/spanien/barcelona/forum/6457.aspx/spanien/barcelona/forum/6457.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB Més que un club
2013-09-04 14:34
Satt och funderade lite på Zubi och hans förlängning. För mig är det ganska självklart att culés är väldigt missnöjda med hans arbete.
Barcelona är ju en medlems ägd klubb. Har inte medlemmarna att säga någonting om hans förlängning?
För jag har för mig att om medlemmarna kan till och med avgöra om en president ska sitta kvar eller inte. Är jag ute och cyklar eller stämmer det?
Barcelona Shanghai
2013-09-04 14:20
Vicente del Bosque är en ignorerande person. Hur i hela friden kan man ha en petad keeper i klubblaget, men ordinarie i landslaget? Det är verkligen ett mysterium för mig som inte går att lösa. Visst har han legendstatus, fast man kan inte ignorera en stekhet Valdés. Jag hade haft full förståelse om Diego López var första keeper för den mannen har gjort det utmärkt och hållit just Iker borta från tronen.

Sam sagt, skulle inte bli arg som Culé om Diego López stod i mål isället för Valdés, men Iker Casillas får det? Aja.
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-09-04 13:22
Báckis

Jag gillar tello men han känns hälften så farlig på högra kanten än när han lirar på vänstra eftersom han inte kan vika in med sin höger, som faktiskt är rätt bra. Älskar hans henry-avslut. Han lirade ju högra mot valencia.

Enda gångerna jag vill se honom är när han lirar på vänstern, antingen när neymar bytt kant eller när han inte finns på plan.
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-04 13:13
Pedrito levererar ett drömmål på Spaniens träning, värt en titt!
Barcelona Bàckis
2013-09-04 13:11
Någon mer än jag som längtar efter att få se Tello från start på Pedro/Alexis bekostnad?
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-04 13:04
Barcelona have offered sports director Andoni Zubizarreta (51) to renew his 2014 contract for two more years, until June 2016. [md]

Ha lite självinsikt och tacka nej Zubi. Tänk på klubben och deras supportrar!
Barcelona Shanghai
2013-09-04 12:33
Lion24

Givetvis. Jag blir alltid nervös när vi får en hörna eller frispark emot oss, då vi inte har så många långa spelare. Fast å andra sidan kan vi inte byta ut våra tekniska spelare mot 4-5 1.95 cm långa spelare.
Barcelona Lion24
2013-09-04 12:24
Shanghai

Jag håller med men du måste ju också tänka på att vi får flera hörnor och frisparkar emot oss varje match. Tro mig, jag är inte heller för fysik utan föredrar små tekniska spelare men du kan inte ha 1 av 10 spelare som kan nicka iväg en boll och han gör ju det inte heller så jätte bra som han borde (Piqué).
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-04 11:49
Läste lite att Arsenal kommer rycka i Hummels nästa fönster. Om de köper honom också blir jag rädd för dem på riktigt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai
2013-09-04 11:39
Lion24 Jag kan hålla med dig, men Barcelona är inte så beroende av råstyrkan. Vi håller ändå i bollen 80-85% av matcherna. Vi har redan exempelvis mött Chelsea, Real Madrid och Inter utan att få problem med deras kroppsstyrka, då vi håller i bollen och låter de springa sig trötta.
Barcelona Shanghai
2013-09-04 11:34
Det är inte bara Jonathan som kommer få chansen att visa upp sig allmänt. Sergi Roberto, Dongou, Bagnack, Sergi Gómez, Roman och Suarez. Alla dessa har möjligheten att spela CdR. Tata gillar våra talanger och det kommer att roterad en hel del. Vi har redan sett det efter 5 officiella matcher.
Barcelona Lion24
2013-09-04 11:33
Shanghai

JDS är en OK spelare men ska aldrig spela som pivote. Vi behöver lite längd och tyngd på mittfältet. Vi kan inte spela med 3 små spelare mot ett ändå bra lag som Sevilla. Song har även inte gjort så dåligt ifrån sig som vissa påstår utan han har kommit in och gjort ett fullt godkänd jobb.
Barcelona Shanghai
2013-09-04 11:28
Gio Style (Barcelona) Jag försöker inte med provokationer, utan det är sanning. Visst låter det knäppt att välja JDS före en spelare som Song, men jag tror att mexikanaren hade gjort ett kanon jobb. Vi såg under försäsongen och nu sist mot Valencia på bortaplan att killen håller klass. Tata kommer nog satsa på honom (Jonathan) och flera andra ynglingar som imponerade under försäsongen. Jonathan känner sig nog privilegierad att få ett nytt kontrakt och ha en tränare som verkligen vill satsa på honom. Man kan inte undgå att ogilla JDS entusiasm, både på och utanför.
Barcelona Barca Barca
2013-09-04 10:48
Gabriel Vi hade en viktig person i klubben som tog väldigt viktiga o avgörande beslut, som t ex att anställa Pep istället för att titta efter Mourinho och Blanc, jag tror du vet vem ja menar, Johan Cruyff. Rosell skickade bort han från klubben. Nu står vi här med Zubi som ligger bakom Song värvningen. Medans största rivalen har en som Zidane i klubben som plockade in en Varane för små pengar. Skrämmande verklighet.
Barcelona Gabriel
2013-09-04 10:40
Hur fan tänker de när de på allvar ens överväger att förlänga Zubis kontrakt? Det finns inte en culé på det här jordklotet som är nöjd med hans arbete, men det är trots det inte han som skall klandras, utan Rosell. Det är han som är president och tagit beslutet att ge arbetet till Zubi, och likväll också han som har makten att sparka honom. Det är tydligt att det i Zubis fall inte är en fråga om skicklighet eller kompetens utan att det snarare handlar om lojalitet. Rosell vill omge sig kring personer som han känner att han kan lita på, och uppenbarligen är Zubi det - för hade det handlat om hur duktig hade han inte jobbat kvar i Barcelona.

Jag har sagt det förr och säger det igen - Junta Rosell är den riktiga Cancern i Barcelona. Jag kan förstå ifall man inte är en Laportista och har grunder till varför man inte tycker om honom, men att vara en Rosellista borde vara det sista man är som culé.

Bara tanken av att behöva se dessa personer sitta kvar till 2016 gör mig deprimerad.
Barcelona Canaletes
2013-09-04 10:38
Snälla någon. Kan vi inte samla in pengar och anlita en hitman?

Det stämmer verkligen in att i dagens samhälle så behöver man kontakter/vänner för att komma någonstans. Bättre exempel än Zubi blir svårt att hitta.
Barcelona Rambla~ - Zubi fuera!
2013-09-04 10:09
Tyvärr lär vi få stå ut med Zubi under Rosells hela mandatperiod till 2016. Hoppet står till de två personerna i ledningen som är tveksamma till en förlängning.
Barcelona NoGo™
2013-09-04 08:36
Alltså det är ju helt ofattbart hur de ens kan fundera på att förlänga med sopan Zubi!? Jag kan inte för mitt liv förstå hur de tänker här....

Skicka ut fanskapet bara!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-09-04 08:32
@1.70-ligan - köp en back, tack:
Vad jag inte kan förstå är att styrelsen ska vara "nöjda" med Zubis arbete under de här tre åren eller att Sport nämner värvningen av Neymar som en av Zubis bedrifter är skrattretande med tanke på att det var Raúl Sanllehi som låg bakom den affären medan Zubizarreta knuffades åt sidan, med all rätt. Bara att läsa rubriken, "Barça tänker förlänga med Zubizarreta", fick mig att tappa hakan och skaka på huvudet på samma gång.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-04 08:17
Underbara nyheter att vakna upp till. Enligt SPORT tänker klubben erbjuda Zubi en förlängning. Det gäller att hålla hårt i en sådan klippa . Antar att andra står på kö efter hans tjänster
Barcelona the cameroonians
2013-09-04 07:49
Madrid tried to block the transfer of Neymar by sending Santos a list of Monaco's transfers to try to make Santos ask a higher price. [ser]

Desperata tider kräver desperata åtgärder....

Uppenbart att Peréz är den som är mest skyldig till hur marknaden ser ut idag avseende spelarnas priser. Men har man bankkontakter så har man.

Förresten, Bankia är samma bank som spanska staten så sent som förra året gick in och räddade med ett antal miljarder euro. Skulle inte förvåna mig om Madrid fått lånet för Bale till en väldigt låg ränta (om ens någon).
Barcelona Gio Style
2013-09-04 05:50
Shanghai

Jag har en fråga som jag vill ställa till dig och som jag gärna vill att du svarar helt ärligt på.
Du behöver inte ta illa upp utan det är en seriöst fråga.

Skriver du med anledning av att provocera fram reaktioner hos folk?
Ibland kan du skriva helt vanliga vettiga saker men när kritiken mot dig är som värst så kommer ett konstigare inlägg efter det andra.

JDS från start istället för Song som ersättare till Busquets, osv.
Vad har JDS visat som gör att du skulle vilja se honom före Song som har levererat varje gång han spelat på den positionen?
Skulle inte vårt försvar läcka ännu mer bakåt när JDS spelar tror du?
AndreD -
2013-09-04 02:14
Mod Hoppas ni gör bättre jobb än den förra mod som nickspärrade folk på livstid för att de skrattade.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-09-04 02:05
mod

ni förtjänar en semester till ibiza, jag bjuder. Resten kan sluta med att smöra det börjar bli jobbigt fan
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-04 01:36
Mod. Skönt att höra ett uttalande om att ni rycker ut alltmer i forumet. Nu under sommaren har det verkligen dykt upp en och annan räv här. Förmodligen är dessa i allmänhet från Puertan och jag förstår att det finns bittra människor efter en titellös säsong som bara vill förstöra för andra. Omoget beteende oavsett. Fortsätt i samma tak med varningar och spärrningar - det kommer vara bra för Les Rambles. Eloge till er som arbetar med detta!
Barcelona ZlatanisDaMannn
2013-09-04 01:33
skulle va kul ifall någon som ofta åker på barcas matcher i camp nou tog med sig en stor skylt som dom satte upp där det stog att barca ska sparka zubizarareta eller va han nu heter.
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-04 00:52
Cesc: "I like challenges and returning to Barça was the biggest challenge of my life. I want to succeed and retire here." [cope]
Barcelona r.10
2013-09-04 00:29
Cesc: "Ozil was Madrid's second best player, after Cristiano. It was a very big surprise he left them." [cope]
Barcelona Shanghai
2013-09-03 23:21
Rambla

Jaha, gött. la märke till det precis också att vi spelar den 14:de.
Barcelona Rambla~ - Zubi fuera!
2013-09-03 23:16
Shanghai Du kan vara lugn. Det är först nästa helg ligan drar igång igen, inte denna som kommer. Det finns fortfarande tid till att de återhämtar sig. Skönt Alves slipper spela först i Brasilien och sen USA.
Annons: