/spanien/barcelona/forum/6430.aspx/spanien/barcelona/forum/6430.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcaholic
2013-10-16 22:16
Blaugrana91 (Barcelona) Ja och anser ledningen att det blir överfullt med Hummels så är lösningen att sälja Pique. Tycker dom däremot att båda får plats så fine by me. Jag vet bara att Pique som startspelare gör våran klubb sämre, vi måste hämta in någon som sätter Pique på bänken. Dock hoppas jag inte det blir någon talang från Sydamerika som det ryktas om, för jag ser ingen mening med sådant köp. Knappast att dom har mer potential än Bartra så att säga. FCB_Messi Han gör misstag i varje match, flera gånger dessutom? Snarare så fort han gör något rätt så är Pique tillbaka av alla optimister här, tyvärr så händer det inte alltför ofta. Vore inte Pique katalan och supporter utav klubben sedan han var liten så hade han fått lämna i somras, men klubben har gjort det tydligt ett antal gånger att man prioriterar katalanerna före.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCB_Messi
2013-10-16 22:13
Fattar heller inte all kritik mot pique . Han har fan varit bra denna säsongen ! Så fort han gör ett litet misstag så säger folk att han är slut .
Barcelona Blaugrana91
2013-10-16 22:03
Vidare har Pique knappast varit så jävla dålig som man får läsa här, det verkar vara "inne" här att klanka ner på honom.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-16 22:00
Pique är inte i närheten av den form han hade under dubbelsäsongen. Redan säsongen därpå kunde man se hur Pique gått ner sig, men han var fortfarande bra trots det. Föra säsongen var han under all kritik seg, många felbeslut osv. Jag tycker inte Pique är tillräckligt bra för att spela i detta lag. Och jag har svårt att se hur han ska bli bättre. Man kan inte vara så beroende av andra spelare, det gäller att man tar tag i saker o ting.
Barcelona Blaugrana91
2013-10-16 21:55
Ja och dessa spelare ska inte heller säljas såvida det inte blir överfullt på deras positioner.
Barcelona barca!54
2013-10-16 21:53
Adama Traore tränade även idag med A-Laget, Tänker Tata ta med honom till Pamplona?
Barcelona Barcaholic
2013-10-16 21:51
Blaugrana91 (Barcelona) Det ryktas varje dag om att vi ska sälja spelare så som sanchez, song, Alves och ibland även Pedro. Alla dessa spela håller betydligt högre nivå än Pique, och skulle vi sälja någon utav dessa betyder det att vi är en säljande klubb? Absolut inte enligt mig. Man ska få sina chanser, presterar man fortfarande inte är det hejdå! En spelare som Pique? Seriöst jag förstår inte vad du menar med det, för när jag tänker på Pique tänker jag på en klantig försvarare som lever på gamla meriter. Folk säger att man inte vill höra namn så som Agger, Vermaelen m.m. ryktas till oss varje dag medans Pique får stanna kvar. Skulle enkelt kunna säga att Pique inte tillhör top10 som mittbackar i någon utav dom 5 stora ligorna!
Barcelona Blaugrana91
2013-10-16 21:45
Lägg ner vi ska inte sälja Pique, vi är ingen säljande klubb, vi är en köpande storklubb och då säljer man inte en spelare som Pique. För övrigt är det komiskt hur många som plötsligt inte vill ha Hummels, i sommras skrek halva forumet efter honom, jag är för en värvning, €35M är inte så farligt heller.
Barcelona Barcaholic
2013-10-16 21:41
neyssi (Barcelona) Jasså, tack för informationen. Nu vet jag att det här inte är FM och att vi inte är Real Madrid... Om det handlar om att välja mellan en spelare som skulle göra klubben bättre vs en spelare som är klubben sämre så borde det vara ganska självklart att man väljer alternativ 1. Så är det för mig, Hummels skulle göra våran backlinje bättre medans Pique får den att fungera ännu sämre. Så tycker ledningen att Humnels är för lik Pique i spelstilen och att dom inte fungerar tillsammans så är valet enkelt: Hummels in, Pique ut. Sen om Hummels skulle komma till Barca tror jag inte att det skulle lösa hela våran försvars problem, men det skulle åtminstone göra den bättre. Och det är väl vad klubben strävar efter, att alltid bli bättre?
Barcelona Barcelonistas
2013-10-16 21:31
Håller med Alcoholic, sälj Pique så vi kan köpa Hummels om dom nu är så jävla lika.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-16 21:09
Marquinhos var faktiskt den backen vi borde ha krigat för. Inget illa mot tito. Tack för den halva tiden han gav oss och må ingen besegras av cancer men det bästa som kunde hända var att han lämnade Barça.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-10-16 20:46
@Golden Barca:

Måste vara enda anledningen till att Eusubio är kvar. Spelet blir bli så dåligt att inga klubbar vill värva dom
Barcelona Golden Barca
2013-10-16 20:05
Barca B - Deportivo la Coruna hade besök av inte mindre än 14 scouter från inte Spanien baserade klubbar.

Det är fanimig ett under vi har några spelare kvar.
Barcelona barca de Corazon
2013-10-16 19:57
jaa till hummel alla dagar i veckan han skulle lätt göra barca bättre
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-10-16 19:38
@Deulofeu:

Aldrig i livet att vi säljer Eusebio. Gör honom bättre! :-)..

Låt oss inte ljuga för varandra. Så länge Rosell är kvar på posten kommer han aldrig att sparka varken Zubi , Eusebio eller resten av hans vapendragare.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-10-16 19:35
Deulofeu
Barcelona Deulofeu
2013-10-16 18:46
Vilken tur Eusebio har, Barca är i den djupaste krisen hittils och har sämst form av alla lag i segundan...

Ikväll är det Copa del rey och Girona- Alaves möts det innebär minimalt med vila för Alaves inför mötet med Barca b.

Övertygande vinst med en given start för Traore annars är det sparken för honom ser verkligen ingen annan utväg.
Barcelona Deulofeu
2013-10-16 18:42
Sälja Pique aldrig i livet få ordning på honom istället!

Nu är ju hans radarpartner strax tillbaka och vi kommer få se mock mock igen!

Pique har spelat alla matcher hittils tillsammans med Valdes Barca har ännu inte förlorat med dem på plan sälja honom?

Knappast enligt mig en egen spelare som är ytterst delaktig till såväl Spaniens som Barcelonas senaste framgångar.
Barcelona neyssi
2013-10-16 18:37
@Barcaholic:

Detta är inte FM, vi heter inte heller Real Madrid.
AndreD -
2013-10-16 17:52
Freixa (spokesman): "Renewal Zubizarreta? We're satisfied with his work. We start the renewal process, you'll hear it when there's news." Hahahaha vad är det för "work" han gör som jag har missat
Barcelona Barcaholic
2013-10-16 17:41
knoxxx

Om han är för lik Pique så gör man det enkelt, sälj Pique och köp Hummels. Svårare än så är det inte. Pique gör knappast våran backlinje bättre, medans Hummels hade gjort det. Jag föredrar Hummels-Bartra före Pique-Bartra eller Pique-Mascherano alla dagar i veckan.
Jeffson
2013-10-16 17:36
*hjärta*

Det har du helt klart en poäng i :)

För övrigt håller jag med andra att Balanta hade varit kul att få in i januari. Jag har i ärlighetens namn aldrig sett honom spela men om man ska tro på rapporterna man läst så låter det bra. Och sedan är jag nog inte ensam om att längta tills klubben gör ett riktigt fyndköp, likt Yaya. Att "hitta" en 20-årig mittback i Sydamerika som inte kostar alltför mycket och som eventuellt tar en startplats i Barca och sedan värderas mångdubbelt av inköpspriset. Den typen av köp är vi cules inte alltför bortskämda med.

Får vi in honom (och om han är så bra och lovande som det sägs) så är jag nöjd. Då behöver vi inte gå efter Hummels eller någon annan heller.
Barcelona knoxxx
2013-10-16 17:21
Trodde aldrig jag skulle säga det, men jag hoppas ledningen INTE värvar Hummels. Han är i min mening en fantastiskt mittback, på alla sätt och vis. Men han är, som så många antytt här inne, alldeles för lik Pique i spelstilen. Däremot är det helt klart att vi behöver värva in en mittback. Men istället för att slänga iväg 35 mille på Mats Hummels tycker jag att en investering i en ung (18-22 år) mittback för max 20 mille låter betydligt bättre.

Med en Bartra som håller på att blomma ut, en Puyol som kan hoppa in och kriga ett par matcher per säsong, och Macherano som backup och en talang som ges utrymme skulle Pique ha all chans i världen att hitta tillbaka till de kunskaper vi vet han besitter.

Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-16 17:20
¡Barca! - Crèma Catalana Även om han talar sanning eller ej, han kan ju inte säga något annat. Om vi nu leker med tanken att Hummels är på väg till Barcelona, så vore det ett stort misstag att hävda redan nu i oktober att han är "klar", både för spelaren och klubben. Fotbollsvärlden är smutsig. Alla ljuger. Så är det bara. --- På tal om något annat. För exakt nio år sedan gjorde Leo Messi sin debut i A-laget. Minns ni? ;)
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-10-16 17:10
@Jeffson:

Jo visst, men repeteras något tillräckligt så inbillar sig sinnet att det är verklighet och sanning, och helt ärligt klarar jag inte av ännu en besvikelse, mitt hjärta har redan krossats en gång och det får räcka!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-16 17:05
Man längtar till Osasuna matchen av många anledningar, men är det bara jag som längtar efter att få se våra spelare bära vårt katalanska bortaställ?
Barcelona Napao
2013-10-16 17:02
A_L_E_X_I_S Jag skulle köpa bravo för han redan spelat i spanska ligan är stabil och vad jag vet inte utvisad för ofta o samma sak med skador.
Men Barca borde kolla in så många målvakter som möjligt för alla lag vet dom måste skaffa en och kommer nog höja priserna.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-16 16:59
Håller med ElRaval och Rambla. Hummels gör väldigt många tabbar och många av dem är lika Piqués. Dessutom tror jag inte att han skulle förbättra vårt försvar något avsevärt.

Vad jag har hört så är Balanta riktigt duktig och skulle verkligen se honom anlända hos oss i vinterfönstret. En ganska klockren vinter-värvning som skulle vara nyttigt.
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-10-16 16:41
@ElRaval:

Jag påstår inte att Pique är i någon grym form eller så men för mig känns det ändå som att Hummels gör sina blunders (för de är verkligen blunders när han tabbar sig) oftare än vad Piqué gör. Sen att kanske han ser stabilare och bätte ut än Piqué mellan dessa tabbar är en annan sak.

Fast jag tycker ändå att €35m för en mittback är lite väl mycket att slänga ut. Precis som några varit inne på tidigare så tror jag inte att enbart en värvning av Hummels skulle "läka" våra försvarssproblem. De problemen är rotade djupare än så. Jag tycker vi kör vidare med Bartra åtminstone säsongen ut. Han kan äntligen kanske få blomma ut nu. Efter säsongen vet vi om det var fel och då kan man leta efter en annan mittback. Den där Balanta från Colombia ska vara något i hästväg bra och riktigt talangfull.
Real Madrid victors
2013-10-16 16:40
Måste säga att jag är riktigt imponerad utav Rafinha som är på lån till Celta, startar alla matcher och gör det riktigt bra, tror ni han kommer tillbaka till oss efter säsongen ?
Annons: