/spanien/barcelona/forum/642.aspx/spanien/barcelona/forum/642.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-06 00:51
Det finns bara en bra spelfördelare i världen och han heter Busquets.
Barcelona Barca 666
2016-06-06 00:51
Har inte skrivit på länge men följer era diskussioner. Vill hylla Lucho för det han har åstadkommit även om han brister i att ge talanger chansen i A-laget (enligt mig). 1 trippel & 1 dubbel ger goda betyg i min värld.

Ville dela med mig lite om vad jag skulle vilja se i silly season. Kommentera gärna:

IN:
1. Marquinhos (Mitt/Höger Back) - 40m Euro Finns ingen bättre kvar enligt mig i marknaden
2. Umiti (Mitt/Vänster Back) - 20m Euro (hans utköp klausul tror jag) får Abidal känningar här :-)
3. Guerriro / Wendell (Vänster Back) - 12m Euro
4. Van der Wiel (Höger Back): Typisk holländsk höger back som är Gratis. går d åt pipan kan vi sälja/riva kontrakt med honom men vi behöver ha en renodlad HB nu när Alves är borta
5. Denis Suarez (Mittfältare): 3m Euro Verkar klar?
6. Ben Arfa - Gratis anfallare som kan spela vänster o höger i anfallet. går d åt pipan sälj lr riv kontrakt
7. En Mahrez / Lacazette om någon av dessa kan tänka sig vara back up bakom MSN till en början men ge MSN en riktig fight. Alternativ någon som Llorente som är Gratis o blir backup till Suraz. Max spend 20-30m Euro.

Vi får in alltså 2 Unga mittbackar, en höger 6 en vänster back, endast 1 mittfältare & 2 offensiva krafter som backup för MSN. Totalt om vi får in (Mahrez/Lacazette) och tänker oss högsta belopp hamnar vi på ca: 105m Euro & den svåraste är Marquinhos men jag tror vi har en chans denna sommar.
Medveten att vår budget är 60m Euro även om nyligen kom nyheter om att budgeten har ökats.

UT:
1. Dani Avles (är fortfarande ledsen att denna legen lämnat) - Gratis men vi blir av men en av de högsta lönerna i klubben
2. Bartra: 8m Euro
3. Adriano - 3-5m Euro
4. Alex Song: 5-8m Euro (kanske att vi får lite mer om vi har bra förhandlare. Tänk att han räknas som home grown i PL således väldig attraktiv för många PL klubbar...Chelsea var sugna förra sommaren innan de köpte Fabregas exempelvis)
5. Tello - 7-8m Euro
6. Montoya - 5-6m Euro
7. Douglas - 0-1m Euro
8. Vermaelen - 8-10m Euro
9. Sandro (blir av med hans lön också)

Mellan 36-40m Euro med lite tur kanske nåt mer om vi sörjer alla ovanstående. Vi har en budget på 60 o om ledning ökat den något så hamnar vi på mellan 95-110m Euro. Då är de namnen som skrev realistiska

Truppen 2016-2017 skulle likna:
1. Bravo / MATS
2. Albla, (Wendell/Guerriro/nån VB), Mascherano, Pique, Marquinhos (drömmen/nån annan tung), Umiti, Mathieu, Aleix Vidal, Van der Wiel
3. Busi, Sergio Roberto, Denis Suarez, Iniesta, Arda, Rakitic, Rafinha
4. Suarez, Messi, Neymay, Ben Arfa, Mahrez/Lacazette (eller nån Llorente/vad som helst som kan avlasta lite Suarez), Munir (om han inte lånas ut)

Då har vi totalt 24 spelare och kan även flytta upp Samper :)

Vad tycker ni? skulle detta funka? skulle ni vilja ha några andra namn?
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-06 00:17
Jag hoppas innerligt att Denis klarar av att spela t ex högerinnermitt, istället för Rakitic. Men jag är väldigt osäker om han klarar av spela på den possitionen. Inga problem så länge vi har boll, där kommer han tillföra mer än Rakitic. Utan boll däremot har jag inte sett mycket av honom. Barcas spel och Villareal spelstil är stora skillnader. Villareal backar och täcker ytor och väntar på motståndarnas misstag. Om Barca tappar boll är det press på bollhållaren och bollerövring så fort som möjligt. Därför hamnar våra spelare lite här och där t ex Busquets pressar mittback, då gäller det att läsa spelet. men han kan nog lära sig mycket nästa år med lite speltid både som mitt och ytter. Så ett måste i år är en riktig klass högermittfältare och det viktigaste en höjdar högerback i samma kvalitet som Alves.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-05 23:16
[QUOTE=neymar JR]Bayern har 5 platser på mittfältet, Barcelona har 3 varav 1 plats är upptagen i 5 år till. Sen helt ärligt pjanic? Ett rykte som går varje sommar och förhoppningsvis kommer det aldrig att ske. [/QUOTE] Med tanke på att Denis Suarez och Rafinha kan spela i anfallet också så kommer de få speltid där med. Roberto tycker jag är rätt kass som CM, hans känns väldigt vilsen där så han bör bara spela CDM o HB enligt mig. Sen är Rafinha, Denis och Arda spelare som spelar högre upp på mittfältet. Rakitic box to box mittfältare. Den enda djupa spelfördelaren vi har nu är Iniesta. Därför tycker jag Pjanic är nödvändig då han är en bra spelfördelare, ja det finns bättre än honom (Verratti,) men tyvärr inte tillgänglig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2016-06-05 22:45
Bayern har 5 platser på mittfältet, Barcelona har 3 varav 1 plats är upptagen i 5 år till. Sen helt ärligt pjanic? Ett rykte som går varje sommar och förhoppningsvis kommer det aldrig att ske.
Barcelona SOMISEREM1899
2016-06-05 22:44
@enkos:

För det första så kommer inte Pjanic att komma såvida inte Arda lämnar (vilket Robert mer eller mindre har uteslutit). Och för det andra så är Denis även ytter, så han kommer knappast endast användas på det centrala mittfältet.
Barcelona Blaugrana91
2016-06-05 22:41
[QUOTE=Liunil Masse]Det är exakt så det ska vara! Kolla på Bayerns mittfält. [/QUOTE] Håller helt med.
Barcelona neymar JR
2016-06-05 22:38
Rambla Ja, han har 1 år kvar tror jag om han inte får förlängt....
Barcelona Liunil Masse
2016-06-05 22:35
[QUOTE=enkos]D Suarez ska alltså kämpa med Rafinha, Roberto, Arda och kanske Pjanic om lite speltid när Iniesta, Busquets och Rakitic behöver vilas. Det kommer att bli tufft på mittfältet. [/QUOTE] Det är exakt så det ska vara! Kolla på Bayerns mittfält.
Barcelona Rambla~
2016-06-05 22:30
Tillhör han fortfarande Barca?
Barcelona the cameroonians
2016-06-05 22:18
[QUOTE=Vampíro]Gold (co-chairman West Ham): "We'll bring in new players to replace loan players like Alex Song. We will replace them with better quality." Han platsar alltså inte ens i West Ham. Vilken värvning. [/QUOTE] De använder honom fel, han är ju mittback gör guds skull... :P
Barcelona Vampíro
2016-06-05 22:10
Gold (co-chairman West Ham): "We'll bring in new players to replace loan players like Alex Song. We will replace them with better quality." Han platsar alltså inte ens i West Ham. Vilken värvning.
Barcelona enkos
2016-06-05 21:55
Perez kan inte acceptera att Barça får rekord summan av Nike. Nu kräver han av Adidas 200 miljoner pund om året. Källa : Spanska sport PS. Adidas är arga på Real och framför allt Ronaldo som tog av tröjan efter straffet och Adidas missade att deras loggo inte vidsdes något stans på bilderna .
Barcelona enkos
2016-06-05 21:50
D Suarez ska alltså kämpa med Rafinha, Roberto, Arda och kanske Pjanic om lite speltid när Iniesta, Busquets och Rakitic behöver vilas.
Det kommer att bli tufft på mittfältet.
Barcelona petersays
2016-06-05 21:30
Asså om Denis Suarez verkligen blir en del av a-laget så är det första gången på 10-15 år som klubben faktiskt värvat något utifrån till b-laget som sedan fått ta steget upp. Vi hör ju varje år om alla dessa fantastiska talanger som bara ska spela 1-2 år i b-laget och sedan flyttas upp, men så floppar de och lämnar gratis istället. Nu kommer det alltså hända - rätt stort!
Barcelona Rambla~
2016-06-05 20:11
Alltså, de har tom problem med att ro i hamn sina egna återköpsklausuler. Hur kommer det sig? Vad är vitsen med det när klubbar som Villarreal hela tiden försöker sätta käppar i hjulen och övertala spelaren att välja andra klubbar. Jag som trodde dessa klausuler var vattentäta. Tydligen inte Någonin hört RM ha problem med sina återköpsklausuler? De viftar med fingrarna och vips så kommer Morata hem som en lydig hund. Då vet ändå alla att det bara är för att tjäna pengar på honom och sälja vidare.
Barcelona enkos
2016-06-05 19:42
Unless there are any last minute changes, Denis Suárez will be forming part of the FC Barcelona first team in the 2016/17 season, as revealed by Robert Fernández at his press conference this week.

The technical secretary announced that these intentions have already been reported to Villarreal, the club that the player currently belongs to. On July 1, Villarreal will be formally notified that Barça will be exercising its right to repurchase the midfielder. Suárez shall therefore be returning to the team that he left in the summer of 2014 in search of new opportunities and the chance to play more football.

Fcbarcelona.com
Barcelona neymar JR
2016-06-05 19:36
Arrogant beteende från ledningen, tror absolut inte att dom har förhandlat färdigt med denis. Ett sätt att avskräcka andra klubbar?
Barcelona Vampíro
2016-06-05 19:32
Pjanic? Ugh, nej tack.
2016-06-05 19:28
Så Barça sätter press på Denis genom att lägga ut info på hemsidan, och jag antar att Villarreal kommer göra samma sak genom att be honom acceptera ett annat erbjudande då att priset höjs. Tricky...
2016-06-05 19:21
...Och enligt Gerard Romero har Barcelona bara tre dagar på sig att matcha andra klubbars bud som inträffar före 1 juli. Men mycket kommer såklart att hänga på vad Denis själv vill. Ingen kan tvinga honom att gå till en klubb han inte vill spela för. Men självklart kommer Villarreal att vilja ha ut så mycket som möjligt av affären...
Barcelona DM1982
2016-06-05 19:19
OFFICIAL - Barça announce that Denis Suarez will be part of Barcelona's first team next season. #Barça https://t.co/caveCqczMF Hoppas det stämmer. Kul.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-05 19:19
[QUOTE=the cameroonians]Liunil Masse Det kan bli så att affären muntligen blir klar redan i juni, grejen är dock att den inte kan genomföras på pappret eftersom kostnaden hamnar på denna säsongens bokslut vilket inte ekonomin tillåter. Denis är inte i hamn än, parterna ska träffas under veckan. Dilemmat här är ju att återköpsklausulen existerar mellan 1 och 15 juli, och fram till dess lär det ju komma fler erbjudande för Suárez. [/QUOTE] I see. Skumt att man lägger ut detta om Denis Suarez på officiella hemsidan?
2016-06-05 19:17
Tillägg; På Barcelonas hemsida står det emellertid nu att Denis är sommarens första värvning med hänvisning till sportchefens presskonferens i torsdags. Väldigt modigt med tanke på att det inte finns ett skriftligt kontrakt.
2016-06-05 18:58
Liunil Masse Det kan bli så att affären muntligen blir klar redan i juni, grejen är dock att den inte kan genomföras på pappret eftersom kostnaden hamnar på denna säsongens bokslut vilket inte ekonomin tillåter. Denis är inte i hamn än, parterna ska träffas under veckan. Dilemmat här är ju att återköpsklausulen existerar mellan 1 och 15 juli, och fram till dess lär det ju komma fler erbjudande för Suárez.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-05 18:41
[QUOTE=the cameroonians]Kollade lite statistik på Samuel Umtiti och ser med belåtenhet att han har en hög passningsprocent och är bekväm med bollen - något som ju som bekant är extremt viktigt i Barcelona. Verkar också som att Lyon spelar med ett stort bollinnehav och därmed också med en hög backlinje vilket torde göra att Umtiti är van vid att spela i en högt ställd backlinje, också vitalt i Barcelona. L´equip hakade på MD´s rykte idag och skriver att Lyon förväntar sig att sälja 22-åringen för mellan €20 och 25 miljoner, en betydligt humanare summa än de 40 som nämnts i samband med Marquinhos, Laporte och Stones. Skulle ledningen och sportchefen Robert nå i land med denna värvning så tycker jag att de ska ha en eloge, en värvning för både nuet och framtiden för ett pris som är mer än motiverat på dagens marknad. Däremot ska det sägas att det från andra håll, i detta fallet Gerard Romero, är Marqunihos som ff är huvudspåret. Dessutom vet vi ju att finanserna är åtstramade fram till 1 juli - därmed lär vi höra flera andra namn nämnas innan en affär är klar. [/QUOTE] Tänk om Umtiti gör ett grymt EM då? Då kommer väl Lyon kräva det dubbla antar jag? Är Denis Suarez i hamn?
2016-06-05 18:21
Kollade lite statistik på Samuel Umtiti och ser med belåtenhet att han har en hög passningsprocent och är bekväm med bollen - något som ju som bekant är extremt viktigt i Barcelona.

Verkar också som att Lyon spelar med ett stort bollinnehav och därmed också med en hög backlinje vilket torde göra att Umtiti är van vid att spela i en högt ställd backlinje, också vitalt i Barcelona.

L´equip hakade på MD´s rykte idag och skriver att Lyon förväntar sig att sälja 22-åringen för mellan €20 och 25 miljoner, en betydligt humanare summa än de +40 som nämnts i samband med Marquinhos, Laporte och Stones.

Skulle ledningen och sportchefen Robert nå i land med denna värvning så tycker jag att de ska ha en eloge, en värvning för både nuet och framtiden för ett pris som är mer än motiverat på dagens marknad.

Däremot ska det sägas att det från andra håll, i detta fallet Gerard Romero, är Marqunihos som ff är huvudspåret. Dessutom vet vi ju att finanserna är åtstramade fram till 1 juli - därmed lär vi höra flera andra namn nämnas innan en affär är klar.
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-05 17:55
Johans spelidé sitter fastvuxen i Barcas väggar.
Den har nästan alltid varit vinnande och har också vandrat en bit till Tyskland och nu på väg till England.
Barcelona neymar JR
2016-06-05 17:43
Det vore väl idiotiskt att ändra ett vinnande koncept? Förra året fick vi se ett rakare spel med betydligt mer djupledslöpningar. Vart det inte luchos förtjänst? I år har vi sett ett mer passnings orienterad fotboll. Samtidigt har vi haft en hel del skador och en jobbig svacka. Nu kommer ju truppen till nästa säsong troligtvis se betydligt intressantare ut. Mycket dödkött som kommer försvinna och lite nytt blod in. Däremot så har lucho tappat sina bollar på vägen, hittar han dom igen så ska han givetvis fortsätta. Dags att han läxar upp både ledningen och några spelare.
Barcelona Dûssel
2016-06-05 17:23
@Gabriel:

Bra tugg där Gabriel.
att Del Dosque vart sparkad är ju en stor skandal, trotls allt. det vore som att barca skulle sparkat pep efter 1-2 säsonger. skillnaden är dock att pep vågade så mycket mer närt han tog över, hejdå deco, heldå ronaldinho. lyfter fram en inietsa som inte alls presterade under frank samma sak med xavi . tycker bara lucho fortsätter i ett spår som är sönderläst och bidrar iunte särskilt med att lyfta fram nya spela spelare. barcelona kan man också ta förgivet att de vinner minst 2-3 titlar per säsong. jag vill bara se en egen vinnande spelidé som är bidragen till framgång inte fortsätta i gamla spår.
Annons: