/spanien/barcelona/forum/646.aspx/spanien/barcelona/forum/646.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2016-05-31 22:17
Copa America tenderar att vara ett enda stort antiklimax. Så lovande på papperet - man tänker på pur fotbollsglädje. Och så får man kasst spelad defensiv fotboll av Dunga o co. Argentina underpresterar som alltid och tar sig knappt genom gruppspelet.

Nä, som någon annan skrev så tror jag att OS förmodligen blir bäst i sommar.
Barcelona petersays
2016-05-31 22:14
Så kända och rika personer med namn som Wallenberg eller Kamprad ska alltså stå över lagen? Miljardärer med brevlådeföretag i skatteparadis? Svenska idrottsstjärnor som "bor" i Monaco? Storföretag som skatteplanerar för att slippa betala skatt? Snacka om att den moraliska kompassen pekar åt fel håll om man tycker det är rätt. Då kan man ju lika gärna argumentera för att Reals titlar under Franco var helt korrekta.
Barcelona the cameroonians
2016-05-31 22:05
DM1982 Om jag inte är helt fel ute så får han stå åt sidan för två andra talanger, Rog och Coric, som håller till i inhemska ligan. Känns som en liten skräll, i alla fall gentemot den förstnämnde - men vem är jag döma spelare jag knappt sett.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2016-05-31 22:05
Imorgon kallar Zlatan till presskonferens. Blir det inte United blir väl Mourinho ett skit också för han lätt folk tror att han var given i United och att återförenas med Mourinho som han tokhyllar efter bara ett år de jobbat tillsammans men som alla vet beror pga han är fortfarande bitter på Pep.
Barcelona enkos
2016-05-31 21:59
Kroatien har ett starkt lag som många underskattar. Många spelare i stora klubbar.
Barcelona DM1982
2016-05-31 21:50
[QUOTE=the cameroonians]Ingen Halilovic i EM, petad ur Kroatiens trupp. Hans dåliga form och minskande speltid under våren har inte hjälpt hans utveckling, och det blir nog en mental smäll det här. [/QUOTE] Nu har jag inte benkoll på truppen men det är väl ingen skräll att han inte kommer med? Eller?
Barcelona enkos
2016-05-31 21:46
Brasilien är i grupp 2 medan Argentina i grupp 4. När kan de två mötas tidigast om nu bägge går vidare?
2016-05-31 21:45
Ingen Halilovic i EM, petad ur Kroatiens trupp. Hans dåliga form och minskande speltid under våren har inte hjälpt hans utveckling, och det blir nog en mental smäll det här.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-05-31 21:18
[QUOTE=enkos]Kröjff För att Messi i 10 års tid stannat i Spanien och bidragit tills statskassan genom att betala hundtstalsmiljoner i skatt. Nu är Messi visst bosatt i Spanien men dessa inkomster han påstås ha undangömt tjänades långt borta från Spanien. Och jag tror på att Messi är till 100% oskyldig, menar att han inte gjort något medvetet då som han säger spelar fotboll och kan inte ha koll på så många gamla olika kontrakt han får från alla världens hörn. Men visst kan man argumentera mitt inlägg och hävda annat det är jag medveten. [/QUOTE] Messi har indirekt tjänat stora stålar åt Spanien genom turism. Hur många världen runt har inte åkt till Barcelona för att se denne magiker trolla med läderbollen? Han har garanterat tjänat flera miljoner bara där, sedan tror jag inte Messi själv medvetet har begått skattebrott. Han har nog anlitat giriga gubbar som utnyttjat Messis tro på dom. Men vad vet jag, bara spekulationer.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-05-31 21:14
[QUOTE=VizzlA-"Tots Units Fem Força"]Något sånt här vill jag se i sommar: Ut: Vermaelen 8milj euro Douglas 0milj euro Adriano 5milj euro (Förmodligen gratis han också) Bartra 8milj euro (tyvärr så kommer han gå så billigt) (Dani Alves 0milj euro tyvärr..Hade velat ha kvar honom ) Arda Turan 40milj euro (Lite kluven då han fortfarande kan bli lyckad men tiden börjar rinna ut..Gammal dessutom, Ett bud från 30milj euro och uppåt borde man fundera över) In: Reus 30milj euro (en ren höftning på priset..Hur långt kontrakt har han?) Marquinhos 40milj euro (kommer bli svårt dock), Även som en delvis ersättare till Alves. Sen en ung vänsterback som eventuellt kan lira mittback (etablerad i någon av de stora ligorna) 20milj euro. Denis Suarez 3milj euro Samper (Dock utlåning direkt till ett Laliga lag) Hatem ben arfa 0milj euro Truppen i sin helhet: Målvakter: Ter Stegen, Bravo, Masip (?) Backar: Aleix vidal, Marquinhos, Piquè, Mascherano, Alba, Mathieu, Ny, (Sergi Roberto) Mittfältare: Sergio, Iniesta, Denis Suarez, Rafinha, Rakitic, Reus, Sergi Roberto, (Aleix Vidal) Anfallare: Messi, Suarez, Neymar, Ben Arfa, Munir, (Reus, Denis suarez, Rafinha) Kan ha missat någon. Har ni någon ide på den nya vänsterbacken? [/QUOTE] Samuel Umtiti passar in på din beskrivning. Vänsterback som den här säsongen lirat mittback och gjort det bra. Ung också, född 93. Kan gå att få för 20-25.
Barcelona enkos
2016-05-31 20:16
Kröjff

För att Messi i 10 års tid stannat i Spanien och bidragit tills statskassan genom att betala hundtstalsmiljoner i skatt. Nu är Messi visst bosatt i Spanien men dessa inkomster han påstås ha undangömt tjänades långt borta från Spanien. Och jag tror på att Messi är till 100% oskyldig, menar att han inte gjort något medvetet då som han säger spelar fotboll och kan inte ha koll på så många gamla olika kontrakt han får från alla världens hörn.
Men visst kan man argumentera mitt inlägg och hävda annat det är jag medveten.
Barcelona A good coach is everything!
2016-05-31 20:02
Kröjff // Älskar Messi till döds !! Men rätt ska vara rätt håller med dig till 100 %!!
Barcelona Kröjff
2016-05-31 19:23
enkos

Varför i herrans namn ska dom spanska skattemyndigheterna vara Leo Messi evigt tacksamma, om det visar sig att argentinaren inte bidragit till samhället han verkar i sen länge, på samma villkor som alla andra. Utan tvärtom berikat sig ytterligare via eventuellt avancerad skatteplanering, genom att blundande alternativt blåögt, helt enkelt överlåta det formella förvaltandet av sin växande förmögenhet, åt skrupelfria girigbukar? Beats me.
2016-05-31 19:23
@enkos:
Messi kan inte få fängelse eftersom han; 1.inte är straffad tidigare och 2. staten inte begär fängelse i mer än 22 månader. Då blir det automatiskt inget fängelsestraff. Åklagarsidan, alltså inte staten utan den andra parten (det är så det funkar i det spanska rättssystemet) kräver å sin sida att Messi frias, men att hans pappa döms för tre olika sorters sakttebrott. Messi kommer att flyga tillbaka till Barcelona i mogon för att sedan på torsdag åter infinna sig i rätten. Därefter drar han till Kalifornien och landslagets samling. Igår kom för övrigt offciella uppgifter om skadan. "Den läks enligt plan".
Barcelona DM1982
2016-05-31 19:17
Official: Rafinha, who has a muscle injury, will not take part in the Copa America #fcblive Blir bara OS för honom då.
2016-05-31 19:12
Mycket spekulationer (såklart) inför sommarens mercato som redan är igång - ja i alla fall för de flesta klubbar...

På torsdag kommer sportcehfen Robert att hålla en öppen presskonferens där han kommer att prata om säsongen och framtida renoveringar av truppen.

Lär ju inte nämnas några namn på externa spelare, men förhoppningsvis akn vi få lite svar på hur ledningen och Lucho tänker angående truppen inför nästa säsong.

13.00 ska den köra igång, lär streams på klubbens Youtube-kanal. Så se till att ta en något senare lunch om ni är på jobbet eller följ twitterflödet via @Barcastuff och @Grup14_en.
Barcelona Blaugrana91
2016-05-31 19:11
*Mascherano och Alves
Barcelona Blaugrana91
2016-05-31 19:10
Enligt MD köper Pogba hus i Barcelona. Enligt fastighetsmäklaren är dock bara i "investeringssyfte". Så är det säkert. Annars Mascherano Alves och några miljoner för Pogba. ;)
Barcelona enkos
2016-05-31 18:39
Vermaelen är uttagen i Belgiens EM trupp. Hazard är kapten.
Barcelona enkos
2016-05-31 18:37
Idag påbörjades rättegång mot Messi. Domstolen kommer att göra allt i sin makt för att fälla Messi och använda honom som en avskräckande exempel och Messis namn får de som reklam på köpet. Jag tror att det kommer att bli villkorlig dom och dyra böter. Just pengar är det korrupta staten är ute efter och bryr sig i första hand. Och med tanke på Messis inkomster blir det finns a pengar till staten. Messis betalar redan idag en av världens största skatter till landet och ska vara honom evigt tacksamma. Detta som nu pågår handlar alltså för åren 2009-11.
Barcelona enkos
2016-05-31 17:38
Jag tror att Spanien kommer att göra en Sevilla och vinna mästerskapet gör tredje gången gen i rad. Spanien har ett bra lag och dessutom kommer att vara mer hungriga efter den tidiga uttåget i VM.
Frankrike som hemmanation med stark publika stöd i ryggen ser jag som Spaniens största utmanare följt av Tyskland som är fortfarande starka men som inte imponerat efter guldet i Brasilien.
1. Spanien
2. Frankrike
3. Tyskland
Barcelona El_Jefe (Heisenberg)
2016-05-31 17:34
Gabriel

Well spoken. Jag känner, precis som du, en viss uppgivenhet och ett dalande intresse för fotboll, men ett stigande intresse för FC Barcelona. Hade någon sagt att mitt fotbollsintresse skulle börja dala och att jag inte skulle bry mig om fotboll för fem år sedan hade jag börjat titta efter dolda kameror. Fotboll har sett över hela mitt liv förmodligen varit den enskilt största faktorn som tagit upp mest av min tankeverksamhet. Så just nu känns det rätt sorgligt och tomt. Det kanske är ett tecken på att ta nästa steg i livet, vem vet. Det har hänt för mycket skit för att kunna blunda för det, som du säger, och min bägare är full. Den dagen football leaks, Julian Assange eller vem fan som helst lyckas lägga fram de bevis vi alla vet finns där ute, och man får se Florentino, Infantino och gänget börja svettas kanske det kommer krypandes tillbaka.
Barcelona Vampíro
2016-05-31 17:31
Reus mkssar EM pga. skada. Han är tyvärr inte 100% fysiskt och går inte att lita på under en hel månad. Han är annars given i startelvan.
Barcelona enkos
2016-05-31 17:26
Först Carvahal som missar EM och nu även Reals bästa spelare för säsongen missar Copa , Navas som är skadad. Alltså dessa spelare som håller ut hela säsongen blir sedan mystisk skadade.
Barcelona enkos
2016-05-31 17:22
Någon skrev här att Monchi är på väg till Real. Jag läser på b92 att han är på väg till United. Även Tottenham och Liverpool är intresserade av hans tjänster.
Barcelona Gabriel
2016-05-31 17:16
El_Jefe (Heisenberg) Jag känner samma sak som dig. Men det berör förvisso sporten i sin helhet. Jag känner mig oerhört konfunderad kring mina egna känslor vad gäller mitt engagemang för fotbollen och jag är inte alls lika säker som jag alltid varit innan på att jag faktiskt alltid - oavsett vad - kommer att fortsätta engagera mig och lägga ner min tid, mina pengar och mitt intresse i det här. Årets upplaga av Champions League har gjort att jag känner mig i grund och botten lurad av UEFA. Jag frågar mig själv titt som tätt; "varför ska jag bry mig när det med största sannolikhet ändå är köpt?" Det är ungefär som varför jag vägrar se storheten i wrestling. Wrestlemania är ett stort spektakel med miljontals av fans men likt förbannat så vet jag om att det är förbestämt vad som ska hända redan innan. De har ett manus och de följer det manuset. Nu kan man förvisso inte sträcka sig så långt att man drar jämförelserna med fotbollen och påstår att det alltid är förbestämt sedan innan vem som ska vinna men det har hänt och händer fortfarande i matcher runt om i de stora ligorna i Europa. Det här har pågått en längre tid och jag har kollat åt det andra hållet och inte tänkt så mycket mer på det, förmodligen pga att jag är en egoistisk supporter i grund och botten som följer ett fotbollslag mer än vad jag följer sporten fotbollen. Förklaringen ligger därför i att jag kallt räknade med att mitt egna engagemang av att följa en av världens största klubbar i FC Barcelona inte skulle få lida av konsekvenserna såppas mycket som de andra i den mindre glamorösa världen av fotbollsklubbar. Men den här säsongen av europeisk toppfotboll har bevisat att min säkra känsla var felaktigt grundad. Jag borde ha brytt mig mer och jag borde definitivt ha varit mer orolig än vad jag varit. Ingen går säker i den här fotbollsvärlden så länge de två största fotbollsorganisationerna FIFA och UEFA styrs av korrupta personer. Platini försvann och ersattes tillfälligt av hans högra hand Gianni Infantino som dessutom förväntas delta i FIFA valet. Som min mormor brukade säga; "man kan inte städa rent ett hus med en smutsig mopp". Om man vill få bort korruptionen inom sporten måste det första steget vara att rensa hela huset och ta in nytt folk, man kan inte ta in det nya folket som suttit med när allt pågått. Jag är vidare helt bestämd och säker på att Florentino Perez har köpt sig hela vägen till final för Real Madrid den här säsongen. Jag tror inte på ödet, och jag tror definitvt inte på den turliga slumpen av att ha fått möta det absolut lättaste motståndet i alla lottningsrundor samt att man fått avsluta på Bernabéu varenda gång. Nej, jag tror inte på det. Och när man ser Zanetti dra lottningarna så avslöjas egentligen hela fasaden inför alla, men vissa väljer helt enkelt att göra som jag gjorde innan - titta åt det andra hållet. Det kommer vara svårt för mig att sluta byr mig om fotboll eftersom jag är så känslomässigt involverad i FC Barcelona, jag vet inte om jag någonsin kommer klara av att sluta bry mig. Men det kommer vara lika svårt att släppa den nya känsla som infunnit sig i min kropp, en känsla som säger mig att fotbollen bara är en påse pengar där den med mest guldmynt får pumpa skumpa när allt är sagt och gjort. EM slutspelet kommer under en period när jag bryr mig som allra minst om fotbollen och det kommer mer vara ett tidsfördriv än något annat för min egna del. Tyvärr.
Barcelona enkos
2016-05-31 17:06
Juan Mata, hur bra är han defensivt ?
Skulle vi få honom och spela samtidigt med Iniesta hade Messi kunnat spela längst fram igen och det hade gynnat Barcas offensiv ännu mera..

Backlinje
Mata ---- Busquets- Iniesta
Messi-- Suarez - Neymar

Ett grymt offensiv hade vi haft. Men då är det nödvändigt med en stabil backlinje, framför allt två ytterbackar som ska fokusera på försvaret och inte vara så offensiva som Alba och ALVES är idag något betyder att försvaret lider och brister när motståndarna kontrar.
Mascherano#14 el Jefecito
2016-05-31 16:58
Jag gillar faktiskt tröjorna sjukt mycket. Visst var dom man såg med krage snäppet vassare men allt annat än de felvända ränderna känns bara bra. Jag gillar att dom går tillbaka till den lite mer klarröda, klassiska färgen. Att den dessutom just nu är reklamfri pga den utbredda inkompetensen i styrelsen gjorde att jag genast var tvungen att beställa en, innan Qatar eller något annat annat smutsigt dyker upp över bröstet. Så nu är det bara 5-7 långa dagars väntan kvar tills jag får min reklamfria, klassiskt färgade tröja med världen finaste logga över vänster bröst. Och Iniesta 8 bak på ryggen. Det stod mellan Iniesta, Messi och Suarez denna gång. Messi för att han är Messi. Suarez för att, ja för att han är Suarez och att det hade retat gallfeber på vissa i min närhet, dels några Liverpoolfans och dels några som fortfarande hatar honom pga hans historia. Men det slutade ändå med Iniesta. Mannen börjar komma till åren, är en äkta legend i klubben, ödmjukheten själv och det faktum att han driver fotbollsskola för barn och ungdomar på sin lediga tid under somrarna gjorde det omöjligt att inte välja hans namn. Messi må vara en större legend i klubben men han får vänta lite till. Noterbart också att det inte gick att välja Alves. Känns som han sticker. Mascherano kunde man fortfarande välja. Edit: Något säger mig att detta kanske är sista gången man har chansen att kunna köpa loss en officiell reklamfri tröja. Så fort dom lyckas sluta nytt avtal om tröjreklamen så kommer dom bara säljas med den på. 1400kr må vara ett hutlöst pris, men i längden tycker jag det är värt det :)
Barcelona neymar JR
2016-05-31 16:39
OS-mästerskapet kommer nog vara det roligaste att följa.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2016-05-31 16:38

Något sånt här vill jag se i sommar:

Ut:

Vermaelen 8milj euro

Douglas 0milj euro

Adriano 5milj euro (Förmodligen gratis han också)

Bartra 8milj euro (tyvärr så kommer han gå så billigt)

(Dani Alves 0milj euro tyvärr..Hade velat ha kvar honom )

Arda Turan 40milj euro (Lite kluven då han fortfarande kan bli lyckad men tiden börjar rinna ut..Gammal dessutom, Ett bud från 30milj euro och uppåt borde man fundera över)

In:

Reus 30milj euro (en ren höftning på priset..Hur långt kontrakt har han?)

Marquinhos 40milj euro (kommer bli svårt dock), Även som en delvis ersättare till Alves.

Sen en ung vänsterback som eventuellt kan lira mittback (etablerad i någon av de stora ligorna) 20milj euro.

Denis Suarez 3milj euro

Samper (Dock utlåning direkt till ett Laliga lag)

Hatem ben arfa 0milj euro

Truppen i sin helhet:

Målvakter: Ter Stegen, Bravo, Masip (?)

Backar: Aleix vidal, Marquinhos, Piquè, Mascherano, Alba, Mathieu, Ny, (Sergi Roberto)

Mittfältare: Sergio, Iniesta, Denis Suarez, Rafinha, Rakitic, Reus, Sergi Roberto, (Aleix Vidal)

Anfallare: Messi, Suarez, Neymar, Ben Arfa, Munir, (Reus, Denis suarez, Rafinha)

Kan ha missat någon.

Har ni någon ide på den nya vänsterbacken?

Annons: