/spanien/barcelona/forum/6466.aspx/spanien/barcelona/forum/6466.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Massimo Tiki Tata
2013-09-01 11:53
Sägs att Xavi ska bänkas idag, får väl se vilken effekt det kommer ge vårat spel. Valencia är ju en av dom svåra matcherna i ligan.
Barcelona Gabriel
2013-09-01 11:44
It's okay to dream så länge man minns att det också bara är och förblir en dröm. Om vi slutar prata om drömmar och istället fokuserar oss på verkligheten så förstår nog de allra flesta att Twitter ryktet som placerat både David Luiz och Agüero hos oss, sista dagen på fönstret, är lika sannolikt som att jag skulle få en kyss av Adriana Lima idag. En underbar dröm, men också bara en dröm. Liksom, även om Barcelona hade haft skickliga förhandlare och en bra sportchef istället för en inkompetent uncle Sam så hade det fortfarande varit en omöjlighet att göra två så stora och ekonomiskt svåra värvningar den sista dagen av fönstret. Luiz och Agüero som båda två är ordinarie i deras respektive lag, Champions League utmanare dessutom. I mean, come on. Inte ens värt att bli lite exalterad över det fjant ryktet. It aint gonna happen. Truppen är spikad and that's final. Nu till något som däremot är aktuellt. Matchen mot Valencia ikväll blir riktigt viktig. Det är en nödvändighet att vi inte hamnar efter redan efter 3:e omgången. Valencia och Mestalla är en av de matcher där vi alltid brukar tappa poäng under säsongen, just därför är 3 poäng ikväll ett stort plus. Real Madrid möter Bilbao hemma, det är 3 givna poäng så de kommer att ha full pott efter 3 matcher trots dåligt spel - vi MÅSTE haka på. Ikväll vill jag se Messi vara Messi igen, det var faktiskt ett tag sen nu. Är han inte redo för att vara Messi ska han inte heller spela, då har vi andra spelare som gör ett bättre jobb. Blir även intressant att se vad Neymar kan erbjuda i en sån här match. Hela förra säsongen gick vi runt och skrek efter hans namn när vi var för beroende av Messi, ikväll vill jag gärna se varför.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-09-01 11:24
Det är väl ganska tydligt att detta är bara ett rykte för att skaka om de sista timmarna i Silly Season? Dock så tror jag att det kommer att hända väldigt mycket i vinterfönstret. Är det bara jag som tror att de kanske fixat något med Verthongen? Hans namn började nämnas ganska mycket nu i slutet innan Tata tog död på alla rykten, dessutom så spelar han inte i Champions League.
Barcelona Carles Pyoul The Warrior
2013-09-01 10:28
Att folk ens tar upp det på forumet. Vi kommer inte värva någon alls, vi hade inte kunnat värva Silva även om vi hade fått honom gratis. Inget att diskutera ens. Fokusera på den svåra borta matchen nu. Jag hoppas Neymar glänser och det blir 3 poäng, om Messi ska fortsätta gå runt på planen så kommer det bli jobbigt för laget.
Barcelona Rambla~ - Zubi fuera!
2013-09-01 09:34
Haha, skulle vi värva både Luiz och Kun sista dagen av fönstret? Vi snackar om summor på minst €70m-80 för båda. Ni ser ju hur orimligt det är. Några där ute i silly season-träsket har valt att driva med alla twitter-nördar under sista dagen. :)
Barcelona Rambla~ - Zubi fuera!
2013-09-01 09:24
Någon har tydligen fått tag i Mourinhos anteckningar efter en match. ;)
Barcelona Barca o Mort!
2013-09-01 09:06
ZlatanisDaMann

Hahaha jag tänkte först skälla ut dig men insåg att du måste trolla.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-01 07:37
Sluta drömma vänner, vi kommer inte värva Luiz och absolut inte aguero idag. Zubis semester är inte över ännu :) Vi får se vad som sker i vinter dock. Då kanske en värvning är möjlig. Tata har så sent som igår bekräftat att han föredrar att avvakta tills dess.
Barcelona ZlatanisDaMannn
2013-09-01 04:49
ska bli intressant att följa detta sista dagen av transferfönstret. får vi in dessa två spelare och säljer pedeo för 40millar har vi värvat galet bra och ändå sålt skitspelare som bara tar plats (pedro,villa). sen fattas det bara att klubben säljer dos santos till nåt div 2 lag så är jag nöjd
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-09-01 04:19
Aguero och Luiz till oss?

Haha inte en chans, Zubi har tagit sin sedvanliga semester på 5 månader efter att ha förnyat Tello och Busis kontrakt, han är nog riktigt nöjd med sin sommar där han inte gjorde någonting och ändå få betalt för sitt "arbete". Nästan i samma kategori som Kaka..
Barcelona The Octopus of Badia
2013-09-01 03:57
Vilka är dessa "flera"? För mig låter det minsann som ett spektakel utan dess like i hopp om att mjöka ut så mycket som går under dem sista dagarna.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-09-01 03:17
Krig pågår just nu på Twitter. Flera går ut med att David Luiz och Aguero har synts till i Barcelona.

Och jag som ville sova...
Barcelona Blaugrana91
2013-09-01 02:54
Ronaldinho10yElfenomeno9

Klubben sa ju att pengar fanns till att ge Tata vad han än ville ha, så tror inte man hade behövt sälja.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-09-01 02:52
Official: FC Barcelona announce the transfer of former Chelsea player David Luiz.

Skoja. :D

Nä nu ska jag sova, hoppas man vaknar med citatet ovan.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-09-01 02:51
Tänk så är det så att man accepterade budet på Pedro som var 40m (om dem ens la ett bud) från Psg, och nu så går man efter Aguero?. Även om det inte är trovärdigt, vilket jag inte tror att det är så är det ändå kul med lite spekulationer.
Jeffson
2013-09-01 02:44
Skulle det stämma så skulle det säkert innebära att man har sålt Messi...
Och där står sedan Zubi på bild och känner sig redigt nöjd.

Nej, godnatt! Det är bullshit hela grejen såklart.
Barcelona Blaugrana91
2013-09-01 02:38
Jeffson Om det är Goal som är källan så lär det inte stämma. Konstigt dock eftersom Rac1 nämns som källa på twitter. Kan ju vara så att både Luiz och Aguero som ska i väg på landslagsuppdrag bara tar flyget från Barcelona? Fast varför just därifrån? Och varför ha med sig sina representanter? Nej detta är komiskt, kan inte stämma.
Barcelona Puyol El Capitano 5
2013-09-01 02:37
Sick! Fatta vad overkligt om Aguero och Luiz presenteras imorgon...
2013-09-01 02:35
Hatar såna trollers som skapar rykten för att göra oss fans glada, sen märker man att det aldrig kommer ske och man blir deprimerad över att våra mittbackar är...medelmåttor förutom Puyol då. :P
Jeffson
2013-09-01 02:29
Goal.com har skrivit nåt på spanska iaf. Men det är Goal det :/
Barcelona Júnior ´
2013-09-01 02:23
Kanske är Espanyol som vill förstärka truppen? Skämt åsido, det låter alltför bra för att vara sant. Man har haft tre månader på sig och de enda affärerna man har lyckats med är Neymar och Denis Suarez till Barcelona B. Tata har dessutom gått ut med att man är nöjd med truppen och inväntar på att Puyol ska återhämta sig. Jag är skeptiskt till detta samtidigt som jag inte vill få upp hoppet igen för att sedan bli besviken igen, har precis börjat smälta det faktum att vi nöjer oss med vår tunna trupp på mittbackspositionerna.

Man ska dock tillägga att det kallas för "silly-season" av en anledning och många transfers sker i under de sista timmarna. Kanske är det en diskret affär som skett vid bakom kulisserna som vi inte känner till om, likt Boatengs plötsliga värvning till Schalke. Nu börjar även hoppet komma tillbaka igen ju mer jag skriver (fan!).
2013-09-01 02:23
Jeffson

Precis, det står flera media men de nämner ej vilka. Inga andra tidningar har nämnt något. Går man in på RAC1.cat så står det inget.

Fucking trollers...
Barcelona Blaugrana91
2013-09-01 02:22
Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR] Rac1 är en radiokanal, så går sällan att hitta det som sägs i radio i artiklar på deras hemsida, har försökt göra det själv vid andra tillfällen. Jeffson Jo så kan det givetvis vara, återstår att se vad som händer. Men kul med lite "drama" ändå. ;)
Jeffson
2013-09-01 02:19
Men vem som helst med ett tangentbord kan tyvärr skriva [rac1] och sedan hitta på vilken skit som helst.
Jeffson
2013-09-01 02:19
Men vem som helst med ett tangentbord kan tyvärr skriva [rac1] och sedan hitta på vilken skit som helst.
2013-09-01 02:16
Det står inget på RAC1 eller andra tidningar.
Barcelona Blaugrana91
2013-09-01 02:15
Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]

Jo visst känns som BS, men återigen RAC1 är inte Sport eller MD, om dem kommer med uppgifter brukar det sällan vara falskt.
Jeffson
2013-09-01 02:14
Ska sägas att jag inte tror en sekund på detta rykte. Men tänk er Perez min när han äntligen ska få presentera Bale efter en hel sommars svammel och så går Barca och värvar Aguero och Luiz för en miljard samma dag från ingenstans. Haha.
2013-09-01 02:13
Det är bullshit, att ni ens tror på ryktena. Bona nit.
Barcelona Blaugrana91
2013-09-01 02:12
Hade tänkt gå och lägga mig, men detta fick ju en att vakna till. Bara jag här?

Frågan är ju vart dessa uppgifter kommer ifrån? Om det är så att RAC1 är källan då kan det faktiskt finnas substans i det hela, att varken MD eller Sport nämner något får väl ses som ett gott tecken.

Men vad skulle Luiz och Aguero göra i Barcelona? På semester? Knappast och isåfall varför ha med sina agenter? Frågorna är många.

Jag kan inte tro att det är något på G, skulle vi slänga ut närmare €90M vilket säkert skulle krävas för dessa två under sista dagen på transferfönstret? Nej nej.

Men kul att det händer lite alla fall, även om det bara är rykten...;)
Annons: