/spanien/barcelona/forum/6409.aspx/spanien/barcelona/forum/6409.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-14 09:33
En sista grej med den här boxen, sen ska jag inte tjata mer om det. :) Jag kanske har "lurat" vissa när det gäller HD. Visst klarar boxen HD men jag är osäker på om de har med AL Jazeeras HD-kanaler. Om ni kollar länken så visar den hela Al Jazeeras utbud, de har förutom 10st sporkanaler även 6st HD-kanaler. Jag gick igenom utbudet på kanalerna 1-10 och det är en jävla massa bra matcher de visar. Jag var rädd för att matcherna från PL endast visades på HD-kanalerna men så är inte fallet. De sänds även på de vanliga kanalerna. Så i värsta fall kanske inte Al Jazeeras HD-kanaler finns med i denna box, även om den klarar HD. Det har i så fall att göra med abbonnemanget. Jag får kolla i butiken när jag är där. Oavsett vilket, för en fotbollsälskare får man ju tillräckligt med fotbollsmatcher för att bli tillfredställd. :)
2013-09-14 09:05
God morgon Barcadinho.

Nej, Al Jazeera på ComHem är endast en 24h nyhetskanal, ungefär som CCN och Sky News.

Vill du ha de 10st Al Jazeera Sport som sänder fotboll från alla stora ligor får du skaffa dig en IPTV-box som du kopplar upp mot internet (se länktips). Den kostar 2390kr och då ingår 1 år abbonnemang på alla stängda kanaler. Ja, du får visserligen även 3-400 arabiska kanaler du kanske inte är intresserad av men samtidigt får du fotboll från följande ligor:

* Spanish La Liga
* Spanish Copa del Rey
* UEFA Champions League
* Portuguese League
* Italian Serie A League
* Qatar League
* FA Cup
* Carling Cup
* Argentina AFA
* Duch Football league
* England International Friendlies
* Asian Champions League
* Scottish SPL
* UEFA Cup

Nu finns också engelska PL med i utbudet. Allt är på engelska. Tänk att på 5 mån har du sparat in lika mycket för hela boxen + programkod 1 år, som det kostar dig att betala för Csport på ComHem.

Jag ska iväg och eventuellt köpa boxen idag. Blir jag nöjd, kommer jag att avsluta mitt Viasat Sport och Csport på ComHem. Det blir mycket pengar jag sparar in. :)
Barcelona Barcadinho.
2013-09-14 08:53
Godmorgon - måste fråga er om en sak.
Jag har comhem hemma och jag ser att jag kan beställa kanalen Al Jazeera English.
Visar dem Barca? och hur ofta i så fall?

Så jäkla trött på att mitt nuvarande C sport packet inte täcker alla deras sport kanaler. Och jag missar i snitt två matcher i månad och är tvungen att streama.
Har ingen lust att betala 449 för deras extra packet. känns att de bara utnyttjar hos folk..
Barcelona Dinho the artist
2013-09-14 08:43
Shanghai
Jag instämmer! Tycker även du har en poäng i designen. Inte för att jag tycker denna är ful eller så, bara att det hade varit roligt med något nytt och fräscht. Bilderna av klubbikoner på sidan är snyggt, dock ser jag helst att designen är så "clean" som möjligt.
Barcelona Canaletes
2013-09-14 06:20
Hittade den. Kanske har någon annan som jag sparade, inte riktigt säker.
Men den här är ju iaf rätt snygg. Vad tycker ni?

Kan ju förbättras om folk tycker det men iaf bra som inspiration.
Barcelona Canaletes
2013-09-14 04:32
Vi behöver en uppfräschning iaf! Det fanns mycket snyggare förslag när man hade röstning på designerna. Har sparat den och kan länka den när jag är på datorn.

Alltså färgen vi har är ju för fan lilla!!! Sjukt många som påpekade det första dagen men sen sluta mods och folk bry sig...
Barcelona Shanghai
2013-09-14 02:31
Skulle vara grymt kul om vi kunde göra likadant som Real Madrids och Milans forum där de har deras legendarer ute till vänster. Jag och flera skulle verkligen uppskatta detta förslag. Man skulle kunna ha med 14-15 främsta spelare och viktiga personer inom klubben som exempelvis schweizaren och grundaren Joan Gamper.
Barcelona Shanghai
2013-09-14 01:59
Dinho the artist

Det är inte bara jag som påpekar detta, utan det var flera skribenter som under matchens gång skrev så. Jag tycker faktiskt att det är märkligt, jag skriver inte att det finns någon slags schism mellan Messi och Neymar, nej man har sett båda umgås med varandra på träningar. Neymar snackar alltid positivt om Leo och vice versa. Jag hoppas i alla fall att Messi slår sina magiska djupledsbollar till Neymars korrekta djupledslöpningar. Då kommer vi att njuta av dessa genomskärare som han har slagit till Villa, Pedro och Sanchez som sumpade flera lägen.
Barcelona Dinho the artist
2013-09-14 01:47
Shanghai *** "Förra matchen sprang brassen i djupled men argentinaren ignorerade honom" Sommarjobbat på FK/kvällsblaskan eller? Gud, som spelare anser jag i alla fall att det faller sig självklart att man spelar den som passar. Du vill alltid vinna och du tänker knappast på vem som gör målet, eller det kanske bara är jag. Edit: spelar den som är möjlig*
Barcelona Shanghai
2013-09-14 01:18
Nu när Puyol håller på att återhämta sig från skadorna, så fick jag en liten tanke angående våra mittbackar. Det är ingen tvekan att Puyol kommer ta en plats i elvan när han är helt återställd och hundra. Frågan lyder: Vem kommer Tata ha som kompanjon till Puyol, Mascherano eller Piqué? Enligt mig så bör argentinaren göra lagkaptenen sällskap då han har sett oerhört bra ut hittills och det skulle förvåna mig om han bänkades. Visst Piqué har inte heller gjort bort sig fatalt som ifjol, men han har sett lite för skakig och Mascherano har varit den säkrare. Han har styrt upp vår backlinje i Puyols frånvaro. Han tar hela tiden initiativ och räds inte, utan han provar sina ruscher och skjuter sina krossbollar. Det kommer i alla fall bli intressant. Nu kommer vi till Song. Det är helt sjukt att man ibland glömmer bort att vi har en guldklimp sittandes på vår bänk. När han spelade i Arsenal så var han en av lagets absoluta viktigaste spelare, idag är han en rotationspelare. Det är faktiskt en svår situation, många hade gnällt på speltid och en massa BS, men våran kamerunier ger aldrig upp och kämpar som man ser på träningarna hur han är engagerad. Han hade varit en startspelare i de flesta toppklubbar ute i Europa. Nu till startelvan: Valdés Adriano - Mascherano - Piqué - Alba Cesc - Song - Iniesta Tello - Messi - Neymar Valdés i mål som vanligt. Den mannen har börjat stabilt och hoppas att det fortsätter så. En tabbe och det kan förstör hans självförtroende. I Alves frånvaro (skadad) hade jag egentligen startat med Montoya, men han har inte matchats allt för mycket och en glödhet Adriano kan inte hållas bort från startelvan trots att det är inte hans naturliga position. Mascherano och Piqué får fortsätta komplettera varandra och ute på vänsterkanten får Alba starta. På mittfält finns det en hel del ändringar. Jag anser att Xavi bör vilas och en stekhet Cesc tar över rollen som djupt liggande spelfördelare. Song spelar istället för Busquets (skadad?) och Iniesta på sin vanliga position. Tello får slängas in hetluften och visa framfötterna, med Lionel Messi och Neymar. Den sistnämnde måste göra ett snabbt mål i ligan då det är enormt viktigt för självförtroendet. Hoppas att han och Messi gör underverk. I senaste matchen sprang brassen djupled gång på gång men argentinaren ignorera honom. Vill se att ska slå sina magiska djupledsbollar till Neymar. Sedan hoppas vi på att Tata gör snabba byten och ger chansen till en som Sergi Roberto och Jonathan.
Barcelona YYEA
2013-09-14 01:16
Lite kort om mini-Clásicot på söndag.
Klubben har redan sålt mer än 10.000 biljetter och hoppas på att fansen kommer att heja Blaugrana laget framåt i en mycket tuff mini-Clásico.

Ett antal initiativ togs av klubben att stödja Eusebios män så att de unga spelarna kan känna sig på ett liknande sätt till de känslor som de första lagspelare känner inför en Clásico. Innan spelet kommer Pep Callau värma upp publiken, som han brukar innan de första lagmatcher på Camp Nou.

Det kommer också att vara dockor installerade bakom både mål och flaggor som kommer att distribueras till alla Barca fans som deltar i spelet. Barça Toons kommer också att vara närvarande för att roa barnen. Eftersom spelet spelas vid lunchtid så förväntar sig klubben att se en massa barn.

Som vanligt, har FC Barcelona medlemmar fri entré till arenan även för detta spel som de måste boka sina biljetter i förväg. För icke-medlemmar biljetter finns tillgängliga 9-19 euro.

Det har varit 17 mini-CLASICOS i Miniestadi och resultaten är positiva till FC Barcelona B, de har vunnit åtta gånger. Castilla lyckades vinna fem gånger, medan fyra tillfällen slutade oavgjort.

Förra säsongen vann Barcelona med 3-1. Araujo (nu spelar för Tigre) med två mål och Gerard Deulofeu (nu utlånad till Everton) från straffpunkten.

På ett mindre positivt bemärkelse, är försvararen Frank Macky Bagnack (18) definitivt ut ur spel med en lårskada.
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-09-14 00:50
@NoGo™

Finns inte många som Puyi. Pique kommer känna sig rädd när han är tillbaks. Han har känt sig för säker alldeles för länge nu!
Barcelona NoGo™
2013-09-14 00:17
@Carles Puyol y Jean Marie Dongou

Fantastisk video!! Inte många dagar kvar tills vi får se El Capi på planen igen!
2013-09-14 00:02
Martino: "Puyol's return means we have the centre back we all wanted, I'm very happy about it. The captain is back."

Martino: "Puyol is at the end of his recovery, he could be back in full training ahead of next week's game against Real Sociedad." #fcblive

Puyol vårat älskade lejon!!!
Barcelona Grande Barca
2013-09-13 23:29
2013-09-13 22:49
Någon som vill möta mig på fifa13 ps3? Hör då av er i pm :)
Barcelona Corazon
2013-09-13 21:58
sant
2013-09-13 21:50
Jo, men så kostar dessa 10 kanaler ca 100kr/mån. Då får du i stort sett alla intressanta ligor i Europa, CL, FA-Cup, CdR och även några ligor i Sydamerika. Jämför det med Viasat och Cmore som tillsammans går på 800kr/mån.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai
2013-09-13 21:49
LeoMessi & 1.70-ligan Håller med er angående Puyol och Thiago Silva, då båda är helt fenomenala och längden spelar ingen roll för de. Men vi behöver verkligen en lång mittback som kan hota på hörnor. Har tröttnat på Xavis korta varianter.
Barcelona Corazon
2013-09-13 21:36
@Rambla~ - Zubi, vete ya!:

grymt bra om det bara är engelskt hade det varit ray hudson också hade jag betalat 2000 till haha
Men av dessa 400 kanaler behöver man egentligen 10 känns d som men grymt ändå.
2013-09-13 21:08
Intressant om Deulofeu från R. Martinez i Everton.
2013-09-13 21:05
Corazon Det är bara engelska kommentatorer och de har alltid bra experter med, ofta f.d. spelare.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-13 21:03
Shanghai Lite kort är Balanta allt men å andra sidan är han 3cm längre än Puyol. Den mittback som ska vara bredvid pique på sikt behöver främst ha andra styrkor som snabbhet och hundraprocentig inställning. Självklart hade längd inte skadat heller till vår kortvuxna trupp, men med spänst och timing kan man ändå hävda sig. Se Puyol. Se Thiago Silva. Sen kan man ju alltid ta hit Llorente apropå att tillföra längd :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-09-13 20:40
LeoMessi

Man kan också vända på det och ta Piqué som exempel. Frågan är om det finns någon annan mittback i toppfotbollen som är sämre på huvudet? Piqué är alltså längst i laget tillsamans med Busquets.

Jag är oftast emot januarivärvningar då de i stort sett alltid är desperata köp av tillgängliga spelare, vilket sällan brukar vara en av toppkvalité. Nu är dock frågan om vi inte är så desperata så att vi behöver ett sådant köp. Vi får se, det är lång tid kvar till januari månad och mycket kan hända tills dess. Hittils har det ju funkat.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-09-13 20:39
Vi kan inte få in HD kanalerna via satellit här i europa. Vi får bara in al jazeera 1-4, hd kanalerna har bytt frekvens. Med IPTV vet jag inte
Barcelona Corazon
2013-09-13 20:36
@Rambla~ - Zubi, vete ya!:

Är det bara arabisk kommentatorer eller blir det engelskt också vet du nått om det?
Barcelona LeoMessi
2013-09-13 20:24
Shanghai (Barcelona) Kolla inte alltid på längden. Thiago Silva är inte superlång men han dominerar i lyftrummet. Samma med Puyol, han är väl 1.78 m och ändå är han väldigt stark i luftrummet. Jag förstår din poäng, vi behöver en som är garanterat nickstark.
Barcelona Shanghai
2013-09-13 20:15
Kollade precis på Wikipedia och såg att han är inte allt för lång (1.81 cm) för att vara en mittback. Vi behöver en gigant som är fysiskt stark och lång med ett bra huvudspel samt passningsskicklig. Den som jag identifierar med alla dessa egenskaper är - Mats Hummels.
Barcelona zigazaga
2013-09-13 19:53
Rambla

Tack för informationen, då är det bara o fixa skitet då! Men jag ska ringa de imorrn också, inte för att jag inte tror på dig, utan vill fråga lite till :) Ska du också köpa?

2013-09-13 19:47
Enligt Tim Vickery, BBC-journalist som bott i Brasilien i över 10 år och som följer den sydamerikanska fotbollen väldigt nära ska denna Balanta vara en av de största mittbackstalangerna han sett. Balanta sägs ha allt, fysiken, defensiven, passningsfoten osv. Nu är han ju bara 20 år så det dröjer väl ett tag innan han slår igenom på riktigt. Jag misstänker att en klubb som Porto snart har värvat honom. De brukar ju hugga på talanger från Sydamerika.
Annons: