hade väl förhandlat upp priset till 45miljoner, gett honom 15miljoner i lön och skrivit en utköpsklausul på 10.
Barcelona Messi-10
2013-08-31 10:20
Märkte en grej igår! En Massiv skillnad mellan Pep och Tito! När Bayern hade problem med uppspelen så satt inte bara Pep där igår, nej nej! han kom på nya sätt att spela upp bollen, på ett sätt som jag aldrig har sett innan, där ytterbacken sprang in i banan och öppnade yta till yttern som kom ner och hämtade den och så fort yttern fick den så löpte ytterbacken diagonalt ner mot kanten igen, detta var enormt förvirrande för Chelsea och dem hade inget svar så Bayern fick gång på gång komma upp relativt enkelt. Om man jämför med Tito
2013-08-31 10:18
Över halv miljarden ska det va*
2013-08-31 10:10
Otroligt skönt att Pep satte dit svinet och vann matchen igår. Tror hela fotbolls världen njöt över att se det, förutom "kajlic" kanske som har sin näsa så långt uppe i Mourinhos röv så han inte vet bättre. Jag njuter varje gång man ser hycklaren förlora, han har redan sett Ronaldo köra över honom (även om det bara var träningsmatch) och Pep Guardiola. Måste kännas jobbigt va? Någon som blev förvånad över att han fortsatte skämma ut sig efter matchen? Nej, det är så han gör. Gubben har ingen skam i kroppen och ingen självrespekt alls, han bara ljuger och ljuger och snackar en massa skit. Alla bara skrattar åt honom. Vilket spel bjuder Chelsea på ens egentligen? Nu förstår jag hur madrid fansen måste ha känt sig, det är ju för fan ingen fotboll? Du kan för fan inte ha spelare som Özil, Hazard i laget men samtidigt vilja spela Anti fotboll? Hur dum är han egentligen? Chelsea parkerar bussen och sticker upp lite då och då, för fan löjligt. Por que Mourinho?

När det gäller Peps Bayern så tycker jag dom gått ned sig något snäpp men det kanske är för tidigt för att avgöra det? Hur som helst så var Chelsea riktigt nära på att vinna över dom med 10 man och då hade Pep haft två final förluster redan, känns som att han försöker ändra för mycket på en gång. Jag har dock tappat respekt för Guardiola sen han lämnade. Kriget mot klubben, pinsamma grejen med Vilanova, värvningen utav Thiago, att han ställer upp med bättre elva i en träningsmatch mot oss än i en final och den grejen med att han säger att Lahm är smartare än Barca spelarna, jag tror att det kommer bli ännu värre. Han ser Barcelona som en stor rival nu och tvekar inte en sekund på att täppa igen käften på Rosell och inte vill Pep att någon ska göra det bättre än vad han gjorde det i Barca?

--

Vill passa på att hylla Neymar också. I CC så filmade/förstärkte han ibland men i Barcelona så har jag sett en ENORM mognad hos honom, folk snackade om att han var diva och snorunge men killen är raka motsatsen. Tar spelare i hand efter en tackling, filmar inte utan bara ställer sig upp, gnäller inte, kämpar 10 gånger hårdare än en viss Messi och verkar komma överens med alla. Visst kommer han filma någon gång men så länge han inte blir ett svin som Alba (tål verkligen inte den spelaren trots att han är väldigt duktig) så är jag lugn. I själva spelet har jag ännu högre krav då han kostade över miljarden och det var ett stort hype (med all rätt) just nu ser jag inte så stor skillnad på Neymar och Sanchez, bägge möter, sliter och spelar vidare, inte mer. Men jag är säker på att det kommer. Han kommer explodera.

Visca
Barcelona LeoMessi
2013-08-31 10:05
Glaubrana (Barcelona) Läste här igår då det snackades om ett citat där Pep sa att han Lahm är typ den intelligentaste spelaren, även mer intelligent än Messi och Co.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-31 09:54
Mourinho on Ramires exclusion: "Every time I play against Pep in UEFA competitions, I end up with 10 men. Coincidence?" Jag kokar...
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-31 09:54
Mourinho: "This is my story with UEFA. Everytime one of my players is sent off. If you love football, you don't kill the game this way." Hahahaha han är så patetisk. Börjar med sitt UEFA-snack igen. Börja spela fotboll istället för att parkera bussen. Sluta spela fult så får ditt lag inga röda.
Barcelona Glaubrana
2013-08-31 09:36
LeoMessi I vilket uttalande har han sagt något om att "den" är bättre än barcaspelarna?
Barcelona LeoMessi
2013-08-31 09:19
Någon mer än jag som känner att Pep kommer att göra fler liknande kommentarer som den med Lahm? Att han kommer att hylla sina spelare genom att säga på vilket sätt dom är bättre än barcaspelarna?
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-08-31 08:27
Fotboll åt sidan, det är skrämmande hur dålig Mourinho är som person. En sådan typ skulle jag aldrig kunna umgås med. Vet inte hur han kan sova om nätterna när han visar så lite respekt för motståndare, domare och även ibland sina egna spelare.
Annons: