/spanien/barcelona/forum/6433.aspx/spanien/barcelona/forum/6433.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2013-09-11 01:20
Haha seriöst!? Chelsea player Juan Mata has little playing time at his club because Chelsea coach Mourinho thinks he approached Barcelona this summer. [md]
Barcelona Barca Barca
2013-09-11 00:44
@Diar Shekha:

Länge leve legenden! Min absoluta förebild inom fotbollen.

Jag tror dom flesta storlagen som är ute efter Luis Suarez skickar självklart scouter för att få mer specifika rapporter. Jag kan säga, har aldrig sett en mer egoistisk fotbollsspelare. Jag kollar Uruguay mot Colombia och herre min jöses. Killen släpper på riktigt nu utan att överdriva, ALDRIG bollen. Har inte sett han släppa en ända gång på en touch. Dribblar och krånglar till det hela tiden för sig. Skulle aldrig vilja se han hos oss ALDRIG!
Barcelona Diar Shekha
2013-09-11 00:11
@jouracule: Johan Cruyff: "Barça or Ajax? Ajax. I have a problem w/ Barça's president. As long as he's there I will not set foot in the Camp Nou. [rtl]. Helt rätt!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-09-11 00:10
NeymarMessi

Tack! Ja absolut, du har en poäng där. Självklart är det sjukt viktigt att komma före Real Madrid i ligan men under den förra säsongen så gjorde vi det utan att besegra Los Blancos.

Men absolut, om alla får vara friska när dom stora matcherna kommer så kanske det ser annorlunda ut i år. Det får vi hoppas på!
Barcelona NoGo™
2013-09-11 00:00
@ CARLES PUYOL - 1899:

Yes, 03:40
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-09-10 23:58
Spelar Argentina inatt? Tacksam för svar :).
Barcelona NeymarMessi
2013-09-10 23:55
H. Alavi. Jag läste precis artikeln/ krönikan om klubben i vårt hjärta. Jag håller med dig nästan på alla punkter! Det var så skönt o läsa det speciellt nu när jag känner sig i en annan värld ^^ haha! Men ärligt. Jag säger min åsikt angående Tata och vårt sätt att spela. Jag skulle vilja att Tata placerar Messi på den högra positionen i anfallet och samtidigt Neymar på den vänstra och Cesc i mitten ifall vi möter lag som parkerar bussen. Skulle vilja att Tata ger direktiv till både Messi och Neymar att försöka ofta att skära genom och göra några gubbar. Det här skulle jag vilja som plan B! Kärlek till Tiki Takan men vi måste ibland ändra till det jag skrev ovan mot lag som parkerar bussen, flygplanen! Så jävla skönt att väldigt få lag som vågar spela sitt spel mot oss. Jag håller inte med dig på den här punkten ------ " I ligan förra säsongen gick det bra för Barcelona där man kom upp i 100 poäng men motståndet i La Liga är sämre än någonsin av förklarliga skäl. Säsongen står och väger i Champions League. Så enkelt är det. ". ------Inte direkt i min värld. Att vinna ligan framför real som spenderar flera miljarder på spelarköp och tolkar varje år får ses som en succé säsong! Visst var förlusten mot Bayern lite överdrivet men man kan inte förvänta sig mer när man har en tränare som delvis tar bort pressspelet och är mindre bra på att motivera spelare samt var borta en stor del av förra säsongen för sin cancer behandling ( med all respekt och kärlek till Tito, hoppas han besegrar cancern och blir frisk igen) Anims! Ville även säga att jag tror på Tata! Han brukar oftast vara aktiv vid sidlinjen (me like) precis som Pep! Och vad vi hittills har sett av Tatas Barcas så är det ett fräscht och hungrigt lag som bjuder på tung anfallsfotboll men ändå släpper in lite! 12-2 i mål i ligan så långt. Ser bra ut. Visca!!!!
Barcelona Shanghai
2013-09-10 23:38
Michu är en grym lirare. Minns när han spelade i Rayo Vallecano och han öste in mål för de trots att han spelade som mittfältare. Hade Michu spelat i Real Madrid eller Barcelona hade han varit uttagen för längesen.
2013-09-10 23:28
JohanC

Jag ber om ursäkt. Trodde först att du hånade människor som lever med en utvecklingsstörning. Jag får skylla på att klockan är mycket. No hard feelings hoppas jag!
JohanC
2013-09-10 23:26
@H.Alavi - Magico!:

Du har väl förmågan att läsa mellan raderna antar jag? :)
2013-09-10 23:25
Barcelona petersays
2013-09-10 23:23
"Skulle jag hitta en liten svaghet så är det att anfallet inte ser lika vasst ut som det gjorde för 4 år sen, då med Villa och Torres. Men med så många målglada mittfältare och ett så fantasifullt anfallsspel är det inte hela världen. Sen ska det här också sägas, Torres kan gå runt och suga under en hel klubblagssäsong, men när det är landslagsturneringar som gäller så levererar han alltid! "

Det får en ju att undra vad Del Bosque har emot Michu? Snubben slutade ändå femma i PL:s skytteliga förra året men verkar inte ens vara på tal. Eller jo, han skulle ju vara med i en vänskapsmatch mot Uruguay förra året men kom inte med i truppen...
Barcelona Dinho the artist
2013-09-10 23:20
Wihoo fick precis veta att jag kanske bor i Barcelona till hösten! Om allt går väl dvs! Var ett tag sen jag var där nu:)

Någon som nattvakar inatt och ska se brasilien-portugal tex?
Barcelona the cameroonians
2013-09-10 23:20
Att länka till aftonblaskan borde rendera i en omedelbar spärr, don´t u Think...
JohanC
2013-09-10 23:15
Det kan mycket väl vara så att Messi är utvecklingsstörd. Inte för man känner honom privat men de få jag vet som har autism är precis likadana som Messi. Vi får vara glada över att Autism-Messi valde fotbollen istället för att knäppa kort på övergångsställen... 
Barcelona Gabriel
2013-09-10 23:14
Att bedöma Spaniens spel utifrån en träningsmatch är ovärdigt den nation som dominerat sporten de senaste 6 åren. Spanien vill självklart inte förlora någon match, men att tro att man går in 100 procent i en träningsmatch är att lura sig själv. Chile ville verkligen vinna ikväll till varje pris, man kunde se en klar skillnad på inställning och motivation hos dem om man jämför med Spanien. Trots det, lyckas man ändå med att inte förlora matchen, så jag skulle säga att det om något bevisar vilken hög lägsta nivå man har. Man spelar inte bra, man möter ett hungrigt Chile som dessutom spelar bra och lyckas ändå att kvittera i slutet. Starkt! Det var samma snack inför EM; "Spanien har gått ner sig". Ack förbannat vinner man ändå hela turneringen. La Roja har en redens att veta när de ska spela bra, det känns ibland som att de nästan väljer de viktigaste matcherna att leverera bra fotboll i medans de samtidigt har förmågan att kunna grisa till sig segrar även när man inte spelar på toppen utav sin förmåga. Personligen tycker jag inte alls att Spanien har tappat, möjligen att ett par enskilda spelare gått ned sig (se Xavi). Personligen anser jag fortfarande att Spanien skulle må bäst av att spela med endast en defensiv mittfältare och att spelet hade flutit på bättre så, men samtidigt kunde man se avsaknaden av ytterligare en bollvinnare när vi mötte Bayern, så det kanske inte är så tokigt ändå av Del Bosque att spela med 2 defensiva mittfältare. Hur som helst så är framtiden för Spanien minst lika spännande som nutiden är. Spelare som Isco, Thiago, Deulofeu, Jese, Morata, Montoya/Carvajal, Grimaldo, Oliver Torres mfl står och knackar på framtidens dörr. Samtidigt har man även spelare som inte passerat sitt bäst före datum på långa vägar. Iniesta är fortfarande världens bästa mittfältare i mina ögon, Cesc, Silva, Busquets, Alonso, Navas, Cazorla, håller världsklass. I backlinjen ser Piqué och Ramos riktigt samspelta ut (annat kan man säga om duon Albiol och Ramos som spelade ihop ikväll) och man har 5 världsklass målvakter att välja mellan; Casillas, Valdes, Reina, De Gea och Diego Lopez. Skulle jag hitta en liten svaghet så är det att anfallet inte ser lika vasst ut som det gjorde för 4 år sen, då med Villa och Torres. Men med så många målglada mittfältare och ett så fantasifullt anfallsspel är det inte hela världen. Sen ska det här också sägas, Torres kan gå runt och suga under en hel klubblagssäsong, men när det är landslagsturneringar som gäller så levererar han alltid! Räkna inte ut Spanien, det är ett misstag!
Barcelona petersays
2013-09-10 23:08
På målvaktssidan är jag väldigt nyfiken på Columbias David Ospina som till vardags spelar i Nice. Makabra reflexer och kvick i huvudet. Det är väl ungefär vad som krävs hos en målvakt i ett bollförande lag? Att vara riktigt beredd på farliga kontringar, that is.

Två år kvar på kontraktet med Nice och skulle kunna vara vår för en spottstyver.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2013-09-10 22:57
Test
Barcelona ZlatanisDaMannn
2013-09-10 22:53
inatt*
Barcelona ZlatanisDaMannn
2013-09-10 22:53
ska bli kul att se messi och neymar göra kaos idag. nån mer än mig som ska kolla på brasilien i tvn och argentina i datorn?
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-10 22:13
På tal om Montoya. Det är all fler klubbar som börjar inse vilken talang han besitter och att man i bästa fall kan sno honom gratis i sommar. Håller Zubi och Rosell på att göra det igen? Slarva bort ännu en talang från la Masia. Lägg till Bartra som nog redan är förlorad misstänker jag.
Barcelona hasta la vista
2013-09-10 21:56
Måste nog säga att Spanien har tappat lite i deras spel, de spelar fortfarande bra, men har inte lika hög lägsta nivå. Chile (som r en bra nation) spelade nästan bättre mot dom. Vi får se hur det blir i Vm, själv hoppas jag på ett sydamerikansk lag eller afrikansk lag som får lyfta bucklan.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-10 21:30
Jeffson Maj månad om vi är ute ur CL. Annars 1:a juni.
Barcelona Shanghai
2013-09-10 21:26
@Frodo:

Klockrent.
Barcelona Frodo
2013-09-10 21:24
Real Madrids Nacho debuterar för Spanien. Lite kort om hur jävla absurt det är. Killen var inte ens starter för U21-laget som vann EM i somras. Backlinjen bestod av Moreno-I.Martinez-Bartra-Montoya då. Martinez sitter för tillfället på bänken.

Nacho värmer bänken i Real Madrid men blir ändå uttagen. Det här är ännu mer absurt än att Reals före detta femteval på mittbacken Albiol ständigt blir uttagen.

Montoya som vunnit U21-EM två gånger som starter har ännu inte debuterat för Spanien på a-lagsnivå. Det hade varit förståeligt om konkurrensen på högerbacken varit mördande men där har vi träbenet Arbeloa.
Barcelona Shanghai
2013-09-10 21:07
Ni som vill se Abidal - slå på TV4Sport.

Barcelona DM1982
2013-09-10 20:42
Valdes får absolut noll hjälp, inget mål kan lastas på honom. Spanien har ett mittförsvar som sover hårt, riktigt uselt.

Hur som helst kul för Chile.
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-10 20:41
Seriöst Albiol.
Barcelona Deulofeu
2013-09-10 20:40
Stackars Valdes vilket skitförsvar gamla Madrid koner!
Barcelona Deulofeu
2013-09-10 20:39
Babunski har startat i vm kvalet idag stort!
Annons: