/spanien/barcelona/forum/6446.aspx/spanien/barcelona/forum/6446.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai
2013-09-06 15:14
För övrigt så tycker jag lite synd om Bartra. Han spåddes bli en oerhört bra mittback, men när han spelar tror man att han ska bli avrättad. Killens nervositet är inte normal. Jag måste faktiskt skylla på Tito/Roura som inte gav honom chansen under föregående säsongen. När de flesta av våra backar blev skadade, så omskolar de vänsterback och defensiv mittfältare går före honom hierarkin. Alla höjde rösten och ville att han skulle spela, men... Tito/Roura väntade fram tills vi möter FC BAYERN MÜNCHEN på Alianz Arena.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Shekha
2013-09-06 15:08
Man kan ju undra hur fan Zubi kan dra på semester nu helt plötsligt, han har inte gett oss EN ENDA spelare den här sommaren!! Man kan ju nästan tro att han har bestigit Mount Everest.. Jävla clown. En av våra största talanger kan börja förhandla med klubbar i Januari och ingen i ledningen tänker ens på det. Luktar en ny Thiago där klausulerna varierade från en månad till en annan!
Barcelona Shanghai
2013-09-06 15:07
Montoya måste förnya kontraktet, annars står vi där med en omotiverad Alves som lär säkert lämna om 1-2 år. Det vore utmärkt om Montoya fick mer speltid för att få lite rutin. Hade jag varit Tata, så skulle jag ge honom mycket speltid. Han ser alltid hungrig ut när han får chansen och gör sällan mig besviken.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-06 15:04
Rambla Du måste väl ändå förstå att zubi behöver semester efter att ha slitit häcken av sig hela sommaren?
Barcelona Rambla~ - Zubi fuera!
2013-09-06 15:00
På tal om något helt annat nu. Jag börjar bli orolig över att Montoyas kontraktförlängning dröjer. Jävla Zubi att dra på semester nu. Se till att få förnyat kontrakten för spelare vars kontrakt snart går ut. Montoyas kontrakt går ut nästa sommar. I januari får han fritt börja förhandla med andra klubbar. För fan Zubi, sjabbla inte bort det här också för då jävlar.
2013-09-06 14:53
När det gäller Tito så har han fått andra arbetsuppgifter och är således fortfarande anställd av klubben.
Barcelona Bentley King
2013-09-06 14:52
Fotboll handlar inte om fotboll längre
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-09-06 14:50
@H.Alavi - Magico!:

Jag har också relfekterat kring detta. Hur mycket jag än älskar Barca, så kändes det nästan som ett "äta kakan, men ha den kvar-scenario". Tyckte det var en hel del "vi stöder Cancer/de svaga" policyn från Barca när det fanns PR att vinna på det, men när det kom till kritan så var det andra toner. Kommer aldrig förstå hur man kunde basera Abidals utgång ur klubben på sportsliga skäl, hans erfarenhet och snabbhet är ju precis vad vår backlinje behöver! För att inte tala om hans off the pitch-skills. Om det är någon som förenar truppen förutom Puyi så var det Abidal! Själv kommer jag alltid tycka att Barca var lite orättvisa mot Abi när man tog det beslutet man gjorde, ändå har Abidal planer på att återvända och bidra till klubben, trots att han inte fick sin vilja igenom och blev "utnyttjad" om man vill se på det på det sättet. Men den biten med hans lön är ganska självklar, det är försäkringsbolag som ska sköta den biten. Kan tänka mig att det stod i hans kontrakt att uteblir han från spel en längre period så uteblir även hans lön.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-09-06 14:44
Jag kan bara hålla med om att Abidal behandlats så oerhört illa av klubben men just det här ser jag knappast som ett problem. Som många av er påpekat, han får ersättning från försäkringen och inte från klubben under den tiden han inte kunde spela och träna. Sen om Tito får pengar vet jag inte, och då blir det ju såklart en helt annan sak. I så fall har inte klubben behandlat de båda lika, vilket jag hoppas inte stämmer.

Det har sagts så många gånger men kan heller inte tjatas om tillräckligt, klubben har behandlat Abidal riktigt uselt. Efter allt han har gjort för FC Barcelona så förväntade han sig nog lite mer. Som spelare är han fortfarande riktigt bra, ordinarie och lagkapten i Monaco och alla om deras ambitioner. Det lustiga är att han har precis samtliga egenskaper som vi sökte efter hos en mittback. Snabb, stark, bra touch på bollen och i passningsspelet, bra i luftrummet och en inställning i närkamper och hjärta för klubben. Knappast en långsiktig lösning men när man var ute och letade efter värvningar som med nuvarande ledning/sportchef var i stort sett omöjliga så missade man totalt att man sparkade ut det bästa alternativet som redan fanns hos oss från klubben med huvudet före.
Fais
2013-09-06 14:36
Här var det hus i helvete.

Jag tar mig aldrig till den svenska median vare sig det gäller nyheter eller sport för 5 öre!

Vad jag är nyfiken på är vad säger de om det här Abidal-frågan i Barcelona??

Någon som har koll??

Vi vet alla att Aftonbladet gör allting för att få klickar och senaste tiden har Barcelona varit den stora boven. Jag tror inte att jag behöver förklara för er hur median funkar. Median och politiker är mästarna på att förvränga sanningen.
2013-09-06 14:33
Men snälla lugna ner er lite. Varför tror nu klubbar försäkrar sina spelare? Om ni går sjukskrivna en längre tid är det knappast er arbetsgivare som betalar ut lönen. Visst, den första tiden gör de det men knappast om det är en längre tid. Det samma gäller fotbollsspelare. Nog för att Rosell är en orm men i det här fallet är det ju klubben Barcelona som dras i smutsen av asen på Aftonbladet. Jag börjar bli trött på delar av det svenska folket som tydligen inte är kapabla att tänka rationellt eller har någon uns av sunt förnuft utan sväljer allt med hull och hår som blaskan Aftonbladet häver ur sig.
Barcelona Puyol El Capitano 5
2013-09-06 14:25
Heywood Jablome - Andrés:

Håller med dig, det låter faktiskt som en pik mot Tito. Jag kan fortfarande inte förstå varför man inte gav honom ett nytt kontrakt 1+1 eller något liknande med olika variabler. Zubi och resten av alla inkompetenta i ledningen borde ha haft vett i skallen och behållit honom.

Det är ännu mer skrämmande om man nu släppte honom för att man ändå skulle köpa en ny världsback - men inte gör det..

Angående försäkringar så är det väl klart att det ser olika ut i kontrakten för alla spelare om vad som ska utbetalas när man blir förhindrad från att spela.
Det kan t.ex. vara så att arbetsgivaren (Barca) betalar första 2-3 veckorna sen går det över till någon typ av försäkringssystem (försäkringskassan) som vi har i Sverige.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-09-06 14:18
@Karlsson:

Skönt när det finns fler som förstår hur media funkar! Varit en pina idag att läsa vissa kommentarer om våra kära Abi :S
Barcelona DM1982
2013-09-06 14:07
@el Flaco - Me, Myself and I:

Du skriver i affekt, du väljer att ensidigt kritisera Rosell utan ha allt klart för dig.

Under tiden kan du läsa länktips om hur det kan gå när spelare skadar sig.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-09-06 14:02
This is what I dont get. Hur kommer det sig att Tito Vilanova får lön av klubben? Om det jag har läst på nätet stämmer så har inte ens Tito ett jobb i klubben just nu. Vad får han lön för? Nej, det här stinker väldigt mycket. Att man sedan gick ut och nästan "lovade" att Abidal skulle få ett förnyat kontrakt, skickade iväg honom till att göra flera välgörenhets-evenemang och få Barcelona att se bra ut får mig bara att må illa. Han blev utnyttjad. Om Eric Abidal var framför mig nu hade jag gått ner på mina knän och bett om ursäkt för hur klubben behandlade honom.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-09-06 13:58
DM1982/

Inte veta så mycket? Du får gärna gå punkt för punkt av det jag skrev att peka ut alla fel jag skrev. Du får det låta som att du vet allt och att din åsikt är den enda rätta.
Barcelona DM1982
2013-09-06 13:54

Det jag gjorde var att be dig ta det lugnt, du var otroligt negativ kring det är utan att egentligen veta så mycket.

Det är bra att vara kritisk men att vara enögd är inte bra. Jag hyser ingen kärlek till Rosell men jag tänker inte heller hoppa på honom för minsta lilla, speciellt inte när han inte verkar göra något fel.

Om man tar det lite lugnt så upptäcker man ofta att det inte alltid är som det ser ut att vara.
Barcelona Karlsson
2013-09-06 13:50
@DM1982:

Haha en bit här nedan gav jag en imaginär artikel rubriken "barcelona lurar cancersjuk på pengar- dom asen"
Inte så dåligt ändå.. Kanske ska söka jobb på blaskan som rubriksättare..
2013-09-06 13:49
DM1982/

Har redan försökt men kände att vårt samtal inte ledde någon vart. Du har din åsikt och jag har min. Och jag minns rätt var det du som gick på mig från första början och inte tvärtom. Jag vädrade bara ut lite av skit som Rosell har gjort under sin tid som president, vilket det här forumet är till för. Om folk vill tro att allt det som klubben gör är rätt bara för att man hejar på laget så får folk göra det. Jag däremot är lite mer kritisk och det finns en hel att kritisera sedan Pep valde att lämna.
Barcelona Diar Shekha
2013-09-06 13:48
Den är redan på Aftonbladet! Och i det här fallet stöttar jag de även om de nämner Zlatan och "filosofen" i artikeln. roSells vidriga ansikte måste komma ut, vi hat fått skämmas i tre år, det räcket nu!! Dags att ställa clownen mot väggen!
Barcelona Karlsson
@DM1982:

Dagens internetsamhälle i ett nötskal.. Det handlar bara om att hitta ord och lösryckta citat som passar sina åsikter. Hemska tanke om någon tog in informationen som finns att tillgå lite kritiskt för att sedan bestämma sig vad man ska tycka..
Barcelona Shanghai
"Fick cancer – då drog Barca in lönen"

WOW. Aftonbladet är så snabba när det gäller negativa nyheter om klubben FC Barcelona. Så fort tillfället ges, så kommer de med värsta skandal rubriker för att smutskasta Barcas image.

Sedan rullar det på, och hatkommentarer haglar.
Barcelona DM1982
2013-09-06 13:47
Och där kom den.

Helt galet vad Aftonbladet bara älskar att skriva saker som får Barcelona att framstå som en vidrig klubb. Och många går gärna på det som de skriver.
Barcelona DM1982
2013-09-06 13:44
@Karlsson:

Jag bara väntar på att den här nyheten ska brisera hos Aftonbladet med efterföljande 420 kommentarer om vilken äcklig klubb Barcelona är. Det är ju inte så att Aftonbladet tvekar att skriva saker som ställer Barcelona i dålig dager.
Barcelona DM1982
2013-09-06 13:40

Elleeer...så kan vi ta en seriös debatt och inte försöka nedvärdera meningsmotståndaren. Vad sägs om det?
Barcelona Karlsson
2013-09-06 13:40
Ett klassiskt arbetssätt för journalister idag: - Eric ursäkta! hur är det med ersättning i spanien när man är skadad/sjuk? får man pengar av klubben? -Nej det är precis som i andra länder dom pengarna kommer från försäkringar, både sociala och privata. - Så du fick alltså inga pengar av Barcelona under tiden du var sjuk? -Nej Sedan kan man klicka och bli arg över "barcelona didn't pay my salary" quote from abidal.
2013-09-06 13:36
Heywood/

Säg inte så. Rosellistas kommer anklaga dig för att vara konspiratorisk, att misstolka saker, att leta efter problem när det inte finns. Det bästa är att bara lägga sig på rygg och tro på allt Rosell säger. ;)
Barcelona Karlsson
2013-09-06 13:33
@Diar Shekha:

Det är ett fakta från hans sida och betyder inte att han gick utan pengar. Bara att klubben inte betalar dom vilket är brukligt.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-09-06 13:31
'Om Guardiola hade varit där hade jag stannat'. Tolkar jag som att det fanns en chans för honom att vara kvar om inte Tito Vilanova hade varit tränare. En indirekt attack mot tränaren/presidenten.
Barcelona Diar Shekha
2013-09-06 13:31
Karlsson "Barcelona betalade inte min lön när jag var sjuk" Eric Abidal Är det inte att klaga? Man säger inte så om man inte är missnöjd.. @LeeRoden89: Abidal: "It was difficult to understand their discourse in my last press conf. They said it was for professional ...not financial reasons"
Annons: