/spanien/barcelona/forum/6482.aspx/spanien/barcelona/forum/6482.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Carles Pyoul The Warrior
2013-08-30 13:59
Heywood Ett SVIN är vad han är, en pinsam människa som bara skämmer ut sig. Har han ingen skam i kroppen? Han trodde Real Madrid var som Inter men det visade sig att Real var för stort för honom och det bröt ner honom, The Special One blev The Lonley One. Helt sjukt att han kommer undan med så mycket också. Det är tur att vi slipper han i El Clasicos, nu kan vi njuta utav dom igen. Jag hoppas Bayern slår Chelsea mdd 5-0, hade gjort mig så glad. Jag blev faktiskt glad när Ronaldo täppte igen käften på honom under försäsongen, Mourinho stod bara där som ett fån som han brukar göra. Men det jobbiga måste ändå vara att han vinner så jävla mycket och man riskerar att förlora mot honom, finns inget värre. Med värvningen utav Etoo så kan Chelsea vinna Cl och vem fan vill se Mou fira? Måste spy lite. Barcelonistas Hur man kan ha Mourinho som förebild är för mig helt sjukt. Jag kan inte förstå att folk kan sjunka så lågt så man står på hans sida, han är fotbollens fula sida. Nog om honom vi bara förstör forumet. Edit: Montoya är varken uttagen i A laget eller i U21. Konstigt kan jag tycka men där ser man.
Barcelona Rambla~ - Zubi fuera!
2013-08-30 13:56
Någon klubb borde lägga ett bra bud på Mata. Jag tror att han hade nappat på det. Nu menar jag inte Barca, vi behöver inte honom.
2013-08-30 13:55
Mata och Torrés petade ur landslagstruppen. Inget vidare för Matas karriär att Mourinho tog över Chelsea. Ingen Tello den här gången trots fint spel i träningsmatchen mot Equador.

Sergi Roberto och Goméz plus Deulofeu uttagna till U21.
Barcelona Diar Shekha
2013-08-30 13:50
Heywood Jablome - Andrés (Barcelona) Porque? PORQUE?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-08-30 13:23
Det komiska med Mourinho är att han gör sina utspel för att i fotbollsvärlden har han endast journalister som hans 'vänner'. Han klarar inte av när tränare inte hyllar honom som The Special One. Det var nog det som störde honom mest när han var i Spanien. Den katalanska median avgudade Guardiolas stil medan han blev uppmålad som en ful ankunge.

Vid ett tillfälle hade han undrat bland sina egna varför folk avgudar Guardiola och inte honom. Det var nog det som blev droppen för honom och han gick till och med så långt att förstöra en vänskap.

Ottmar Hitzfeld: "I've met him at Uefa meetings and his behaviour is faithful to his image: arrogant, haughty, chewing gum and somewhat of a boor".

Det säger ganska mycket om honom som person. Han vägrar inse att fotbollen utvecklas i och med Guardiolas intåg till fotbollsvärlden och han kommer nog aldrig att förändras. Hans ego tillåter inte det. Den perfekta stormen som Kristian Borell pratade om var självförstörande för Mourinho.
2013-08-30 13:18
Gillar inte Uniteds jakt på Ander Herrera. Inget bra att fler profiler försvinner från ligan.

Jag fullkomligt avskyr de brittiska klubbarnas jävla panikköp de sista timmarna under transferfönstret. De ska värva spelare de knappt ens har scoutat eller har tidigare haft som något transfermål. Jag hoppas verkligen att Platini ändrar och stänger fönstret tidigare på sommaren, när ligorna drar igång. Helst ska han också ta bort vinterfönstret helt och hållet.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-30 13:13
En sak jag inte kan förstå är hur vissa individer kan vara Mourinhistas när han bara skapade kaos. Det var Mou som låg bakom allt tjafs och bråk i Clasico matcherna, lägg därtill hans ständinga gnäll under PK där han gnällde på domaren, spelschemat, han kallade Tito för PITO hur sjukt är inte de?.

Jag kan inte förstå hur man kan ha den här människan som någon förebild.
2013-08-30 13:07
Mourinhos spel är sönderläst.
Barcelona the cameroonians
2013-08-30 13:06
UEFA president Michel Platini on transfers: "I think transfers are a robbery. I agree this window is too long and will have to shorten it."

Kunde inte sagt det bättre själv. Fönstret borde stängas när ligorna drar igång.
2013-08-30 13:04
Om någon hade radat upp Guardiola förluster mot en viss person hade han sagt något i stil med: 'Och det visar vilken bra tränare och lag det är. Jag ser fram emot matchen'.

Mourinho är en pajas utöver dess like. Han hade sin storhetstid under några delar av 2000-talet. Men fotbollen i framtiden tillhör Guardiolas och Klopps.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-30 13:04
Chelsea were willing to sell centre back David Luiz for 40M, but Barcelona only offered 25M for the Brazilian player. [marca]
2013-08-30 13:02
Milan säljer Boateng till Schalke. Skönt att slippa honom i CL. Av någon anledning spelar han alltid bra mot oss trots att han egentligen är en medelmåtta.

Han spelade ju CL-kval med Milan. Vad täker Schalke med? De får ju inte använda honom i CL eller är det ändrat? Kvalspel räknas inte?
Coach Pep,
2013-08-30 12:54
@tarrak - Oh-Oh-Oleguer:

Hahaha, riktig idiot.. Vem fan sitter och arrogant räknar upp alla sina titlar framför kameran om inte Mou. Pep skulle aldrig i helvetet få för sig något så låglivat. Sådan oerhörd skillnad på stil och klass mellan de två att det inte går att beskriva.
Barcelona .Andreas
2013-08-30 12:48
@Carles Pyoul The Warrior:

För att jag visste att vi skulle gå vidare ändå..
Har alltid velat uppleva Celtic Park när den levererar som bäst och det fick man ju vara med om, det händer inte allt för många gånger.
Hahaha. Vi har haft mittbackar som Oleguer och Christanval. Den här backlinjen är världsklass i jämförelse.

Angånde europeiska supercupen i kväll. Hoppas Mourinho visar världen vilken feg tränare han är. Han kommer inte att våga attackera Bayern München. Taktiksnacket är säkerligen: 'Titta här, du måste falla. - Hazard, anfall endast vid omställningar'.

Hoppas att Guardiola släpper lös sitt lag som han gjorde 29e november när Real Madrid kommer på besök. Det kommer att ge ett eko i Europa.
Rambla Haha, den gammla goda tiden! Nej men såna spelare förtjänar inte att ha på sig Barca tröjan, vill inte se något sånt nu heller även om vi behöver en mittback. Vår ledning är så pinsam så man inte ens blir sur längre, inget gör mig förvånad. Sakho hade man kunnat plocka in? Mittbacken från Tatas gammla lag? Agger? Vertonghen? Luiz? Garay? Finns hur många som helst. Vad gör Zubi egentligen? Hummels hade för fan joggat till Barcelona.
2013-08-30 12:39
@Carles Pyoul The Warrior:
Back in the days, när Laporta var president, hade det dykt upp en €25 miljoners Dmytro Chygrynskiy-värvning under de sista timmarna. :D
2013-08-30 12:29
Andreas Hur kan du bli glad ifall Barcelona förlorar? Gabriel Atletico blir att räkna med. Förr var dom patetiska men nu ser dom verkligen ut som ett lag som kan slå vilka som helst. Väldigt kul faktiskt. -- Den största floppen genom tiderna (kaka) håller på att lämna Real och jag är säker på att han går till våran Cl rival Milan. Där får han vara i laget han älskar och med en spelide som kretsar kring honom så tror jag faktiskt han kan ställa till med mycket oreda i kontringarna när dom möter oss. Jag vägrar tappa hoppet om en mittback, jag tror inte ledningen kan vara så dum. Men jag kanske hoppas helt i onödan.
Barcelona Nesto
2013-08-30 12:28
Tarrak Här har du det hela.
2013-08-30 12:25
Stänger fönstret i morgon 00.00 (natten till söndag) i Spanien eller söndag 00.00 (natten till måndag)?
Barcelona .Andreas
2013-08-30 12:19
@Jeffson:
Ska jag vara helt ärlig så var jag faktiskt glad att Celtic vann och jag fick uppleva denna helt galna stämning. Mycket vänliga supportrar dessutom och bra gemenskap med oss Barca fans.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-08-30 12:19
Oerhört underhållande presskonferens med allas våran favorit Mourinho inför dagens möte med Pep. På påståendet att han bara vunnit 3 av 15bmatcher mot Pep, reagerar han med sedvanlig arrogans och upprepar sex gånger hur fel journalisten har. Går vidare till att stolt räkna upp sina segrar, kommer fram till att det bara är tre. Ger ett halvdant erkännande att journalisten kanske hade rätt än då, men kommer fram till att det ändå inte är viktigt. Trodde aldrig att jag skulle säga det, men nog saknar man den pajasen en smula?
Barcelona Dongou & Bagnack
2013-08-30 12:15
Enligt Milans hemsida är Boateng på väg att skriva på för Shalke04. Läkarundersökning just nu. Han har ju spelat Champions League kval för Milan, kommer han kunna spela är Shalke också elller?
Jeffson
2013-08-30 12:08
.Andreas

Det där var så sjukt, och då satt jag bara hemma i soffan. F.ö är det enda vinsten som jag fullt ut har kunnat ge motståndarna och det var tack vare deras fans och hela inramningen.
Barcelona .Andreas
2013-08-30 11:42
@!Sergio_ Busquets!:
Kan ju säga att jag halvgrät också, redan innan matchen hade börjat. Här är ett klipp som jag filmade som avser "you never walk alone" (Har ett par fler klipp på kanalen. T.ex ljudet när matchen blåstes av som var öronbedövande.) Bästa matchen jag varit på. Till och med bättre än 5-0 mot Real Madrid. Länktips: Höj volymen, får du inte gåshud vid 1.07 och framåt är du inte levande. :)
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-08-30 11:31
Gonzalez_Barca (Barcelona) Råkade skriva fel. Ursäkta mig.
Barcelona Gabriel
2013-08-30 11:25
Helt underbar video på Rod Stewart.

- Once you support a team, you never change".

Måste bara säga att jag faktiskt är imponerad av Atletico. Jag vet att de spelade en rätt så grisig fotboll mot oss under båda dessa matcher som vi mött dem men samtidigt måste man inse att de spelar utefter deras resurser då det vet om att de inte kan vinna över oss om de väljer att spela på våra villkor, sen är det alltid synd att domaren ska ha sån stort inflytande under en final men det kan knappast Atletico beskyllas för. Min poäng är att de brukade vara det där skämt laget som ingen tog på allvar just eftersom de brukade blanda och ge samtidigt som de alltid fick pisk av Real Madrid. Diego Simeone har ändrat på hela deras inställning, deras mentalitet och fört in en vinnarattityd hos dem, en attityd som gör att de inser att de kan vinna över vilket motstånd som helst (tom Real Madrid) - den inställningen har gett dem flera troféer. Personligen har jag no hate against them, snarare så tycker jag bara det är roligt att ett tredje lag från Spanien håller en väldigt hög nivå.

Kul för ligan!
2013-08-30 10:41
the cameroonians

Simeone behöver inte vara orolig över Godin, inte med tanke på hur domarstandarden ser ut i Spanien. De kommer ju undan med nästan allt.

Hm, Atleti verkar ha sålt ut sig till den där Mendes. Precis som vi har sålt ut oss till Qatar. Trots det får vi inte några välbehövliga värvningar.
Barcelona the cameroonians
2013-08-30 10:36
@Rambla~ - Zubi fuera!:

Simeone har väl insett att om Godin fortsätter spela lika fult som mot Barcelona så lär han vara avstängd i en del matcher framöver...

Men om man ska vara helt seriös handlar det väl om att Dimichelis ryktas vara på väg till just City. Pengar finns efter försäljningen av Falcao (även om investeringsgruppen tog det mesta) - ersättaren kostade som bekant inte så mycket...
2013-08-30 10:18
City har skador på sina mittbackar, de är väl tillbaka om några veckor. Det räcker för att de ska ge sig ut på shoping. Det sägs att de kommer lägga upp Eliaquim Mangalas klausul som ligger på €45m. Vad händer efter några veckor när de ordinarie mittbackarna är tillbaka? Blir det bänken resten av säsongen?

Vad gör Barca? Jo tvärtom, de har en skadad Puyol (sen evigheter) och har beslutat att vänta på honom tills han återvänder istället för att värva en mittback. Snacka om skilda världar.
Annons: