/spanien/barcelona/forum/6441.aspx/spanien/barcelona/forum/6441.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2013-09-23 10:30
Torres gör ju alltid mål på Camp Nou, han hade ju varit en perfekt värvning. En given målgörare i alla hemmamatcher, synd bara att det varit totalt menlöst att ha med honom på bortamatcherna. :)

Såg just Rayomatchen i efterhand, reagerade på några saker som att:

Det tappade bollinnehavet, (bra artikel skriven av red), det oroar mig en hel del. Jag hoppas inte man tänker frångå Barcelonas spelidé fullständigt.

Rayos Fans, jag önskar att Camp Nou haft sådana passionerade människor på läktaren.

Valdes, trots många insläppta mål i början av säsongen så går han från klarhet till klarhet, har inlett strålande.

Får vi en sådan motståndarförtjust domare i en stormatch mot tex. Real Madrid kommer vi nog inte ha en chans. Rayo spelare klättar på Barcaspelare, ingen åtgärd, tvärtom och straff. Jag säger inte att det inte var straff, men domaren blåste ruggigt ojämnt i den här matchen.

Kommentatorn som i slutet av matchen sa
"..och bollen rullar ut till ännu en hörna för Barcelona...som ju har oräkneliga hörnor i den här matchen...
(bom, grafik kommer upp med hörnstatistiken 4-11 till Barca)
...och där ser vi att Barcelona har haft 11 hörnor..." :)
Jag konstaterar att "oräkneligt" tydligen är väldigt olika för olika personer. :)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-09-23 10:20
Torres måste hitta tillbaka till glädjen och till ett lag som satsar på honom som nr 1. Ital ligan hade väl varit en bra destination?

Frågan är då vilket topp lag som behöver en anfallare då dem flesta värvat lite på den fronten.

Säger inte nej till bra spelare i det offensiva då bredden är viktig, men det finns andra positioner i behov av renovering och det är på försvars sidan från målvakt till mittbackar.
AndreD -
2013-09-23 10:06
Martino is open to players' request to get some more days off to disconnect and spend time with family. Last day off was on 29 Aug. [sport] Bra att det är så där. Med Tito var de fan lediga 5 dagar i veckan...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona petersays
2013-09-23 09:52
Torrres? Nu behagar någon skämta? Det finns bara en räddning för honom och det amerikanska ligan.

Mata var outstanding förra säsongen - men det finns ingen plats för honom i laget. Vi har Neymar, Iniesta, Cesc på den offensiva vänstern. Och Mata är en spelare som ska vara ordinarie.
Barcelona Barcadinho.
2013-09-23 08:14
"Sen skall man också ha i åtanke att Balotelli får stå ut med mer verbala påhop och psyckningar än någon annan spelare i dom stora ligorna. Med rasistiska ramsor riktandes mot honom i var och varannan bortamatch".

Det var det som har varit orsaken till att Boateng lämnade Milan till Schalke (enligt källor i Schalke). Hela hans bakgrund från när han var liten sitter i varenda kroppscell. Det är inte alltid så lätt att vara lugn och sansad.
Jag gillar Ballo, jag har vant mig med hans utbrott, han är en spelare som bjuder saker utöver det vanliga. det finns inte så många såna (Neymar, Messi, CR och några få till).
Klacken mot straffområdet och målet räckte igår för att visa hans fotboll konstnärliga sidor.
Barcelona Gabriel
2013-09-23 03:36
Hoppas innerligt att ryktena som sätter Mata och Torres i Barcelona inte stämmer. Vad ska vi med dem till? Mata erbjuder absolut inget nytt utav det som vi redan har, det enda han kan bidra med är extra konkurrens och bredd i truppen. Jag tvekar på att han anser att det låter lockande. Han har redan det tufft i Chelsea, hur tror ni han kommer få det hos oss? Vem ska han peta? Det är en bra spelare, men inte tillräckligt bra för att ta en startplats hos oss. Och när det kommer till Torres så är det en anfallare på 29 år gammal som sett sina bästa dagar passera honom, han kommer inte direkt bli bättre. Sedan har han en passningsfot som är lika bra som en rullstolsåkande gubbe (med all respekt).

Ska vi köpa någon ska det antingen vara någon som har så mycket hög klass i sig att han kan gå in rakt i startelvan hos oss, eller att det är en spelare som bidrar med något som vi inte redan har i truppen. Därför gillar jag ryktet om Llorente mycket mer.

Nej tack till Mata och Torres, ni kan stanna där ni är.
Barcelona Thierry Henry
2013-09-23 02:46
LeoMessi// Barca hade stått bakom messi om han så mordhota domarn. Allt annat är skitsnack. Finns nog knappt någon spelare som är så stor i sin klubb som messi är i barcelona. Med tanke på hur bra han är så är det också befogat iof. Visst är Balotelli än mer tempraments full spelare än Messi. Men han har lugnat ner sig otroligt mycket sen han kom till milan och vredes utbrottet igår hade nog sina anledningar. Sen skall man också ha i åtanke att Balotelli får stå ut med mer verbala påhop och psyckningar än någon annan spelare i dom stora ligorna. Med rasistiska ramsor riktandes mot honom i var och varannan bortamatch och motspelare som är på och sparkar och hetsar honom pga av att dom känner till hans tempramentsfulla rykte. Det går knappast att jämföra med Messi där många motståndar fans mer eller mindre gör vågen åt honom i dyrkan i borta matcherna. Så med tanke på förutsättningarna så är han knappast lättare att få ur balans än någon annan (snarare tvärtom). Han utsätts dock för betydligt mer. Med det sagt så är det klart att han (Balotelli) har temprament. Dock tycker jag folk överdriver det rätt så mycket. Alla spelare har sina mörka stunder. Skillnaden är att när balotelli har dom så riktas hela fotbollsvärldens strålkastare direkt mot honom redo att döma. Då alla redan har en färdigbestämd uppfattning av honom som bråkstake och problem barn. Jag är helt på Balotellis sida i det här. Om tränaren tycker att han skall vvisa behärskning så får han säga det till honom öga mot öga. Utåt sätt skall man alltid (inom förnuftets gränser) stå bakom sina egna. Och inte som Allegri gå ut i media och spotta på en kille som redan har problem att få upp sin image ur smutsen
Barcelona LeoMessi
2013-09-23 02:17
Thierry Henry (Barcelona) Tror du att Barca och tränarna hade backat upp Messi om han hade ett sånt temperament som balotelli? Verkligen inte, Messi varken tjafsar med domaren eller bråkar med motspelare så som balotelli gör. Dessutom så utsätts Messi för kapningar och andra vårdslösa tacklingar oftare än någon annan spelare. Balotellis största fiende är han själv. Han har så mycket potential men han låter sig påverkas alldeles för mycket av andra spelare och det är lätt att få honom ur balans. För enligt mig så är han en av världens absolut bästa anfallare.
Barcelona Thierry Henry
2013-09-23 02:10
LeoMessi //

"Förlåt för att jag hakar upp mig på något sånt här men det förvånar mig att det finns folk som verkar tro att Messi får en mild behandling på plan:P "

Milan fansen använder ju Messi som exempel just av den anledningen att dom inte tycker han får en mild behandling på plan.Dom vill få fram att han får bättre stöd av sin tränare och lagkamrater när han utsätts för den råa behandlingen. Så förstår inte vad det är du klagar på?

H.Alavi//

Om zubi har ett seriöst intresse för den där overskattade Mata så borde folk runt omkring seriöst fundera på om det inte är dags att lägga in honom på något hem eller liknande. Sanchez, Neymar och Pedro är alla lika bra eller bättre än den spelaren. Å hade dominerat i pl på samma sätt som honom.

Torres därimot har jag inget imot om han skulle anlända. Han bidrar med en helt annan spelartyp än vi har där fram för tillfället och hade passat perfekt i vår mer direkta fotboll.I rätt miljö är han fortfarande världsklass vilket jag tycker han visar gång på gång i spanien. Men då ska han spela centralt. Dock finns det billigare alternativ och jag hade hellre föredragit en box spelare som är bättre på huvet framför honom. Men helt ute å cycklar är vi inte vid ett sånt intresse. Vi behöver fysik i anfallet!
Barcelona zick9
2013-09-23 01:53
Vi har Fabregas och Iniesta på Matas position. Han kan ej spela längre ned som exempelvis i Xavis roll. Till höger har vi Sanchez och Pedro samt Deulofeu som snart kommer tillbaka. Det ser fullt ut. Vi behöver en mittback och kanske en djupt liggande mittfältare bredvid Busquets som kan ta över Xavi så småningom.
Barcelona LeoMessi
2013-09-23 01:50
I brist på annat att göra så läste jag lite på milans forum. Och vissa beklagar sig över att balotelli inte får back up av spelare och tränare när han utsätta för tjuvnyp! Det som stör mig är att någon skrev något i stil med "Hade Messi utsatts för sån behandling som balotelli så hade hela jävla Barca svärmat runt domaren" Ahahah! Herregud, Messi får nog ta fler smällar än någon annan och han väljer att alltid så stå upp! Han hade kunnat fått så många straffar med sig om han inte hellre valde att stå på benen och försöka avsluta när han är ur balans, det gör han hellre än att få straff. Förlåt för att jag hakar upp mig på något sånt här men det förvånar mig att det finns folk som verkar tro att Messi får en mild behandling på plan:P
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-09-23 00:46
Mata har inget och göra i Barca. Det finns ingen plats för honom. Det finns Tello, pedro, Alexis och många B spelare pp uppgång inklusive Deulo och rafinha och vi alla vet hur snål Zubi är. Om inte Torres kostar 7 miljoner eller 3 miljoner kr, LOL. Sen kommer de kräva att Torres ska ner i lön till 1,2 miljoner euro :p. Tro mig om rosell och kompani fick Cesc gå ner i lön och bad Thiago silva med flera gå ner i lön. Då förväntar de sig att få Torres gratis. Jag förstår mig inte på folk här inne som tar allt bokstavligen när Sport och el mundo skriver. Som om det vore sant. Förra sommaren försökte de gissa sig rätt på alla mittbackar i världen.
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-23 00:31
Zlatan skyddar sin viktigaste kroppsdel, Näsan.. HAHA så klockren.
Jeffson
2013-09-23 00:23
Torres? Han hade vart grym i Adelante och hade kunnat vara en viktig kugge i vårt B-lag med all sin rutin och gamla meriter. Hoppas han kommer.
Barcelona B-Guden
2013-09-23 00:12
Nu vet ju inte jag vad Torres sitter på för lön, men det känns ju rätt korkat om vi säljer villa, speciellt för det pris som han såldes för, om man då ska köpa Torres, han lär förmodligen bli dyrare än vad Villa blev såld för, och hans lön kan ju inte vara långt ifrån Villas, + att Villa är mycket bättre än Torres.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-09-23 00:04
Låt mig korrigera mitt tidigare inlägg. Jag säger inte nej till Torres om vi får honom för en billig peng men det luktar inte som om det kommer att hända. Vad det gäller Dongou så är jag inne på samma spår som 'B-Guden'.
Barcelona B-Guden
2013-09-22 23:57
@H.Alavi - Magico!:

Ja om Torres ens sätter sin fot på camp nou i Barca kläder så hoppas jag det blir revolution mot klubbens ledning.
Tar hem Bojan 7 dagar i veckan före Torres, tar Hellre upp Dongue direkt idag, Värvar Soriano för det dubbla av vad Chelsea skulle ha för Torres.

Nää då jävlar om han kommer, finns förfan en anledning till att han är bänkad.
Fattar inte hur vissa spelare lyckas leva på gamla meriter i flera år
Barcelona Thiagooo
2013-09-22 23:52
@H.Alavi - Magico!:

och vad ska vi med Torres till ?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-09-22 23:36
Marca skriver en artikel om Hasse Backe? Nej, nu är det på riktigt. De är i särklass världens roligaste tidning. Made my night.

---

På tal om någonting mer seriöst. SPORT skriver att Tata Martino och Zubi följer spanjorernas (Mata och Torres) situation fram till transferfönstret. Spelarna har inte fått så mycket speltid av Mourinho och kan vara på väg bort.

Vad tycker ni om detta? Jag hade inte tackat nej till Fernando Torres. Inte Juan Mata heller för den delen.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-22 23:13
DM1982 Skvaller om vad? Att skvallra och att hitta på lögner är två VITT SKILDA SAKER. Backe gör det sistnämnda. Backe skriker bara efter uppmärksamhet. Om det verkligen vore så kyligt hade det läckt ut för längesedan av andra källor som varit i klubben och inte en pajas från Sverige som aldrig varit i närheten av klubben. T.o.m. Zlatan har bekräftat att de är som skolpojkar i Barca. Själv sparkade han på saker när han var där framför tränaren. Men NEEEJ, Zlatan är ju en ängel, inte sant? Backe = Barcahatare. Mer arrogant människa får man söka efter. Bifogar en bild på hur "kyligt" det var mellan Pep och Messi. Guardiolas sista match på Camp Nou. Enjoy!
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-22 23:09
Min första tanke är, anser verkligen Marca att detta är något läsvärt och bara måste tas med i tidningen?
Barcelona NoGo™
2013-09-22 22:57
@DM1982:

Hahah LOL
Barcelona DM1982
2013-09-22 22:56
Och där blev Backe kändis i Spanien, i alla fall som skvallerkärring.
Barcelona Lion24
2013-09-22 22:51
Någon som har koll på varför Baena inte hälsade på Messi?
Barcelona zick9
2013-09-22 22:50
Uefalona? http://www.youtube.com/watch?v=gAIGc2UhOFg http://www.youtube.com/watch?v=x68ebUka5Dc Dagens...
Barcelona Himne del Barcelona
2013-09-22 22:34
LennyRomario

Barcelona skapade helt klart tillräckligt med målchanser för att slå ut Chelsea. Anledningen till att man åkte ut var att man inte utnyttjade dem. Ibland är förklaringen inte svårare än så.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-22 22:16
Backe kan inte se skillnaden på Kurzawa och Abidal. Hans syn speglar hans åsikter med andra ord: jävligt skeva och allt annat än verklighetsförankrade.
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-22 22:09
Milan får mer domarhjälp än Madrid får i sina matcher. Då är det illa.
Barcelona LennyRomario
2013-09-22 22:07
Jag är benägen att hålla med Barcelonistas på den punkten. Blir ju någon slags efterhandskonstruktion att Chelsea försvara så bra för att de vann. De var TOTALT utspelade. Kolla matcherna igen och du kan inte annat än att hålla med. Däremot får ju Barcelona skylla sig själva då de naivt nog låter Ramires kontra in en boll. Yaya Toure uttryckte det bra i four four two. Frågan var ungefär, "inspirerande att Chelsea är Europas bästa lag. De visar att de går att vinna?" "Haha. Best. More luckiest. But it shows in football anything can happen." (ej ordagrant, men ungefär så). Problemet mot Chelsea var ju verkligen inte offensiven, utan precis som vanligt defensiven. Hur de kunde låta Chelsea göra två mål är obegripligt (Torres mål räknar jag inte, då försökte de inte ens försvara längre).
Barcelona NoGo™
2013-09-22 22:06
Balo missar sin första straff någonsin.
Annons: