/spanien/barcelona/forum/6481.aspx/spanien/barcelona/forum/6481.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-31 23:02
JohanC Jag har kollat igenom dina inlägg du skrivit här, eftersom att ditt nicknamn är ganska okänt för mig här på forumet. Det första du skrev var när du klistrade in artikeln om när Messi hade "kränkt" Tello och Alexis, från aftonbladet och skriver över länken: "Fyfan vilken diva Meesi är (om det nu stämmer verkligen..)". Sedan försöker du argumentera för din ståndpunkt (alltså "mot" Messi). Det är redan känt att artikeln inte har någon stark källa att grunda det hela på och att det troligtvis är ett dumt rykte för att sälja mer. Sedan klistrar du in ännu en artikel från aftonbladet efter att du har insett att du förlorat debatten Messi vs Tello/Alexis, denna gång handlade den om Kiko och om hur "dåligt" klubben behandlade honom och att de varit "elaka". Över länken har du skrivit: "Man skäms över hur Barca behandlade den killen..." Du gör samma sak och försöker argumentera för din ståndpunkt och misslyckas där också då dina argument var för svaga. Denna gång (också senaste) har du gjort samma försök som vid de två senare. Du lägger upp en länk från en svensk (inte så trovärdig) hemsida och klagar på ledningen varför de köper barn vid ung ålder. Antingen så vet du inte hur fotboll funkar eller så är du ett troll. Du vet väl att alla ungdomsverksamheter bygger på att scouta barn och köpa dem? Du vet väl att världens bästa spelare och t.o.m ansedd tidernas bästa av många, köptes upp av Barcelona till ungdomsakademin vid 13 års ålder? Så ja, vissa barn har potentialen att bli världens bäste vid en så ung ålder. Nu tror jag att de flesta insett att du är ett troll som är bara här för att provocera. Mod snälla ta och spärra honom innan det är försent. Vi vill inte ha en till Ronaldinho "fotbollsguden". Tack på förhand.
Barcelona Barca Barca
2013-08-31 22:52
grande jw Sjukt bra skrivet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona grande jw
2013-08-31 22:50
JohanC

Du får det att låta som om Barca kidnappar småungar som sedan sitter inlåsta i små burar. Den möjligheten den svenske 9-åringen får är inte ens en på miljonen. Han får göra det han älskar mest av allt. Han slipper all skit som alla ungar växer upp med i Malmö. Han kommer få ett liv utöver det vanliga och får träffa likasinnade barn som har samma dröm som han själv. Dessutom utbildning, boende m.m.

Som att det skulle vara något negativt i dagens svenska skitmiljö där 75% av småungarna sitter och knappar på iphones och datorer och är allmänt efterblivna?
Barcelona DM1982
2013-08-31 22:46
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Nja, nog för att det skulle vara kul att se dem åka ur men det är å andra sidan alltid roligt med mini el clasico.

Det är väldigt tufft för Barca B och Castilla för den delen, det försvinner alltid ett gäng bra spelare som antingen flyttas upp eller väljer att dra vidare. Castilla tappade en hel del bra spelare, det är svårt att hela tiden försöka täppa igen förlusterna av de bästa spelarna. Barca B tappade också lite men de verkar ha haft lättare att fixa till det. Det flyttades upp en del bra spelare men det köpte även in några bra.

Kul med en seger men det absolut viktigaste för Barca B är att utveckla spelarna (och hålla sig kvar).
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-08-31 22:45
@JohanC:

Nej men för att du kritiserar saker som är positiva. Hade det här varit "din" klubb så hade du vetat att en kille vid namn Lionel Messi kom till Barca vid ung ålder och då var det bara en person som trodde på honom. Googla hans namn och se vad han åstadkommit fram till idag. Ser knappast någon nackdel med att värva vid ung ålder, win-win för båda personerna. Inte direkt så att de får slavlöner och tvingas jobba i La Masias kök. La Masia kallas byggnaden där våra ungdomar bor ifall du inte visste det. Att kritisera positiva saker är nog tillräckligt för att exponera dig som ett ickefan. Hade du haft rättfärdigat kritik och dessutom kunnat argumentera för det., så KANSKE vi hade köpt din story.
Barcelona grande jw
2013-08-31 22:40
Så kul att få se Bagnack i startelvan, ser ut att hålla tätt bakåt dessutom.
JohanC
2013-08-31 22:37
@LeoMessi:

Du menar alltså att om jag kommer med en annan åsikt och är självkritisk mot min egen klubb, så är jag ett "troll"? Jag har minst lika rätt som du att vistas här (så länge jag håller inom ramarna)....

Världen behöver fler komiker som du...
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-31 22:36
DM1982 CHANS att de åker ur serien, skulle jag snarare vilja kalla det :)
Barcelona DM1982
2013-08-31 22:35
Jo, Barca B är nog den enda intressanta matchen ikväll. Bra spel. Real Madrid Castilla torskade sin match ikväll, är det tredje raka? Risk att de åker ur serien.
Barcelona Dongou & Bagnack
2013-08-31 22:28
Ingen som är intresserat av B-laget De leder mot Zaragoza 1-0 dani nieto
Barcelona vic11
2013-08-31 22:01
Någon som kan länka stream till B lagets match för iPhone
Barcelona LeoMessi
2013-08-31 21:32
Ett mål dömdes bort för b-laget precis, extremt billigt om ni frågar mig
Barcelona LeoMessi
2013-08-31 21:27
JohanC (Barcelona) Borde du inte skriva i ditt lags forum? Har du så tråkigt jävla liv att du måste in och trolla på detta forum?
JohanC
2013-08-31 21:12
Barca (och övriga klubbar för den delen) får ta och sluta värva barn! Inte fan kan man se om en 9-åring blir en världsstjärna inon x antal år....
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-31 20:59
Den här skönheten blev det på Camp Nou i veckan. Hoppas verkligen på Cesc iår så han fick pryda ryggen!
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-08-31 20:56
@zick9:

han har dock missat när de gäller.. chelsea matchen och mot Valencia troor jag det var, när de stog 2-2 och han hade chans att avgöra men missa, och sen supercupen,

nu hade vi tur att vi vann på borta mål men
Barcelona The Octopus of Badia
2013-08-31 20:29
Abidal (Monaco): "When I arrived at Barça, there were no group activities. I wanted to change that, and I'm proud I could achieve that" [md]

Abidal: "I said it couldn't be we didn't know Victor likes to play piano, Pinto's into music, that our families didn't know each other..."

Vilken otroligt härlig och socialt intelligent människa han är, vår käre Éric.
Barcelona Barca Barca
2013-08-31 19:40
Blanc (PSGs tränare) var en av kanditaterna att ta över efter Rijkaard 2008. Jag tackar gud att det blev Pep. Sjukt nära att tappa poäng idag mot nykomlingar o så har man två av dom bästa anfallarna i världen på topp och världrns bästa mittback i backlinjen. Nu har säsongen bara börjat men ändå...
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-31 19:39
Rafinhas mål
Barcelona Hank Moody
2013-08-31 19:38
Delofeu fick även hoppa in idag med 5 minuter kvar och skapade genast ett par farligheter
Barcelona Hank Moody
2013-08-31 19:27
Rafinha ser ut att gå mot en mycket bra säsong i år, ska bli spännande att se hurpass mycket han kan utvecklas
Barcelona Diar Shekha
2013-08-31 19:25
RAFINHA GOLAAAAAZOOOOOOO
Barcelona Hank Moody
2013-08-31 19:25
Rafinha 1-0!!!!
Barcelona La Armada Blaugrana
2013-08-31 19:13
Funderar på varför vi gav upp Jonathan Soriano så enkelt, han fullständigt äger i Österrike. 15 mål i Red Bull laget hittills den här säsongen, 29 under fjolårssäsongen. Han visade tydligt vad han går för i B-laget under Luis Enrique när han vann skytteligan i Segunda. Skulle var en perfekt backup spelare, jag skulle inte bli förvånad om Pep plockar upp honom i Bayern, han gör fan hattrick i varenda match han spelar, helt sinnes.
Barcelona Hank Moody
2013-08-31 19:03
Varit inblandad i alla farligheter hittills, skulle precis haft straff med
Barcelona Hank Moody
2013-08-31 19:02
Rafinha startar och har varit riktigt bra inledningsvis
Barcelona Smogen
2013-08-31 18:57
Någon som vet om Rafinha startar för Celta?
Barcelona Leo y Cesc
2013-08-31 18:51
HAHAHAH så sjukt kul när man hör kommentatorn säga att Zlatan kanske får bollen på överarmen ! Vilket va solklart men så är det när dom slickar Zlatans röv, hade det varit Neymar så hade man sagt: det där ska ju vara frispark. Hahah vilka kontraster.
Jeffson
2013-08-31 18:26
Vampiro

Hahaha klockrent!

Däremot var det helt tyst om det på mitt twitterflöde (följer 91st, nästan bara fotboll) medan det häromveckan var ett jävla liv om Neymar med självaste Emir Osmanbegovic (fotbollschef på tv4) i spetsen. Men så kommer det alltid att vara. Modigt dock av aftonbladet som riskerar en bojkott nu.
Barcelona .Andreas
2013-08-31 18:26
@Vampíro:

What? Kan dom verkligen skriva något negativt om Zlatan?
Trodde dom skulle skriva att han snubblade eller något.
Annons: