/spanien/barcelona/forum/6452.aspx/spanien/barcelona/forum/6452.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-12-11 04:41
Håller med om att Rosell har inte gjort någon glad än så länge. Därför har jag inget emot en president byte. Det är bra att någon utifrån med en bättre syn och vision tar över klubben som värdesätter vår arv av Cruyff och det ekonomiska på ett bättre sätt. Cruyff borde vara heders president i Barca utan tvekan. Hans filosofi genomsyrar klubben och alla våra tränare på ungdomsnivå som har jobbat med honom. Vi borde jobba utifrån det arvet. Totalt fotbollen är vår signum! Vår plan A är vår plan B men vi måste våga vara modiga och variera vår spelstil, byta formation, byta positioner och vara fantasifulla. Det Rosell gör ekonomisk är inte illa men det han gör internt med klubben är nog vad alla avskyr. Eusebio, Zubi och resten måste försvinna illa kvickt men det får göras efter hans mandat period. Jag vill hellre se en lugn övergång än att kasta klubben i tumult och revidera allt för att starta på nytt. Det skadar klubben långsiktigt och det är bara en kortsiktig lösning. Vi får hålla ut helt enkelt och hoppas på det bästa. Jag själv har tröttnat på pajkastningen som sker i klubben. Och jag vill ha tillbaka Cruyffs arv starkare än någonsin.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ( Xaviesta )
2013-12-11 04:01
Barca King - Messi i hjärtat Men nu syftar du återigen på den ekonomiska aspekten. Jag håller med Blaugrana_91 om att på den punkten har Rosell, under omständigheterna, skött sig ganska hyfsat hur mycket det än tar emot att säga det. Det är bara att inse att man måste hänga på tåget i den moderniserade fotbollsbubblan vi lever i idag. Mina problem med Rosell är allt det andra han har plöjt upp från rötterna hos oss. Ivägskeppningen av Abidal var hjärtkrossande pinsamt, Thiago-affären var extremt amatörmässigt utförd och rekorduselt skött, Unicefborttagningen gick alldeles för snabbt, urinerandet på Laportas mandatperiod var ett slag under bältet bara för att nämna några axplock. Lägg sedan till personerna han omger sig med som han satt i livsviktiga positioner i klubben, tex vår kära sportchef som gjort ett alldeles strålande jobb hittills, eller folk i tränar och läkarstaben som han gjort sig av med, tex Pep Guardiola indirekt, och man förstår att den negativa skålen väger genast tyngre i den här vågen. Kvittar hur bra han sköter den ekonomiska aspekten, men klarar han inte balansgången över den och klassisk katalansk "sêny" så måste han fanimej bort. För tillfället får man väl stå ut, men jag vill att någon ny tar över nästa period som har både lite Rosell och lite Laporta i sig och fortsätter på den inslagna vägen men som sköter allt med mer fingertoppskänsla än Rosells knubbiga tumme mitt i handen. Just nu är Sandro Rosell en elakartad tumör, en cancersvulst som för tillfället inte gjort oss hårlösa eller kräver cellgiftsbehandling ännu men jag känner att jag snart börjar hosta blod.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-12-11 03:00
De besluten Rosell tar är de tuffa och jobbiga besluten som för eller senare hade vilken president som helst hade tagit. Må det vara Ghandi, Mandela eller 2PAC. Han kommer avsluta sin presidents period som en bov men märk mina ord att vem som än tar över rodret kommer följa på den inslagna vägen som Rosell har banat för. Det är inte möjligt, det går inte bara att hålla kvar spelare utan sponsor pengar. Messi, Iniesta, Busquets och Puyol hade förmodligen spelat i PSG eller Chelsea, om inte Madrid. Det kanske finns ett bättre sätt att göra det på, genom att associera sig med företag med ett gott rykte samt att ge tillbaka till samhället och fortfarande vara unika än att klistra alla företags emblem på bröstet. Därmed kan klubben skapa en unik affärsidé som är baserad på sunda företag som också vill associeras med goda föreställningar. Fast det är svårt i dagens värld att hitta en vinstgivande företag som är ärlig.
Barcelona Júnior.
2013-12-11 02:42
Truppen imorgon består av följande spelare:

Målvakter: Pinto, Oier,

Backar: Montoya, Pique, Puyol, Mascherano, Bartra, Jordi Alba, Adriano.

Mittfältare: Busquets, Xavi, Iniesta, Song, S.Roberto.

Anfallare: Neymar, Pedro, Alexis, Adama, Dongou, Tello

Hoppas på en startelva bestående av: Pinto - Adriano, Pique, Bartra,Alba - Sergio, Xavi, Iniesta - Pedro, Neymar, Alexis. Sedan hoppas jag även att S.Roberto, Dongou och Tello/Adama får lite speltid.
Barcelona AndreD
2013-12-11 02:38
@Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR:

10 miljoner hade räckt för den sopan. Bara vi blir av med han
Barcelona Júnior.
2013-12-11 02:31
@The Reporter:

Alexis spelar imorgon men inte Cesc.
LapulgaNr1
2013-12-11 01:09
Barcelona >The Reporter<
2013-12-11 01:07
Angående inför-Celtic artikeln. Cesc.och Alexis spelar inte imon.
LapulgaNr1
2013-12-11 01:04
När real lyckas slå bayerns lillebror Dortmund eller store bror atletico. Då kan dom äta hur mycket skit dom vill. Lewa överglänste penaldo i mötena med Dortmund.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-12-11 00:58
Så jävla mycket skitsnack mest bland marangär gällande Pep o Bayern. Dagens match betydde väl inte lika mycket som första? Det såg man minst genom Pellegrinis elva. Därav kan man dra slutsatsen att Bayern spelarna inte var lika motiverade. Folk glömmer att Heynkes Bayern besegrades borta mot Bate Borisov i gruppspelet förra säsongen. Vad hände sen? Just det.
Barcelona Júnior.
2013-12-11 00:52
@Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR:

Endast om planen då är att vi ska värva in två mittbackar. En ny mittback är redan påväg in så en försäljning av Pique är inte direkt den avgörande faktorn till att en ny (ex Hummels) ska komma in. Om vi endast tänker ersätta Pique med en annan så är jag emot köpet hur lockande det än låter. Vi får inte endast tänka ekonomiskt utan även strategiskt. Vi behöver bredd.
Barcelona Neymessi
2013-12-11 00:37
Typisk Ronaldo match! Spelmässigt inget att hänga i julgranen men ändå ett mål Ronaldo är så otroligt målkåt! Det bidrar såklart till att han gör en massa mål men samtidigt är det mycket skjuta utan hjärna. Han borde tänkte mer på laget istället för att jaga egna rekord.
Kan ändå förstå CR.
Det här Messi vs Ronaldo kriget är enormt men Messi ÄR kungen. Det är knappast CR7 som i framtiden kommer bli frontfiguren för dagens fotboll. Ronaldo är den eviga tvåan och därför kan jag verkligen förstå att han vill passa på att glänsa när den starkaste stjärnan saknas.
När katten är borta dansar råttorna på bordet...
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-12-11 00:33
Om City skulle vara villiga och betala 40M för Pique, hade ni då sålt honom?

Jag hade, utan tvekan. Då hade vi kunnat köpa Hummels som är 10 gånger bättre.
Barcelona Bästelona
2013-12-11 00:26
Ronaldo hahah.... E: Inte ok med personangrepp men tyckte det var lite kul :)
Barcelona Blaugrana91
2013-12-11 00:22
Så Intel ny sponsor alltså, hmm lät som att kontraktet skulle vara större än så. €5M per år i 3 år, totalt €15M. Nja helt ok. med tanke på att det som sagt inte är en huvudsponsor. Lite som Uniteds kontrakt med DHL som läggs till huvudsponsorn. I vårt fall: Qatar Airways €30-33M Intel €5M €35-38M totalt.
Barcelona Diar Shekha
2013-12-11 00:18
Blaugrana91 Nu när du berömmer rosell, hur mycket har vi egentligen av nytta av dessa pengar när det kommer till den sportsliga biten? Var är mittbacken? Var är Xavis ersättare? På 3 år har vi inte kunnat köpa en mittback, på 3 år. De har inte tex velat betala lite extra för en spelare som vi är i behov av men går samtidigt & lägger överpris på en spelare som är överflödig ala Song. Ja Neymar kom, men han kostade ändå 57 miljoner euro. Det är väldigt mycket för en spelare som hade ett år kvar på kontraktet. Min poäng är, ledningen är idioter, antingen spenderar de inte på det vi behöver eller så lägger det mycket på en spelare som vi inte är i akut av. Vår trupp är fel byggd, så enkelt är det. Det är obegripligt att vi har spelare som Roberto & Song som reserver till Xavi & Iniesta. Det är för stor skillnad mellan de. Jag är livrädd för att vi ska få en långtidsskada på typ Xavi eller Iniesta & så står vi där med Song & Roberto i tex en CL-Kvartsfinal eller Semifinal... Hoppas verkligen inte att det händer något med de!
Barcelona Blaugrana91
2013-12-11 00:10
Xaviesta Nja jag är knappast för allt Rosell gjort, han har stått för många korkade handlingar och idiotiska uttalanden. Men ekonomin har han skött strålande, så i det fallet har jag inga större svårigheter att berömma. Sen visst hade jag fått välja så hade jag såklart inte velat ha massa reklam heller, men om folk vill ha dyrare spelare så är det ett nödvändigt sätt att dra in pengar på, pengarna måste komma någonstans ifrån. Och i fallet med ett sponsor i arenanamnet, nej jag är inte för det, men kan ändå förstå varför man utvärderar det. Barcelona är ett globalt varumärke och vi kan utnyttja det och tjäna mycket pengar på det, desto mer pengar klubben drar in desto bättre förutsättningar har vi. Det vet Rosell.
Barcelona ElTriplete
2013-12-11 00:04
Vi är inte ens klara som gruppsegrare och ni ska prata om lottningen? Vänta tills imorgon. Celtic kommer spela tufft och backa hem med hela jävla laget.. Trött på matcherna mot dem.
SoN_Un
2013-12-11 00:03
enkos

suger av honom:D
Barcelona enkos
2013-12-10 23:37
Varför tror ni viasat studio ville inte visa ronaldos straffmiss ikväll?
Barcelona enkos
2013-12-10 23:15
Real Sociedad gjorde bort sig totalt.. Ville absolut inte ha de i CL som spansk representant för jag kände redan i våras hur allt skulle sluta för deras del...
Barcelona Krabban94
2013-12-10 23:13
Vi kan ju nog möta; PSG, FCB, AFC, BVB, Napoli, ManU o vem nu än vinner grupperna om vi torskar totalt imorgon, vilket jag varken hoppas eller tror på att vi gör... Det krävs förstås en Milan vinst om vi förlorar.. Inget är klart annat än att vi är säkert vidare men ingen klar gruppetta än..
Ronaldinho the original
2013-12-10 23:08
Nu på måndag är det lottning i Champions League. Här är alla tänkbara motståndare vi kan ställas mot. Gala/Juve,City,Olympiakos,Leverkusen,Porto/Zenit,Dortmund/Napoli/Arsenal eller Schalke/Basel. Jag skulle vilja möta Napoli,Arsenal eller Leverkusen. Tre lag vi bör kunna slå. Plus så får vi en bra utmaning att se hur pass bra vi är istället för att möta Olympiakos och krossa dom 5,6-0 och sen få hybris när vi möter dom stora klubbarna. Tycker inte att det finns några mardröm motståndare, utan jag skulle vilja undvika att möta Juve eller City då dom kan störa oss om spelarna har en dålig dag. Vilka vill ni helst möta och helst undvika? :)
Barcelona petersays
2013-12-10 23:07
"Det är klart att det är Intel som är den nya sponsorn. Enligt EMD ger de 5€ miljoner i tre år, alltså 15€ miljoner sammanlagt."

Ungefär motsvarande vad vi gick back på Chygrynsky då. Kan vi bara få in Coca-Cola, Nestlé, Shell, Lundin Oil och några till så har vi täckt upp för Hleb och Henrique också. Väl spenderade pengar.

Fattar inte hur folk kan sitta och vara ok med att sälja sponsorplatser för såna kaffepengar. 15M till klubben och förmodligen en ganska stor bonus till de styrelsemedlemmar som lyckats "ro avtalet i hamn". Så kan dom surfa på sina nya Intel-laptops och golfa vidare samtidigt som Unicefloggan bleknar från tröjorna i Floridasolen. Grattis Rosell och Zubi för allt hårt jobb som tagit oss dit vi är! Ni är väl värda en semester!
Barcelona enkos
2013-12-10 23:03
Deulofeu

Messi hade garanterat slagit rekord om han spelade tre matcher till, han gjorde ju hela 6 mål på bara 3 matcher !
Men som sagt Messis rekord på 14 mål totalt och 8 mål i utslagningsf är mycket större än rekord i gruppspelet.. då det blir tuffare motstånd
Barcelona Deulofeu
2013-12-10 22:57
Bara en kort reflektion

9 mål i gruppspelet är sagolikt bra även om det är en del straffar.

Man har vid flertalet tillfällen vunnit skytteligan i cl på färre än 9 mål!

Man blir ju aldrig glad när Ronaldo slår ett rekord men frågan är om inte Messi blir det?

Nu har han ett rekord att jaga annars är det ju svårt för honom att sätta nya rekord han har ju nästan alla redan ; )

Ser verkligen fram emot att se honom på plan igen tror han kommer vara ett monster.

Dock kan han behöva lite tid han kommer att ha varit borta länge men är förhoppningsvis i hyfsad form mot Atletico årets match mot ligatvåan.
Barcelona Nesto
2013-12-10 22:55
Förstår inte riktigt varför folk säger att man hatar Thiago och att han är en stor svikare.

Jag förstår honom. Förstår varför han lämnade.
Jag själv jobbade inom ett företag där jag jobbade hårt,ställde alltid upp,klagade aldrig, alltid på gott humör men belönades aldrig och fick aldrig klättra högre upp än "medarbetare". Men mina kollegor som besatt en mindre kunskap och hade mindre erfarenheter fick avancera..
Jag kände mig inte uppskattad och chefen brydde sig inte när jag sa upp mig.

Mitt nästa företag i exakt samma bransch välkomnade mig med öppna armar och bara efter någon månad fick jag avancera direkt. Hade en bra dialog med chefen och ledningen.

Vad man kunnat läsa i media så verkade det som att Tito knappast brydde sig om Thiago drog eller inte. "Dra om du vill, jag tänker inte försöka få någon att stanna"
Sådant intryck fick jag. Tror inte han(thiago) hade någon speciellt bra dialog med ledningen heller för den delen.

Att han sedan såldes för en struntsumma (jämfört vad han egentligen borde kostat) svider ju däremot och är endast ett misstag av ledningen och Tito.

Hatar den nuvarande ledningen och allt den står för. Den äcklar mig rent ut sagt.
Barcelona enkos
2013-12-10 22:54
Lätt för penaldo att göra rekord när Messi villar :)
Messi 6 mål på 3 matcher = snitt 2 mål per match
penaldo 9 mål på 5 matcher = snitt 1.8 mål per match

Messi har rekord på både 14 mål och flest mål i utslagningsfarsen 8 mål !!
Ronaldinho the original
2013-12-10 22:41
Någon som vill köra FIFA 14 ps3?
Barcelona Barclasico
2013-12-10 22:40
Är det här ett skämt eller? Vadå barcelona får in ny sponsor , "intel" den här gången!! En seriös fråga nu , kan man på nått sätt få bort rossel från ledningen??, för om det finns så är verkligen villig att anmäla mig! Blir så jävla arg på dagens ledning !
Annons: