/spanien/barcelona/forum/6442.aspx/spanien/barcelona/forum/6442.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2013-09-07 05:59
Thiago Silva lallar om pengar och att det var en viktig faktor till varför han inte pressade mer till att komma.

- "Varför skulle jag behöva vara tvungen att acceptera mindre pengar för att spela i Barça? Varför är det fotbollsspelarna som ska vara tvungna att offra sig?"

- "Folk sa att jag tänkte på pengarna men de glömmer att fotbollsspelare också har familjer".

Killen får det att låta som att Barça hade betalat han med en läkerol ask och en kanelbulle. Jag vet att vi är av ett grovt behov av en mittback och Thiago Silva hade säkert fört oss till en CL final, men nej, tack säger jag för att vi inte köpte honom. Han må vara världens bästa mittback för tillfället men aldrig att jag vill se en spelare komma till oss som absolut inte brinner för det. Han kan ruttna i PSG for all that I care.
Wena
2013-09-07 04:34
Ooooooohhh chile a mundial CHILE a mundial chile a mundial chilee aa mundiaaaallllll

VAMOS
VIsca BARCA
Barcelona ZlatanisDaMannn
2013-09-07 03:26
neymar har vart bra i landslaget och sitt brasilianska klubblag va dom nu heter som är kända bara för att han spelade där. ska bli kul att se vad han kan åstadkomma i barca de kommande säsongerna
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gio Style
2013-09-07 02:43
Alexis Sanchez spelar just nu med landslaget. Börjat piggt.
Nr 10 i Valdivia är en trollkarl, väldigt rolig att titta på.

Stream i länktips
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-09-07 02:27
Sanabria fick 25 minuters speltid i den andra halvleken mot Bolivia. Kul för honom! Matchen slutade 4-0 till Paraguay.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-09-07 02:26
@Gio Style:

Nej då, du har fått fram en hel del glasklara poäng. Tyvärr diskuterar du med en vägg, en vägg som hade en förutbestämd åsikt långt innan han skrev sitt första inlägg här. Läs mitt första inlägg till honom så ser du varför du inte kommer ändra hans tankeställning.
Barcelona Gio Style
2013-09-07 02:22
@ZlatanisDaMannn:

Så enligt din logik så har Messi haft 1, jag upprepar 1, endaste match på sig att bevisa något för dig? Ja då är det inte så lätt att imponera, har man missat det tåget så suger man väl i sånt fall i 4 år framåt tills nästa VM...

Och nej, Copa America är en plojturnering om du jämför prestigen med EM.
Barcelona Gio Style
2013-09-07 02:21
@*hjärta* Valdes flint:

Hahaha, höll på att bli fett irriterad!
Va tvungen att läsa om mina inlägg.
Trodde att jag hade lagt ner en massa tid på grejer utan att lyckas få fram min poäng :P
2013-09-07 02:17
mot sämre lag låg han bakom allt och dominerade som bara messi kan göra, men så fort dom mötte ett bra lag (tyskland) såg man inte messi göra ett skit. ronaldo har klivit fram i sådana matcher, holland är ett exempel, tjeckien oxå, det är kanske inte det bästa laget men det var en låst match och det var kvartsfinal i em, ronaldo steg fram och avgjorde, det är detta jag vill se från messi, jag vill inte se han dribbla av tio spelare hundra gånger varje match, jag vill se han kliva fram och avgöra en helt låst match i ett avgörande skede under ett landslagsmästerskap så som ronaldo har gjort, först då kan man säga att messi har presterat bättre än ronaldo i landslaget för än så länge ligger ronaldo steget före trotts att messi är mycket bättre spelmässigt i mer eller mindre varje match han spelar.
2013-09-07 02:11
@Gio Style:

Ja, ursäkta! Quotade fel sen sket jag i att quota om och raderade bara. Hursomhelst så är det löst nu :)
Barcelona Gio Style
2013-09-07 02:09
ZlatanisDaMann

Jag ställer då samma fråga till dig om Ronaldo då.
Du säger att han inte är spelaren som dominerar utan den som gör mål.
Likväl har han haft en sämre målproduktion än Messi på senare år.

Tittade du inte på Argentinas matcher i VM?
Han var allt de hade i offensiv väg och låg mer eller mindre bakom samtliga mål, även om han själv inte gjorde mål.
Barcelona YYEA
2013-09-07 02:09
ZlatanisDaMannn
Jadu, Messi har hittills spelat 2 vm, 1 som 19-åring och ett som 23 åring. Som 19-åring var han dessvärre inte en spelare som Argentinas manager satsade på i de viktiga matcherna men han hann med ett mål och ett ass på sina få matcher.

Senast var han inblandad i princip samtliga Argentinas mål även om han dock inte gjorde några själv. Att han inte presterar mot tex Tyskland, antar att du syftar på dem, beror inte på bara honom utan att hela laget blev utspelat och Maradona får ta på sig en stor del i det samt att Argentina inte på något sätt var ett lag då.
Barcelona Gio Style
2013-09-07 02:05
Edit: Trodde att nedanstående inlägg var riktad till mig. Men den har ändrats nu ser jag :)
2013-09-07 02:03
Zlatan.. Så efter alla dina inlägg här konstaterar du att eftersom Ronaldo gjorde 2 mål mot Holland så är han bättre i landslaget än Messi? Snacka om att få en onödig huvudvärk .. =/
2013-09-07 01:55
sa aldrig att ronaldo dominerar, han är inte den spelaren som dominerar matcher på sättet messi gör men han gör avgörande mål i svåra viktiga matcher emot bra lag, messi kanske dominerar emot uruguay och brasilien i vmkvalet och vänskapsmatcher men han har inte gjort det i en mästerskapsmatch emot ett bra lag, och om han nu har gjort det så kan ni ge mg exempel
Barcelona Gio Style
2013-09-07 01:42
ZlatanisDaMannn
Javisst, det är bra. Men att påstå att Ronaldo dominerat landskamper till skillnad mot Messi (för det är det du indirekt påstår när du skriver att du har då aldrig sett Messi dominera..) är ju en ren lögn.

Sen att du påstår att det är viktigare att han gör mål, där failar du ju igen.
Hans målproduktion har inte alls varit i nivå med vad som brukar krävas av dessa grabbar på snart 2 år.
Messi har scoreat mot varenda landslag som kan klassas som "bra motstånd" som Argentina stött på medans Ronaldo gömt sig, vilket du kan klart o tydligt se på länken jag skickade till dig.
Barcelona Gio Style
2013-09-07 01:40
ZlatanisDaMannn
Ursäkta om du tycker att det är drygt av mig, blev bara lite irriterad på ditt uttalande om att "Jag har aldrig sett Messi dominera en landslagsmatch".
Se till att inte missa några matcher istället för att bara läsa text-tv så ska du få se på annat...
2013-09-07 01:38
2 mål i en avgörande match i gruppspelet i em emot vmfinalisterna väger mer än 3 mål i en vänskapsmatch emot brasiliens u23landslag som förbereder sig inför os, just sayin..
Barcelona Gio Style
2013-09-07 01:35
@ZlatanisDaMannn:
Snälla sluta göra bort dig. Argentina vs Brazil 4-3. Messi Hattrick. Denna match betyder långt mycket mer än vad folk i Europa kan en fantisera om. Rivaliteten är otrolig och det är mycket heta känslor. Men Brazil kanske inte är ett bra landslag i ditt tycke? När har Ronaldo dominerat i landslaget mot bra motstånd? Varsågod, i länktips har du alla hans landslagsmatcher sedan 2010. Något som imponerar där öht? Mjo, 2 mål mot Holland och det är fan det enda han levererat. Alla andra mål han gjort, blåbärslag... TYP Och glöm inte bort. Ronaldo är en jävligt bra målskytt, men att dominera en match gör han sällan. Det är det som är skillnaden mellan loppan och honom Man kan även dominera en match utan att göra mål, men det verkar tyvärr gå bortom ditt förstånd.
2013-09-07 01:28
och faktum kvarstår, jag har aldrig någonsin sett messi dominera en match i ett landslagsmästerskap emot ett bra lag och kom inte och säg att lag som mexiko eller grekland är bra för det är dom inte. dagen han gör det finns det nog ingen som blir gladare än jag själv men det har inte hänt än
Barcelona zick9
2013-09-07 01:28
Ronaldo gör sitt första hattrick någonsin för Portugals landslag mot Nordirland där de spelar 10x10 och 10x9 vid sista målet och är helt plötsligt bäst i världen...
Barcelona Gio Style
2013-09-07 01:26
ZlatanisDaMannn

Just nu pratar du goja.
Ronaldo har sugit stenhårt i landslaget dem senaste åren, om man nu ska jämföra till vad han har presterat i klubblaget.

Och nej, du försöker få det att låta som att Portugal presterat på riktigt bra i viktiga matcher.
Det är skitsnack, i VM gick man vidare som tvåa, klart man gjorde man hade ju bl.a. Nordkorea i gruppen. Sen åkte man ut direkt i åttondelen.
Wow, han har gjort tokviktiga mål!

Sanningen är den att både Cristiano och Messi har underpresterat i landslaget, men endå är det Messi som får den klart hårdaste kritiken trots att Ronaldo faktiskt sugit getpung i landslaget.

Sen att du snackar bort mål som är gjorda i ett VM-kval visar ju bara på ignorans. Hur fan tror du att man ska kvala till VM annars?

Messi har gjort 16 mål på 15 matcher sedans 2012, bl.a. ett hattrick mot Brazil, 2 st mot Uruguay, 3 mot Schweiz och Ecuador.

Ronaldo har gjort 11 mål på 19 matcher, 3 av dessa kom idag mot NORDIRLAND. Resterande mål, och jag sorterar dem efter hur pass "wow" motståndet är: Holland (3 på 2 matcher, imponerande), 1 mot Kroatien, 1 mot Ecuador, 1 mot Tjeckien, 1 mot Luxemburg och 1 mot Panama.

Jätteimponerande, leverar verkligen så mycket bättre än Messi.
Eller förresten han suger spelmässigt jämfört med Messi men han nickar in avgörande mål. Eller nej vänta... gör han verkligen det?
Polen, Turkiet, Tyskland, Danmark, Spanien. Alla dessa lag är bra landslag och mot samtliga har han levererat 0 mål.

Men jo, du kan ju leva i tron om att Ronaldo är bra i landslaget
2013-09-07 01:26
de e just detta jag menar, man säger något bra om ronaldo och folk kallar en messi-hatare och av någon konstig anledning gangster i en förort. jag bor i solberga det finns mest pensionärer och småbarnsfamiljer här men a okej. det är just därför jag inte har registrerat mig här tidigare, så fort man säger något ni inte håller med om börjar ni förolämpa och kalla en dumma grejer. väx upp.
Barcelona Barcelonistas
2013-09-07 01:13
Zlatanisdamann - öööu? Messi ligger ju bakom i stort sett allt i anfallsväg i Argentina hur har du kunnat missa det?.

haha vem snackar jag ens med, en wannabe gangster i en liten förort...
Barcelona Dongou & Bagnack
2013-09-07 01:07
ZlatanisDaMannn (Barcelona) Med detta kommentar tror jag att du är anti-Messi
2013-09-07 00:58
hellre vara skit 75 min å nicka in ett avgörande mål än att dominera spelmässigt men inte göra mål och se sitt lag åka ut så fort man möter svåra motstånd
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-07 00:42
Neymar's injury turned out to be not as bad as it was first thought. He then bounced back and was able to train. Braaaa, blev änna rädd där..
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-07 00:41
Neymar is the latest Brazilian player to get injured in Brazil training today, after Dani Alves, Hulk, Oscar and Fred being ruled out.
Barcelona Barcelonistas
2013-09-07 00:39
ZlatanisdaMann - det är väll knappast någon sanning utan det är mer ditt påstående. I mina ögon så har varken Messi eller Ronaldo levererat i landslaget Ronaldo tycker jag har varit bedrövligt i många matcher, trots att han kanske har gjort en del mål här och där.

Ronaldo är helt osynlig i Portugal sen i 75 minuten får han ett perfekt inlägg och nickar in ett snyggt mål. Men spelmässigt imponerar han knappast där e Messi bättre tom i landslaget.
2013-09-07 00:30
sanningen är att ronaldo har visat upp mer i landslaget än messi har, messi är en bättre spelare men han kan göra 58 mål i varje vmkvals och vänskapsmatch med landslaget om han vill, fram tills dagen han vinner vm eller copa america så har han inte presterat i landslaget. ronaldo har åtminstone gjort mål i viktiga slutspelsmatcher och dra inte upp messis 3-0 mål mot mexico eller va de nu va i copa america semin 2007 de va en avgjord match så det var inte ett betydelsefullt mål.
Annons: