/spanien/barcelona/forum/6400.aspx/spanien/barcelona/forum/6400.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2013-12-15 19:04
Eusebio Eusebio Eusebio....

Seriöst, vad ska man säga? Det ända som kan förstöra Barcelona är Barcelona själva. Med Rosell i tapeten så ser det väldigt mörkt ut mina vänner.
Barcelona LeoMessi
2013-12-15 19:03
koeman92 (Barcelona) Större chans att Rosell säljer Messi för 1 kr till Madrid samtidigt som han har en Buttplug i arslet
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2013-12-15 19:02
Snart är Madrid B om oss... vad gjorde de när det mindre bra kickade tränaren och de har ju fått hyfsad effekt.

Det kan ju omöjligt bli sämre än nu vi har fått nog av vår misshandel av ynglingarna .
Barcelona koeman92
2013-12-15 18:59
Pallar inte mer! Sparka h*rungen!!
Barcelona LeoMessi
2013-12-15 18:48
Eusubio ger mig cancer... Alltså hur i helvete kan han vara kvar?! Vad krävs det för att han ska bli sparkad?! Vem i ledningen sättet han på varje kväll? Jag vill slita av mig testiklarna varje gång jag tänker på att han tränar vårt b-lag
Barcelona the cameroonians
2013-12-15 18:46
Påfågeln

Du tog orden ur munnen på mig. CO-sign.
Barcelona .Andreas
Hur lyckas man vara i ledning i 83:e minuten för att sedan förlora 1-3?
Ronaldinho the original
..... Och vissa ville ha honom som tränare efter Tito lämnade.
2013-12-15 18:45
Barca B släpper alltså in 3 mål sista 10 - snacka om ridå.
Barcelona CampBarca
2013-12-15 18:43
Är Villas Boas århundradets bluff eller har han bara otur?. Han har torskat stort med ett Chelsea som senare vann Cl o nu med Tottenham som spenderade Bale pengarna på en mängd landslagsspelare
Barcelona påfågeln
2013-12-15 18:42
CampBarca (Barcelona): Zabaleta är bara två år yngre än Alves, och spelar i City=dyr. Rafael kan mycket väl bli duktig, men återigen, varför skulle United släppa honom. Visst, om ett monsterbud kommer, men då ska han redan vara etablerad som världens bästa högerback, just nu är han knappt bättre än Montoya och inte bättre än Adriano. Valencia är ungefär lika bra som Sebastian Larsson på högerbacken...
Barcelona Canaletes
2013-12-15 18:38
skräll
Barcelona LeoMessi
2013-12-15 18:38
Suarez borde ligga på 18 mål nu, ganska starkt gjort med tanke på att han missade en hel del matcher pga en avstängning
Barcelona .Andreas
2013-12-15 18:34
1-1 Murcia 84. ....
Ronaldinho the original
2013-12-15 18:28
Zabaleta Tack!!
Barcelona CampBarca
2013-12-15 18:27
Skulle personligen hellre vilja se Zabaleta, Rafael eller skola om Antonio Valencia till en Barca högerback än att Montoya ska vara första valet när Dani Alves slutar.
Ronaldinho the original
2013-12-15 18:15
Paulinho borde lämna Tottenham innan Scolari petar honom.....
Barcelona påfågeln
2013-12-15 18:11
L.A.M Nr 10 (Barcelona): Han är tillräckligt snabb och kommer nog att växa i närkampsspelet. En högerback som är bra både offensivt och defensivt och sällan sticker ut kan väl mycket väl vara vad Barcelona behöver? Se bara hur stor roll en så pass medioker spelare som Arbeloa fått spela, så ser man att killen kan bli riktigt viktig. Bra ytterbackar är sällsynta, och Montoya har stoppa Ronaldo i sin ficka både en och två gånger. I mina ögon förtjänar Montoya att få chansen ännu mera frekvent. Alves blir inte yngre, och jag ser inte någon spelare i dagsläget som har bättre förutsättningar att ersätta än Montoya. Förlängning är ett måste!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-12-15 17:59
Man ska nog inte titta för mycket på inläggsstatistiken. 0/6 completed behöver inte betyda 6 stycken usla inlägg, ett inlägg kan vara riktigt bra även omdet inte når fram, speciellt för oss där tex Montoya då kan slå den perfekt på rätt yta men där ändå Neymar, Messi, Iniesta etc förlorar nickduellen eller inte tar sig fram tillräckligt snabbt till rätt position.

Om Montoya då, jag tycker han gör det bra varje gång han får spela. Det märks att han är skolad, spelar väldigt klokt och kanske inte har några Ronaldinho-skills men ändå fullt duglig teknik. Defensivt är han även där duktig, psotionsspelet är riktigt bra men närkampsspelet kanske inte det bästa. Frågan man ställer sig angående Montoya är hur mycket han kommer att utvecklas i framtiden. Det känns på något sätt som man får ut nästintill maxpotential utav honom idag, med tanke på hans spelförståelse och beslutsfattande. Men han har ingen förmåga som riktigt sticker ut och det
är något som tyvärr kan bli svårt att få fram nu, och det är det som i så fall skulle hindra honom att bl en framtida startspelare för oss.
Ronaldinho the original
2013-12-15 17:30
Jaaa Dongou
Barcelona Canaletes
2013-12-15 17:29
1-0 Barca!
Barcelona Vampíro
2013-12-15 17:16
Suárez herregud!
Barcelona Baronen
2013-12-15 17:06
Bartra var fenomenal i går. Helvete vad han läser spelet bra och bryter och går framåt i samma moment. Fantastiskt att se.
Jordi Alba är tillbaka vilket jag tror kan bli en riktig vitamininjektion för laget. En gudabenådad vänsterback.
Alexis återigen strålande. Han fortsätter överraska mig med otroligt bra speluppfattning och Messi-liknande passningar. Oerhört bra och nyttig.

Sergio Busquets. Världens bästa mittfältare. Han är så äckligt jävla bra. Läser. Bryter. Och hans stenhårda passningar efter marken som skär genom moståndar-backlinjen, fotbollseufori.

Pedro gör mig förtvivlad. Blandar och ger som ingenting. Han är Snurre Sprätt, befriad från fotbollsintelligens. Ojämförligt hjärnlös.

Enastående skön seger. Neymar räddar oss. Jag njuter av det. Att han tog straffen var det bästa som hänt denna klubb på länge.

Tack för mig.
Barcelona LeoMessi
2013-12-15 17:00
the cameroonians (Barcelona) Om något så ska Adama starta och Sanabria vara på bänken, killen som är för fin för att spela för b-laget.
2013-12-15 16:54
Barca B möter Murcia på bortaplan. Avspark 17.00.

Startelvan;

Ortóla
Patric, Ié, Gomez, Planas
Suarez, Samper, Espinosa
Edu Bedia, Dongou, Sanabria

Bagnack och Adama på bänken bland andra.

Stream i länktips,
Barcelona Lion24
2013-12-15 16:48
Jag är av den uppfattningen att Piqué måste prestera mycket mer innan han ska få beröm av mig. Visst, alla kan göra 2-3 bra matcher men Piqué har varit så kass de senaste säsongerna att det krävs mer än 2-3 matcher. Piqués största problem enligt mig är att han saknar ''bollar'', som en mittback ska ha. Piqué är alldeles för klen, för ''fin'' för att gå in i närkamperna. Ibland så ser det ut som om han är bollrädd. Det fanns en höjd duell igår med G. dos Santos där Piqué inte kunde hoppa upp och nicka bort bollen. Istället så gjorde han en halvdan försök där han hoppade lite grann för att det ska se ut som om han försökte. Då kunde dos Santos ta ner bollen, runda Piqué och det blev till slut en farlig frispark även om den var felaktig.

Piqué måste bli hårdare, han måste dominera backlinjen. Han ska vara ledaren vid det här laget när Puyi inte är där. Piqué har tränat ihop med Puyi i 5 år nu och nog borde man tycka att Piqué borde ha lärt sig ledaregenskaper och hur man ska bete sig på planen. Vi har 3/4 i mittförsvaret som inte håller. Hur ska detta gå? Puyi är ständigt skadebenägen och Masch & Piqué presterar knappt. Min dröm är att vi renoverar om backlinjen i sommaren även om det låter svårt och riskabelt. Hummels/Kompany hade jag gärna sett i Barca med en mindre känd spelare som vi kan utveckla (Balanta). Puyi kan få vara kvar p.g.a sina ledaregenskaper och han gör knappast bort sig när han spelar. Bagnack kan få vara 4:e alternativ om Puyi ej kan spela.

Montoyas beslutsfattande kommer med speltid. Vissa spelare tar för sig direkt medans andra behöver tid.

Jag ber om ursäkt för dubbel inlägg men när jag ändrade mitt första inlägg så kom inte allting med senare så jag fick ta om där jag slutade.
Barcelona Lion24
2013-12-15 16:43
Jag är av den uppfattningen att Piqué måste prestera mycket mer innan han ska få beröm av mig. Visst, alla kan göra 2-3 bra matcher men Piqué har varit så kass de senaste säsongerna att det krävs mer än 2-3 matcher. Piqués största problem enligt mig är att han saknar ''bollar'', som en mittback ska ha. Piqué är alldeles för klen, för ''fin'' för att gå in i närkamperna. Ibland så ser det ut som om han är bollrädd. Det fanns en höjd duell igår med G. dos Santos där Piqué inte kunde hoppa upp och nicka bort bollen. Istället så gjorde han en halvdan försök där han hoppade lite grann för att det ska se ut som om han försökte. Då kunde dos Santos ta ner bollen, runda Piqué och det blev till slut en farlig frispark även om den var felaktig. Piqué måste bli hårdare, han måste dominera backlinjen. Han ska vara ledaren vid det här laget när Puyi inte är där. Piqué har tränat ihop med Puyi i 5 år nu och nog borde man tycka att Piqué borde ha lärt sig ledaregenskaper och hur man ska bete sig på planen. Vi har 3/4 i mittförsvaret som inte håller. Hur ska detta gå? Puyi är ständigt skadebenägen och Masch
BARCA-més que un club
2013-12-15 16:35
OT

Rolig klipp mellan Aguero och Messi, där Aguero intervjuar Messi :)
Barcelona LeoMessi
2013-12-15 16:25
Barcaholic (Barcelona) Undrar också vad dom räknar som bra "krossar". Jag hade förstått den statistiken om det var antalet krossbollar som landade på fotbollsplanen:P Det som gör en så förbannat med montoya är att han löper så otroligt bra och smart men att han inte förvaltar lägena. Han gör riktigt bra löpningar men det blir pannkaka av det hela när han ska ta någon extra touch innan han ska försöka slå in bollen. Tycker att Albas är bäst på det Av våra ytterbackar. Han slår alltid hårda och låga inlägg som våra anfallare faktiskt har en chans att nå. Alves slår dom höga och långa som om vi hade shaquille O'neal och Zlatan på topp:P
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-12-15 16:15
@God is a five letter word - Messi:

Instämmer. Det var även glädjande att se han och Bartra synka så bra som de gjorde igår. Tidigare har det gärna blivit lite för valpigt när dessa har spelat tillsammans och ingen har riktigt satt ned foten. Igår såg det bättre ut, som sagt. När den ene anföll, stannade den andra kvar osv. Detta är antagligen lika mycket Bartras förtjänts, men det är likväl roligt att dem fungerar.

På sikt tror jag Bartra kommer bli "ledaren" som manar på och ger 110% i varje situation. Med en sådan brevid sig kommer Piques bästa sidor till sin rätt. Han har varit briljant i rollen brevid Puyol när denne fortfarande var frisk och spelade regelbundet.
Annons: