/spanien/barcelona/forum/6395.aspx/spanien/barcelona/forum/6395.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2013-09-15 15:31
Stämmer det att iniesta inte är bland dom fem bäst betalda i Barcelona?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2013-09-15 15:28
Om vi ska spela med Tello på högerkanten så kan han lika gärna stanna på bänken. Han är så mycket sämre på högerkanten, det är vänsterkanten som gäller för honom då han kan vika in och skjuta.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-09-15 15:21
Jag glömmer inte igår euforin av all frustration som Messi släppte när Alexis petade bollen i målet. Det påminde om Villas mål när han gick ner på knä och firade målet. Han må se smått ointresserad ut men fan vad han vill vinna varje match.

Glädjen borde komma tillbaka då det är roligt och spela fotboll med Neymar!
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-09-15 14:38
Monaco är faktiskt betydligt roligare att kolla på än vad PSG är.
Barcelona Shanghai
2013-09-15 14:09
För er som är intresserade att kolla på vår forna hjälte Eric Abidal, slå på TV4Sport.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-09-15 14:03
Vi tappade lite i andra men en bra match. Jag är mest imponerad av Nieto, Román och Samper. Våra två yttrar är visserligen ojämna, ibland själviska och rätt så ineffektiva men oj vilken teknik de har. Gör sn gubbe i stort sett varje gång de har bollen och skapar lägen både för sig själv och för medspelarna. Som sagt, hade de varit något effektivare hade det kunnat bli tennissiffror bara i den första halvleken. Nietos två missade öppna mål är ju bara pinsamt, måste mogna och fatta att man måste ta en touch i sådana lägen.

Samper gör det otroligt bra, känns väldigt komplett som mittfältsankare och spelare. Bra både defensivt och offensivt, fin teknik och bra på att bestämma tempot redan nu. Tuffi närkamper. Kommer bli en stor spelare.

Måste säga att det ser lovande ut för Barca B. 10 poäng efter fem matcher och spelet ser riktigt bra ut. Måste bli bättre på att stänga matcher och bl mer jämna och effektiva, leder man med 2-0 i första halvlek och spelar ut de andra laget samt skapar så mycket chanser som man trots allt gör, ja då ska matchen vara död i andra, vilket den inte blir idag och Castilla hade trots allt alltid en liten liten chans till poäng ända in i slutet. Sen måste jag nämna Masip också, han imponerar ju nästa mest av alla. Född 89 har jag för mig och knappast någon ungdom längre men samtidigt är han målvakt och som han spelar just nu så ska man aldrig räkna bort A-laget för hans del. Vi måste komma ihåg att det öppnas upp en plats nästa säsong då Valdés tackar för sig och det skulle inte flrvåna mig om även Pinto lämnar klubben, och då skulle dte vara riktigt kul om Masip fick chansen åtminstonde som andramålvakt. Räddar oss idag i andra där Castilla hade en hel del chanser.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-15 13:59
BAGNACK & DONGOU

Det kallas för svartsjuka, ignorans och plastsupporter-ism. De bryr sig mer om Cristiano's kontraktsförlängning eftersom att de vet att alla deras chanser vilar på hans rygg. Dessvärre närmar sig Cristiano 30-strecket nu och lär inte bli bättre med åren då hans talang vilar väldigt mycket på hans fysiska egenskaper.

Dessutom håller vart tredje madridista på klubben för att Cristiano spelar där. Primadonnor hela högen som är rädda att deras metrosexuelle konung ska lämna staden.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2013-09-15 13:53
I puertan är det ingen som snackar om att deras B-lag förlorade mot Barcas.
Barcelona Shanghai
2013-09-15 13:50
Håller med vissa här. Flytta upp Masip och låt honom agera som andra keeper. Han ser alltid strålande ut när jag tittar på b-laget.
2013-09-15 13:49
Härligt med vinst i Mini-Clasico! Helgen är fullbordad. Visca Barca y Visca Catalunya!

Efter 5 omgångar i Liga Adelante:
Barca B - 10 poäng
Castilla - 0 poäng
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
2013-09-15 13:48
@Barca - ¡el equipo mejor!:

Ja, jag vet att Nieto varit bra. Men det kändes som om det var någon position som vi inte behövde förstärka så var det forwardsplatserna. Där har vi ju talanger som verkligen kan ta steget upp till A-laget. Nieto känns ganska långt ifrån A-lagsmaterial.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-15 13:47
Att slå Madrid är alltid speciellt. Dessutom "4 varje trepoängare viktig för Barca B! Matchens lirare är utan tvekan Masip. Han får gärna bli andrekeeper redan nästa säsong
Barcelona .Andreas
2013-09-15 13:47
@Barca - ¡el equipo mejor!:

Bry dig inte om troll som bara kollar två Barca-B matcher per år...
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-15 13:46
Toril kan nog söka nytt jobb inom kort. :)
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2013-09-15 13:45
Masip till A-laget.
Sandro helt slut orkar inte springa mer. Eusebio kan verkligen det här med rätt byten.
Barcelona Acrobat
Alltid lika roligt att vinna mot Real Madrid!
Barcelona Shanghai
Jaaaa! Så gött med vinst! :)
Barcelona LeoMessi
Värdelöst att missa från 2 m!!! Sen så sitter han där och leker att backen tryckte ner honom
@Decinho - Josep Guardiola #4:

Nieto har faktiskt imponerat om du ej visste om det. Han har gjort 4 mål på 5 matcher.
Barcelona Shanghai
2013-09-15 13:44
Varför får inte Dongou hoppa in?
Barcelona .Andreas
2013-09-15 13:44
Jaja, det räcker med gnäll. Matchen är vunnen. Alla missar bra lägen ibland.
2013-09-15 13:43
Skjut på första tillslaget!
Vafan ska du kontrollera bollen för? Tryck till bara!
Barcelona Shanghai
Sanabria bör flyttas upp.
Nieto måste lära sig att skjuta på första tillslaget. Att missa öppet mål från 2 meter med en lätt rullande boll från sidan är vad en flicka från ett F8-lag hade klarat av.
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
Någon som kan förklara köpet av Nieto för mig?
Barcelona FCBlaugrana
NIETO HELT ALLVARLIGT EN GÅNG TILL?! DENNA MISSEN VAR SJUK.
Barcelona Acrobat
2013-09-15 13:42
Fy fan vad dåligt...
Barcelona Shanghai
2013-09-15 13:42
Seriöst, hur kunde han missa?
Annons: