/spanien/barcelona/forum/6418.aspx/spanien/barcelona/forum/6418.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2/4/2014 21:35
Ännu en grej som Ronaldo gjorde mot Athletic, killen är verkligen inte i balans.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2/4/2014 21:25
Och folk klagar på vårt tempo när ett lag parkerar bussen, PSG har passat runt bollen i tio minuter utan att anfalla, typ.
Barcelona Dinho the artist
2/4/2014 21:16
Xaviesta
Absolut inte, därför är väl "bäst" en definitionsfråga. Chelseafans anser såklart att de var värde sin titel, vilket jag kan hålla med om just pga. att de lyckades när Bayern misslyckades. Sen absolut, det var en hemskt ful samt ej så övertygande seger, men de vann. Sen om det räcker är väl upp till var och en.

Anser också att fotbollen förändrats lite, det var mer accepterat att spela vackert och ej resultatinriktat i början samt mitten av 2000-talet. Det känns lite som att det dött lite i samband med de enorma summor som smusslat sig in i sporten. Det är så mycket jobbigare för klubben att förlora nu än då, ekonomiskt.
Barcelona LeoMessi
2/4/2014 21:04
Väldigt snyggt mål av Zlatan men vilken idiotisk utspark av målvakten haha!
Barcelona LeoMessi
2/4/2014 21:02
Någon mer än jag som har svårt att se Ray Hudson kommentera andra lag? Haha jag vet inte varför, känns som att han är barcas kommentator och när han hyllar ett annat lag så känns det som när tjejen man gillar flörtar med någon annan haha!
Barcelona ( Xaviesta )
2/4/2014 20:33
Dinho the artist Tycker inte att ditt argument håller. Jag säger klart och tydligt att det handlar om bägge delar. Sedan kan man vända på det, anser du tex att Chelsea var den bästa klubben i världen det året dom vann CL? Dom vann sina matcher med den grisigaste, gräsligaste fotboll jag har sett sedan det året Inter vann CL med sin "legendariske" tränare. Chelsea/Inter är på ena änden och det Arsenal du pratar om är på andra sidan änden och jag tycker inte att någon av recepten är bra i längden var och för sig. Lyckas du blanda bägge ingredienser och mixa ihop en tjusig cocktail av underbart vacker fotboll som dessutom leder till titlar så har du skapat magi! Fråga bara Pep Guardiola. Tycker att fotboll handlar lika mycket om att spela vackert som att vinna. Det var så världens populäraste sport utvecklades, spred sig och vann hjärtan världen över - genom att underhålla först och främst.
2/4/2014 20:04
Xaviesta
Fotboll handlar om att vinna. Sen att man kan vinna på olika sätt är ju självklart. Jag älskar den vackra fotbollen jag älskar att vinna. Men i grund och botten är fotboll en sport där man "lyckas" när man vinner. Inte fan får man ett MVG på en tenta för att man skriver som en gud men missar rubriken helt och hållet.

Men absolut, om vi spelar gudomligt kan jag tycka att en förlust är okej, men att vinna är fortfarande vitalt för klubben FC Barcelona.

Anser du att Arsenal är det "bästa" laget i PL de senaste åren då de till synes spelat den vackraste fotbollen, men ej vunnit något?
Barcelona Neymar N11
2/4/2014 19:19
@barcastuff: Surpassing Cesar, Messi became on Saturday the player with 5th most Liga goals ever (224) #fcblive 4th: Di Stefano 228, Record: Zarra 251 Grande Messi
Barcelona AndreD
2/4/2014 19:18
@Z_Z:

Hahaha den välkända "General pardon". Svimmar av skratt varje gång jag hör det
Coach Pep,
2/4/2014 17:47
@Krabban94:

Dagens fotboll brukar karaktäriseras av individuellt starka topplag som tyvärr oftast är väldigt dåligt samspelta och brister fotbollsmässigt i förhållande till truppens kvalitet. Den som följt Atletico vet att i deras fall gäller raka motsatsen och det räckte med att se Atleticos match mot Sociedad för att inse vilken lagmaskin Simeone skapat. Deras förmåga att fungera som en enhet är ett kvitto på Simeones storhet för mig.

Detta Atletico är tveklöst ett av de mest tävlingslystna lag jag har sett. De är inte det mest tekniska eller individuellt skickligaste laget i ligan /jämfört med Barca och Real), men det finns ingen som stångar sig blodig likt de gör. Sociedad var egentligen inte så hjälplösa i helgen som resultatet avspeglar men skillnaden var att Atletico effektivt satte käppar i hjulen för Sociedads spel med konstant presspel och utnyttjade varje misstag.

Sociedad försökte och hade några intressanta chanser, men Atletico-försvaret och målvakten var omutliga. Det finns inget lag i La Liga som ens kan jämföras med Atleticos försvar.

Barca måste rycka upp sig snabbt om det ska bli ligaguld i år samt inse att La Liga har fått ytterligare en tungviktare.
Barcelona the cameroonians
2/4/2014 17:20
Alla tillgängliga spelare är uttagna i truppen, återstår att se vilka som kommer tas ut till matchtruppen efter morgondagens förmiddagsträning och lunch.

Neymar är inte tillgänglig utan tränar ff på egen hand.
Barcelona ( Xaviesta )
2/4/2014 17:18
Dinho the artist "Fotboll handlar om att vinna, inte spela vackert" Vad ger dig rätten att bestämma vad fotboll handlar om? För mig är det minst lika viktigt att spela vackert. Varför föll du för Barca isf när det just i den här klubben är lika viktigt, bägge delar? Ditt nick tyder ju på att du gillar showen och underhållningaspekten av fotbollen, annars hade du lika gärna kunnat heta "Van Nistelrooy the goalscorer". Fotboll handlar inte enbart om att vinna.
Ronaldinho the original
2/4/2014 17:02
Någon som vet när den officiella truppen mot sociedad släpps ut? Tror ni Neymar har en liten chans att tas med eller får han göra sin comeback mot Sevilla? Tack i förhand!
2/4/2014 16:53
Diego Simeone absolut, dock har han inte alls bevisat sig i samma utsträckning som Mourinho, inte heller med samma trupp men i alla fall. Kan ju vara så att Simeone behöver ha ett "underdog-lag" för att prestera på topp.

Skulle nog klämma in honom i samma kategori som Klopp; riktigt riktigt bra men inte på samma nivå som Pep samt Mourinho än i alla fall.
Barcelona Krabban94
2/4/2014 16:42
Diego Simeone är i mitt tycke en av de mest underskattade tränarna, han får inte nästan nån credit av vad jag läser och hör i olika tidningar och av människor man talar tränare och fotboll med. Det är bara att kolla på tabellen så förstår man hur bra han är, vinnarmentaliteten han gett till spelarna etc. Tycker det är otroligt synd att folk inte har fått upp ögonen för honom ännu, hänger säkert mycket på hur lång de går i CL, Copan och vad de slutar i ligan för att se om folk börjar inse hur pass bra han egentligen är.
Barcelona westinho - Sergio #16
2/4/2014 16:24
Diego Simeone då? Han är inte en sämre tränare än Mourinho, tvärtom.
2/4/2014 16:00
Ang.Pep vs Mourinho anser jag att de är rel. överlägsna i tränarvärlden. Båda har sina för och nackdelar, men jag föredrar absolut Pep och jag ogillar Mourinho för hans personlighet. Dock kan man inte ta ifrån honom att han verkligen vet hur man skapar ett lag som inte förlorar. Fotboll handlar om att vinna, inte att spela vackert, och där är han en mästare.

Guardiola är för mig mer elegant och jag gillar hans stil samt tycke för kultur osv. De är båda envisa men jag tycker att Guardiola innehar en taktisk briljans utöver det vanliga; ex. Lahm som sexa.

Skulle vara spännande att se Bayern Chelsea i Cl då jag tycker att den nästan är helt 50/50. Bayern med ett klart bättre lag, Chelsea med en tränare som trivs som fisken i vattnet i utslagsmatcher.
Barcelona Z_Z
2/4/2014 15:25
Carles Puyol 5:

Stämmer som du säger, bara det faktum att Mourinho fick sitt straff för ögonpetningen bortplockad visar ju hur fel det kan bli.
Kan bara hoppas på att det inte visar även denna gång hur mycket Perez äger dem.
Barcelona Krabban94
2/4/2014 14:52
Personligen är jag av den åsikten, säkert som många andra här... Har du fått 5 gula eller rött kort så SKALL du vara avstängd och man ska inte hålla på upphäva kort hit och dit. Det som kan diskuteras är hur länge man är avstängd. Har ingen skillnad om det är Pepe, CR, Messi, Puyol eller Costa som får det. På så sätt är det mest rättvist för alla. Blir bara trött på att kort upphävs hit och dit, att klubbarna fokuserar på att upphäva dom istället för att kanske ge andra chansen o visa att man klarar sig utan vissa spelare också eller att man "vågar" försöka. Har man regler skall dessa följas punkt slut!
Barcelona [Carles Puyol 5]
2/4/2014 14:33
KarmaIsAKaranka (Barcelona) Förstår vad du försöker få fram men glöm inte att Det är Perez som sköter vilka som ska bli avstängda eftersom det är Perez som tar hand om domarkåren. Perez kommer göra allt så att CR är med nästa liga match. Det är synd att La Liga domarkåren är så värdelösa och la liga får lära sig av England när det gäller domarna och domarkåren. Känns som att Real kan göra vad dem vill men ändå kommer deras spelare medverka kommande matcher, Trist som fan.
Barcelona Zamboza
2/4/2014 14:32
@KarmaIsAKaranka:

Jag tycker faktiskt att vår klubb kan påverka dem som fattar beslut men vi måste ju vara så fina och uppföra oss. Det räcker med sånt. Real hade inte låtit oss andas om situationen varit det omvända. Jag säger inte att vi ska sjunka till deras nivå, men det måste finnas en gräns. Det har pågått i en evighet.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2/4/2014 14:09
@[Carles Puyol 5:

Jag vill inte vara taskig men du har nog glömt bort att Real Madrid är immuna mot avstängningar. Ramos är inne på sitt 7:e eller 8:e gula kort denna säsong och har fått det upphävt 2-3 gånger nu. Han har ännu inte avtjänat sin avstängning för 5 gula kort med andra ord. Sedan kommer Ronaldos röda kort bli upphävt med all säkerhet nu i veckan - TROTS att det var direkt rött kort (allvarligare föreseelse än två gula kort). Så har inte stora förhoppningar. Real Madrid och LFP går hand i hand och har gjort det länge nu.
Barcelona FC Tiki-Taka
2/4/2014 13:54
Om vi spelar så här mot city har Demichelis och C.O ingen chans.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2/4/2014 13:28
Ni kan läsa i länktips utförligt förklarad om hur det nya bygget kring camp nou ska ske och de totala kostnaderna. De tar upp också vad man kan tjäna på namnrättigheterna och hur det ska gå till.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2/4/2014 13:21
Kul att José Mourinho tittade på hur Guardiola kom med Ethiad med Bayern München tidigare i höstas. I ärlighetens namn så kopierade han nästan taktiken rakt av.

Får se om han vågar spela så där mot andra lag. Tvivlar på det.

Däremot så ställer jag mig frågan till Pellegrini. Mot Bayern München ställde han upp med två anfallare, två centrala mittfältare mot Guardiola kan du inte göra så. Han använder sig av 3, 4 och ibland 5 centrala mittfältare.

Mot Chelsea var det likadant. Två anfallare, två centrala mittfältare. Chelsea spelade med Ramirez, Matic, Luis och ibland Willian. Det var väldigt svagt coachat av Pellegrini. Jag hoppas Tata tittar på de matcherna. Pressa högt, ha fler man på mittfältet och anfall.
Barcelona Denyo ©
2/4/2014 13:16
sluta noja och och hoppas att deras bästa spelare är skadade, njut av dessa 2 stor matcher, givetvis hoppas vi alla här inne att barca tar sig i kragen och spelar briljant, men det kommer bli 2 tuffa möten räkna med det, Barca är ett annat lag än vad dem var för 2-3 år sen nya spelare ny tränare, ge det tid, och njut! möter hellre stor lagen än få exempel olympiakos där man på förhand kan rita in resultatet. ska man vinna CL så bör man slå ut alla på vägen inte sant?
2/4/2014 12:40
Georgi Kinkladze (Manchester C) 2014-02-04 01:27 Då Fernandinho, Aguero och Nasri missar första matchen mot Barca så är det tack och hej till CL. Vi behöver en defensiv mittfältare och det har aldrig varit tydligare. Rodwell, Garcia eller Demichelis mot Barca brevid Yaya? Kommer sluta i storkross ------------------------------------------------ Hittade en på Citys forum. Nasri har haft små skador så jag tror inte att att Pelle är så dum o spelar med honom i första mötet men andra mötet är nog Alla tillbaka tror jag.
2/4/2014 12:35
¡Barca! - Crèma Catalana (Barcelona) Aguero vet du att han missar och Fernandinho är borta 3-4 veckor så han är borta från första mötet. Sen nasri är dock osäker. Men jag kollade på Citys forum och det var flera som skrev att alla 3 missar första mötet mot Barca. Ska försöka hitta länk.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2/4/2014 12:32
Puyol Så det är bekräftat att alla tre (aguero, nasri fernandinho) missar matchen mot oss? Kan du länka
2/4/2014 12:26
Real: Här är spelarna som riskerar At Missa returen borta mot At.Madrid: Ramos, Jese och Casemiro. Dem är ett kort från att missa returen. Sen har vi spelare som riskerar missa finalen om dem får två gula kort i både möten: Ronaldo, Arbeloa, Modric, Carvajal, Pepe och Nacho. I Atlético Madrid är det Koke och Diego Costa som riskerar returmötet vid varning i morgondagens match. Får jo hoppas att Koke och Diego Costa inte får något gult imorgon för dem två måste vara med om At.Madrid ska chans att slå Real Madrid.
Annons: