/spanien/barcelona/forum/6421.aspx/spanien/barcelona/forum/6421.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-09-13 10:36
1.70-ligan/

Jag gillar också Llorente men problemet är att det även ryktas om att Madrid kanske vill ha honom i januari på lån. Och även om vi skulle försöka låna honom under vinterfönstret anser jag att man kastade bort sin chans när man kunde fått honom på free transfer, som du nämner.

Sen så nämner spansk media att Llorente inte kommer spela Champions League för Juventusunder hösten och att det är därför han skulle vara ett alternativ för både oss och Real Madrid då han kan delta i Europa-spel. Förstår dock inte varför Turinklubben skulle låta bli att registrera Llorente om det nu stämmer. Har de för många anfallare? Har de inget förtroende för honom? I såna fall, varför stack Llorente dit? Konstigt scenario.
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-13 10:25
Deulofeu Vad tycker du om den triangeln, med Adama Troure, Ayoub Abou & Seung Woo Lee?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-13 10:22
FEL
Barcelona Deulofeu
2013-09-13 09:48
Pep #4 Rpnaldo är den bästa striker vi någonsin haft att som 20 åring komma till en ny klubb och nästan göra ett mål per match är för mig osannolikt. Han gav oss ett år hans karriärs bästa.Trist att vi hade en om möjligt ännu sämre president då som inte kunde fixa kvar honom. Den dagen han lämnade är nog den tyngsta i mitt Barcaliv. Det räckte nästan att ge honom bollen på mittplan så fixade han resten själv.En del av de målen han gjorde är helt sanslösa tex det mog Compostela. Att man dessutom såg fenomenet live ett par gånger gör inte känslan för honom sämre. Eto`o var såklart helt fantastisk och gav oss massor av titlar och mål i två cl finaler.Jag talar emot mig själv lite men för mig är han den vassaste vi haft även om vi bara fick ett år.
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-13 09:32
För er som inte vet vem Seung Woo Lee (född 1998) är, så här kommer ett litet klipp på en spelare som jag hoppas kommer kunna bli hur bra som helst. Som Deulofeu skrev här, vår nye Messi. Läste detta snabbt:"In his first season at La Masia Lee scored 38 goals and provided 18 assists in just 29 games."
Barcelona barcalandia
2013-09-13 09:22
Mitt dreamteam

Victor

Dani Tarzan Tintin Abi

Busi

Andres Xavi

Messi Lejonet Dinho

Sjukt vilka spelare som dragit på sig Barca tröjan. Att lämna utanför guldbollen vinnare som Rivaldo, Ronaldo och Stoichkov...
Barcelona Canaletes
2013-09-13 09:04
Varför vill Llorente redan lämna Juve? Om rykterna stämmer.
Barcelona Pep #4
2013-09-13 08:53
Deulofeu

Du är inte den första som valt Ronaldo som 9:a. Det jag inte förstår är hur ni resonerar. När man gör sin elva får man ju kolla vad han bidragit med till klubben. Ronaldo gjorde 1 säsong och va helt fantastisk men Etoo går före alla dagar i veckan. Vann allt med klubben och garanterade dig mål. Hjärtat och passionen för klubben Etoo hade ska vi inte prata om.

Barcelona Deulofeu
2013-09-13 08:50
FCBlaugrana ok nya Messi är med då... sätter mig och funderar... älskar ju sånt här har nog en lista klar redan...Svårt att värdera bara.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-13 08:47
Ingen mer än jag som går igång lite varje gång Llorente ryktas till Barca? Nu känns det dock lite osannolikt, med tanke på att man inte agerade när man kunde få honom på free transfer. Eller är det så att Tata verkligen vill ha honom? Snacka om att han skulle tillföra saker vi saknar i dagsläget...
Barcelona Deulofeu
Måste ju dela med mig av mitt lag som ser ut enligt nedan.

Ronaldinho--------Ronaldo----------Messi

-----------Iniesta--------------Xavi----------

--------------------Busquets----------------

S.Barjuan---Koeman-----Puyul-----Alves

--------------------Valdes--------------------

Stora favoriter som sjukt nog inte får plats är ju Rivaldo,Romario,Guardiola,Cocu,Luis Enrique,Laudrup,Bakero samt Stoichkov såklart.

Jag blev ju förälskad i Barca i början av dream team perioden och många som spelade då var ju underbara.

Dagens lag har dock vunnit så mycket mer så var gladea att ni får uppleva detta.

Jag har ju sett Barca med spelare som Jordi Cruyff som ersatte Romario,Meho Kodro som striker som gjorde 9 mål som nia...Jag kan ju säga att det är lite roligare nu.

När vi hade Dugarry i laget Winston Bogarde jag skäms...när man tänker tillbaka.

Man kan lugnt säga att det är bättre nu.Förut gillade man en spelare i startelvan nu finns det knappast en spelare man inte gillar.Hur sjukt är inte det man är oerhört tacksam.
Barcelona Pep #4
1.70

Han har inte spelat på ett jävla tag så vettefan om han skulle ta en plats på bänken ens. Men jag vet vad du menar. En riktig plan B som skulle va gratis?
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-13 08:42
Deulofeu Gå så långt bak i åldrarna i alla fall så Seung Woo Lee är med. Magisk!
Barcelona Deulofeu
2013-09-13 08:32
Culee klart jag läser detta...

Hur vill du ha upplägget de 10 största talangerna alla åldrar eller de 10 största som är runt juvenil a och börjar närma sig att snart få en chans att vara med de stora grabbarna?

Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-13 07:06
@barcastuff: Barcelona are keeping an eye on Juventus forward Fernando Llorente (28), who wants to leave the Italian club in January. [sport] Åh snälla, låt det ske!
Barcelona Thierry Henry
2013-09-13 02:58
YYEA// Tror ej på argentina. Offensiven är fantastisk precis som du nämner. Men defensiven är högst medelmåttig. Dock är turneringen i sydamerika och dom kommer ha stort stöd på plats samt ha en klar fördel av närheten till hem jämfört med dom europeiska länderna. Brasilien borde vara klara favoriter dock. Det visade dom i confederations cup. Med ett nytt fantastiskt lag som är urstarkt både fram och bak och med hemma plan i ryggen kommer dom bli helt omöjliga att tass med. Spanien (påväg ner), Italien (underskattade som vanligt) och tyskland är för mig förstahands utmanarna. Sen kommer argentina portugal belgien frankrike uruguay holland
Barcelona Shanghai
2013-09-13 02:12
@RayHudson: "@AlexUnrated: @RayHudson those are great Ray! Ever had these from them? As delicious as Messi's first touch!" OMG!!! Haha, Ray Hudson är så skön. :)
Barcelona YYEA
2013-09-13 01:46
Lite off topic men Argentina kommer bli ett farligt lag i VM. Vet inte om de har fullständiga laget att vinna det hela, men de främre 4 är skräckinjagande. De behöver verkligen inte mycket bollinnehav eller flera chanser för att göra mål.

Det jag ställer mig frågandes till är hur hårt mittfältet kommer arbeta för att markera och återhämta bollinnehavet, och hur tät försvaret kan vara för att hålla poängen, eftersom Argentina inte vinner bollinnehav kampen mot något stort lag, det är en garanti.

Deras motståndare kommer alltid att vilja ha bollinnehavet och kommer ständigt att sätta press på mittfältet och försvaret.
Det kommer att avgöras till hur mycket försvaret kommer hålla, och hur hårt mittfältet återhämtar bollen så att de kan frigöra de främre 4.
Spännande.
Barcelona zigazaga
2013-09-13 01:34
Nån som vill lira FIFA på ps3? Skicka PM ;)
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-09-13 01:19
@zigazaga:

Nja, säkert ultrasound från hans barn som de väntar :P men kul hursomhelst :)
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-09-13 01:18
@Dinho the artist:

Skippa PM:et. Deulo kommer läsa detta förr eller senare och då har vi en full rapport om våra talanger plus lite extra :)
Barcelona Dinho the artist
2013-09-13 00:59
Culee *** PM:a Deu och se om han har tid. Han kan det där utan och innan, kul grej annars! Jag antar att Zelalem toppade deras lista.
Barcelona Culee
2013-09-13 00:45
Skulle vara roligt med en lista på våra 10 bästa talanger som Arsenal gjorde, kan en del namn som jag har hörtalats om, men inte tex vad dom är bra på, position osv. Skulle uppskattas!
Barcelona Shanghai
2013-09-13 00:37
@barcastuff: Barcelona are keeping an eye on Juventus forward Fernando Llorente (28), who wants to leave the Italian club in January. [sport] Plan B. :)
Barcelona zigazaga
2013-09-13 00:35
Puyol går ut och meddelar via twitter att det väntar en ''stor dag'' imorgon. Grönt ljus för spel kanske? :)

Grande Puyi!
Barcelona Pep #4
2013-09-13 00:00
För att få med alla spelare jag vill ha i min elva som bästa spelare jag följt i Barca får jag nog ändra formationen till 4-2-2-2

Valdes
Alves Puyol Marquez Abidal
Xavi Iniesta
Messi Ronaldinho
Etoo Rivaldo

Jag fuskar nog lite men va tvungen.
Barcelona petersays
2013-09-12 23:33
För mig var det så självklart att ha med Deco då han, Ronaldinho och Messi var de spelare som match efter match fick mig att dra efter andan. Decos bolltrolleri, spelvändningar och genomskärare gav mig verkligen rysningar längs ryggraden på ett sätt som Xavi, tyvärr, aldrig lyckats med. Helt klart en av de största anledingarna till att jag började följa klubben, det tänker jag inte sticka under stol med. Grande Deco!
Barcelona påfågeln
2013-09-12 22:40
För att föra tillbaka diskussionen så får jag väl försöka mig på en elva med spelare som jag själv sett spela i Barcatröjan.

Valdes
Alves-Puyol-Márquez-Abidal
Xavi-Busquets-Iniesta
Messi-Eto'o-Ronaldinho

Klart man kanske vill ha in Deco, men annars ser jag ingen mer från Rijkaard-eran som kan gå in i laget, förutom de jag redan har där.

Bänk: Pinto, Gio, Pique, Deco, Pedro, Larsson (bara för att), Keita
Tränare; Pep
Försökte fixa ett välbalanserat och vettigt lag, och tror jag lyckats. Alla i någorlunda prime så har ni ett trippelvinnande lag alla gånger. Även om Ronaldinho börjar dippa.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-09-12 22:38
@zick9:

Säker på det? Jag kommer ihåg att vi var många som kritiserade Rijkaard för att han inte spelade Zambrotta på vänstern eftersom detbgick så dåligt på högern. Det är möjligt att jag förträngt något tillfällr, men de kan man nog räkna på ena handen i så fall.
Mod.
2013-09-12 22:37
Trollet spärrades direkt. Jag orkar helt enkelt inte dra upp samma jävla skit som jag gjorde igår. Försök förstå att anledningen till varför dom stannar här är för att NI svarar på deras inlägg.

Hur som helst, trollets inlägg och alla inlägg som var ett svar till honom har raderats.
Annons: