/spanien/barcelona/forum/6444.aspx/spanien/barcelona/forum/6444.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-09-02 21:38
After a fight with Tiger Woods, Zubi has changed his mind and instead of having Woods as his partner he has asked Annica Sorenstam to join him at the US tournament in may [rac1]

Silly Season i Barcelona.
Barcelona Blaugrana91
2013-09-02 21:25
Barcelonistas Ja håller med Reals anfallstrupp måste vara den sämsta på väldigt länge. Benzema som inte gjort någon glad på flera år och som backup en oerfaren Morata. Visst har man Ronaldo som kan spela där men inte hans naturliga position. Samma med Bale som knappast är en naturlig anfallare. Även det offensiva mittfältet tappar kraft och ser tunnt ut. Nej Real tappar av detta, otroligt korkat av dem OM dem nu faktiskt säljer Özil och då värvat Bale...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Acrobat
2013-09-02 21:22
Det är ju ingenting som är helt klart med Özil ännu. Ropa inte hej förrän han presenteras. Det kan lika gärna skita sig.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-02 21:20
Nu är det upp till Barca att agera i januari istället, och köpa rätt förstärkningar när Tata har lärt känna truppen bättre. För faktum är att flera lag kryper allt närmare oss och vi har inte svarat med att förstärka laget avsevärt på flera år. Vi har bara ersatt spelare med ungefär lika bra sådana - och ibland knappt det.

Nåja. Det kan nog bli en bra säsong ändå för vi tro. Och kanske ett intressant januarifönster för första gången på flera år. Värvar vi ingen då heller, ställer jag mig ytterst frågande till om det verkligen finns pengar.

Kul förresten att Afellay får stanna. Frågan e om han kommer få spela något när han är frisk igen? Personligen tror han han har en del att tillföra om han bara kommer till sin rätt i laget.
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-02 21:20
Josuha Guilavogui och Toby Alderweireld har skrivit på för Atlético de Madrid.

STORT för Atletico.
Barcelona Shanghai
2013-09-02 20:57
Grym värvning av Arsenal. Jag minns år 2010 hur jag önskade mig att se Özil i Barcelona, men Guardiola ville inte så.
Barcelona Barcelonistas
2013-09-02 20:55
I detta nu så skrämmer Real Madrid inte mig ett dugg. Trots de faktum att dom har investerat Bale så känns det ändå som om dom har förlorat mer på det. Kollar vi på Real Madrids anfall så ser vi att dom bara har Benzema på topp en spelare som är alldeles för ojämn. Benzema har egentligen aldrig imponerar på mig under sin tid i Real, det var tiden i Lyon som jag i varje fall va sjukt imponerad av benzi. Nu när dom även har sålt Higuain sår det ännu mer press på Benzis axlar och ja tror inte han klarar a. Pressen. Jag personligen blev lite chockad när jag läste att Özil ska lämna Madrid. Dom tappar ju sjukt mycket bredd, visst är Isco bra men att han ska leda Madrid redan i år har ja svårt att se. Det är mer på sikt som Isco kommer visa sitt bästa ja.
Barcelona Rambla~ - Zubi fuera!
2013-09-02 20:54
Här är stream med liverapporteringen från Sky Sports om någon är intresserad av att följa de sista dramatiska timmarna av fönstret.
2013-09-02 20:48
Det sägs att Ancelotti valde mellan di Maria och Özil och då valde bort Özil.

Jag tycker synd om Athletic som tappar Ander sista dagen på transferfönstret. Hur ska de kunna hitta en ersättare nu?
Barcelona Barcelonistas
2013-09-02 20:45
Pinsamt av oss faktiskt i Madrid tyckte jag Özil va överskattad. Nu har jag fått en känsla att han är en av världens bästa... Tänk va hat kan göra med en helt sjukt,
Barcelona YYEA
2013-09-02 20:39
Går rykten om Messi till Levante.
Real Madrid Shi
2013-09-02 20:38
Aldrig sett så många culés hylla en Real Madrid spelare så som Özil hyllas just nu, att det skall krävas att en spelare skall lämna för att ärligheten skall nå ytan.

Dock stämmer jag in i kören, väldigt korkat och sälja Özil, en fantastisk spelare, dock så faller valet på Isco eller Özil och som det ser ut nu så är Isco förstavalet.
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-09-02 20:29
"Chelsea centre back David Luiz was in Barcelona for a commercial this weekend. No talks with Barcelona were planned. [mundo deportivo]"

Visste att vi inte skulle värva honom men man hoppades ju endå att han var där för att förhandla...
2013-09-02 20:24
@FCBlaugrana:
Jag hörde också det på Aftonbladet silly season-tv live. Arsenal hörde sig för om Mascherano och om Barca var villiga att förhandla. Arsenal fick ett blankt nej som svar tillbaka. Har vi inte tillräckligt med mittbackskris i vårt lag redan? Det borde väl Arsenal begripa att vi då inte säljer en av de spelare som har flyttat ner till mittback pga det. Angående Özil. Det fattar ni väl att Perez krävde att få med en anti-Barca klausul vid övergången till Arsenal. Perez är ju livrädd att fd madridspelare en dag ska hamna i Barcelona. Pinsam är han.
Barcelona Massimo Tiki Tata
2013-09-02 20:16
Niva förklarade så himla bra om Barcas back situation denna sommar. Man går all in på Silva och vägrar släppa men sen tillslut går det helt enkelt inte och då går man vidare på en annan omöjlig back där klubben inte vill sälja som Agger och David Luiz och då tycker ledningen äähh det här är för jobbigt att bli dissade här och där, vi skiter i det här.
Dom är tydligen vana att få allt dom pekar på men så funkar det inte längre det finns fler klubbar som vill vara på toppen och släpper inte hur som helst, hoppas att man går för Mangala för det känns som att han är bland dom ända klass mittbackarna vi kan lyckas värva från nån klubb dessutom kan han bli hur bra som helst.
Vi är i den sisten då vi borde betala hans klausul för att få en mittback som kan hålla i flera år och en gång för alla lägga mittbacks frågan åt sidan.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-09-02 20:09
FCBlaugrana

Ja för det är ju jävligt smart, istället för att köpa så säljer vi en mittback som faktiskt presterar helt okej fotboll! Låter som en fin idé från Zubi, vilken smart sportchef vi har alltså.

Inte för att man ska ta ryktet på så stort allvar dock.
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-02 20:01
Jag vet att detta är en otroligt dålig källa, men ändå Barca-relaterat.

Arsenal är sugna på Masken! Enligt Daily Mail.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-09-02 20:00
Riktigt positiva nyheter att Özil lämnar. Sjukt bra spelare och en av nycklarna i Real. Jag gillar Isco men personligen tycker jag han inte är på den nivån än, sen ser jag honom som en rakare spelare, på det sättet är han olik de andra spanska playmakerna och Özil. Går dock inte att komma ifrån att Bale-Isco-Ronaldo på pappret är en magisk trio, sen får vi se hur det funkar i verkligheten. Tror någon av Ronaldo eller Bale kommer prestera under förväntningarna, finns ingen chans att de båda får spela det spel de kan bäst samtidigt på samma plan.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-09-02 19:54
Rooney plays for Moyes, Flamini is at Arsenal, Mourinho at Chelsea, Kaka at Milan & Liverpool at the top of the table.

Holy shit...the time machine worked!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-09-02 19:46
Jag ser verkligen fram emot ändringarna nya tränaren kommer införa, bara det vi sett hittils ger positiva signaler gällande försvara samt attackera. Visst släpper vi in lite mål här och där, men sättet vi anfaller från passa runt till raka puckar, och sättet enheten verkar ta till det tränaren försöker förmedla.

Att han utnjyttar byten är bra, att han roterar truppen efter motstånd samt form är verkligen modigt sett till bevkämligheten vissa spelare har. Jag trodde verkligen att ledningen skulle göra ett sista ryck innan fönstret var till ände, men passiviteten hos golfaren och kostymen säger väl allt i detta ärende.

Ska bli intressant att följa laget!
:P
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-02 19:46
Personligen är jag glad för att jag återigen kan börja gilla Özil. Och kanske kanske kommer jag få se honom i Barca en vacker dag. Men det är väl ganska troligt att Florre har lagt till någon anti Barca-klausul i kontraktet...
Barcelona Culee
2013-09-02 19:43
HAHAHA ser att jag inte är den ända som är glad att Real Madrid "byte bort Özil mot Bale" om ni förstår mig. Den ända spelare som har samma unika spelstil som Iniesta är just Özil. Ärligt talat så var jag skrajare när Özil hade bollen än när Ronaldo hade den. Özil har jag alltid rankat som en av dom bästa spelarna i Real om inte den bästa.

Fan vad skönt dock att vi slipper bli hotade av hans smörpassningar o unika blick för spelaet! OBS Ronaldo maxar 20 mål denna säsong!!
Barcelona B-Guden
2013-09-02 19:38
Özil hade oss som favorit lag, när han skrev på för Real madrid tog han bort det på sin blogg direkt, (inte som isco som erkännner att han gillar Barca)
Hoppas verkligen Özil ruttnar i Arsenal. bläää,
Barcelona .Andreas
2013-09-02 19:36
Haha, jag har aldrig tyckt att Zubi varit en bra målvakt. Får jag inte ha min åsikt? Vi kommer inte vinna CL förrän han lämnat sin post och ersatts av någon vettig så säsongen ser ju inte direkt intressant ut.
Barcelona zick9
2013-09-02 19:34
@.Andreas:

Man måste ju vara urusel om man är ordinarie i landslaget med 126 A-landskamper och startspelare i lag som Athletic Bilbao, Valencia samt Barcelona.
Barcelona La Armada Blaugrana
2013-09-02 19:32
Andreas

Nu överdriver du, Zubizarreta var en bra målvakt, han var visserligen aldrig top 3 i världen men bra mycket bätre än alla andra Barcelonamålvakter fram tills Valdes etablerade sig. Missen där mot Nigeria var i slutet av hans karriär, han gick i pension efter VM 98.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-09-02 19:27
Jag har tänkt på en grej, Özil har alltid tyckt om FC Barcelona, ingen hemlighet. När Iniesta tappar kanske man kan värva honom? Om si sådär 2-3 år. Han hade utan tvekan kommit till oss men jag tror aldrig vi hade gått ut efter honom men det hade varit kul. ;)

Fabregas - Busquets - Özil
Alexis - Messi - Neymar
Barcelona .Andreas
2013-09-02 19:23
Vad är Zubi bra på egentligen? Usel som fotbollsmålvakt och usel som sportchef. Blir irriterad! Vi vinner inte CL med den här backlinjen och jag vet inte om jag vågar kolla på el Clasico med Bale och Ronaldos fart.. 1.50 i länktips är något man aldrig kommer glömma.
Barcelona Capitan Puyi
2013-09-02 19:17
Skulle vi kunna ha en intern skytte/assist ligan vid sidan som i Madrid forumet? Vi brukade ha en artikel men den uppdaterades sällan i fjol vad jag minns.
Barcelona Alienpepe
2013-09-02 19:05
Massimo Tiki Tata

Mm tyvärr sant det du säger, verkar inte som man lärde sig något från Bayern matcherna. Känns som en back egentligen var viktigare att få in än Neymar tex.
Annons: