/spanien/barcelona/forum/6451.aspx/spanien/barcelona/forum/6451.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Judge Holden
2013-09-02 11:38
Det görs ständigt nya framsteg inom genteknik och ärftlighetslära. För att ta nästa sportsliga steg tycker jag därför att FCB ska starta "Barca Lab". Istället för att värva (att värva är alltid ett risktagande) kan vi skapa spelare från scratch genom att genetisk designa människor i laboratoriemiljö. Tänk er 100 provrörsbarn som får Messis målsinne, Xavis spelsinne, Iniestas teknik ock Puyols muskelstyrka! Om objekten dessutom fostras i "Barca-Andan" redan från födseln har vi både arv och miljö på vår sida. Kan bara se fördelar med denna kostnadseffektiva metod.
Barcelona Andresito
2013-09-02 11:28
Messi has scored 224 goals in his last 202 games with Barcelona
Ronaldo has scored 202 goals in 202 games with Madrid

Sjukt vilket kapprace det är mellan dem. Det är inte Xavi och Iniesta som gör Messi till världens bästa, det är Ronaldo när han ständigt jagar honom vilket gör Messi till en bättre och bättre spelare.

Världens två marginellt bästa spelare, det är skönt att vi har den allra bästa av dem i vårt lag :)
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-09-02 11:28
JohanC Är du trög? Självklart får barnen utbildning sidan om fotbollen. Den där Zico kommer med all säkerhet få bättre utbildning i Barcelona än vad han hade fått om han hade stannat i Malmö. Han kommer dessutom lägga all sin fokus på fotboll och skolan och undvika allt skit som han hade haft i Malmö. Du verkar inte ha alla hästar i stallet
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Messidinho_10
2013-09-02 10:29
Fyfan vad Cesc va grym igår, det här måste va hans säsong. Han måste gå före Xavi nu och spela fler matcher!!
JohanC
2013-09-02 10:27
@grande jw:

Vad jag menade var att Barca (och ANDRA klubbar) scoutar barn i tron att man kan se om det finns en viss "talang" i dom. Det är först vid tonåren som man kan se om personen i fråga är värd att satsa på. Finns rätt många spelare som får sitt genombrott vid relativt sen ålder..

Du har inte tänkt på att man kan UNDVIKA all skit senare i framtiden om man väljer att satsa på studierna??

Antagligen så kommer han att dras med familjens förväntningar gällande framtida försörjning. Tänk om han inte når sina drömmars mål, hur blir det för honom?
JohanC
2013-09-02 10:19
@*hjärta* Valdes flint:

Du nämner alltså en spelare som har gjort en resa som är en på miljonen??

Det är säkert långt över 1000 talanger som har passerat korridorerna i talangfabrikerna och bara en promille når A-laget...

Resten slutar p.g.a olika omständigheter, spelar i lägre divisionsfotboll o.s.v..
Barcelona Smogen
2013-09-02 09:22
Liverpool har värvat Sportings 20årige mycket lovande mittback Tiago Ilori för ca 8€ miljoner. Han är tex. 1.90 lång och spelat för Portugals u18,u19 och nu u20 landslag. Sen är man som bekant på väg att köpa in Sakho. Zubi o sin sida gick tydligen runt på bara 2 över par på sin senaste golfrunda. Grattis Zubi, kul att senaste årens ihärdiga övande gett resultat.
JohanC
2013-09-02 08:07
En miljard för Bale, medans Spanien lånar pengar från hela Europa för att överleva.

Helt sjukt...
Barcelona Grande Pep Guardiola
2013-09-02 01:47
Tack!!!!
Barcelona Napao
2013-09-02 01:13
http://forum.rojadirecta.es/showthread.php?201452-FUTBOL-La-Liga-Valencia-vs-Barcelona-01-09-2013&s=33f695054776420edc865840a1e9e69d
Där har du matchen Grande Pep Guardiola
2013-09-02 01:07
Någon som har möjlighet att ladda upp matchen?
2013-09-02 01:07
Någon som har möjlighet att ladda upp matchen?
2013-09-02 00:39
Missade matchen ikväll pga pokerturnering i Barcelona. Kan någon snälla länka mig repris på matchen?

Tack!
Barcelona Massimo Tiki Tata
2013-09-02 00:14
Tycker verkligen det är dags för Cesc att gå före Xavi, han har levererat varje match medans jag tycker att Xavi inte tillför så mycket som han gjorde förut. Han slår knappast avgörande och svåra passar sen tycker jag att han fuskar lite i det defensiva spelet. När det är stormatcher tycker jag att man ska spela Cesc för han förtjänar verkligen inte att sitta på bänken längre. Hoppas Tata vågar bänka Xavi när det gäller.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-09-02 00:13
Blaugrana91

I fallet Kaká är det smått otroligt att han återvänder gratis. Men annars så gör Real Madrid sjuka försäljningar när det kommer till summor. Vi är i klass med Syrianska när det kommer till sådant.
Barcelona Blaugrana91
2013-09-02 00:00
Hehe Real gör en ekonomisk katastrofaffär med Kaka, köper han för nära €70M och säljer gratis....Och folk klagar på att vi är dåliga på sälja.

Intressat också om Real väljer att sälja Özil, snacka om korkat. Man köper in en överskattad Bale för €100M och säljer Özil...Jaja bra för oss. :)
AndreD -
2013-09-01 23:55
Sentuary

Länktips
Barcelona Sentuary
2013-09-01 23:52
Haha Zubizarreta, ''I don't think so'', man har en plan över vilka värvningar man vill få in, det är ingenting man tror din inkompetenta idiot.
Barcelona Siempre Barça
2013-09-01 23:51
Från världens bästa målvakt till världens bästa trädgårdsmästaren :)
Barcelona vic11
2013-09-01 23:48
Förresten va kommer hända med Bartra? Hans kontrakt går väll ut om 1 år, ryktades om att klubben ville förlänga men inte Marc,
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-09-01 23:45
Cesc gör en enorm skillnad. Motståndarna blir analfabeter när han har bollen till skillnad från Xavi.

Edit: Tello borde gå före Pedro alla dagar i veckan.
2013-09-01 23:45
@Blaugrana91:

Inte bara tråkig, inkompetent är han. Vadå I don't THINK so? Om någon ska veta vad som händer så är det väl han. Sitter han bara på sin röv och tror att någon annan ska göra jobbet för honom? Antigen försöker han att värva någon sista dagen eller inte, vadå I don't think so.
Jeffson
2013-09-01 23:43
Riktigt skönt med 3p ikväll! Även om man var förbannad på sättet man släpper in de två målen så är det riktigt gött med 3p så här i efterhand. Neymar ser bara bättre och bättre ut. Messi såg bättre ut än senast också. Iniesta likaså. Och Valdes är en jävla beast i målet! Och om man jämför med förra säsongen så ser defensiven bättre ut nu även om det finns en hel del att jobba på. Det jag önskar är lite mer aggressivitet, inte bara i den höga pressen utan också på egen tredjedel. Puyol saknas!

Det ska bli riktigt intressant att se hur spelet denna säsong utvecklar sig. Och Tata är förjävla skön, kolla bara barcastuffs tweets med hans citat efter matchen :)
Barcelona Smogen
2013-09-01 23:41
¡Barca! - Crèma Catalana Nej, fär mig var det uppenbarligen inte tydligt att det var en riktig Mod. Därför att det var en sådan märklig varning, Mod brukar ofta skriva annorlunda, dessutom var aliaset "Mod* borttaget. Jag vill också naturligtvis veta för framtida diskussion. Jag har förutom fotbollen diskuterat politiken runt Barcelona med ekonomi/presidenter/resor/sponsorer etc. i ungefär 7 år här och det har alltid varit ok innan, och jag undrar om de reglerna plötsligt ändrats eller om det helt enkelt var någon fånig människa som gick in och gjorde en löjlig grej.
Barcelona Barieta
2013-09-01 23:39
Barcelona=Rajjesamba!

Håller med dig, det ser stabilare ut bakåt än förra säsongen fast inte tillräckligt bra ännu. Fast jag tror på att Tata fixar till det ännu bättre
Barcelona Blaugrana91
2013-09-01 23:38
Zubizarreta (sports director): "Anything coming up last day of transfer window? I don't think so." #fcblive

Så tråkig han är..;)
Barcelona vic11
2013-09-01 23:37
Kul att vi äntligen får in en tränare som ser JDS kvaliter, betydligt bättre än Sergi Roberto! Vamps joona
Barcelona Barcelona=Rajjesamba!
2013-09-01 23:34
Är de bara jag som tycker att defensiven har blivit bättre ? Om man räknar bort dem 3-4 sista minuterna i första halvlek, så har Valencia egentligen bara ett fåtal bra lägen. Samma sak gäller matchen mot Malaga. Malaga skapar några lägen i slutet bara, annars såg de ju stabilt ut. Tata måste dock arbeta så att laget har fokus hela tiden, för man kan inte tappa 0-3 till 2-3 på 3 min.
2013-09-01 23:31
@Smogen:

Varför skulle det inte vara en riktig mod?? Var ganska tydligt, dessutom är det en irrelevant fråga när vi nu ändå avslutat den diskussionen
Barcelona Rambla~ - Zubi fuera!
2013-09-01 23:29
Kaka gratis till Milan. Bra affär Madrid gjorde där, €65m i övergång och otaliga miljoner i lön alla dessa år. Vad fick man för det? Har han ens gjort 20 matcher under dessa år. Inte 90 min i alla fall.
Annons: