/spanien/barcelona/forum/643.aspx/spanien/barcelona/forum/643.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2/8/2017 10:21
Riktigt jobbig match att titta på igår. Alla dessa ständiga passningar tillbaka till målvakten är bara en skenmanöver för att det i statistiken ska se ut som att vi haft ett stort bollinnehav. Droppen för mig gick i matchminut 25 när Cillesen hade bollen på fötterna i vad som kändes som en evighet utan att det hände något. Medspelarna stog som nerkilade stolpar på planen. Ingen gjorde sig spelbar för att hjälpa Cillesen utan det slutade med en långboll. vi d det laget hade jag redan kastat av mig mina hörlurar och följde Iniesta70's exempel och hämtade alkoholen.

Njuter inte längre när jag ser vår matcher utan lider mest igenom dem. Ett riktigt love-hate relationship med Barca just nu. Älskar vissa spelare, hatar ledningen och hatar hur Lucho leder laget.

Vissa Neymar fanboys använder gårdagens match som ett bevis på hur viktig Neymar är för vårt spel, men jag väljer att se annorlunda på det. Med ett obefintligt mittfältsspel så fick inte Arda några bollar att jobba med. Det var knappt så att Messi blev involverad i spelet under första halvleken ens. Därför var Messi tvungen att försöka skapa något varje gång han väl fick bollen och när man spelar för svårt går det sällan bra.

De som förespråkat att ge Arda fler starter på Neymars position säger inte att Arda är en bättre fotbollsspelare än Neymar. Bara att Arda spelat bättre än Neymar när han väl fått speltid under Neymars svacka och därför borde ges chansen oftare tills Neymar är i form igen. På slutet tycker jag mig se en helt annan Neymar än vid inledningen av säsongen ska jag tillägga.
Barcelona Cule4life
2/8/2017 10:10
Vad har Barça för transfer budget utan att man räknar försäljningar?
Barcelona Zyzz
2/8/2017 09:58
Hej
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar N11
2/8/2017 09:13
Hur fungerar kort regeln i CDR? Kan nån snäll själ skriva lite, Har för mig att får man rött då blir man avstängd i nästkommande officiella match oavsett liga/cup. Tack för svar
Barcelona zigazaga
2/8/2017 08:40
Jag såg matchen i efterhand och visst, vi gjorde ingen toppenmatch. Men keep in mind, vi har spelat den här typ av fotboll hela säsongen, vi ställer upp utan Busi och Andrés och vi möter ett lag som är väldigt bra på att göra livet surt för en. Ett lag som också letar formen, som vill visa för sig själva och världen hur bra de är OCH som måste vända ett underläge. Jag blev ju knappast förvånad att de skapade så mycket, mer förvånad att vi inte låg under efter första halvlek. Vi var tvungna o kriga oss igenom matchen och det gjorde vi. Tack vare det så är VI i final, inte Atletico eller Real Madrid och det är VI som kanske lyfter en till buckla i år. Ingen kommer då komma ihåg andra ronden i en semifinal.
Barcelona Iniesta70.
2/8/2017 08:31
Ja du Xaviesta, den mäklare som skulle få det här renoveringsobjektet sålt är värd sin vikt i stora guldklimpar.

När man klampar in så här på forumet utan att ha brytt sig om att torka av fötterna och med en whiskeyflaska i ena handen så gäller det att man har en rejäl portion med "glimten i ögat" i den andra handen, annars så åker man på både sömnbrist å ett magsår som inte kommer att läkas med vare sig tripplar eller dubblar. För att ta detta spektakel till "spel" på fullast, blodigaste allvar och tro att man har nån lösning eller kan analysera sig fram med hjälp av taktiska råd, ja , då lär man sluta som ett nervvrak i en stol hos självaste Dr Phil. Nej, en omorganisation är nog den enda medicinen som botar oss. Till dess så får vi hålla tillgodo med lite smärtstillande i form av MSN.

Ja, Gomes gav oss kritiker en lavett, som jag mer än gärna tog emot med ett leende, frågan är hur många lavetter vi har rätt att dela ut till resten av spelarna, men det är väl egentligen inte spelarna utan nån annan i "mer än en klubb" föreningen som ska åka på en fet lavett.

Vi behöver inte börja stena Herr Roberto än, utan rikta stenarna mot VIP läktaren istället.

Over and back to work

Barcelona StolpeIn
2/8/2017 08:27
Någon som vet när klubben släpper biljetter till allmänheten? Tänker på hemmamatchen mot PSG den 8/3.

Tacksam för svar.
Barcelona El FenómenoR9
2/8/2017 08:27
Oj vilken dålig match vi gör igår.. Neymar var så saknad, han betyder verkligen mkt för vårat spel. Framförallt för djupledsspelet, vi har också betydligt svårare att få upp laget på motståndarnas sida utan honom. Stackars Roberto ingen vidare födelsedag för honom. Denis och raketen hade en dålig första halvlek lr ja sämre än övriga. Messi var också dålig i första. Han tappa bollen väldigt många ggr och gjorde det svårt för sig när han kunde spela enkelt. Men han vakna till sen. Räcker med att han är vaken ett ögonblick. Frisparken var värt ett bättre öde också. Det fanns också positiva saker. Vårat mittlås, vår keeper och GOMES. Juste vi är i FINAL gubbar :) Vet att endel har svårt att glädjas men det smyger sig på tills vi står där inför avsparken. Jag blev underhållen, inte som jag är van med när jag ser barca men det var en bra match. Ibland ville jag bara slita av mig allt hår ( tur jag har en bra kalufs) när man såg att Denis lr raketen inte våga driva bollen framåt. Dom vände alltid hemåt och då börja rullandet där bak. Får en ganska bra puls när motståndare pressar oss. Men igår var vi pressade i typ 20 min! Får köpa en flaska ful whiskey som min broder Iniesta70 för att lugna ner nerverna. Sen till er som vill skita ner forumet under match tid, fotbollskanalen är en bra sida för er. Trött på snacket om öppet/stängt forum. Nu är det stängs så snälla respektera de! Visca Barca!
Barcelona II Barça II
2/8/2017 07:42
Gomes gjorde sin bästa match i Barca tröjan. Hoppas att han fortsätter i samma spår. Cillesen var matchen bästa spelare och man förstår, efter gårdagens match, varför han värvades. Tycker att han var världsklass! Utöver det var det bedrövligt spel, kände inte alls igen F.C Barcelona. Lucho har med sina värvningar och startuppställningar slaktat vårt mittfält. Det som var vårt starkaste lagdel har blivit vårt svagaste lagdel. Det gör ont i själen att se F.C Barcelona ha ett så dåligt mittfält.
Barcelona Thierry Henry
2/8/2017 07:41
@Soko:

Så det räcker alltså att ha Messi och Suarez i laget för att vinna cl numera? Haha alltså vart är detta forumet påväg? Haha herregud!
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2/8/2017 07:17
Nej helt klart bättre fötter och betydligt bättre spelsinne. Igår hade vi ändå ingen rörelse på medspelarna ändå lyckades han pricka rätt.
Barcelona Vamos Blaugrana
2/8/2017 06:39
Fruktansvärt dålig match från vår sida igår och en ännu värre första halvlek, jag tror aldrig jag har sett ett Barca mittfält som är lika dåligt som dagens (spelmässigt). Hoppet ligger väl i att iniesta och busi håller sig friska under hela våren. Måste dock berömma "sillens" fötter, är det bara jag som tycker att han har bättre fötter än Ter stegen ? Han sprider ett otroligt lugn dessutom.
Barcelona wallmannen
2/8/2017 03:27
Gläds åt en final istället för att tycka synd om Atletico.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona S.Eto'o
2/8/2017 02:15
Reymar Du måste skämta.... hur kan du få det att låta som Atletico fick mer domarfördelar?? Griezmanns mål i första matchen var rätt alla vet det. Deras straff var rätt också. De fick en solklar mål bortdömt...
Iniesta#8
2/8/2017 01:56
Med lite rättvisa hade matchen med all sannolikhet gått till förläggning och vi hade garanterat inte tagit oss vidare efter 90min, det är en sak som är säker. Hur linjedomaren kan missa en så uppenbar onside är obegripligt. Griezmann var inte ens vid linjen, han var t.o.m lite bakom linjen när passningen slogs. I ett så avgörande skede av matchen får det bara inte hända. De flesta av matcher av stor betydelse, final eller seminal. både inhemskt och i Europa, ser det likadant ut för vår del. Domarna hjälper oss enormt mycket.

Barcelona neymar JR
2/8/2017 01:33
Xaviesta Helt riktig attityd! Den onda cykeln tar slut förr eller senare, gnälla tills dess är meningslöst. Att starta en häxjakt efter ENDAST en syndabock i en förening, i ett lag är lika naivt beteende som när man förväntar sig ett annat resultat efter 1 år. Fyra problem i klubben 1: medlemmarna, röstade kvar ledningen. 2: ledningen 3: tränaren 4: spelarna Hur löser man alla problemen? Man gör sig av med ledningen, as simple as that. Dominoeffekter i negativa bemärkelser i en förening/företag startar inte med arbetsledaren utan med dom i styrelserummet. Problemet startade 2010 inte 2014/15 när lucho anställdes som tränare.
Barcelona El Pistolero #9
2/8/2017 01:21
[QUOTE=Reymar]Vad är egentligen det du vill komma fram till? Att Barca har utvecklats och spelar rakare är inget nytt, vi har blivit mindre förutsägbara och blivit mer effektiva. Låt mig gissa du skulle hellre vilja ha tillbaka Tata för at han "spelade ut" Atletico och andra lag för att sedan inte ha något att visa upp titelmässigt men hey vi vann bollinnehavet.. Att ta över ett lag som gått titellösa till att vinna trippel på en säsong är ju riktigt imponerade med sina fräscha idéer och innovativa lösnngar och visst spelade vi underhållande under slutskedet av den säsongen. [/QUOTE] Du gissa fel o gillar du detta spel så fine, får stå för dig.
Barcelona Barcelonistas
2/8/2017 00:56
Lucho tänker rätt med att få laget att spela ett rakare spel. Men det han failar på är att han verkar hata konst. Vem köper in en box spelare till världens bästa passningslag? Man behöver inte en spelare som Rakitic för att spela en rak fotboll. Vi hade kunnat köra ett rakare spel med ett mycket mer bollskickligare mittfält. Lucho borde behållt grunden och siktat på ett spel med rätt mycket boll fast med fler risker.
Barcelona Soko
2/8/2017 00:54
Om Messi och Suarez hade spelat i Villareal, Sevilla eller Sociedad hade alla de vunnit CL. Även lag i nedre halvan har tyvärr bättre lag än vårt , om vi nu plockar bort MS alltså. Sämre mittfält och skakigare försvar har vi väl inte haft under 2000 talet .
Barcelona Reymar
2/8/2017 00:46
@El Pistolero #9:

Vad är egentligen det du vill komma fram till? Att Barca har utvecklats och spelar rakare är inget nytt, vi har blivit mindre förutsägbara och blivit mer effektiva. Låt mig gissa du skulle hellre vilja ha tillbaka Tata för at han "spelade ut" Atletico och andra lag för att sedan inte ha något att visa upp titelmässigt men hey vi vann bollinnehavet..

Att ta över ett lag som gått titellösa till att vinna trippel på en säsong är ju riktigt imponerade med sina fräscha idéer och innovativa lösnngar och visst spelade vi underhållande under slutskedet av den säsongen.
Barcelona Pep - El Míster
2/8/2017 00:40
A. Gomes är grym i pivoterollen. Det enda positiva från denna matchen. Och Messi såklart förutom hans trettioåtta bolltapp första 45 min. Lucho ska gå. Resten av säsongen hänger på MSN. Och alla Arda-älskare som vill peta Neymar har fått munkavel. Arda är underbar men givetvis ingen Neymar. Inte ens en tiondel.
Barcelona Josep Guardiola
2/8/2017 00:38
Jag raderar mitt inlägg då det inte bidrog till forumets bästa.
Barcelona Pep - El Míster
Alla är så förbaskat seriösa och mån att forumet ska vara nått gulligull. Herregud, take a chill pill allihopa inkl. mig själv.
Barcelona El Pistolero #9
[QUOTE=Ribohn Fan]El Pistolen Jag tror faktiskt med dagens startelva, hade vi förlorat om vi hade försökt föra matchen, med ett gammalt hederligt 4-3-3 spel. Tyvärr vi har inte tillräckligt bra spelare idag. [/QUOTE] Sämre lag med sämre mittfältare kan föra matcher bättre än oss, men vill inte tränaren träna laget som ett förande lag så kommer det inte magiskt ske på plan heller. Att dominera motståndaren på deras planhalva handlar mycket om positionering på samtliga spelare. Har vi backlinjen så lågt så kommer vi aldrig kunna dominera med bollen, har vi spelarna så långt ifrån varandra så kommer vi aldrig kunna ha ett bra passningsspel. Har vi ett obefintligt presspel så kommer vi aldrig kunna dominera matchen på motståndarens planhalva. Sånt står tränaren för! Uppenbart att Lucho är en medioker tränare. Han har ju liknande taktik som hjärndöda engelska tränare har o dom hör till klubbar som Sunderland o Crystal Palace, inte Barça! Vår
Barcelona L10
2/8/2017 00:36
Lion24 Jag håller med exakt allt du skriver! Mitt älskade Barca är som bortblåst tyvärr...Helt ärligt så vet jag själv inte varför jag kollar på dem nu förtiden. Oftast är det tack vare Messi för att jag vill verkligen inte missa hans matcher för alla vi vet så kommer vi aldrig få se en sån spelar igen. Jag kommer ihåg under Guardiola men även under Tito och Tata hur bra laget var med bollen. Vi vann inte varje match men vi hade press på motståndarens från min 1 till 90! Nu känns det som vissa spelare inte ens vill ha bollen! Btw Nu har jag fått nog av Roberto som högerback! Han presterar inte framåt och inte heller bakåt! Han är helt iskall! Från början av säsongen så spelade han grymt bra med nu dem senaste månader så tycker jag att han har gått ner sig mycket! In med Vidal som start spelar tills vi hittar nån ny till sommaren! Roberto duger som avbytare, som kan spela höger back nån gång under året annars ska han spela på mittfältet!
Barcelona Rambla~
2/8/2017 00:31
Barca spelar som skit, vår tränare kan inte sätta taktiken nästan i någon match. Allt löser sig oftast av Messis briljans eller någon annans individuella prestation, ja de gånger det går vår väg. Det finns med andra ord fog till en viss oro för det här laget och den närmaste framtiden. Fast det vissa lägger störst fokus på och oroar sig över är om forumet är öppet eller inte under match. Det är väl ändå det minsta bekymret för tillfället? Det är allt jag tänker skriva om just den saken. Jag är varken för eller emot det. Atlético whinar om domarbeslut och liknande. De är väl de sista som ska gråta, har de redan glömt att de fick en ligatitel serverad 2014 när Messis mål helt felaktigt dömdes bort? God natt!
Barcelona Ribohn Fan
2/8/2017 00:30
El Pistolen

Jag tror faktiskt med dagens startelva, hade vi förlorat om vi hade försökt föra matchen, med ett gammalt hederligt 4-3-3 spel.
Tyvärr vi har inte tillräckligt bra spelare idag.
Barcelona CarlesPuyol5
2/8/2017 00:29
Slutprovocerat för din del.

/mod.
Barcelona Lion24
2/8/2017 00:27
Kröjjf

Gör mig själv till åtlöje? Inga kommentarer. För om jag skriver nåt, då är det jag som ska sluta beefa eller då är allting mitt fel. Återigen, saker tar väldigt hårt på dig, antar att du är känslig. Låt mig då inte läxa upp dig som jag gjorde för några år sen. Har du några vidare synpunkter så ta det via PM.

Sov gott.
Barcelona Barcelonistas
2/8/2017 00:27
Kröjjf - du hade rätt angående Luchos Barca laget spelar alldeles för dåligt. Jag tycker dock vi spelade bra stundtals bra under trippel året framför allt under våren. Jag kunde se lagets stora potential, för när laget ville spela bra så gjorde man grymma matcher. Men efter 3 år nu så förväntade jag mig ett mer utvecklat spel från Luchos Barca. Men istället ser det ut som att laget går åt helt fel riktning. Jag hade dock rätt angående Rakitic han är för usel för att vara ordinarie i Barca.
Annons: