/spanien/barcelona/forum/6393.aspx/spanien/barcelona/forum/6393.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2013-09-16 16:57
Kung Iniesta (Barcelona) När jag tänker på kontringsfotboll så menar jag ett lag som inte för ett spel, utan ligger djupt i sina positioner och lever på motståndarens misstag för att sedan ställa om och göra mål. Jag kan förstå att visa tycker att det är rolig fotboll, men jag hade aldrig klarat av att se Barca ha 30-40 % i bollinnehav och när dom väl har bollen så är det i några sekunder.
Postat via SvenskaFans-appen
Kung Iniesta
2013-09-16 16:52
@LeoMessi:

På vilket sätt skulle kontringsfotboll vara tråkigt?
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-09-16 16:45
Bené Till på onsdag hoppas jag få se anfallstrion bestå av Tello-Messi-Pedro. Sedan ska Cesc självklart starta och jag får hoppas på ett tidigt inhopp av Roberto. Alves tycker jag ska vila på bekostnad av Montoya som jag tycker måste få speltid nu. En kul grej skulle vara om Dongou fick följa med truppen och få ett inhopp om vi leder ganska stort. Xavi ska få vila och det skulle vara intressant om man spelade med Song på hans position. Pique måste få en liten väckarklocka, även om han presterat ok i inledningen, så jag vill se ett mittlås bestående av Barta-Masch. Valdés Montoya-Bartra-Masch-Adriano Song-Sergio-Cesc Pedro-Messi-Tello Rätt så B-betonat lag, men de ska kunna ta 3 poäng mot Ajax på hemmaplan. EDIT: Eller så kan man köra med Tello-Messi-Neymar, där Tello agerar en riktigt klassisk kantslickare och Messi och Neymar byter position hela tiden. Vad skulle ni tycka om det?
Barcelona LeoMessi
2013-09-16 16:42
*heta (inte here)
Barcelona LeoMessi
2013-09-16 16:33
barca de Corazon (Barcelona) Stort grattis!! :D jag har lyckas övertala min flickvän att ifall vi skaffar barn i framtiden så ska vår första son here Lionel:P ---------------------------------------------------- Det här med vilken fotbolls som är roligast är högst subjektivt. Jag tycker att kontringsfotboll är tråkigt medan andra tycker att posessionfotboll är grymt tråkigt. Men att behöva skriva att Barcelona är dopade, filmare och så vidare, när artikeln inte ens handlar om Barcelona är bara extremt löjligt. Om ens IQ är högre än sin skostorlek så gillar man inte kommentaren, men Här i Sverige så får man hundratals likes på en sån löjlig kommentar.
Barcelona Bené
2013-09-16 16:26
Vad säger ni om onsdag grabbar? Vill gärna se Pedro och Alexis på kanterna då jag tycker att Neymar borde få vila lite, han såg trött ut i andra halvlek mot Sevilla. Släng sedan in Tello på vänsterkanten där han kan prestera mycket bättre än på högern. Ajax är det perfekta motstånden för en sån spelare, tror inte att de kommer parkera bussen direkt så han lär få ytor vilket han behöver. Vill se Cesc från start då han i år, utan tvekan varit våran bästa mittfältare än så länge! Vem borde han ersätta tycker ni? Messi som varit rätt så ointresserad de senaste matcherna (gör dock mål men vekar fortfarande lite seg sen han kom tillbaka från skadan) eller Iniesta som såg lite blek ut mot Sevilla vilket kan bero på tröttheten efter landskamperna. Vill helst se Messi leda skytteligan direkt efter första omgången så jag skulle nog välja bort Iniesta men det återstår att se!
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2013-09-16 16:16
barca de Corazon (Barcelona) Stort grattis
Barcelona Gabriel
2013-09-16 16:15
Barcelona hatet må vara stort i Sverige, förmodligen större här än i andra länder, men faktum är att vissa av "hatarnas" argument går att förstå sig på. Det här med att vi spelar en tråkig fotboll är för det första en subjektiv åsikt, därför kan man inte skratta bort det som nonsens just pga att alla har rätt till att tycka som de själva gör. Vissa föredrar possesionfotboll, andra föredrar kontringsfotboll och vissa älskar krigarfotboll, medans en del ser magin i ett perfekt försvarsspel. Allt det här ingår i sporten som vi kallar för fotboll, vad man själv föredrar är endast en subjektiv åsikt som man själv får stå för och som antagligen bör spegla det lag som man håller på. Det säger sig själv egentligen, gillar man ett bra försvarsspel håller man knappast på Barcelona, och gillar man bra anfallsspel kanske man inte hade valt att hålla på ett lag som exempelvis Milan under deras storhetstid med Sacchi. Det finns något magnifikt med båda spelstilar om man utför det på ett vinnande sätt, det gäller bara att man öppnar ögonen och vidgar sina vyer lite mer brett än för det som man själv gillar, först då lär man sig uppskatta all form av fotboll. Poängen är att jag kan förstå ifall vissa är utav åsikten att Barcelona spelar en tråkig fotboll med "bara massa sidledspassningar", för om vi ska vara helt ärliga nu, handen på hjärtat, vilken fotboll föredrar vi? Trippel säsongens fotboll där vi även kunde spela rakt och snabbare ibland blandat med possessionspel, eller den fotboll som vi utövat de senaste 2 åren? Faktum är att även jag tycker att vår spelstil har gått lite till en överdrift, och jag kan förstå att det kan vara trist för den objektiva åskådaren att kolla på en Barcelona match. För många är det ovetskapen om vad som ska hända i en viss match som gör det intressant, Barcelonas fotboll är väldigt förutsägbar och man vet redan innan hur matchbilden kommer att se ut. Man måste acceptera att många finner detta både ointressant och tråkigt, det är inget konstigt. Vad jag däremot kan hålla med om är att det är beklagligt när man i detta land inte klarar av att visa uppskattning för vad Barcelona faktiskt åstadkommit under denna eran. Istället för att lyfta på hatten och faktiskt erkänna att "okej, jag gillar dem inte, men satan vad bra de är på vad de gör" så letar man efter ursäkter till varför man vunnit så mycket som man gör. Det kommer konspirationsteorier, anklagelser om dopning på våra spelare, fokus läggs på påhittade historier om bråk mellan spelare som Zlatan och Messi etc - man flyttar fokus från vad som borde vara det enda väsentliga; den sportsliga framgången. Och det är trist, jäkligt trist. Personligen har jag accepterat att det är så här i Sverige och jag bryr mig inte så mycket längre. Det finns få experter jag tar på allvar i det här landet, den enda som är värd att nämna är Niva. Barcelona hatet kommer att fortsätta, lika bra att vi alla accepterat det och väljer att ignorera det. Vi kommer inte alltid att vara så här bra, om den objektiva åskådaren inte vill uppskatta det som Barcelona erbjudit/erbjuder så är det deras förlust, under tiden föreslår jag att vi inte ödslar våran tid av att njuta utav den fotboll som just VI föredrar och älskar till att bry oss om något så oväsentligt som en hatares åsikt. Ten years from now, heads will bow and hands will clap, även i detta land. Var så säkra!
Barcelona Barca Barca
2013-09-16 16:04
barca de Corazon Stort grattis broder :D
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-09-16 16:00
Hej på er alla. Veckans Måndag hela veckan ligger uppe nu och tar bland annat upp Via Catalana, Neymars magi samt den oändliga häxjakten ifrån Madridpressen.

Ha det bra alla och Visca!!
Barcelona barca de Corazon
2013-09-16 15:58
har inget att göra med fotboll men gläjden e stor när jag ska få min tvillignar 2 yttligare barca fans:D har redan sen inna 2 då en var tvungen att heta Leonel:D
Barcelona Dinho the artist
2013-09-16 15:19
Barca barca
Jag kan dock förstå argument som att vi spelar tråkig fotboll. Jag älskar possessionfotboll men förstår att många inte gör det. Sedan ligger det i vår natur att gilla underdogs. Hade Bayern varit så här dominanta i flera år kan jag garantera att de hade oönskvärda bland neutrala supportrar.
Barcelona DM1982
2013-09-16 15:17
@LeoMessi:

Jag tycker synd om alla som är äldre än 13 och skriver sådant men visst, är det 30 åringar som gör det så är det direkt pinsamt.

Helt sjukt hur Barcelona-hatet är starkt i Sverige, det finns knappt några gränser. Aftonbladet gör ju å andra sidan sitt bästa för att spå på det och det tillsammans med alla (speciellt anglofiler) som har sett sitt lag förlora mot Barcelona hjälper till att hålla hatet levande.

Trist men det finns absolut inget att göra åt saken, man får bara huvudvärk om man försöker. Haters gonna hate, så enkelt är det.
Barcelona Barca Barca
2013-09-16 14:35
LeoMessi Folket i Sverige har verkligen tappat det. I andra länder så har man varit i stort sett imponerad av Barcas framgång men i sverige är vi så skickliga på vara så naiva, tråkiga o tröttna på dominans att man till slut börjar peka på diversa saker som filmningar och att La Liga är två lags liga. Jag läser aftonbladet endast för att läsa kommentarer om barca. Det värsta jag fått höra och även läsa är att barca spelar en tråkig fotboll, dom rullar ju bara runt bollen runt straff området. Behöver ja säga något? Man blir trött att man till slut slutar att bry sig.
Barcelona Shanghai
2013-09-16 14:24
LeoMessi

Haha, du fick mig att skratta. Det låter så patetiskt så det är inte sant, men det är verkligen sant. Jag har själv sett dessa kommentarer från gamlingar som skriver "Uefalona". Haha, pinsamt!
Barcelona LeoMessi
2013-09-16 14:20
Shanghai (Barcelona) Sorgligast är när man ser äldre gubbar som är över 40-50 år gamla, skriva skit som Uefalona, då tycker jag bara synd om dom.
Barcelona Deulofeu
2013-09-16 14:13
Lite intressant fakta angående champions league. I barcas trupp har det spelats totalt 1024 cl matcher av hela truppen.41 i snitt alltså.Vi har även 2 debutanter i Oier(suck) och Neymar ; ) Vi har en snittålder på 26.2. I Madrids fall har de 742 matcher och ett snitt på 30 det är stor skillnad i rutin.Dessutom har de hela 7 debutanter av 25! Sex spelare i truppen har gjort över 5 mål.Mot Madrid där endast två har passerat 5 mål! Madrid har en snittålder på endast 25 år. Champions vinner man med gamla rävar i varje lagdel och Valdes,Puyol,Xavi är ovärdeliga.I dessa matcher kommer vi nog att sakna Villa vår joker och räv men vi har ju Messi som pytsat in 59 mål! Madrid har istället Casillas,Ramos,Xabi,Ronaldo med 92 matcher får väl räknas med. Får Ronaldo kröna sin karriär med en final i Lissabon eller ser Barcelona eller Bayern till att resan tar slut innan han når målet?
Barcelona Shanghai
2013-09-16 14:08
LeoMessi

Avundsjukan luktar verkligen illa bland vissa. Men man skall inte heller ta åt sig, då de flesta som lägger en kommentar på Aftonbladet är antingen ett gäng amöbor som fiskar "likes" eller 12-åringar som precis lärt sig att bilda en mening.

Barcelona Deulofeu
2013-09-16 14:02
¡Barca! - Crèma Catalana tack för infon hade ingen aning om detta.

Tackar extra för denna lärdom.
Barcelona .Andreas
2013-09-16 13:59
De flesta i Sverige vet ingenting om fotboll om man ser globalt. Tittar man utanför europa vilket jag personligen gör så filmas det väldigt mycket i stort sett överallt. Jag tittar mycket fotboll i Kina, främst Super League men även League 1. Följer även S-League och ett flertal ligor i Thailand. Även sydamerika och några divisioner i Kanada har fångat mitt intresse. Jag vill nog säga att det är värst i Kina när det kommer till filmingar och där man ofta överdriver. Vem fan bryr sig om vad några naiva svenskar tycker som aldrig varit utanför sveriges gränser? bönder hela högen. Fotbollen sträcker sig enormt mycket längre än bara Europa och sydamerika. Australien, Nya Zealand, Indien, Pakistan, Afghanistan, Iran, Sydkorea, Japan, Kina, Bangladesh. Jag kan fortsätta i all evighet. Nej, Barcelona filmar såklart mest av alla "miljoner" fotbollslag det finns i världen. Behöver jag ens säga mer? Naiva människor är vad det är. Men det är inte lätt som 12 åring när man tror att det bara finns ungefär 30 klubblag i världen.
Barcelona LeoMessi
2013-09-16 13:49
Gick in och läste på Aftonbladet om Youngs filmning mot crystal palace och hur ligan varnade honom! Jag skulle läsa kommentarerna för att se hur lång tid det tar för att blanda in Barcelona i det hela! Tog inte mer än en kommentar! Någon kille skrev "Stäng av filmare i efterhand säger jag bara! På så vis kommer man få bort det." Och det första man läser som svar är en inavlad kille som så klart är tvungen att skriva "Då kommer Barcelona inte kunna ställa upp med 11 killar". Hur jävla löjlig är inte befolkningen i Sverige? Dessa idioter skulle komma i byxorna om Barcelona erbjöd dom jobb som vaktmästare. Herregud, hatet börjar bli så otroligt löjligt! Säg mig, filmar vi mer än något annat lag? Har vi någon kronisk filmare? Dom får det att låta som att varenda jävel filmar och alla andra lag har krigare som vägrar falla även om man skjuter dom i knäna med en Magnum.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-09-16 13:45
Det är denna fotbollsakademi det handlar om.
2013-09-16 13:41
Deulofeu

Jag blev själv förvånad att man inte värvade honom direk, utan skickade honom till den här fotbollsakademin istället. Tydligen gjorde man så här för att han inte var Katalan. Visste inte att man var tvungen vara katalan för att bli värvad av Barca som ung, men tydligen så är det så.
Barcelona Deulofeu
2013-09-16 13:25
¡Barca! - Crèma Catalana är det något nytt upplägg jag inte kände till? Har det med Lee värvningarna att göra med spelare under 18?

Tacksam för svar.

En fråga till varför har Barca inte anmält mer än 25 spelare till champions leagues gruppspel?

Bla är ju Cuenca och Afellay anmälda de lär ju inte spella värst mycket?

Tänker på värvningar som tex Suarez till b-laget han borde ju fått vara med då han är ny i klubben och inte kan skrivas på en b-lista likt tex Dongou.

Någon som vet mer eller har läst något om detta?

2013-09-16 13:15
@Abbe.:

Barcelona har inte rekryterat honom, han ska spela för en internationell fotbollsakademi där vilken klubb som helst kan värva honom. Barcelona har förtur dock.
Barcelona Abbe.
2013-09-16 10:48
Klubben rekryterar en nioårig svensk grabb från Skåne.
Barcelona Deulofeu
2013-09-16 08:23
Snart match mot Ajax fantastiskt kul.

Påminner åter om matchen i morgon med u-19 laget mot Ajax.

Två av mina favoritklubbar.

Är det inte läge att rotera lite? Visst det är första matchen i cl och sedan har vi två raka matcher så en vinst är bara ett måste men skulle inte vi vinna mot Ajax med ett par nya spelare i startelvan?

Neymars debut i cl blir intressant Rooney gjorde 3 mål i debuten som 18 åring.Vad mäktar Neymar med? Han är otroligt mogen trots att han är en sådan storstjärna.Värderar ofta rätt och dribblar vid rätt tillfällen jag är imponerad.

Man ser även hur gärna han vill leka med Messi på plan.

Jag skulle faktiskt vilja se Bartra,Montoya,Song,S.Roberto starta vi har nu så mycket matcher på kort tid att alla måste delta.

Match igen på lördag mot Rayo ytterligare en mumsbit.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-16 03:42
Jan Tauer alla dagar i veckan. Puyol har ett och annat att lära från Jan.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-09-16 01:40
@Lion24:

Fyfan vad hemskt-kul om Zubi avslöjar att ett kontrakt har skrivits med Caroll imorgon och sedan tar sin tredje semester.
Barcelona Lion24
2013-09-16 01:14
Jag startade datorn, öppnade internet, loggade in på svenskafans.com, gick direkt till Barca forumet, direkt ser jag att någon säger att han inte vill ha Carroll och då blev jag genast rädd och tänkte ifall Barca var intresserade av honom som ''plan B'' och kanske t.o.m ville värva honom i januari. Under de sekunderna jag läste detta så var jag så rädd/nervös/chockad att det går inte att beskriva. Men som tur, som TUR så var det bara någon här inne som, aa jag vet inte. Jag är i alla fall JÄTTE lättad att det inte ens är ett rykte.
Annons: