/spanien/barcelona/forum/6439.aspx/spanien/barcelona/forum/6439.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-09-08 19:31
Seirullo (physical coach): "At Barça, we never talk about defending. We only use the concepts 'we have the ball' or 'we recover the ball'."

Roten till försvarsproblemet? Ingen talar ju om någon försvarstaktik.
Barcelona LeoMessi
2013-09-08 19:24
Det värsta med målen som b-laget släpper in är att dom blir extremt passiva när det händer, vågar inte ens gå på motståndaren ordentligt! Medans motståndarens kör över dom när dom själva försvarar
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético addeh
2013-09-08 19:14
Denis Suárez har kommit in i paus för Barca B borta mot Tenerife och el canteranos har vänt matchen i andra halvlek. Efter underläge både spelmässigt och målmässigt 1-0 i halvtid har man nu gjort två snabba mål genom Javi Espinosa och Dani Nieto.

På bänken sitter för övrigt också Sergi Samper, bland andra.
Barcelona barcalandia
2013-09-08 19:13
Måste säga att vår vänsterkant med Alba och Neymar känns jävligt bra, snacka om täckning in på 2020-talet! Läste att T.Silva sagt i en intervju att han skulle behöva gå ner i lön för att spela för Barca (Vilket är sant) och att det skulle ställa till det för honom då han har en familj att ta hand om. Hoppas Silva blivit felciterad annars är det här bland det mest pinsammaste jag hört på länge.....
Barcelona petersays
2013-09-08 19:07
@Ronaldinho10yElfenomeno9:

Överlag så är det, enligt mig, Barcelonas gyllene era vi ser i videon. Giuly, Belletti, Gio, Deco, Eto'o, Messi, Sylvinho, Ronaldinho, Puyol, Marquez. Så många fantastiska fotbollsspelare och personer samtidigt! Generationen som gjorde att jag fick upp ögonen för Barca.
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-09-08 18:42
Ronaldinho passade alltså fram till Messis första mål för Barcelona. R10
Barcelona LeoMessi
2013-09-08 18:35
Hur fick b-laget en indirekt frispark emot sig där?
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-09-08 18:33
B-guden Scrolla ner lite så hittar du den.
Barcelona B-Guden
2013-09-08 18:30
man kanske skulle kunna länka till videon också -.-
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-09-08 18:25
DM1982 Bästa videon jag någonsin sett! Fick gåshud. Vad ska man säga om Ronaldinho, kommer nog aldrig få en spelare lika bra som honom. Historiens bäste!
Barcelona barcelonismo
2013-09-08 18:20
Härlig video på officiella hemsidan om hur Ronaldinho vände den negativa spiralen som rådde på inledningen av 2000-talet. Han var sjuk Dinho och man får aldrig nog av att titta på videos av honom.Messi är bäste blaugrana någonsin men Dinho var ett spektakel utan dess like.
Barcelona Canaletes
2013-09-08 18:05
Tenerife - Barcelona B

Barcelona L.A.M Nr 10
2013-09-08 18:01
Shanghai

Först erkänner du att Mascherano gjort misstag men att alla gör misstag för att sedan påpeka Varanes "juniormisstag". Det enda jag gjorde var att när du påpekade Varanes misstag tidigare svara med att Mascherano knappast, och långtifrån, varit felfri han heller. Varane har såklart gjort sina fel men överlag så presterade han ett väldigt fint försvarsspel den senaste säsongen. Trots att jag gillar Masken enormt mycket så tror jag de flesta vid det här läget skulle känna sig säkrare med Varane i backlinjen.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-09-08 17:59
Varane, en pojke? En pojke hade inte klarat av att slängas in i hetluften som han tvingades till. Visst, någon tabbe här och där men de var mycket färre än vad man hoppades på. Han visar redan nu en oerhörd talang med mycket pondus och fysiska attributer, en modern mittback som kommer få rejält mycket speltid i år. Jag instämmer också i kören att Varane lär ha en viktig roll i Reals defensiv de kommande åren.
Barcelona I.Cuenca
2013-09-08 17:49
Och där kom 2-3
Barcelona I.Cuenca
2013-09-08 17:48
Ser Valencia-Barca just nu 1-3 fattar inte vad som hände innan paus så slarvigt
Barcelona Bästelona
2013-09-08 17:46
@Shanghai:

Jo det vet jag om, men internationell nivå betyder utanför landets gränser gubben. Han har knappt spelat 10 år på senior nivå och sen skriver du att han ska ha spelat 14 år på internationell nivå.
Ronaldinho the original
2013-09-08 17:42
Varane 2013 bästa mittback!
Barcelona Shanghai
2013-09-08 17:28
L.A.M Nr 10

Alla gör misstag - och Mascherano är inte heller fläckfri trots att han spelar på fel position. Men, men han har som sagt gjort det med bravur och varit den absoluta viktigaste backen sedan Puyol skadade sig. Jag påpekade också om hans positionsspel inte allt för länge sedan. Det är den ända nackdelen med argentinaren.

Varane var bra, fast han gjorde juniormisstag i vissa matcher och var oerhört bedrövlig i mötena mot United och Galatasaray.
Barcelona the cameroonians
2013-09-08 17:26
Om en halvtimme, klockan 18.00, möter Barcelona B Tenerife på bortaplan.

Eusebio ställer följande elva på plan från start;

Masip
Patrick, Bagnack, Planas, Lucas
Pol Calvet, Ilie, Espinosa
Dani Nieto, Sandro, Joan Roman

På bänken finns Ortóla, Samper, Quintilla, Munir, Campins och nyförvärvet Denis Suarez.
Saknas gör bland annat Dongou och Sergi Gomez på grund av landslagsspel.

Stream i länktips.
Finns även en sopcaststream tillgänglig på Wiziwig.tv.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-09-08 17:24
Junior

Den enda mittbacken som inte spelar CL i år och därmed hade varit ett bvra köp i januari är Vertonghen, om jag inte glömmer någon nu. Jag är vanligtvis emot januarivärvningar men nu så hade jag välkomnat en sådan om spelaren är tillgänglig i CL. Annars så känns det inte riktigt värt det och det är då ett bättre alternativ att vänta in sommaren för att göra ytterliggare försök att få hit en riktigt bra back.
Barcelona Shanghai
2013-09-08 17:23
Bästelona

Du vet väl att han spelade i ett av de bästa klubbarna i Argentina? Han spelade i River Plate också vid ung ålder. :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-09-08 17:18
Shanghai

Mascherano har ju gjort en del misstag han med. Det var ju en tid förra säsongen där många klagade enormt på honom. Han gör det bra som mittback men har fortfarande problem i positionsspelet, mycket pga hans spelstil, stöta högt och aggresivt vilket kan leda till stora ytor bakom honom. Varane gjorde ett par misstag men ser man till det stora hela så var han riktigt stabil den förra säsongen, överglänste Ramos i många matcher.
Barcelona Bästelona
2013-09-08 17:11
@Shanghai:

Hahaha 14 år? Han kom till West Ham 2006... Innan dess spela han i Corthinas och där anlände han typ 03-04. Snälla rara, har du ens koll på vad du skriver?
Barcelona Júnior ´
2013-09-08 17:10
Carles Puyol y Jean Marie Doungou Jag är lite emot det tänkandet att man inte ska värva in en mittback som inte spelar i CL i år. Visst det ultimata vore att man hittade en riktigt bra mittback som inte spelade i årets CL så att han kunde medverka under våren, men chansen blir att det endast blir en kortsiktig lösning. Jag ser då hellre Masken ta den positionen genom hela turneringen. Jag vill att vi värvar in ett säkert kort och tänker i långsiktiga banor. Sedan får man männen i kostymerna ta på sig det ansvaret att vi har ett mindre stabilt försvaret i årets Champions League.
Barcelona Shanghai
2013-09-08 17:08
Jag har inte något emot Varane för jag tycker att han är en av de bästa talangerna, men att bara ha spelat bra i två månader gör inte att du blir bästa mittbacken i världen. Han gör för övrigt mycket misstag allt på grund av hans ålder, då han är oerhört orutinerad. Han gjorde exempelvis bort sig fenomenalt mot United på Bernabeu. Han hade svårt att stoppa Welbeck och drog på Evra i friläget som borde ha resulterat rött kort (och de kallar oss UEFALONA). Sedan hade Sneijder och Drogba lekstuga med honom som båda gjorde vackra mål och alla målen var tack vare honom.

Killen har talang, men han har mycket kvar att lära sig på grund av sin orutin.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-09-08 17:06
Mascherano bättre än Varane...Shanghai strikes again. Som DM är Masche bättre hehe! :)
Barcelona Shanghai
2013-09-08 16:56
Bästelona

Mascherano har spelat i snart över 14 år internationell fotboll mot en spelare som slog igenom under februari månad ända till april. Han spelar på fel position och har varit vår bästa mittback en längre tid nu.

Alba behöver jag inte ens beskriva hur bra han är.
Barcelona Bästelona
2013-09-08 16:48
@Shanghai:
Lugn i båten här nu. Mascherano bättre än Varane? Nej, verkligen inte. Alba hästlängder bättre än Marcelo? Absolut bättre men inte med hästlängder. Vissa måste sluta vara så färgade här inne.... E: Jag börjar verkligen ifrågasätta dina fotbollskunskaper Shanghai. Allt du skriver hämtar du från ingenstans och du är jävligt enögd och kan inte erkänna att du har fel. Stör mig på dig rent ut sagt.
Barcelona Shanghai
2013-09-08 15:31
Arbeloa - Ramos - Varane - Marcelo

vs

Alves - Piqué - Mascherano - Alba

Titta på spelare som Arbeloa, han är en begränsad fotbollsspelare, men gör sällan bort sig med de övriga tre backarna. Egentligen är det kollektivt som är utmärkt i Madrid-läget. För Alves är bättre än Arbeloa, Mascherano som överglänser pojken Varane och Alba som är hästlängder före Marcelo. Problemet är kollektivet i vårt försvarsspel.

Jag som trodde hela sommaren att en mittback skulle höja vår backlinje, men ack så fel jag hade.
Annons: