/spanien/barcelona/forum/6431.aspx/spanien/barcelona/forum/6431.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep #4
2013-09-13 00:00
För att få med alla spelare jag vill ha i min elva som bästa spelare jag följt i Barca får jag nog ändra formationen till 4-2-2-2

Valdes
Alves Puyol Marquez Abidal
Xavi Iniesta
Messi Ronaldinho
Etoo Rivaldo

Jag fuskar nog lite men va tvungen.
Barcelona petersays
2013-09-12 23:33
För mig var det så självklart att ha med Deco då han, Ronaldinho och Messi var de spelare som match efter match fick mig att dra efter andan. Decos bolltrolleri, spelvändningar och genomskärare gav mig verkligen rysningar längs ryggraden på ett sätt som Xavi, tyvärr, aldrig lyckats med. Helt klart en av de största anledingarna till att jag började följa klubben, det tänker jag inte sticka under stol med. Grande Deco!
Barcelona påfågeln
2013-09-12 22:40
För att föra tillbaka diskussionen så får jag väl försöka mig på en elva med spelare som jag själv sett spela i Barcatröjan.

Valdes
Alves-Puyol-Márquez-Abidal
Xavi-Busquets-Iniesta
Messi-Eto'o-Ronaldinho

Klart man kanske vill ha in Deco, men annars ser jag ingen mer från Rijkaard-eran som kan gå in i laget, förutom de jag redan har där.

Bänk: Pinto, Gio, Pique, Deco, Pedro, Larsson (bara för att), Keita
Tränare; Pep
Försökte fixa ett välbalanserat och vettigt lag, och tror jag lyckats. Alla i någorlunda prime så har ni ett trippelvinnande lag alla gånger. Även om Ronaldinho börjar dippa.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-09-12 22:38
@zick9:

Säker på det? Jag kommer ihåg att vi var många som kritiserade Rijkaard för att han inte spelade Zambrotta på vänstern eftersom detbgick så dåligt på högern. Det är möjligt att jag förträngt något tillfällr, men de kan man nog räkna på ena handen i så fall.
Mod.
2013-09-12 22:37
Trollet spärrades direkt. Jag orkar helt enkelt inte dra upp samma jävla skit som jag gjorde igår. Försök förstå att anledningen till varför dom stannar här är för att NI svarar på deras inlägg.

Hur som helst, trollets inlägg och alla inlägg som var ett svar till honom har raderats.
Barcelona zick9
2013-09-12 22:35
@tarrak - Oh-Oh-Oleguer:

Du har nog rätt i att Abidal var bättre. Men jo, han spelade som vänsterback ibland.
2013-09-12 22:34
Man undrar ju verkligen vad den senaste tidens extrema trollinvasion beror på. Mår människor så dåligt att det här är något desperat sätt att lufta livets tillkortakommanden eller är det bara ren illvilja som går ut på att förstöra för andra. För oss som varit med sedan SF:s start har den här sidan varit ett unikt ställe att träffa likasinnande, men även diskutera konstruktivt med supportrar från andra lag, men för nytillkomna verkar det mest vara en tävling i att bete sig som största idioten och konkurrensen blir jubuppenbarligen tuffare för varje dag.
kungen av svenska fans
2013-09-12 22:28
Spärrad. /Mod.
Barcelona Golden Barca
2013-09-12 22:28
OFF TOPIC ((Vilket det nu är)).

Sandro Rosell gick ut inför förra säsongen och lovade att biljettpriserna på Camp Nou skulle hållas på dåvarande nivå under minst tre säsonger. Tusan vet om jag håller med om att det stämmer. Två goda biljetter inför Sevilla på söndag kostar tillsammans 3,248 kronor.

Man vill ju trots allt sitta så bra som bara är möjligt när man är på plats. Ty det blir ju inte allt för ofta.
2013-09-12 22:18
Som mod påpekade igår, så hoppas jag att ni inte svarar på pajasens desperata rop på uppmärksamhet. Oavsett vad ni svarar kommer ni bara glädja denna sorgliga ursäkt till människa och det vill ni iväl inte? Som någon klok man skaldade: Det enda som är värre än att bli hatad, är att bli ignorerad.
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-09-12 22:17
Trodde man bara skulle ignorera folk som "kungen av svenska fans"?
Barcelona påfågeln
2013-09-12 22:17
Kul att admins inlägg om att inte svara på idioter från igår finns kvar i minnet...
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-12 22:12
With 123 goals and 34 assists, Messi was directly involved in 157 goals during his last 100 games for club and country [via @messistats]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-09-12 20:49
Konstigt att ingen haft med Guardiola? Men vi har ju rätt så många mittfältare så det är nog svårt att välja.
Barcelona Xavi#6
2013-09-12 20:46
Måste även jag ha med min elva sen jag börja följa laget.

Valdes
Alves Puyol F. De Boer Gio

Busen
Xavi Iniesta
Rivaldo
Messi Ronaldinho
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-09-12 20:37
Kan inte annat än hålla med. Men däremot var jag desto mer hoppfull när Zambrotta värvades. Tänkte att han och Thuram skulle komplettera varandra perfekt när de båda värvades in. Men å andra sidan var jag rätt så ung då :P
2013-09-12 20:31
@*hjärta* Valdes flint:

Nej, jag kan absolut hålla med om att han skulle kunna ses som en ännu större flopp, med tanke på att han knappt spelade för klubben och betedde sig som en idiot. Zambrotta gjorde sina matcher och skötte sig utan bråk eller skandaler. Att jag ser honom som den största floppen beror mycket på att jag aldrig har varit så säker på succe som när han anlände. Världens bästa ytterback, regerande världsmästare på toppen av sin karriär var ju ett solklart lyft i jämförelse med den ganska mediokra konkurrensen han erbjöds i klubben,. Men under sina år i klubben lyckades han inte ge ett enda bestående minne utöver indianaren till Scholes. Ofattbart ju mer man tänker på det!
2013-09-12 20:18
@tarrak - Oh-Oh-Oleguer:

Hleb är inte långt bak på den listan om du frågar mig :P
2013-09-12 20:16
@Decinho - Josep Guardiola #4:

Absolut! Världens kanske bästa ytterback i Juve, men i Barcelona knappt godkänd. Kanske den största besvikelsen av alla värvningar klubben gjort under 2000-talet? Dessutom spelade han väl inte någon match på vänsterkanten i Barcelona om jag inte missminner mig?
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
2013-09-12 19:59
@zick9:

Usch! Jag blir provocerad av att du väljer Zambrotta före Abidal. Vad gjorde italienaren i Barca-tröjan, mer än att spela fram Scholes i CL-semin?
Barcelona zick9
2013-09-12 19:43
Drömelva (2005-2013): Valdés Alves - Puyol - Piqué - Zambrotta Xavi - Busquets - Iniesta Henry - Messi - Ronaldinho
2013-09-12 19:16
Här är i alla fall Ezquerros snyggaste mål
Barcelona Vampíro
2013-09-12 19:08
Här är länken tarrak syftar på.

På tal om Ezquerro, det underliga med honom är att han under sin sista säsong i Athletic var riktigt bra. Vill minnas att han gjorde 15-20 mål säsongen 04/05 och bildade en farlig offensiv med Ismael Urzaiz och Yeste. Visst var konkurrensen i Barça väldigt hård men det kändes som att han tappat all sorts fotbollstalang de få gångerna han väl fick chansen.
kungen av svenska fans
2013-09-12 19:06
KarmaIsAKaranka

Va tycker du Madrid ska göra? dela ut sin ekonomi till fattiga i Spanien? Det är en fotbollsklubb ingen jävla röda korset. Zlatans övergång till Barca va inte så mycket billigare. Varför tänkte inte Barca på dem fattiga? Kompis ta av dig Barca glasögon. /// Bayern fans
Barcelona Shanghai
2013-09-12 19:05
Hjälten från Baskien. :)
2013-09-12 19:02
@tarrak - Oh-Oh-Oleguer:
En HEL kväll? låter som en utmaning men det är han fan värd! För Ezquerro, Kataloniens egen mysfabror! PS. Den låten passar så bra in till videon av någon anledning, den har någon ezquerrisk aura över sig
Barcelona Shanghai
2013-09-12 18:59
Haha, varför påminde ni mig om våran älskade beast från Baskien? Han var en grym inhoppare den gode gode Ezquerro.
Barcelona Shanghai
2013-09-12 18:56
"YYEA (Barcelona) 2013-09-12 18:12 Rubén Zambrotta - Caceres - Chygrynskiy - Maxwell Motta - Van Bommel Saviola - Dos Santos - Jeffrén Suárez Maxi Lopez Behövs motivering?" Jag ser endast tre floppar - och det är Rubén, Chygrynskiy och López. Resten var faktiskt ganska bra truppspelare.
2013-09-12 18:55
Ni får ursäkta spammandet och det felaktiga länkandet, men min surfplatta har tydligen spårat ur och vill bara länka Capitans länk. Sök på Ezquerro - el mejor jugador de la historia, så går det bättre.
Barcelona Vampíro
2013-09-12 18:51
På vilket sätt är Motta, Maxwell och Van Bommel floppar? Skulle snarare säga att de var viktiga rotationsspelare under sina sejourer i Barça. Även Saviola(min absoluta favorit en gång i tiden) och Jeffren hade bra perioder i Barcelonatröjan så det är enligt mig fel att ha med de i en sk "floppelva". Finns betydligt sämre spelare.
Annons: