/spanien/barcelona/forum/6435.aspx/spanien/barcelona/forum/6435.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-09-06 14:18
@Karlsson:

Skönt när det finns fler som förstår hur media funkar! Varit en pina idag att läsa vissa kommentarer om våra kära Abi :S
Barcelona DM1982
2013-09-06 14:07
@el Flaco - Me, Myself and I:

Du skriver i affekt, du väljer att ensidigt kritisera Rosell utan ha allt klart för dig.

Under tiden kan du läsa länktips om hur det kan gå när spelare skadar sig.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-09-06 14:02
This is what I dont get. Hur kommer det sig att Tito Vilanova får lön av klubben? Om det jag har läst på nätet stämmer så har inte ens Tito ett jobb i klubben just nu. Vad får han lön för? Nej, det här stinker väldigt mycket. Att man sedan gick ut och nästan "lovade" att Abidal skulle få ett förnyat kontrakt, skickade iväg honom till att göra flera välgörenhets-evenemang och få Barcelona att se bra ut får mig bara att må illa. Han blev utnyttjad. Om Eric Abidal var framför mig nu hade jag gått ner på mina knän och bett om ursäkt för hur klubben behandlade honom.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-09-06 13:58
DM1982/

Inte veta så mycket? Du får gärna gå punkt för punkt av det jag skrev att peka ut alla fel jag skrev. Du får det låta som att du vet allt och att din åsikt är den enda rätta.
Barcelona DM1982
2013-09-06 13:54

Det jag gjorde var att be dig ta det lugnt, du var otroligt negativ kring det är utan att egentligen veta så mycket.

Det är bra att vara kritisk men att vara enögd är inte bra. Jag hyser ingen kärlek till Rosell men jag tänker inte heller hoppa på honom för minsta lilla, speciellt inte när han inte verkar göra något fel.

Om man tar det lite lugnt så upptäcker man ofta att det inte alltid är som det ser ut att vara.
Barcelona Karlsson
2013-09-06 13:50
@DM1982:

Haha en bit här nedan gav jag en imaginär artikel rubriken "barcelona lurar cancersjuk på pengar- dom asen"
Inte så dåligt ändå.. Kanske ska söka jobb på blaskan som rubriksättare..
2013-09-06 13:49
DM1982/

Har redan försökt men kände att vårt samtal inte ledde någon vart. Du har din åsikt och jag har min. Och jag minns rätt var det du som gick på mig från första början och inte tvärtom. Jag vädrade bara ut lite av skit som Rosell har gjort under sin tid som president, vilket det här forumet är till för. Om folk vill tro att allt det som klubben gör är rätt bara för att man hejar på laget så får folk göra det. Jag däremot är lite mer kritisk och det finns en hel att kritisera sedan Pep valde att lämna.
Barcelona Diar Shekha
2013-09-06 13:48
Den är redan på Aftonbladet! Och i det här fallet stöttar jag de även om de nämner Zlatan och "filosofen" i artikeln. roSells vidriga ansikte måste komma ut, vi hat fått skämmas i tre år, det räcket nu!! Dags att ställa clownen mot väggen!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Karlsson
@DM1982:

Dagens internetsamhälle i ett nötskal.. Det handlar bara om att hitta ord och lösryckta citat som passar sina åsikter. Hemska tanke om någon tog in informationen som finns att tillgå lite kritiskt för att sedan bestämma sig vad man ska tycka..
Barcelona Shanghai
"Fick cancer – då drog Barca in lönen"

WOW. Aftonbladet är så snabba när det gäller negativa nyheter om klubben FC Barcelona. Så fort tillfället ges, så kommer de med värsta skandal rubriker för att smutskasta Barcas image.

Sedan rullar det på, och hatkommentarer haglar.
Barcelona DM1982
2013-09-06 13:47
Och där kom den.

Helt galet vad Aftonbladet bara älskar att skriva saker som får Barcelona att framstå som en vidrig klubb. Och många går gärna på det som de skriver.
Barcelona DM1982
2013-09-06 13:44
@Karlsson:

Jag bara väntar på att den här nyheten ska brisera hos Aftonbladet med efterföljande 420 kommentarer om vilken äcklig klubb Barcelona är. Det är ju inte så att Aftonbladet tvekar att skriva saker som ställer Barcelona i dålig dager.
Barcelona DM1982
2013-09-06 13:40

Elleeer...så kan vi ta en seriös debatt och inte försöka nedvärdera meningsmotståndaren. Vad sägs om det?
Barcelona Karlsson
2013-09-06 13:40
Ett klassiskt arbetssätt för journalister idag: - Eric ursäkta! hur är det med ersättning i spanien när man är skadad/sjuk? får man pengar av klubben? -Nej det är precis som i andra länder dom pengarna kommer från försäkringar, både sociala och privata. - Så du fick alltså inga pengar av Barcelona under tiden du var sjuk? -Nej Sedan kan man klicka och bli arg över "barcelona didn't pay my salary" quote from abidal.
2013-09-06 13:36
Heywood/

Säg inte så. Rosellistas kommer anklaga dig för att vara konspiratorisk, att misstolka saker, att leta efter problem när det inte finns. Det bästa är att bara lägga sig på rygg och tro på allt Rosell säger. ;)
Barcelona Karlsson
2013-09-06 13:33
@Diar Shekha:

Det är ett fakta från hans sida och betyder inte att han gick utan pengar. Bara att klubben inte betalar dom vilket är brukligt.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-09-06 13:31
'Om Guardiola hade varit där hade jag stannat'. Tolkar jag som att det fanns en chans för honom att vara kvar om inte Tito Vilanova hade varit tränare. En indirekt attack mot tränaren/presidenten.
Barcelona Diar Shekha
2013-09-06 13:31
Karlsson "Barcelona betalade inte min lön när jag var sjuk" Eric Abidal Är det inte att klaga? Man säger inte så om man inte är missnöjd.. @LeeRoden89: Abidal: "It was difficult to understand their discourse in my last press conf. They said it was for professional ...not financial reasons"
Barcelona DM1982
2013-09-06 13:30

Man kan även vara kritisk till källans innehåll, i det här fallet säger Abidal att han inte fick betalt av klubben. Det stämmer säkert då det är ett försäkringsbolag som kommer in och betalar ut pengarna.

Det enda Abidal säger att han inte fick betalt av klubben, inte att han inte fick pengar öht.

Jag ser inte riktigt vad problemet är.
Barcelona Karlsson
2013-09-06 13:27
@ Diar Shekha

Jag kan inte för mitt liv komma på, på vilket sätt han klagat på klubben.
Om man taggar ner lite och ser på det med lite mer kritiska ögon.. Har inte Abidal faktiskt bara svarat nej på frågan om han fick ersättning under tiden han var sjuk?
Resten har ni/vi fyllt i själva.
Barcelona Diar Shekha
2013-09-06 13:23
Till er som försvarar roSell. ABIDAL är ingen pajas som tex Hleb och Zlatan! Han är ingen som smutsar klubben bara så där utan någon anledning. OM nu han fått sina pengar tex från försäkringar samtidigt som han förstått klubbens värderingar när det kommer till sjuka spelare, VARFÖR GÅR HAN DÅ UT OCH KLAGAR PÅ KLUBBEN? Varför??! Säg mig bara, varför!! I så fall hade han accepterat läget som alla andra med tanke på det är regler och det är till för att följas!! Tito Vilanova får ju pengar av klubben, är inte han sjuk? Varför ska inte Abidal få pengar då? David Villa fick när han var skadad. Varför ska det vara orättvist? Och vi har ALL rätt till att klaga på roSell.. Ni som inte ser hans handlingar är blinda!! Han har kastat ut Guardiola,Abidal,spottat på klubbens traditioner, hånat Johan Cruyff för för ingenting och kommit med lögner om Guardiola! Det är fullkomligt vidrigt att man inte ger pengar till en som är sjuk samtidigt som man ger till en annan. Båda ska ha lön i mina ögon! De har inte kunnat köpa EN MITTBACK, notera EN MITTBACK på TVÅ år samt FYRA transfersfönstern och ni har mage att försvara roSell. Fy fan vad vidrigt. Och sen säger ni till oss att vi inte ska klaga på roSell för allt.. Det skulle inte förvåna mig om roSell går ut ikväll och säger att Abidaö ljuger, men roSell är den SISTA jag litar på!!
Barcelona Karlsson
2013-09-06 13:19

Utan den informationen blir artikeln "barcelona lurar cancersjuk på pengar- dom asen"
Med den informationen blir artikeln " Sjuk spelare fick inte betalt av klubben, men fick ersättning från försäkringskassan som sig bör. Alla nöjda och glada"
Sedan kan du gissa själv vilken artikel som skulle fått mest klick.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-09-06 13:17
Jag förstår inte varför klubben inte behandlar Tito Vilanova likadant? Varför ska han få behålla sin lön och Abidal inte få sin lön? Det visar vilken klubb Sandro Rosell har skapat på den här korta tiden.

Hela situationen med Abidal ger en besk eftersmak munnen. Det är bara att se på presskonferens med Abidal, Rosell och Zubi.
2013-09-06 13:16
DM1982/

Källan i det här fallet är Abidal så i såna fall är det han som måste vara felinformerad om vi ska gå efter ditt argument.
Barcelona Klint
2013-09-06 13:16
el Flaco - Me, Myself and I

Givetvis kan ingen med 100 procentig säkerhet säga att Abidals lön under sjukdomen finansierades via försäkringsbolaget X. Men lite logik säger väl att om inte Abidal fått sin veckovisa/månatliga ersättning som han tillsammans med Barca kommit överens om i sitt kontrakt, då hade det blivit ett jävla liv.
Barcelona DM1982
2013-09-06 13:13

Jag försvarar inte Rosell, jag försvarar rätten till att vara källkritisk och tänka till lite.

Jag kritiserar alla i FC Barcelona när det finns fog för det, i det här fallet anser jag inte att det finns det.
2013-09-06 13:13
Karlsson/ Varför skulle en journalist från L'Équipe ha en sådan agenda? Och om det nu är så att Abi fick betalt av sitt försäkringsbolag, varför står det inte med i artikeln? För både Sport och MD hade säkerligen valt att ta med det i sina artiklar när de väljer att kopiera vissa delar av intervjun. Annars kanske någon vänlig själ här inne kan meddela Abi att han fick betalt av försäkringsbolaget, som vissa här inne säger. Och även om han fick det tar det inte ifrån att ledningen har uppträtt pinsamt dåligt när det gäller Abidal.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-06 13:12
El flaco Jag ställer mig bara frågande till om klubbar verkligen brukar betala folks lön när de är "sjukskrivna" . Jag tror det går via försäkringskassan... Men återigen, har man något sätt nekat honom fullt betalt, är det fruktansvärt respektlöst och uselt agerat. Precis som att man nekade honom en förlängning.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-06 13:12
Klint: Bra sagt. Ren logik men en del här som kanske aldrig har jobbat förstår inte vad logik är. De tror att man bara slänger pengar i sjön. För övrigt tycker jag inte synd om Abidal om han så hade varit tvungen att betala ur egen ficka. Han har tjänat minst 100 miljoner kronor under sin 15 åriga elitkarriär och fått massa privilegier utöver det.
Barcelona Treyh
2013-09-06 13:09
Det går ej lita på ledningen de har ljuget om mycket. De har sagt att de skulle förlänga Abidals kontrakt när han gjorde sin första match efter sin sjukdom. Vilket dom ej gjorde. Ledningen lovade att det skulle signa minst en till mittback. Vilket de ej heller gjorde... Jag har inget fortroende för dom här idioterna. För mycket snack för lite verkstad.
Annons: