/spanien/barcelona/forum/6411.aspx/spanien/barcelona/forum/6411.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-13 21:50
Jo, men så kostar dessa 10 kanaler ca 100kr/mån. Då får du i stort sett alla intressanta ligor i Europa, CL, FA-Cup, CdR och även några ligor i Sydamerika. Jämför det med Viasat och Cmore som tillsammans går på 800kr/mån.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai
2013-09-13 21:49
LeoMessi & 1.70-ligan Håller med er angående Puyol och Thiago Silva, då båda är helt fenomenala och längden spelar ingen roll för de. Men vi behöver verkligen en lång mittback som kan hota på hörnor. Har tröttnat på Xavis korta varianter.
Barcelona Corazon
2013-09-13 21:36
@Rambla~ - Zubi, vete ya!:

grymt bra om det bara är engelskt hade det varit ray hudson också hade jag betalat 2000 till haha
Men av dessa 400 kanaler behöver man egentligen 10 känns d som men grymt ändå.
2013-09-13 21:08
Intressant om Deulofeu från R. Martinez i Everton.
2013-09-13 21:05
Corazon Det är bara engelska kommentatorer och de har alltid bra experter med, ofta f.d. spelare.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-13 21:03
Shanghai Lite kort är Balanta allt men å andra sidan är han 3cm längre än Puyol. Den mittback som ska vara bredvid pique på sikt behöver främst ha andra styrkor som snabbhet och hundraprocentig inställning. Självklart hade längd inte skadat heller till vår kortvuxna trupp, men med spänst och timing kan man ändå hävda sig. Se Puyol. Se Thiago Silva. Sen kan man ju alltid ta hit Llorente apropå att tillföra längd :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-09-13 20:40
LeoMessi

Man kan också vända på det och ta Piqué som exempel. Frågan är om det finns någon annan mittback i toppfotbollen som är sämre på huvudet? Piqué är alltså längst i laget tillsamans med Busquets.

Jag är oftast emot januarivärvningar då de i stort sett alltid är desperata köp av tillgängliga spelare, vilket sällan brukar vara en av toppkvalité. Nu är dock frågan om vi inte är så desperata så att vi behöver ett sådant köp. Vi får se, det är lång tid kvar till januari månad och mycket kan hända tills dess. Hittils har det ju funkat.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-09-13 20:39
Vi kan inte få in HD kanalerna via satellit här i europa. Vi får bara in al jazeera 1-4, hd kanalerna har bytt frekvens. Med IPTV vet jag inte
Barcelona Corazon
2013-09-13 20:36
@Rambla~ - Zubi, vete ya!:

Är det bara arabisk kommentatorer eller blir det engelskt också vet du nått om det?
Barcelona LeoMessi
2013-09-13 20:24
Shanghai (Barcelona) Kolla inte alltid på längden. Thiago Silva är inte superlång men han dominerar i lyftrummet. Samma med Puyol, han är väl 1.78 m och ändå är han väldigt stark i luftrummet. Jag förstår din poäng, vi behöver en som är garanterat nickstark.
Barcelona Shanghai
2013-09-13 20:15
Kollade precis på Wikipedia och såg att han är inte allt för lång (1.81 cm) för att vara en mittback. Vi behöver en gigant som är fysiskt stark och lång med ett bra huvudspel samt passningsskicklig. Den som jag identifierar med alla dessa egenskaper är - Mats Hummels.
Barcelona zigazaga
2013-09-13 19:53
Rambla

Tack för informationen, då är det bara o fixa skitet då! Men jag ska ringa de imorrn också, inte för att jag inte tror på dig, utan vill fråga lite till :) Ska du också köpa?

2013-09-13 19:47
Enligt Tim Vickery, BBC-journalist som bott i Brasilien i över 10 år och som följer den sydamerikanska fotbollen väldigt nära ska denna Balanta vara en av de största mittbackstalangerna han sett. Balanta sägs ha allt, fysiken, defensiven, passningsfoten osv. Nu är han ju bara 20 år så det dröjer väl ett tag innan han slår igenom på riktigt. Jag misstänker att en klubb som Porto snart har värvat honom. De brukar ju hugga på talanger från Sydamerika.
Barcelona Shanghai
2013-09-13 19:41
@barcastuff: Passarella (president River): "I talked for an hour with Tata Martino. He told me Barcelona will need defenders in December." [ole] @barcastuff: Passarella (president River): "Tata asked about Balanta? He knows every player. He said we have great players but never 'we want Balanta'." Vår tränare är mer aktiv än våran kära Zubi. Är denna Balanta bra? Har aldrig sett honom spela. Det skulle vara bra lösning om vi låna ut Bartra då. Det är synd att inte killen får någon chansen denna säsong också.
2013-09-13 19:29
@zigazaga:
Ja, du behöver en parabol om du bara köper de där korten. De är endast till för satellit-paket. Själva boxen är sk IPTV, du kopplar bara upp den mot internet och stoppar i HDMI-kabeln i tvn. Jag vet att ordet HD inte nämns i själva annonsen, men de är med. Jag var själv och kollade i butiken. Al Jazeera blev tvungna att bygga om alla kanaler till HD. Vilket var ett krav när de fick rättigheterna att sända PL.
Barcelona zigazaga
2013-09-13 19:19
Rambla

Den boxen jag har har både kabel och satellitmottagare. Jag måste väl ha en parabol också ifall jag vill köpa något utav de två korten? Eller är jag ute och cyklar? Kollade nyss på de två korten och vad de erbjuder, men inget av de har HD kanalerna? Såg för övrigt inte heller Al Jazeera Sport HD på den första sidan som du länkade.
2013-09-13 19:10
Zigazaga Har du Dreambox och satellit? Då behöver du ett av dessa två programkort för att få Al Jazeera Sport. Det ena kostar 1595:- och det andra 2195:-. Du får själv läsa vad som skiljer korten åt.
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-09-13 19:08
@¡Barca! - Crèma Catalana:

Skärp dig! Kallas fotboll, inte balett.. Händer i alla lag gubben!!
2013-09-13 19:08
Zigazaga De har alla 10 Jazeera Sport-kanaler och de har HD-kanalerna. När du köper den boxen, får du med dig en kod som du knappar in. Det gäller i ett år. Efter det får du betala ca 1200 kr för ytterligare ett års abonnemang. Självklart blir boxen din. Det enda du hyr är de "stängda" kanalerna som kräver en kod för att öppnas upp.
Barcelona zigazaga
2013-09-13 19:05
Rambla

Tack för informationen. Jag har en dreambox nu som fungerar mycket bra men det är just Al Jazeera som jag vill åt. Ska ringa de imorgon och fråga ifall man får boxen eller om hyr man den? Hur man betalar in för en förnyelse av abbonnemanget. Och om det finns Al Jazeera Sport HD med i utbudet. Har de det, så ska jag fan ta och beställa en sån jäkel. Min farsa får ta dreamboxen:P
Barcelona Culee
2013-09-13 19:01
@Deulofeu:

10 största talangerna alla åldrar, får vara födda senast 93. Dvs La Masias största talanger. Tack på för hand ;)!
2013-09-13 18:50
Andres "El Ilusionista" Iniesta

Jag skrev ett inlägg 13.29 om just detta. Här är inlägget ännu en gång.

Ni som var intresserade av Al Jazeera Sport. Här är den bästa boxen inklusive 1 års abonnemang för alla kanaler. Detta är för er som ej har parabol-antenn. Det enda som krävs är en internetuppkoppling (hyfsat snabb) och en HDMI-kabel till tvn. Kanaler man får in är bl.a Al Jazeera Sport 1-10.

Personligen funderar jag starkt på att åka och köpa en sådan i morgon. Då säger jag upp Viasat och CMore på ComHem vilket innebär att jag sparar in ca 800kr/mån. Köper jag boxen har jag sparat in det på 3 månader. :)

Obs! Butikerna finns i Malmö och Göteborg.
Barcelona YYEA
2013-09-13 18:21
Vår nästa match mot Sevilla så har motståndarlaget kämpat ganska lite hittills den här säsongen, Tata bör se på det som en möjlighet för vissa rotationer. De har fortfarande möjligheten att hota, men det är inte mycket av en hög risk och vi bör således ge en chans till ungdomarna med tanke på att det är CL nästa vecka. Jag skulle vilja se Montoya, Roberto, och kanske Tello från start. Med tanke på hur mycket Pique och Masch har spelat, kanske Bartra förtjänar en chans också.
Barcelona Andres "El Ilusionista" Iniesta
2013-09-13 18:05
Lite OT, men kan nån berätta hur jag ska fixa IP-TV med alla al jazeera kanaler PLUS Al jazeera HD-kanalerna?

Alternativt vilken box/abonnemang ska man ha för att ha kanalaer som visar alla de stora ligornas matcher?

TACK
Barcelona Himne del Barcelona
2013-09-13 17:58
Dinho the artist

Okej, får dra ner till Camp Nou imorgon och fixa biljetter till den matchen också då´. Tack för ditt svar.
Barcelona Dinho the artist
2013-09-13 17:57
Himne del Barcelona
Det tror jag absolut! Vad tar den nu igen, 10-13? något sådant tror jag.
Barcelona Himne del Barcelona
2013-09-13 17:44
En fråga som någon som vet gärna får besvara.

Jag är nere i Barcelona och ska på Sevilla-matchen imorgon. Såg att Barcelona B ska spela mot Real Madrid Castilla på söndag.

Jag har faktiskt aldrig sett en match med b-laget på plats och undrar om det är någon som vet om Miniestadi kan bli fullt i en sådan här "mini-El Clásico"?

Mvh Henrik (Red.)
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-09-13 17:38
koeman92 Hände samma sak med mig, jag köpte en ny, MAG 250 heter den. Jävligt liten och nu har jag Al Jazeera 1-10 PLUS 6 HD kanaler. Det är HD kvalité och du måste ha en HDmi kabel. Grym grafik. Skicka PM:a om du undrar något mer.
Barcelona 1899
2013-09-13 17:02
koeman92 (Barcelona) www.liveonsat.com Om du kollar på listan för morgondagens match mot Sevilla så ser du kanalerna som sänder matchen - kanske finns det någon annan kanal som du har som sänder matcherna och därmed behöver du kanske inte ens byta digitalbox (klicka på Daily TV snett upp till vänster - välj dag och glöm inte att ändra tiden snett upp till höger till GMT + 2)
Barcelona ElRaval
2013-09-13 17:00
"Barcelonas mittfältare Andres Iniesta har enligt rapporter, nekat första kontraktsförslaget som har erbjudit från klubben." Edit: Förlåt, såg nu att det hade tagits upp ett par sidor bak.
Annons: