/spanien/barcelona/forum/6450.aspx/spanien/barcelona/forum/6450.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-06 13:12
El flaco Jag ställer mig bara frågande till om klubbar verkligen brukar betala folks lön när de är "sjukskrivna" . Jag tror det går via försäkringskassan... Men återigen, har man något sätt nekat honom fullt betalt, är det fruktansvärt respektlöst och uselt agerat. Precis som att man nekade honom en förlängning.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-06 13:12
Klint: Bra sagt. Ren logik men en del här som kanske aldrig har jobbat förstår inte vad logik är. De tror att man bara slänger pengar i sjön. För övrigt tycker jag inte synd om Abidal om han så hade varit tvungen att betala ur egen ficka. Han har tjänat minst 100 miljoner kronor under sin 15 åriga elitkarriär och fått massa privilegier utöver det.
Barcelona Treyh
2013-09-06 13:09
Det går ej lita på ledningen de har ljuget om mycket. De har sagt att de skulle förlänga Abidals kontrakt när han gjorde sin första match efter sin sjukdom. Vilket dom ej gjorde. Ledningen lovade att det skulle signa minst en till mittback. Vilket de ej heller gjorde... Jag har inget fortroende för dom här idioterna. För mycket snack för lite verkstad.
Barcelona Karlsson
2013-09-06 13:08
@el Flaco - Me, Myself and I:

Det kan ju också vara så att "journalisten" i fråga hade en agenda redan innan. Frågar då Abidal om han fick ut deg av klubben.. Abidal säger så klart nej. Sedan är det tjafset på diverse forum igång.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-09-06 13:05
DM1982/

Ni som försvarar Rosell bör inte ta ut er frustration på oss culés som har fått nog med honom, utan snarare på Abidal som är den som har gått ut och sagt att klubben inte betalade hans lön när han var sjuk. Ni kanske bör kritisera honom på samma sätt som folk kritiserade Guardiola när han beefade med Rosell. Uppenbarligen fanns det folk som ansåg att Rosell betydde mer för klubben än den tränaren som har vunnit mest titlar under sina år vid rodret.
Barcelona DM1982
2013-09-06 13:04
@Diar Shekha:

Kom in i matchen nu ffs. En del är ju helt rabiata och tar varje tillfälle att hugga på Rosell när de får chansen.
Barcelona DM1982
2013-09-06 13:02
@el Flaco - Me, Myself and I:

Ta djupa andetag och lugna ner dig en smula. Att klubben inte betalar ut lön till en spelare som är långtidsskadad är korrekt, det gör Abidals försäkringsbolag.
Barcelona Klint
2013-09-06 13:02
Det är väl självklart att klubben tecknar diverse försäkringar för att gardera sig mot kostnaden vid skador? Med största sannolikhet får Abidal ersättning från Spaniens motsvarighet till Försäkringskassan men givetvis inte så stor ersättning att det motsvarar hela hans lön. Därav användandet av försäkringar.

Tänk själv; om Barcelona pungar ut ca tre millar till Messi varje vecka och han helt plötsligt går och bryter benet och är borta, låt säga, ett år. Ska klubben då betala en kostnad på drygt 150 miljoner utan att få något för pengarna? Det hade varit idioti på hög nivå.

Sedan kan jag f.ö. tycka att Abidals avsked lämnar mycket att önska, men att tro att klubben inte fullgjort sina ekonomiska skyldigheter mot Abidal är ju ren nonsens.
Barcelona Karlsson
2013-09-06 13:01
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Tror att nyckelorden i det inlägget är "Sägs det"
Barcelona Karlsson
2013-09-06 12:59

@Diar Shekha:

Men herregud.. Läs förklaringarna som står nedanför.
Kan man inte utföra sitt arbete så får man generellt sett inga pengar från det företag du är anställd på. M E N du går inte helt utan pengar eftersom de flesta europeiska länderna har ett hyfsat fungerande socialförsäkringssystem.. Så klirrar kronorna in därifrån.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-06 12:56
Rätta mig om jag har fel men betalar inte typ försäkringskassan lönen när man är sjukskriven? Å andra sidan fortsätter ju klubben att betala Tito sägs det, så om abidal fick ut mindre genom detta, är det ändå vidrigt. Han förtjänar det bästa och lite därtill. Sättet man har skött hans sjukdom och att han tvingats lämna, har inte varit värdigt.
Barcelona Diar Shekha
2013-09-06 12:56
DM1982 Men Snälla du, fick inte Tito Vilanova sina pengar när han var sjuk? Fick inte David Villa sina pengar när han var skadad? Vad är det för konstigheter? Varför skriver man annars kontrakt då? Det är bara löjligt att han inte har fått sina pengar. Det är skamligt att man sparar pengar genom en SOM ÄR SJUK och har jävla cancer samtidigt som clownen går och göra deal för fantasisummor med Qatar.. Det är vidrigt! ABIDAL var sjuk i mer än ett år och det är mycket pengar. Jag tycker att han borde ta och stämma klubben, PÅ RIKTIGT!!
Barcelona Karlsson
2013-09-06 12:49
@El Messias:

Självklart!
När du inte kan göra ditt arbete och är sjukskriven.. Får du ut lön då?
Barcelona DM1982
2013-09-06 12:48
@NoGo™:

Precis så måste det vara, det finns försäkringar som kickar igång vid sjukfall. I det här fallet så bör rimligtvis Abidals försäkringsbolag ha betalat ut hans lön.

Förstår inte riktigt hur ni kan bli så upprörda över det, jobbar ni inte själva? Betalar ert jobb pengar om ni är sjuka eller Försäkringskassan?

Hoppa inte på Rosell om allt möjligt.
Barcelona Andresito
2013-09-06 12:48
När fan ska folk börja förstå att ALLT som skrivs om Barca inte är sant? Speciellt det negativa, precis som den förklaringen NoGo postade så uppkommer det förklaringar i efterhand. Vänta med att reagera på något i åtminstone i en dag då det oftast kommer ett rättande.

Jag tror t.ex. fortfarande inte på historien om att Messi smsade Pep för att få bort Zlatan.

Tro inte på ett skit förrän ni har ordentliga bevis. Har ni inte lärt att det Barca är en av de klubbarna som smutskastas mest av alla? Lugna er förfan
Barcelona NoGo™
2013-09-06 12:44
note: an out-of-context "barcelona didn't pay my salary" quote from abidal is being spread, as with all sick/injured players, assurance pays
Barcelona El Messias
2013-09-06 12:44
@karlsson. Tror du David villa gick utan lön när han bröt benet? Eller Puyol går utan lön nu. Det ledningen gjorde med Abidal äcklar mig. Hade han vart spansk eller katalan de hade behandlat honom på ett annat sätt, punkt slut.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-09-06 12:13
Detta är fan en skandal. Det är illa nog för att kräva Rosells avgång. Men han måste ha de katalanska mediernas pungkulor i ett järngrepp för än så länge har han fått lov att komma undan med allt möjligt.

Först det med Guardiola där både MD och Sport kastade skit mot klubbens mest framgångsrikaste tränare genom tiderna bara för att man ville rövslicka han som sitter i maktpositionen.

Sen Valdés när han valde att inte förnya sitt kontrakt. Sport skrev då på sin förstasida något i stil med "Valdés lämnar Barça i sticket". Det var uppenbart att ledningen försökte starta en kampanj mot katalanen, men när fansen ställde sig på spelarens sida och skanderade hans namn i flera hemmamatcher var tidningen tvungen att backa ner i sin hetskampanj.

Och nu det här med Abidal, vilket är det vidrigaste jag någonsin varit med om. Bara det att man inte förlängde med fransmannen efter att ha gått ut offentligt med att man skulle göra det är illa nog. Och även under hans rehabilitering utnyttjade klubben honom i flera evenemang med barn som hade cancer för att försöka sälja bilden av sig själva som godhjärtade människor. Nu sprack hela den image-bubblan, men trots det är det ingen har ställt Rosell och hans pinsamma junta till svars.

Jag hoppas verkligen att mer än en socio höjer rösten i nästa medlemsförsamling. Det gör ont att se klubben styras av ett gäng idioter, klubben man älskar över allt annat. Om det får lov att fortsätta så här lär Rosell överträffa Gaspart i antal fails.
Barcelona Karlsson
2013-09-06 12:12
@petersays:

Abidal var under tiden anställd av klubben, han var sjuk och kunde inte utföra sitt arbete och därför fick han ingen ersättning av klubben. Det innebär inte att han gick utan pengar under tiden, utan fick pengar av myndighet motsvarande vår försäkringskassa (Seguridad Social)
Fotbollsspelare bör väl gå under dessa regler precis som alla andra.
Barcelona Gabriel
2013-09-06 11:53
Abidal fick alltså inte betalt under tiden han var sjuk, det gör mig illamående och smått äcklad att få veta. Rosell, du skämmer ut dig gång på gång.

Pinsamt att behandla Abidal på det sättet!
Barcelona petersays
2013-09-06 11:49
@Nesto:

Det där var ett skämt va?
Barcelona Diar Shekha
2013-09-06 11:41
@LeeRoden89: Abidal: "It was difficult to understand their discourse in my last press conf. They said it was for professional ...not financial reasons" @LeeRoden89: Abidal: "Barça didn't pay me during all the months that I was ill." @LeeRoden89: Abidal: "If Guardiola stayed, maybe I would have continued with Barça..." Nu har det gått för långt nu om det där stämmer!! Ut med idioterna i ledningen! Å andra är det bra att sånt kommer ut, roSells Sanna sida!
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-09-06 11:26
@barcastuff: Messi: "I inspired a new word, 'inmessionante'? I don't know where it comes from, but I heard about it. It makes me happy, it's an honour." Då är du fantastisk;)
Barcelona Nesto
2013-09-06 11:24
Abbe. Han fick antagligen pengar från försäkringskassan då istället som alla andra.
Barcelona Abbe.
2013-09-06 11:22
Eric Abidal en L'Equipe: "Todos los meses que he estado enfermo, el Barça no me ha pagado" Hm, Abidal ska alltså inte ha fått lön från klubben under de månaderna han var sjuk.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-09-06 10:16
Har också tröttnat lite på transfersnacket. Det stängde för flera dagar sen och det pratas fortfarande om värvningar vi borde gjort. Truppen vi har nu är den vi ska förska vinna titlar med under säsongen, om inget mirakulöst nu händer under januarifönstret. Vi har ett bra anfall, vi har fortfarande fantastiska mittfältare och i försvaret får vi hoppas att presspelet fungerar som det ska och att alla spelare hjälps åt att vinna tillbaka bollen.
Barcelona petersays
2013-09-06 09:28
@Gio Style:

Azpilicueta var riktigt bra i Chelsea förra säsongen, men om inte Mou vill ha bort honom så kommer han nog stanna där länge.
Barcelona Júnior ´
2013-09-06 09:20
Gio Style

Jag skulle nog inte heller anse att Montoya är redo för en startplats i elvan. Det som gör mig tveksam är hans otroligt svajande form. När han väl presterar på sin högsta nivå så är han, enligt mig, värdig en startplats men det vore alldeles för riskabelt att ersätta Dani Alves mot Montoya rakt av. Han är i mina ögon en perfekt reserv för den positionen.

Frågan är dock om man vill ha en ersättare som är lika offensiv som Dani Alves eller något mer defensiv. En som jag alltid har beundrat är dock Rafael från Manchester United. Hade absolut inte haft något emot honom som högerback i Barcelona. Om han sedan är tillgänglig för en värvning är dock en annan femma.
Barcelona Titooo
2013-09-06 08:29
Har ni sett Thiago och Rafa, när de var små och lekte boll tillsammans? :D
Barcelona Gio Style
2013-09-06 04:18
Tack så mycket Mod.
Det var på tiden :)

barcastuff ?@barcastuff 1h
Right back Dani Alves (30) could leave at the end of the season as Barcelona at this moment has no plans to renew his 2015 contract. [espn]

Hmm, vet inte hur man ska ställa sig till detta. Alves var ju trots allt godkänd förra säsongen. Har börjat sämre i år men man ska inte heller blunda för att han redan stått för 2 assist den här säsongen.

Vem skulle ni vilja se som en ersättare? Är Montoya redo?
Jag är faktiskt tveksam till det egentligen, men behöver fundera lite kring en potentiell ersättare.
Annons: