/spanien/barcelona/forum/6432.aspx/spanien/barcelona/forum/6432.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Himne del Barcelona
2014-01-06 11:25
Blaugrana91

Jag förstår din poäng och du har givetvis helt rätt i det du skriver. Utvecklingen går inte att stoppa och Barcelona är mer eller mindre tvungna att hoppa på tåget för att inte halka efter. Men det betyder inte att man måste tycka om den riktning som fotbollsvärlden är på väg emot där allting uteslutande ska handla om en sak - pengar.

Det har pågått under lång tid nu, men det blir bara värre och värre. När det till och med går så långt att en klubbägare byter färg på klubbens tröjor för att rött ska vara marknadsmässigt bättre än blått (som i fallet Cardiff) så blir jag mörkrädd och orolig. Desto mer hopp får jag när Cardiffs supportrar öppet visar sitt missnöje mot ägaren och sjunger "We will always be blue". Det finns som tur är fortfarande supportrar som värdesätter annat än pengar och framgång. Men tyvärr är det ägaren som sitter på pengarna och därmed makten, vilket gör det omöjligt att stoppa.

Nu påstår jag inte på något sätt att den här typen av "övergrepp" som Cardiffs ägare ägnar sig åt går att jämföra med en arenaförändring. Men i grunden vill jag precis som Cardiffsupportrarna bevara allt som kännetecknar Barcelona som klubb.

Varje gång jag kommer in på Camp Nou fylls jag av en sådan mäktig känsla som är svår att beskriva. Jag riktigt känner hur historien sitter i de gråa betongväggarna och allting känns så genuint och äkta. När Barcelonahymnen spelas i högtalarna och katalanerna sjunger med under inmarschen får jag rysningar och kärleken till klubben förstärks ytterligare. Därefter börjar showen och jag får njuta av en fotboll jag inte har möjlighet att se någon annanstans.

För mig är det fullt tillräckligt, jag behöver ingenting mer än så. Självklart vill jag klubbens bästa och att Barcelona ska fungera bra ekonomiskt, men inte till vilket pris som helst.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-01-06 10:58
Luktar grovt troll om Buga Ronaldinho.

Neymar har en stor chans att bli världens bästa spelare en dag men inte träbenen bale. Messi är och förblir 5/7 klasser bättre än christina.

Kom på att vi har ett lyxproblem vad det gäller anfallet. Neymar Sanchez och Pedro är alla 3 i riktigt bra form och med Messi tillbaka måste en av de bort från startelvan. Jag skulle välja Neymar Messi Sanchez . I vilket fall som helst så får alla anfallarna mycket speltid då vi strider på 3 fronter.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-06 10:45
Alexis is the first non-homegrown player who scores a hat-trick for Barcelona since Keita against Zaragoza in October 2009. [via @fcb_datos]
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2014-01-06 09:15
Den som tycker om att se Räliga Madrid få stryk kan se reprisen av deras hemmamatch mot Atletico på C More Sport nu.
Barcelona ElTriplete
2014-01-06 03:49
Glömde en sak i mitt tidigare inlägg. Alla hattricks vi bevittnat den här säsongen. Messi vs. Valencia Messi vs. Ajax Pedro vs. Vallecano Pedro vs. Getafe Neymar vs. Celtic Alexis vs. Elche Detta måste vara något sorts rekord, väl? Sjukt hursomhelst!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ElTriplete
2014-01-06 03:47
INTERNA SKYTTELIGAN Pedro 15 Messi 14 Alexis 11 Neymar 11 Cesc 10 INTERNA ASSISTLIGAN Cesc 13 Neymar 10 Alexis 6 Messi 5 Otroligt kul att se hur målskyttet fördelats den här säsongen. Jag vet att Messi varit skadad och förmodligen ryckt förbi i det mesta om han varit fit men det är ändå ett styrkebesked av Barca. Kommer aldrig glömma den där säsongen när Messi låg på 73 mål och Cesc var närmast med 15. Det är just den här säsongen man kan se att vi har alla möjligheter att stå där i slutet av säsongen som vinnare. Otroligt nöjd över detta Barca hittills! Grande Tata.
Barcelona Júnior.
2014-01-06 02:39
@Gio Style:

Det är en bot som upprepar sig flera gånger efter varje match i de flesta forum. Lika bra att spärra sk*ten så man slipper den i framtiden.
Barcelona AndreD
2014-01-06 02:11
Hahaha släkt med Pepe eller?
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-06 01:56
08/09: 47 Pts, +41G 09/10: 46 Pts, +36G 10/11: 49 Pts, +47G 11/12: 41 Pts, +44G 12/13: 52 Pts, +42G 13/14: 49 Pts, +41G
Barcelona Gio Style
2014-01-06 01:32
@bracaaaaaa:

Typ femtegången du skriver det där...
Barcelona bracaaaaaa
2014-01-06 01:25
Highlights and full match
Barcelona Blaugrana91
2014-01-06 00:45
Himne del Barcelona Ja men du vill väl det bästa för klubben? Faktum är att när Spaniens TV-avtal förändras kommer antagligen en del av dem TV-pengar som Barca och Real varit garanterade försvinna, blir ett håll i budgeten som måste fyllas på något annat sätt , klubben måste fortsätta växa och därmed öka intäkterna på andra sätt. Att vi då sitter med en arena som generar i princip minst matchintäkter av dem allra största klubbarna är inte hållbart i längden. Därför måste vi antingen göra en omfattande renovering av CN eller bygga en helt ny arena. Sen varför är det så konstigt att man vill ha en ultramodern arena med restauranger och shoppingmöjligheter? Det gynnar ju Barcelona som klubb. Kan väl även vara trevligt att äta en god middag i en fin restaurang på Camp Nou innan match och veta att det man betalar går till ens favoritklubb, samma med butiker och övriga faciliteter. Och VIP-platser och liknande är ju ett måste numera. Ser inget fel med det så länge renoveringen av CN (alt nya arenan)blir snygg och bra. Barcelona är en global klubb och är bara kul om man fortsätter att växa på andra plan också, tycker jag allafall.
Barcelona Blaugrana91
2014-01-06 00:01
Buga för Ronaldinho

Eh? Vad tyder på att Pedro skulle lämna?

Och hur kan du säga att Iniiesta var dålig idag...

Undrar även jag om vi såg samma match?

Barcelona LeoMessi
2014-01-05 23:45
Acrobat (Barcelona) Han och el pasillo är nog bröder :P
Barcelona Acrobat
2014-01-05 23:38
@ Leo Messi: Haha jag läste den kommentaren nyss och kan bara instämma! Dock ska sägas att han som skrev den kommentaren ALLTID gör hjärndöda uttalanden på Aftonbladet! Han verkar inte kunna så mycket om fotboll.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-05 23:36
Robért

Messi gjorde också hattrick mot Valencia :)
Barcelona Barcelonistas
2014-01-05 23:32
Buga för Ronaldinho - ibland asså.. Iniesta såg ju väldigt pigg ut idag och gör en bra match. Såg vi ens samma match?
Barcelona Buga för Ronaldinho
2014-01-05 23:23
LeoMessi

Bara en spelare kan jämföras med Messi och det är Ronaldo. Alla andra är långt bakom. Det är bara Ronaldo som kan mäta sig med Messi när det gäller mål och betydelse för laget. Att Ribery ens nämns som en Balo n dor vinnare är ett enormt SKÄMT, han ska inte ens vara top 3 för där ska Zlatan vara istället skiter i vad han vunnit det är ett individuellt pris och det ska stå mellan Messi och Ronaldo varje gång. Finns två spelare som jag ser kan rubba dom två i framtiden och det är Neymar och Bale. Annars är det en tvåmans liga.

--

Skön match idag. Tvivlade lite på Sanchez men han tog verkligen chansen (stor konkurrens) från Pedro. Det är bara bra för laget att se dom fajtas om sin plats. Liten nackdel bara då någon kommer vilja lämna (ser ut som Pedro i detta fall)

Xavi och Initesta gör inga vidare matcher som vanligt. Backlinjen sköter sig bra dock svårt att betygsätta dom när man möter ett så dåligt lag som Elche ändå är. Matchen mot Atletico kommer bli otroligt intressant.
Barcelona LeoMessi
2014-01-05 23:20
Jag imponeras mest av att vi har hållit jämna steg med real när det gäller antalet gjorda mål, fast Messi är har varit borta större delen av säsongen!
Barcelona Robért
2014-01-05 23:17
Med Alexis hat-trick idag har alltså fyra spelare i Barca nätat trippelt under någon av säsongens matcher (Messi mot Ajax, Pedro mot Getafe, Neymar mot Celtic och Alexis mot Elche, om jag inte minns fel). Hur vanligt är detta egentligen? Någon som vet?
Barcelona LeoMessi
2014-01-05 23:10
"Just nu är väldigt många spelare bättre än Messi. För att nämna några:
Suarez
Ibra
Ronaldo
Ribery

Och om man i ärlighetens namn ska jämföra spelare beroende vilken position de spelar så är Thiago Silva mycket bättre än Messi som fotbollsspelare också.

Messi borde inte ens vart med på top 5 för Ballon d'Or i år."

Kommentar från aftonbladet... Alltså hur många i sverige lider av hjärnskador? Man kan inte seriöst vara frisk i huvudet om man skriver något sånt där..

Hur jävla bra var zlatan när dom möte real för några dagar sen? Han syntes knappt till trots att real spelade med halva ordnarie laget borta..

Ja messi som pangade in 90+ mål är ju inte alls bra, samma messi som gjorde 46 ligamål förra säsongen trots att han var skadad i slutet..

Barcelona LeoMessi
2014-01-05 22:50
FCBlaugrana (Barcelona) Tack så jävla mycket :D
Barcelona Himne del Barcelona
2014-01-05 22:43
Blaugrana91

Det är just den här typen av modernisering jag är så emot. Prat om restauranger, barer och VIP-platser gör mig på riktigt illamående. Jag går på fotboll för att gå på fotboll. Är jag hungrig går jag på en restaurang på stan EFTER matchen.

Så vidrigt att allt bara ska handla om pengar numera.

Det är just det faktum att Camp Nou är en omodern arena som gör att jag uppskattar denna fotbollsgryta så oerhört mycket.

För mig är Emirates ett skräckexempel. En hypermodern, jättevacker arena med allt du kan tänka dig. Man går nästan och letar i gångarna för att kontrollera att det inte döljer sig ett köpcentrum där någonstans.

Jag kommer såklart att fortsätta åka ner och se Barcelona även om de renoverar/bygger ny arena - men det kommer inte att vara samma sak längre.
Barcelona bracaaaaaa
2014-01-05 22:38
Highlights and full match
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-05 22:14
Här har ni Highlights med Ray. Oerhört många repriser och vinklar också. Med andra ord. Kan inte bli bättre.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-01-05 22:07
Att renovera känns som det bästa alternativet för tillfället. Rosell har redan gjort tillräckligt, att riva en sådan historisk och betydelsefull plats som Camp Nou, nej. Hoppas verkligen inte medlemmarna går på hans bullshit. En renovering skulle inte skada, känner vi att vi har råd så är jag för det. Vi lär tjäna på det i längden, och Camp Nou kommer fortfarande finnas kvar.
Barcelona LeoMessi
2014-01-05 22:06
Jag kollade matchen genom bet365 och om jag nu minns rätt så var det personen från din länk som kommenterade matchen, så tyvärr det var ingen Ray :( Själv lyckas jag aldrig hitta hans klipp:P
Barcelona the cameroonians
2014-01-05 21:59
@LeoMessi:

Denna är den enda länk från BeIn sports jag hittar med engelsk kommentator.
Jag är visserligen förkyld, men nog fan är det inte Rays röst man hör?
Barcelona Vampíro
2014-01-05 21:53
Vilken jävla otur han har stackars Rossi, hans skador kommer alltid så han missar mästerskapen. Hoppas han på något sätt kan komma tillbaka i tid även om det ser oerhört mörkt ut.
Barcelona DM1982
2014-01-05 21:47
Det verkar som om Giuseppe Rossis korsband har rykt igen, tredje gången. Har en känsla av att han inte kommer palla komma tillbaka.
Annons: