/spanien/barcelona/forum/6428.aspx/spanien/barcelona/forum/6428.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2013-11-07 00:12
Gio Style

Men där är det igen som jag har pratat om flera gånger, Alexis har större förtroende från tränaren. Det är logiskt att han presterar då eller hur? Alexis fick hoppa in tidigare mot Real, spelade båda matcherna från start mot Milan. När Pedro har fått spela en ''stor'' match så är det för att Alexis ska vila. Du beskrev Pedro väldigt illa jämfört med Alexis. Pedro borrar ner huvudet? Vad gör inte Alexis då, haha? Pedro går åtminstone på mål men Alexis får bollen, tar 2-3 onödiga överstegsfinter så att 2-3 spelare hinner gå och pressa han och sen tappar han bollen.

Kan någon förklara för mig varför Alexis gör så GROVA misstag konstant varje match? Som enkla passningar, enkla mottagningar, enkla väggspel. Nästan hela tiden blir det fel!
Barcelona Rambla~
2013-11-07 00:10
Zamboza Så trött på deras gnälliga och bittra skribent. De gillar inte Barca, de ser aldrig deras matcher förutom när de är tvungna när lagen möts. Ok, så långt fine, men de behöver inte lipa om fördelar varje gång trots att de spelmässigt oftast blir utrullade. De vet fan inte hur ofta vi blir blåsta på straffar, felaktiga offsides osv. Sluta gnäll då de inte har en jävla aning eller koll.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca-nist
2013-11-07 00:04
jag har slutat bry mig om va andra fans(haters) tycker, även om Valdes göra mål med skott från sitt mål så är det domaren som hjälper Barca, tur eller nåt annat som folk hittar på!
skrattretande att de har fått en backup teori om Barca vinner, men när Barca förlorar pga domarens misstag så är det alltid rätt åt dem!?
Barcelona Barca-nist
*
Barcelona Rambla~
Neymar filmar till sig straffen? Lägg ner för helvete bara. Skyll på Abate istället. Drar han inte i Neymars axel då finns det ingen möjlighet för honom att ens försöka filma. Springer man i den riktningen diagonalt mot målet och någon drar bakifrån i din vänstra axel så får du den rotationen och tappar balansen. Dessutom, har man sen en Balotelli i laget har man förlorat rätten att ens yttra sig om andra spelares tänkbara filmningar. Då ska man bara vara tyst.
Barcelona Zamboza
2013-11-07 00:03
@Rambla~:

Det känns som en repris varje gång efter en Barca vinst. Man har vant sig vid det. Som tur är slipper vi Milans buss nästa säsong. Dem kommer omöjligt kunna sluta topp 3 i år.
Barcelona .Andreas
2013-11-07 00:02
@NoGo™:
Inte nog med att han hostar ur sig massa skitsnack så vågar han inte ens ta kritik utan väljer endast att publicera kommentarer som håller med han. Riktigt tönt som förtjänar att skj*tas. Killen kan ju kolla lite mer än 5 matcher i veckan så ser han att fenomenet filmningar/överdrivningar är ett globalt problem och inte bara något som Neymar och Young sysslar med. Finns tiotusentals värre filmare men killen har väl aldrig ens sett en match i Sydamerika.
Barcelona zick9
2013-11-06 23:59
Ronaldo har gjort 8 mål på 3 CL-matcher. Messi har gjort 6 på 2 matcher. Båda har skjutit en straff var.

Ronaldo har gjort 13 mål på 12 matcher i ligan. Messi har gjort 8 på 8 starter (utbytt efter 30 min mot Almeria och inhopp i 75:e mot Osasuna). Ronaldo har 4 straffar medan Messi har 1.

Messi har 5 assists den här säsongen medan Ronaldo har 3.

På nedgång who? Haha, det roliga är att även många Barca fans menade att Ronaldo förtjänar att vinna guldbollen.
Barcelona Gio Style
2013-11-06 23:58
Lion24 Skillnaden är den att Pedros poängskörd på 5 mål och 2 assist är att 3 av dessa kom i en och samma match varpå han sugit stenhårt resterande matcher. Nu pratar jag om ligan. Och Pedro har inte haft så jäkla mycket mindre speltid än Alexis i ligan, båda har fått 7 starter var och Alexis har endast spelat 40 minuter mer än vad han har och har mäktat med 2 mål och 1 assist mer. En annan grej är att Pedro har blivit så jäkla egoistisk nu när han är ur form (hallå, han har vart det i över 2 år nu med fullt förtroende av Tito). Tar ännu fler felbeslut än Alexis och borrar ner huvudet så fort han får bollen och försöker gå på mål, lite samma syndrom som Tello lider av just nu.
Barcelona Rambla~
2013-11-06 23:52
Börjar bli trött på Milans bittra och mossiga redaktion. Vadå ni är Milan? Vem bryr sig? Sluta vara så kaxiga. Ni är på dekis för tillfället. Det är bara att gilla läget.
Barcelona påfågeln
2013-11-06 23:51
Kåmark kanske helg enkelt såg det alla andra såg - att Barca var överlägsna och har väl inte sett Barca på ett tag ;)
Barcelona Lion24
2013-11-06 23:49
Rambla~ Nu är inte Tito tränare längre. Alexis ''sög'' ju ganska ordentligt förra säsongen, liksom Pedro. Men nu är det en ny tränare, lite ändringar på spelet o.s.v. När en ny tränare tillträder så det första man tänker på som spelare är: har han förtroende för mig/platsar jag i hans lag? När du sakta börjar känna att tränaren har mindre förtroende för dig än din konkurrent så är det glasklart att konkurrenten presterar. Allt har med förtroende att göra.
Barcelona Lion24
2013-11-06 23:46
Gio Style

Som jag skrev tidigare: Alexis har haft större förtroende från Tata och därav fler poäng. Men Pedro har inte så många poäng färre än Alexis trots mindre speltid och mindre förtroende från tränaren. Hade Pedro haft samma förtroende som Alexis har från Tata så är jag säker på att Pedro hade gjort det minst lika bra, om inte bättre.

Coach Pep

Alexis är starkare ja, men vi är inte Dortmund som behöver fysiska spelare. Vi behöver små kvicka tekniska spelare som tänker snabbt. Alexis är alldeles för seg i huvet. Det tar alltid för lång tid och det blir fel nästan hela tiden. Bättre passningsspelare? Aldrig. Kolla länktips när Messi passar Pedro och Pedro spelar på one touch och det blev mål. Alexis kan knappt spela på one touch. Såg du inte matchen idag? Sen vet du också att jag pratar om Alexis prestationer i Barcelona, inte Chiles landslag.
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-11-06 23:45
Vi får alltid lätta åttondels finaler enligt puertan. Nån som känner igen dessa lagen? Lyon, Lyon, Lyon, cska Moskva, Roma. Etc etc hahaha
Barcelona barasfsdg
2013-11-06 23:44
Största pajasen serie a experten nico bonassi ärligt talat varför finns såna personer?
Barcelona NoGo™
2013-11-06 23:44
Scrolla ner o läs haha. Samma visa varje gång...
Barcelona Afellay y Thiago
2013-11-06 23:41
Är det bara jag som saknar ''Kvällens Awards'' ? Tyckte det var roligt, alltid med en gnutta humor inlagt :)
Barcelona Rambla~
2013-11-06 23:41
Lion24 Din teori om förtroende stämmer inte alla gånger. Pedro hade Titos fulla förtroende under nästan två års tid och fick nästan alltid spela. Om Pedro nu kände Titos stöd så visade han det väldigt sällan under den perioden. Alexis före Pedro alla gånger i veckan i dagsläget i min bok. Det kan så klart ändras under säsongen.
Barcelona NoGo™
2013-11-06 23:35
Martino: "What worries me most is that we sometimes allow the opponent to get back into the game. Happened against Valencia, Valladolid..."

Martino: "I don't like this feeling that the opponent can hurt us even without creating clear chances. We need to solve that." #fcblive

Vi gillar inte det heller! Jobba på det!
Coach Pep,
2013-11-06 23:30
@Lion24:

Jag kan förstå att du är besviken på att Pedro inte får spela men nu är du orättvis mot Alexis. Det stämmer att Pedro är en bättre avslutare, men där tar det slut. Alexis är starkare, snabbare, löper bättre och definitivt en bättre passningsspelare. Du måste börja kolla lite på Chiles landslag, han sätter helt sjuka passningar där.
Barcelona Gio Style
2013-11-06 23:27
@Lion24:

Mannen är du seriös?
Vet du hur många poäng mindre vi skulle haft utan Alexis denna säsong?
Alexis är dessvärre ojämn, kommer han snett in i matcher så har han det kämpigt med att vända tillbaka på det.

Alexis sliter mer än Pedro, Alexis löper mer och smartare än Pedro och just nu så gör Alexis mer mål/assist än Pedro.

Finns ingen anledning till att peta honom när det är Pedro som skall ersätta honom.
Barcelona Lion24
2013-11-06 23:25
Jag är riktigt trött på Alexis. Han passar inte alls i systemet. Pedro ska gå före alla dagar i veckan. Den enda skillnad som jag ser mellan Pedro och Alexis är att Alexis är en bättre huvudspelare. Annars så sliter också Pedro oerhört mycket, Alexis teknik är överskattad då han sällan kommer förbi sin gubbe, Pedro är en mycket bättre avslutare. Båda två är ganska lika i spelstilen men en spelare som kan avsluta väger tyngre än det Alexis erbjuder. Det största problemet med Alexis i mina ögon är att han är så förbannat klantig! Alexis är en av lagets sämsta passningsspelare och är i särklass den sämsta spelaren på spel i små ytor av mittfältarna och anfallarna. Han gör för många fel!

Alexis har bättre form och har gjort fler mål? Ja, men det är tydligt att Tata har större förtroende för Alexis än Pedro och när tränaren har ett större förtroende för dig än din konkurrent på samma position, ja då är det logiskt att spelaren (Alexis) höjer sig ännu mer. Hade Pedro haft samma förtroende som Alexis har så är jag säker på att han hade gjort det ännu bättre och gjort fler mål.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-11-06 23:25
Gracias Rambla!
Barcelona Rambla~
2013-11-06 23:21
El capitano[Culee]- Faris Klockren summering, bara att instämma.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-11-06 23:19
Summerar matchen!

+ Masch och Pique skötte sig riktigt bra idag!
+ Neymar och Sanchez, Duon löpte och löpte men fick tyvärr inga bollar!
+ Messi, Stundstals såg han riktigt bra ut, Sakta men säkert kommer du komma i form!
+ Fabregas, Du förtjänar en plats i startelvan så enkelt är det!

-Ineffektiviteten, Kan straffa sig mot större lag, Kom ihåg Chelsea-matchen!
-Xavi-Iniesta. Kom igen fan, Vill se ett mer rakare spel från er. Slå fler bollar mot duon Neymar och Sanchez!
- Byten, Kom igen Tata, Du såg att spelet inte fungerade, Byt in någon tidigare, Kanske borde Fabregas bytas in tidigare!
-Adriano, Lämnar stora ytor bakom sig när han går upp och spela tills domaren blåser, Menar sekvensen när han och Balotelli hamnar i en duell och där Adriano tror att han ska få frispark och slutar springa. Blev tillslut ett jätte farligt läge!

Tack och hej, Visca Barca!
Barcelona Gio Style
2013-11-06 23:18
Klart att man får kritisera laget men kom med bra kritik och inte en massa svordomar. Skrik ut dem i ert vardagsrum istället för att plita ner det i forumet, otroligt onödigt och ser så otroligt jobbigt ut.
Barcelona Rambla~
2013-11-06 23:13
Abbe. Han har en poäng. Barca hotade ständigt i kväll. Milan gör faktiskt defensivt en mycket bra match där många spelare slet och offrade sig framför Abbiati. Lägg där till Barcas ineffektivitet i avsluten. Det kunde lätt blivit 3-4 mål till. Milan då, skapade de mer än 3-4 chanser under hela matchen? Balotelli med 2 i andra halvlek och någon chans till förutom målet i första halvlek.
AndreD -
2013-11-06 23:12
@zick9:

Hahaha i stridens hetta :) han är en helt annan spelare som mittfältare
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-11-06 23:12
Kåmark*
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-11-06 23:11
Komark är en ny favorit haha