/spanien/barcelona/forum/6437.aspx/spanien/barcelona/forum/6437.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-09-05 14:17
Och här kommer trollet igen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~ - Zubi fuera!
2013-09-05 14:14
Det har inte alls. Han har betalat in en straffavgift. Case closed.
JohanC
2013-09-05 14:11
Messi har fortsatt trubbel med skattemyndigheten...
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-09-05 14:07
@1.70-ligan - köp en back, tack:
Känns som att Rosell trollar med oss eller så vill hans pengakåta a*sle bara omges av JA-sägare, en styrelse där Sandro kan agera tuppen i höngsgården. Känns som det är var vi hamnat. Klubben drar in mer pengar än någosin och ändå sitter vi där med en svagare trupp än på länge med spelare vars kontrakt går ut och andra har passerat sin peak. Man kan snacka hur mycket skit man vill om Laporta men by jolly he got the job done! Hoppas han tar nästa val seriöst och går in helhjärtat, help us Obi-juan Laporta, you're our only hope! EDIT: Det kanske låter som att jag är frustrerad, men Sandro och Zubi lovade förstärkningar i försvaret, misslyckades stort, och nu visar respekt genom att ta semester. Semester från vad?? Det är supportrarna som betalar deras löner och den här semestern pissar oss rakt i ansiktet. Nu kanske någon undrar "men är det OK att Laporta slösade klubbens pengar på ditten och datten?" och då är mitt svar att det är i alla fall "mer OK" med tanke på vart klubben låg ekoonomiskt och sportsligt pre 2003. Sandro är där han är idag genom att ha snyltat på Laporta och högg honom i ryggen så fort han fick chansen. Ok, nu låter jag kanske lite väl hetsig men det behövde jag.
Barcelona Puyol El Capitano 5
2013-09-05 13:19
vic11: Vad har det för betydelse om man är Barcafan och turk? Kul för dig att det finns sådana forum för dig så du kan gå in och skriva vilken smörja som helst. Hade velat se dig stå säga sådär ute bland människor. Förstår inte att MOD tillåter den här liraren sitta och vid upprepade tillfällen skriva nedlåtande om människor från andra länder. Gud är störst! - Pep el rei!: Ja, jag har ju förstått att han representerar Wales. Men det var lite det jag ville få fram, jag tycker att jag har någorlunda bra koll på toppfotbollen men ändå så visste jag så lite om honom. Det är skrattretande att en sådan spelare säljs för 100M euro. Katalano: Top 10 bästa spelare sett över 2 senaste säsongerna? Inte om man ser på Ballon d’or listan men den kanske inte spelar så stor roll? Enligt Fifa top 10 för 2011 (från wikipedia) ser listan ut såhär i ordning: Messi, Cristiano, Xavi, Iniesta, Rooney, Luis Suarez, Özil, Eto’o, Casillas, Neymar Enligt Fifa top 10 för 2012 (från wikipedia) ser listan ut såhär i ordning: Messi, Cristiano, Xavi, Falcao, Casillas, Pirlo, Drogba, Robin Van Persie, Zlatan Nu kanske du förstår bättre skälet till mitt uttalande. Jag är inne på samma linje som dig priset borde ha varit mycket, mycket mindre.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-05 13:07
Ser att ni pratar om Samper lite nedan. Det är nog den mittfältstalang med absolut störst potential. Av det jag har sett så har han också gått från klarhet till klarhet. Fortsätter allt som planerat tror jag ordinarie mittfältstrio blir om ett par år: Busquets Samper-Fabregas Samper i en xaviroll.
Barcelona kingrodrigues
2013-09-05 13:01
Vic11 Slappna av med att kalla andra för "Barcaturk".
Barcelona vic11
2013-09-05 12:53
Carles Puyol y Jean Marie Dongou (Barcelona) du måste kunna ta sanningen din pajas, eller är du en sån hetsig barca turk som fått för sig att heja på laget för att Messi spelar i klubben? Hmm
Barcelona Shanghai
2013-09-05 12:49
*indisponibel Ursäkta, skriver från mobilen.
Barcelona Shanghai
2013-09-05 12:46
petersays (Barcelona) Afellay tror jag nog kommer att lämna oss i januari, så tills dess är han disponibel på grund av skada. Ja, Busquets kan spela på Xavis positionen och han skulle mycket väl göra det utmärkt med tanke på hans vision och galanta spelstil. Dock, så håller jag med dig angående Jonathan och Sergi Roberto. Mexikanaren har fina passningar, men är ingen fantastisk playmaker och Sergi Roberto är en grov jobbare och box-to-box spelare. Det kan räcka gott och väl på långa vägar. Jag ser främst fram emot Sampers utveckling . Med mycket spel i Barça B och lite spel CdR - så har vi en ny Prilo.
Barcelona petersays
2013-09-05 12:33
@Shanghai:
Undrar just hur Afellay skulle kunna fungera på Iniestas position vid behov också? Och vi vet ju att Busquets kan ta ett steg upp i banan likaså. Sen är ju såklart ingen av reserverna en playmaker i ordets rätta bemärkelse - och det är väl kanske där skon klämmer. Men med Xavi, Iniesta (som kan ta Xavis position) och Cesc så känns det ju ändå som att mittfältet inte är det jag oroar mig mest över. Men med det sagt så hade jag ju inte direkt vridit mig i plågor över en värvning av Moutinho eller Banega heller..
Barcelona Shanghai
2013-09-05 12:31
Barca Barca (Barcelona) Ok, skippa R10. Tycker inte du att Willian eller Coutinho är bättre än Oscar? Jag själv tycker att han är överskattad och inte den typiska spektakulära brassen.
Barcelona Shanghai
2013-09-05 12:29
Grabbar vi kan inte ha spelare som Gündogan, Schweinsteiger och Isco på bänken. Man får vara nöjd över Song, Jonathan och Sergi Roberto. Sen har vi också Samper som kommer att slussas in i laget sakta men säkert. Cesc/Xavi/JDS - Busquets/Song - Iniesta/Sergi Roberto Det räcker gott och väl.
Barcelona Barca Barca
2013-09-05 12:28
Shanghai Kom igen, seg, slö och mätt Ronaldinho istället för rapp, kvick och hungrig Oscar i landslaget? :)
Barcelona Diar Shekha
2013-09-05 11:58
Så vi har alltså option på två Atletico Madrid spelare fast inte på Oliver Torres? Fy fan.. @barcastuff: Sports director Zubizarreta is on holiday after transfer window. When he comes backs, talks about a renewal until 2016 will start [md sport] Det är patetiskt.. Jag längtar verkligen till 2016 och hoppas av hela mitt hjärta att Joan Laporta ställer upp. De här idioterna håller på och saboterar hela klubben, de har inte lyckats värva en mittback på TVÅ år samt FYRA transfersfönster.. Kolla bara våra reserver till mittfältarna, Sergio Roberto, Dos Santos och Alex Song, det är vansinnigt! Det här är alltså våra reserver...
2013-09-05 11:47
Den där högerbacken Manquillo, som vi sägs ha en köpoption på, verkar ganska intressant att döma av atleticos ansträngningar för att säkra upp honom för framtiden
Barcelona Shanghai
2013-09-05 11:47
Måste erkänna. Även om jag har skrivit skit angående Bale, så vill jag ta tillbaka det. Han kommer att bli enormt viktig för Ancelottis Madrid i deras 4-3-3 formation. Man slängde iväg en av deras bästa spelare (Özil) för Bale. Summan som RM slängde kan man diskutera, jag anser att han är inte värd de pengarna. Jag tänker på en till grej. Vem är det som kommer att ta frisparkarna nu? Världens dyraste spelare någonsin eller Madrids bästa spelare? Kommer att bli intressant att se hur Ronaldo reagerar nu när Bale har alla ögon på sig.
Barcelona Katalano
2013-09-05 11:34
Puyol El Capitano 5

Bale är absolut en av världens top 10 bästa spelare sett över 2 senaste säsongerna. Du visste inte ens att han ens spelade för Tottenham. hur kan du komma med ett sådant uttalande när du aldrig ens sett honom spela?

Med det sagt är det fortfarande sjukt att han gick för den summan. 400 miljoner hade varit rimligt tycker jag, inte det dubbla.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-09-05 11:26
Puyol El Capitano 5 Du vet väl att Bale är från Wales och spelar för det Walesiska landslaget?
Barcelona Shanghai
2013-09-05 11:17
Förresten, vilka frisparks mål av våran älskling. Jag saknar R10 enormt. Helt sjukt att Scolari spelar med Oscar och inte R10.
Barcelona Shanghai
2013-09-05 11:14
Det är så störande när folk kritiserar Sergi Roberto. Visst får man kritisera, men man får motivera också. Det är absurt. Han var vår bästa spelare under försäsongen och har inte startat en ända officiell match - och folk kritiserar honom. Hmm...
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-05 10:52
With transfer window closed, 37% of this season's PL players have English nationality. In La Liga, 64% is Spanish. [Infostrada]
Barcelona Puyol El Capitano 5
2013-09-05 10:48
Vad jag gjorde efter att ha läst om världens dyraste värvning.

Googlade på Bale - fick fram bilder på Christian Batman Bale och blev förvirrad. Sen frågade jag mig själv varför jag inte sett Bale i det engelska landslaget? (nu vet jag varför).
Undrade också varför jag aldrig sett honom spela i CL? Det visar sig att han spelat för Tottenhamn..
Självklart kan man inte ha koll på alla ligor och alla topplag i Europa men då fick jag idén att titta på vad Bale har för pokaler. Det var inte många pokaler i den ”samlingen”..

Att Bale är tidernas dyraste värvning är ett hån mot alla spelare på top 10 listan.
Barcelona Andresito
2013-09-05 10:33
@Pep #4:

Haha hur mycket av S. Roberto har du sett som gjort att du 'tröttnat' på honom? Han var vår bästa spelare under försäsongen och har hittills spelat max 20 min i officiella matcher..
Barcelona Pep #4
2013-09-05 10:26
Bartra,JDS,S.Roberto är spelare jag börjat tröttna på. Dem presterar inte när dem spelar. Max så gör dem en bra match men inget spektakulärt som Thiago visade upp.

Tello och Montoya är två spelare som tagit för sig och hoppas dem jag nämnde kan följa deras fotspår. Annars ser jag hellre att vi antingen värvar från en annan klubb eller flyttar upp Bagnack,Samper.

VISCA!
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-05 10:11
Neymar has regained weight after his tonsil surgery in July. He now weighs 66,5 kilogram. The Brazilian forward is 1 metre 75 tall. [md]
Barcelona Blaugrana91
2013-09-05 09:43
Dongou & Bagnack Ingen blir förvånad om det stämmer, har redan ryktats att Bankia finansierat värvningen av Bale, precis som dem gjorde med CR, Kaka osv... Men att det är EU-stödpengar som egentligen är till för användas till att hjälpa landet används för en värvning är vidrigt och pinsamt. Vill aldrig mer höra Realfans snacka om klubben har så mycket pengar och kan värva för vilket pris som helst... Även Levante hade kunnat värva Bale om dem hade fått Eu-stödpengar, stäng av Real om det stämmer måste vara olagligt. Vi kan ju allafall värva stort utan att ta stödpengar...
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-09-05 09:30
Sports director Zubizarreta is on holiday after transfer window. When he comes backs, talks about a renewal until 2016 will start [md sport] Haha det här börjar bli för komiskt, han åker från en semester till en annan. Men vi får inte glömma att första semestern tog jättehårt på honom då han fick anstränga sig för att låtsas jobba.
2013-09-05 09:17
Sports director Zubizarreta is on holiday after transfer window. When he comes backs, talks about a renewal until 2016 will start [md sport] Välbehövlig semester för zubi. Stackarn måste vara utmattad efter all aktivitet i sommar
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-05 09:06
Sports director Zubizarreta is on holiday after transfer window. When he comes backs, talks about a renewal until 2016 will start [md sport] Mer semester, mer golf, det här är helt sjukt. Varför vill styrelsen förlänga. Zubi din sköldpadda...
Annons: