/spanien/barcelona/forum/6473.aspx/spanien/barcelona/forum/6473.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2013-08-31 16:22
Coach Pep, (Barcelona) Då hänger jag med:-) Fast om du frågar mig så är rafinha en större talang än Deulofeu:-) Iaf, synd att behöva förlora talanger på grund av att vår ledning är inkompetenta
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hank Moody
2013-08-31 16:22
Vi behöver inte oroa oss för Gerard i Everton, Martinez kommer att fasa in honom sakta men säkert. Martinez har själv sagt att vi kommer se de bästa av honom i januari-februari. Han är redan idag en publikfavorit efter sin insats i ligacupen. Tror inte det dröjer länge innan han befäster en startplats, han är såpass bra att han kan ta PL med storm redan i år
Coach Pep,
2013-08-31 16:10
@LeoMessi:

Jag tar inte ställning här utan konstaterar bara att vi förlorat våra två största talanger. Gerards ego är för stort för att sitta på bänken och vänta på sin tur.
Barcelona LeoMessi
2013-08-31 16:05
Coach Pep, (Barcelona) Vad skulle vi ha gjort? Offrat Neymar för Deulofeu? Jag gillar inte Rosell heller men Jag tar Neymar förr Deulofeu alla dagar i veckan. Verkligen inte menat att vara dryg:P
Coach Pep,
2013-08-31 16:03
Vi har i princip offrat Deulofeu till förmån för Neymar. Rosell tyckte Neymars varumärke var viktigare än att garantera Deulofeu en plats i laget i framtiden. Vill vi ha tillbaks Deulofeu måste vi offra Pedro eller Sanchez. Tror inte Deulofeu är intresserad av att sitta på bänken i Barca när han kan vara starter i något annat lag. Tack vare Rosell har vi förlorat våra två största talanger Thiago och Deulofeu.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-31 16:01
En förlängning av lånet skulle vara bra om det visar sig att han är garanterad speltid nästa säsong. Just den här säsongen tror jag kan vara väldigt nyttig för Deulofeu även om han inte får så värst mycket speltid men ska man vara i en klubb två säsonger, två viktiga utvecklingsår av karriären så behöver han också naturligtvis en hel del tid på planen.
Barcelona påfågeln
2013-08-31 15:57
Carles Puyol y Jean Marie Dongou (Barcelona): Pique är avstängd mot Finland, därför får han vila.
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-08-31 15:56
Varför är inte Pique uttagen i den spanska truppen som ska spela mot Finland och Chile???
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-08-31 15:47
Martino: "Xavi and Alexis rested? Yes, they've been playing a lot past weeks, international games coming up, it was time they got a rest."

Håller med!
Barcelona the cameroonians
2013-08-31 15:45
Yayas kanon!
Barcelona El Soap
2013-08-31 15:28
Yaya, vilken frispark. Kung!
Barcelona Zamboza
2013-08-31 15:27
@Capitan \(^.^)/:

Håller med dig. Tycker inte Deu är redo för Barca än. 2 år i Everton kan han utvecklas även fysiskt. Förhoppningsvis får han spela mycket.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-31 15:23
"Gerard Deulofeu stannar i Everton? Evertons manager Roberto Martinez bekräftar att han vill förlänga lånet av Barcelonas ytter Gerard Deulofeu till 2015. (Sky Sports)" Vad skulle ni tro om detta? Själv är jag för detta om vi mot förmodan gör oss av med en ytter. Martinez har hanterat Deulos sitiuation mycket bra och jag tror att han kommer att växa till en riktigt bra spelare under honom. Han gör precis som vi gör med Neymar, matchar in honom långsamt för att se vilken nivå han håller och så att han kommer rätt in i laget. Alla som tror att Gerard kommer ruttna på Evertons bänk har fel... jag tror att han kommer att explodera i December och fortsätta samma väg. Måste säga att man lyckats ganska bra med Rafinhas och Deulofeus utlåningar. De har gått till rätt lag, liga och tränare. Det måste vara det enda positiva tillsammans med Neymar som ledningen åstadkommit i år. På tal om Deulofeu så saknar man vår egna "Deulofeu". Nu undrar man var vår lilla superskribent på forumet håller hus. Har verkligen saknat hans info-rika inlägg, speciellt nu när han spammar forumet innan B-lagets matcher, det var ändå det bästa :) #FreeDeulofeu.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-31 15:09
Stoichkov

Mourinho har vunnit Champions League två gånger med defensivt spel, Chelsea vann 2012 med Di Matteo. Att ett lag kör på kontringar betyder som sagt inte att de inte kan spela anfallssfotboll, det gäller att vara effektiv och ta vara på ytorna som finns.
Barcelona Dongou & Bagnack
2013-08-31 14:52
En sak som bruka störa mig är de svenska fotbollsexperterna (som är/varit träna) snackar om hur ett lag ska spela, vad de gör fel, hur Barca borde spela osv. Jag menar om det är så enkelt varför lyckas de aldrig som tränare då
Barcelona Stoichkov~
2013-08-31 14:47
@L.A.M Nr 10:
Att ha en del spelare som är offensiva spelare är en sak och det har du rätt i att de har. Men att ha Mourinho som tränare är en annan sak. Han kommer att spela en kontringsspel. Precis som igår. Du kan vinna en match på detta sätt men inte en hel turnering.
Barcelona Zamboza
2013-08-31 14:18
@zick9:

Det spelar väl ingen roll. Att missa var femte straff är inte speciellt imponerande. Jag anser att det finns bättre straff skyttar i laget än Messi och då vore det inte mer än rätt att byta straff skytt.
JohanC
2013-08-31 13:45
Snacka om diskriminering på högsta nivå! "Say no to racism" My Ass
Barcelona zick9
Dubbelpost
Barcelona zick9
Zamboza

Han missade inte en enda förra säsongen. Chilla lite...
Barcelona Zamboza
2013-08-31 13:40
barcastuff ?@barcastuff 6h
Messi has missed 10 of his 53 penalties (19%) in his professional career for club and country #fcblive [via #barcastat #misterchip]

Inte för att vara sån, men man borde byta straff skytt tycker jag. Han kommer säkert att påverkas negativt isåfall, men tror inte han petas. Imorgon hoppas jag dock han skärper till sig ordentligt, för en halvdan och tjurig Messi som i matcherna mot Athletico bidrar inte med mycket vilket gör att medspelarna drabbas.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-31 13:29
Stoichkov

Fast de har ju rejäla offensiva kvalitéer. Oscar, Hazard, Schurrle, De Bruyne, Mata som iofs kanske lämnar och Willian som jag inte riktigt fattar var han ska få plats. Jag tycker Chelsea igår visade att de kan spela jämnt med Europas bästa lag över en match och därmed tror jag de har rätt bra chans mot samtliga lag i dubbelmöten.
Barcelona the cameroonians
2013-08-31 13:28
Nu är det bara mittbackarna (och Valdés) som är kvar att rotera för Martino, sen har alla startspelare fått vila minst 45 minuter redan innan augusti är slut. Dock lär inte Bartra få någon speltid på ett tag, snart är ju Puyol också tillbaka.

Sitter och funderar på om Tata kommer spela Neymar från start igen, eller om Tello kommer få speltid tillsammans med Pedro mot Valencia. Skulle inte förvåna mig ett dugg om Sabadellsonen får chansen.

Hoppas också att Montoya får minst en halvtimme, men det förutsätter att vi har hyfsad kontroll på händelserna innan ett sådant byte sker. Finns säkert planer på att lufta Sergi Roberto också, men i hans fall lär det inte bli mycket mer 10 minuter.

Alltid kul med rotationer, även om man så klart också vill se de allra bästa spela, men de matcherna kommer också.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-31 13:27
Martino: "Think it's better to wait until winter transfer window. While working with the players, I'll be able to analyze the squad better." Verkar alltså som att det kan bli några spännande veckor i alla fall. Kan köpa Tatas argument, hoppas bara inte det visar sig bli kostsamt att vänta hela hösten.
Barcelona Carles Pyoul The Warrior
2013-08-31 13:21
Smogen Malaga tror jag åker ut. Dom har ett uselt lag. Den matchen ska vi vinna med 0-4. Man kan vila Xavi men att han och Sanchez inte ens är med i truppen är bara löjligt och kan skapa problem i laget.
Barcelona B-Guden
2013-08-31 13:11
@Stoichkov~:

dom vann med di matteo, aldrig trodde jag ett lag skulle vinna CL med enbart tur men chelsea lyckades dom...
Barcelona Stoichkov~
2013-08-31 13:00
@L.A.M Nr 10:

Jag tror själv inte att Chelsea vinner Premier League. Jag tror att City vinner till slut. Däremot så tror jag att Chelsea går vidare till kvarten, och längst till Semin. Där slutar det för Mourniho för denna gång. Han har bra försvar när han parkerar bussen men han har för övrigt inte ett lag som kan vinna Champions League. Anledningen till det är att du inte kan vinna Champions League genom att bara försvara. Du måste också anfalla och Mourinho är för feg att göra det när han möter svårare motstånd. Dessutom är hans lag inte mogen att vinna Champions League än.

Den som lever får se men jag vill gärna möta honom i kvarten eller i semin.
Barcelona Smogen
2013-08-31 12:53

@Carles Pyoul The Warrior:

Fast att Xavi spelat mot A.Madrid, Malaga och A.MAdrid igen väl knappast "kasst motstånd"? Sen kanske han startade mot Levante? Minns inte den matchen, men i så fall tror jag hann blev utbytt. Vi har helt enkelt ett riktigt tufft spelschema just nu
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-31 12:51
Bästelona

Haha, vilken klockren beskrivning.

Stoichkov

Om det är någon som har kort tålamod är det väl ändå Abramovich?;) Nej men förstår vad du menar. Själv tror jag det ska mycket till för att Mourinho ska få gå efter den här säsongen, skulle väl i så fall vara jättefiasko i både ligan och CL och tror jag knappast kommer inträffa. Det gör ont att säga det men jag ser Chelsea som en seriös utmanare till CL-titeln. Man kan säga vad man vill om Mourinho men man gjorde det ruskigt svårt för Bayern i år. Likadant tror jag vi skulle få svårt med deras buss. Real-Chelsea hade varit rätt intressant, Real vann ju på försäsongen men en sådan som Mourinho lär sig nog mycket efter en sådan förlust. Annars hade ju det varit århundradets största pissmatch.
Barcelona Barcaholic
2013-08-31 12:48
Äntligen är Xavi utanför truppen, nu kanske vi faktiskt blir farliga på riktigt när vi får frisparkar i bra lägen. Så irriterande när Xavi varje gång ska springa till bollen så fort vi får en frispark, tycker han på riktigt att han är bra på det? Och borde inte tränaren bestämma lite mer angående sånt där? Ska även bli spännande om Neymar får ta hörnorna på sin kant, han hade ju underbara hörnor i CC. Tycker dock det är väldigt tråkigt att Sanchez åtminstone inte är med i truppen. Dagens Pedro är ingen spelare jag litar på ska prestera mot ett lag som Valencia så det hade varit skönt att kunna slänga in en pigg Sanchez i andra halvlek.
Annons: