/spanien/barcelona/forum/6474.aspx/spanien/barcelona/forum/6474.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Äkta Cule
2013-12-06 11:51
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^: Jag besvarade bara en OT-kommentar gällande hans död, varken mer eller mindre.. Dessutom så är det en av sakerna som han kritiseras för..

Barcelonito / Lucho Enrique 21: Du kommer få svar via PM strax..
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-12-06 11:21
Äkta Culé

Har inte skrivit här på ett bra tag, men måste kommentera ditt stolpskottkommentar. När du läser lite om Mandelas bakgrundshistorik, lägg då i minnet hur hans förutsättningar såg ut, vilka han hade att göra med och lite om landets historik och den vita mannens gärningar mot den riktiga lokala befolkningen. För oss som arbetar dagligen med mänskliga rättigheter, migrationsfrågor och rasism är Mandela den största inspirationen. Jag som har haft honom som en idol, och fällt många tårar sen igår för Madiba, äcklas så oerhört jävla mycket av ditt kommentar.

Jag vet inte vad du har läst, men kan lova dig att du inte har läst en tiondel av det jag har läst om Mandela. Men ha för fan lite kritisk syn när du läser. Var inte så pantad, ha inte tunnelseende, lite större perspektiv och tänk dig alltid hur någons förutsättningar ser ut som tvingar en till vissa beslut.

Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-06 11:20
Äkta Cule

Inte Smickrande. Vet du att han var en terrorist enligt Apartheid-regimen.

visa såg honom som frihetskämpe, andra som terrorist.

Det är inte smickrande att dra in politik i här forumet men jag var tvungen att svara..
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-06 11:13
Fantastisk artikel om vår näst viktigaste spelare, Sergio Busquets.
Postat via SvenskaFans-appen
Äkta Cule
2013-12-06 10:33
@Legendinho:
Läser man lite på om Mandelas bakgrundshistorik, som inte alltid var så smickrande, så har man plötsligt lite svårare att sörja över hans bortgång... Annars så ska det bli kul att få Ter Stegen i Barca (om han nu kommer). Har kollat lite på Mönchengladbachs matcher och det syns att han har kvalitéerna för att kunna bära Valdes mantel på ett värdigt sätt. Tur att Dortmund inte har roffat åt honom (Bayern har redan Neuer som har många år kvar på toppen)..
Barcelona Lion24
2013-12-06 06:18
Viktigt att Alba är tillbaka. Tycker att Adriano inledde säsongen imponerande men har inte alls hållt samma nivå som i början. Kanske är det för att Adriano har spelat så mycket och det är något som han inte är van vid eftersom han är skadad ganska mycket. Men vi bör skynda långsamt med Alba så det inte inträffar några nya skador.

Min startelva mot Cartagena:

Pinto

Montoya - Masch - Bartra - Adriano
Sergi R - Song - Cesc
Alexis - Ney - Pedro

Pinto behöver speltid för att få matchtempo. Montoya behöver också speltid för matchtempo men även självförtroendet. Masch behöver en bra match för sitt självförtroende samtidigt som jag inte vill brådska med Puyi. Bartra är given. Adriano ska spela endast för att vi ska ta det försiktigt med Alba. Sergi Robero behöver minuter, likaså Song. Cesc behöver spela på mitten. Alexis - Ney - Pedro behöver sätta dit några bollar. Men det blir också viktigt att sätta in Ney i mitten så att han kan anpassa sig till rollen om Messi skadar sig igen, eller varför inte spela där resterande matcherna.
Barcelona Júnior.
2013-12-06 02:00
Truppen mot Cartagena: Målvakter: Pinto, Oier Backar: Montoya, Puyol, Masken, Adriano, Bartra, Jordi Alba(!). Mittfältare: Cesc, Sergi Roberto, Busquets, Song. Anfallare: Neymar, Pedro, Alexis, Adama, Dongou. Mest anmärkningsvärt är förmodligen att Jordi Alba är tillbaka från sin långvariga skada. Riktigt goda nyheter!
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-12-06 00:57
Marc Ter Stegen är stort sett klar för Barca och enligt hans kusin så letar Stegen efter hus i Spanien. Källa El Mundo Deportivo
Barcelona Canaletes
2013-12-05 23:47
Corro Cnorro

Intressant läsning. Vart fan fick du den informationen? Antingen måste du ha tajmat alla tv-program som fan eller lyssnat på radio etc... :p
Internet var ju inte så stort den tiden.
Barcelona Legendinho
2013-12-05 23:29
RIP Nelson Mandela
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-12-05 21:30
Vilken kung Abidal är. Väldigt underskattad spelare, de flesta culés ser nog hans storhet men tror inte omvärlden försår vilken världsback han var/är. Som vänsterback var han en av de bästa, som mittback var han även där en av de bästa. Stark och snbb men ändå grym teknik och hjärta för klubben. Jag är knappast förvånad över att det går så bra i Monaco nu.

Ni förstår nog vart jag vill komma. Hur i helvete släppte vi honom? När vi fortfarande lirar Piqué-Mascherano som ordinarie? Sen får man också det den ljusa sidan i det hela, och här är det framförallt att Bartra fått chansen och verkligen tagit den.

Vi har fortfarande mittbacksbekymmer. Men förra säsongen var man mest sur på att vi inte värvade någon ny till laget och detta blev naturligtvis ännu värre i somras. Nu har vi enligt mig bra mittbackar tillgängliga men vi använder inte dem. Hur kan man peta Bartra tillförmån för Mascherano, hur är det ens möjligt? Och Puyol är fortfarande en nyttigare spelare för laget än vad Piqué är, alla dagar i veckan.
Corro Cnorro
2013-12-05 21:28
LeoMessi absolut det är en fantastisk spelare och karaktär, skulle finnas ett par av honom i alla lag. Alltid en legend, Puyol ordet "hat" är ett utav det mest uttjatade orden som finns, det finns varken hat mot Messi eller CR7 eller någon annan. Däremot så finns det avundsjuka och folk som tycker extremt olika men det är inte hat, det är den mänskliga faktorn. Fotbollsmålvakten Vladimir Stojkovic är hatad, läs gärna om hur hans liv ser ut idag eller rättare sagt hur det sett ut de senaste åren. Han har livvakter dygnet runt får inte lämna sitt hus själv och ibland är han rädd när han står målvakt då det finns en del fans som är beredda att göra lite vad som med honom. Det är hat.
Barcelona enkos
2013-12-05 21:26
Aftonbladet brukar oftast leta efter saker och ting där statistiken talar för Zlatan och ivrigt publicera det som tex igår att "Zlatan är bättre än Messi" . När de skrev det första dagen alltså så var det 15% som skiljde mellan Zlatan o Messi men som idag dagen efter har avståndet krupit till bara 8 %.och jag undrar vad AB gör när snart Messi går om Zlatan, kommer de våga publicera igen :)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/frankrike/zlatan/article17962751.ab
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2013-12-05 21:20
Corro Cnorro

Du förstår vad jag menar, dels så tycker jag skitsnack, rykten och allmän bitterhet är befogat inom ordet "Hat"
Barcelona LeoMessi
2013-12-05 21:20
Corro Cnorro (Barcelona) Det är härligt att höra, han förtjänar all speltid han kan få. Jag antar att hon fortfarande är snabb:P
Corro Cnorro
2013-12-05 21:14
Hat inom fotboll är tex rasism på läktarna, inte att en spelare blir uttagen i ett världslag eller ej.
Corro Cnorro
2013-12-05 21:13
Abidal spelar så det står härliga till och gör det bra (15 starter), har även blivit uttagen i Franska landslaget och gjort det bra där.
Barcelona LeoMessi
2013-12-05 21:08
Vet någon hur det går för abidal? Har han fått spela mycket eller har han åkt någon skada? Såg matcher i början men klarade inte av franska ligan:P
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2013-12-05 20:36
Jävligt trött på allt obefogat hat mot Messi senaste tiden, helt plötsligt är han inte ens värd att vara med i en världselva samtidigt som rykten och skitsnack går runt. Det visar bara hur stor avundsjuka det finns och vilken respekt folk inombords egentligen har för grabben. Hoppas verkligen på en riktigt storslagen comeback där han visar primadonnan i madrid vem som är bäst.
Barcelona enkos
2013-12-05 20:26
Enligt spanska Sport återhämtar Messi sig på bästa sätt efter skadan och att han tränar så hårt, tro det eller ej så tränar Messi varje dag i tio timmar.. Messi har enorm vilja att komma tillbaka ännu starkare..
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-12-05 20:07
Videon i länktipset måste ni bara se! En ung grabb vid namn Pau Servat spelar i vårt ungdomslag och han får en chans att slå en straff. Han missar men det anmärkningsvärda är hur hans lagkamrater agerar efter missen, speciellt med tanke på att det är barn under tioårsåldern. Fantastiska bilder tycker jag!
Corro Cnorro
2013-12-05 19:18
Aftonbladet hatiska? Kallar du dem hatiska så har du inte stött på mycket hat i livet hör jag..

De är dock journalister, yrkesmän som gör allt för att vinkla och vända på saker så de får läsare som i slutändan leder till en fetare plånbok. Förstår att folk blir upprörda ibland men ska man ta det ett steg till så speglar de samhället i stort, nämligen att det handlar om pengar och de vill suga ut varenda krona.
Barcelona enkos
2013-12-05 19:10
Istället för att skriva rubrik "Ronaldo är frustrerad pga Messi" så väljer Aftonbladet att skriva ”Messis fåfänga ett hot mot Neymar”.
Man slutar aldrig att förvånas över hatiska AB- journalister..
Corro Cnorro
2013-12-05 18:42
FreeYourMind nej han har aldrig tränat något lag i Sydamerika utan enbart varit i England/Wales. Ja han lyckas få lagen han tränar att snabbt acklimatisera sig till hans fotboll och då ska man ha i åtanke att många av hans spelare är uppväxta med en annan typ av fotboll. Men han ger spelarna en hel del mod, kolla bara på hur många unga spelare han startar upp med i match efter match oavsett motstånd.

Han är dessutom en mycket klok herre vad det gäller att ta stora beslut, bara en sådan sak som klubbarna han tränar. Han tar allt i rätt ordning vad det gäller lagen han tränar också vilket tyder på att han vet vad han gör. Förvånar mig inte om han en dag tränar ett lag på yttersta nivå, dock så tror jag det kommer ta 5-10 år åtminstone innan vi får se han i en annan klubb men då är jag säker på att det är en klubb av högsta dignitet.
Barcelona ( Xaviesta )
2013-12-05 18:29
enkos Tja, nöjd och nöjd, om man ser the big picture här så hade det blivit fullständigt kaos här inne nästa månad när fönstret öppnar och folk börjar spotta ut allt möjligt utan källor. Du får inte vara pionjären som rullade ut snöbollen nerför backen, haha. Ibland måste man bekämpa ett "brott" innan det händer. :) Nä, skämt åsido, tack! Jag är mycket nöjd. Ser direkt snyggare ut när jag kan se vart du får allt ifrån.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-05 18:13
Corro Cnorro

Vad kul att jag är inte den enda som har följt Robert Martinez. Kan du tänka dig att han fick mig följa Wigan när han var tränare där. Jag har för mig att han tränare i Sydamerika med.

Det som är häpnadsväckande över Robert Martinez är att han lyckas så snabbt lära britterna hur man spelar bollen på marken och pressar som om deras liv hängde på det. Jag kan inte sluta tänka på vad han skulle göra med ett lag som FC Barcelona. Att han alltid har starkt försvar sen bygger framåt är hans kännetecken.

Jag hoppas att han en dag i snar framtid kommer till oss. Jag menar inte att vi ska sparka iväg Tata. Gubben ska få sin chans att båda möblera om och styra laget hur han vill.
Barcelona enkos
2013-12-05 17:54
Xaviesta !

Är du nöjd nu?
Barcelona ( Xaviesta )
2013-12-05 17:49
enkos Tycker det får räcka snart, du har dom senaste dagarna lagt upp citat efter citat, påståenden efter påståenden och rykten efter rykten utan några hänvisningar till någon källa överhuvudtaget. "Enligt en del spanska medier" - vilka? Specificera gärna. "Du hade inte förstått det även om jag lagt upp källan" - kvittar om du fått det från en kinesisk, albansk eller någon dagstidning i Zimbabwe, lägg alltid upp en hänvisning. Då vet vi andra om vi ska vifta bort det som total nonsens eller inte. Ber om ursäkt om jag verkar offensiv, jag menar inget illa. Bara gör det rätt!
Barcelona enkos
2013-12-05 17:40
Enligt en del spanska medier som har fått information från källor nära FIFA så har Messi vunnit guldbollen för femte gången i rad!
Corro Cnorro
2013-12-05 17:26
Kul att ni nämner Robert Martinez, en mycket intressant manager då jag följt honom under en längre tid. Han var dock ingen fotbollsspelare av någon högre kaliber, men det finns ändå mycket att berätta. Han åkte i mitten av 90-talet ner till Wigan (som då spelade i Englands tredjedivision) med två andra ganska så mediokra spanjorer i Jesus Seba och Isidro Diaz. De var som sagt inga toppspelare på långa vägar och Wigan var inte så attraktivt heller, dock så hade "the three amigos" en helt annan syn på fotboll än vad engelsmannen hade.

Dessa tre herrar tog med sig sin syn på fotboll från Spanien/Katalonien och vips så fanns det ett engelskt lag i deras tredjedivision som spelade med hög press och fokus på passningsspel. Det var något nytt och inte ens topplagen i Premier League som på den tiden hade många stora namn behärskade att spela fotboll på det sättet.

Gjorde även avtryck i Swansea som spelare (de tillhörde också de lägre divisionerna i England då) och gjorde ett spännande jobb som spelare där. Efteråt fick han tränarjobbet i Swansea där han och hela deras styrelse bör väl tilläggas började strukturera om allt inom klubben men framförallt spelet till en mer passningsinriktad fotboll med hög press, något som Brendan Rodgers förde vidare och som nu Laudrup försöker ta till en annan nivå.

Till slut så fick han jobbet som manager i Wigan och det var samma sak där, passningsspel, hög press och ja ni kan grejen nu. Fick jobba med mycket små medel där eftersom att Wigan är en rugbystad där deras rugbylag är mycket framgångsrik och folket går hellre på deras matcher. Men han fick jobba efter sina små resurser och gjorde det bra, många gånger va de spelet mer än spelarna i sig som imponerade.

Nu har han som sagt steppat upp karriären ytterliggare i Everton och han har även steppat upp deras spel till en nivå till trots att han har en liten budget.

En manager att följa minst sagt, dessutom så är han en ödmjuk gentleman som för en bra dialog med spelare och är även bra på att ge unga spelare chansen och få dem att lyckas.
Annons: