/spanien/barcelona/forum/6389.aspx/spanien/barcelona/forum/6389.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-09-17 16:03
@La Armada Blaugrana:

Haha Iniesta alltså, han är ju bara för sköön! Kan redan se en crackovia-sketch framför mig när jag läser detta: Puyi som är Barca ända in i själen vägrar dyka ner i poolen för han vill inte messa upp sin frissa och Iniesta iklädd speedos står vakt vid poolen :D
Barcelona Júnior ´
2013-09-17 15:47
Acrobat

Jag har för mig att det var samma dag som matchen mot Ajax skulle spelas. Vet dock att man har försökt att ändra datum på rättegången för att Messi skulle kunna delta i mötet mot Ajax.

Har dock inte heller läst något än och om det inte kommer några nyheter kring ämnet imorgon så kan vi konstatera att ändringen av datumet lyckades.
Barcelona DM1982
2013-09-17 15:46
@H.Alavi - Magico!:

Kanske därför som Tata var hemma i Argentina under landslagsuppehållet, hans pappa var nog sjuk. Tråkigt.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-09-17 15:38
Deulofeu: Du menar...vi kommer vinna imorgon ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-09-17 15:28
Abbe.

The father of Barcelona coach Tata Martino has passed away. He will travel to Argentina after tomorrow's game against Ajax. #fcblive #ucl

Fy fan vad tråkigt. Även SPORT har bekräftat uppgifterna.
Barcelona Acrobat
2013-09-17 15:00
Skulle inte Messi på rättegång idag? Jag har inte läst någonting om det på ett tag, men är ganska säker på att det var idag!
Barcelona Abbe.
2013-09-17 14:58
Läser på en spansk journalists Twitter att Tata Martinos pappa har avlidit, och att argentinaren kommer resa till sitt hemland efter morgondagens match. Det lär bekräftas snart.
Barcelona Deulofeu
2013-09-17 14:53
Vi värvade Neymar.

Vi vann Spanska super cupen.

Vi leder spanska ligan

Vi har vunnit alla matcher i La liga.

Vi har skyttekungen i la liga Messi.

Vi kommer vinna ikväll och till snart hela champions!
Kung Iniesta
2013-09-17 14:48
@LeoMessi:

Låter mycket troligt :)
Barcelona Deulofeu
2013-09-17 14:32
Anmäld i ligan under hemligt namn he he.

Jag säger vem jag är om det går bra...
Barcelona DM1982
2013-09-17 14:19
@Capilito:

Å andra sidan så spelade Real efter oss i lördags (även om det bara var precis efter) och spelar dagen före oss i CL borta mot Galatasaray. Det där brukar jämna ut sig i längde.

De som oftast får det skitjobbigt är lagen som spelar Euroleague, de spelar på torsdagen för att sedan kanske spela på lördagen redan. Det är ganska ruttet. Sedan möter vi Rayo på lördag, säger inte att det är en enkel match men det kunde ha varit mycket värre.
Barcelona Acrobat
2013-09-17 14:12
Dinho the artist: När man har registrerat sin startelva innan matcherna ikväll... är det sedan samma elva man har under hela CL eller kan man ändra inför varje omgång? Alltså... är det ens någon idé att ha med spelare från lag som spelar imorgon eller ska man försöka skapa en startelva med enbart spelare som spelar ikväll? Kan man sedan byta ut hela startelvan imorgon mot spelare som spelar då eller går det ens att byta ut spelare under pågående gruppspel? Edit: Jag lyckades hitta svaret på min fråga själv. Man kan tydligen byta ut en spelare per omgång i gruppspelet och sedan hela startelvan om man så skulle vilja först i sextondelsfinalen.
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-09-17 13:56
@Dinho the artist:

Kom igen, anmäl er!! Ju fler, desto roligare! :)
Barcelona zigazaga
2013-09-17 13:49
Capilito

Hade det varit tvärtom och Real hade Mourinho vid rodret, så hade man fått höra en jävla massa klagomål. Hoppas inte Ancelotti är en sån bitch som Mou var.
Barcelona Capilito
2013-09-17 13:47
Konstigt att Barca spelar CL imorgon och liga på lördag. 2 dagars ledighet. Medans Madrid spelar idag och har ligamatch på söndag. Konstigt.
Barcelona Dinho the artist
2013-09-17 13:44
Acrobat
Nej det tror jag ej. Jag är villig att dela med mig av min elva när registreringen är avslutad ikväll:)
Barcelona Dinho the artist
2013-09-17 13:43
!!!VIKTIG INFO!!!!!

Jag har nu skapat en intern Fantasy Football-liga (Champions League) på uefas hemsida (googla uefa fantasy football typ). Det är helt gratis att gå med i detta, krävs endast en registrering på deras hemsida. Om alla inte är familjära med vad detta är så är det en liga där du får 100 poäng att köpa spelare för. Du ska disponera dessa 100p på 15 spelare, 11 start samt 4 bänk. Kaptenen du väljer får dubbla poäng. Varje omgång summeras varje spelares prestationer och om de gjort bra ifrån sig kommer de att ge ditt lag poäng.

Vore skitroligt om så många som möjligt går med, då det gör att "tävlingen" blir härligare. Som jag skrev tidigare, denna turnerning är endast till för medlemmar från detta forum. Kravet är att du ska ha anmält ditt lag senast en timme innan avspark (20.45) imorgon då CL börjar. Var i tid, det tar en stund att göra ett lag samt registrera sig!

När du skapat ett lag anger du bara ett nummer för att gå med i en liga. Detta numret är:

1661883-523685

Hoppas detta är uppskattat, tror det kan bidra med lite i forumet också!

Hej svejs!

Edit: Jag skrev ingenstans tidigare att denna turnerning endast var för medlemmar av detta forum. Trodde jag gjorde det, klocken rusar antar jag..:)
Barcelona FC BARCELONA 3
2013-09-17 13:35
Presskonferens med Tata och Pique i länktips ledan.
Barcelona LeoMessi
2013-09-17 13:06
Kung Iniesta (Barcelona) Dessa idioter som skriver sån skit och dom dom gillar kommentarerna är såna som inte skulle tveka en sekund att få spela för Barca. Min kompis som är ett riktigt madridfan och det största fotbollstrollet av alla på Facebook erkände att han hade gått till Barca om dom hade frågat honom. Jag sa till honom: "Helt ärligt nu, Barcelona hörde av sig och ville att du eller din framtida son ska spela för dom, vad hade du sagt?" Då sa han: "Helt ärligt så hade jag svarat JA, man är inte så pass dum att man tackar nej, jag hade fan till och med accepterat att tvätta deras kläder efter matcher. Det trots allt en av världens bästa lag man jobbar för och man får träffa spelare som iniesta". Nu vet jag inte om han menade att han hade jobbat för Barca för att det är för bra för att tacka nej eller om det är för att han får träffa iniesta, han har alltid varit svag för iniesta haha.
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-17 13:04
Har också gjort ett lag i ligan. Är otroligt nöjd med mitt lag så ni får passa er bröder.
Barcelona Acrobat
2013-09-17 12:49
@Gio Style:
Jag har också gjort ett lag och joinat din liga. Kan man titta på vad ni andra har tagit ut för lag, eller går det bara att se sitt egna?
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-09-17 12:31
Iniesta: "At the swimming pool at my home, the rule is you have to kiss the Barça crest [on the bottom] or you can't take a dip... (smiles)"

INIESTA :D
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-09-17 12:16
Lilla ungen killen Zico har fått rejält med uppmärksamhet i Sverige och här är han på TV4 morgon program.

När Peter Jihde frågar honom Messi eller Zlatan? Svarar han direkt Messi! Hans pappa sa också att han är en galen Barca fan och att han bölar varje gång de förlorar, hahah.

Jag hoppas innerligen att han lyckas i Barca, verkligen!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-17 12:12
Om det är någonstans det finns plast så är det i Sverige. Allt plastgräs. Vem fan vill spela på det hela livet? Onaturlig bollrörelse + extra belastning på alla leder vilket ökar risken för skador. Det öppnar inte upp dörrarna för en framtida professionell karriär man kan livnära sig på precis. Hade jag fått ett erbjudande från uttlandet hade jag inte tvekat. Hade packat väskorna samma dag. Dessutom är svensk fotboll ett skämt på organisatorisk nivå. Både norska och danska ligan är bättre än den svenska.
Barcelona koeman92
Dubbel
Barcelona koeman92
Haha såg nu att AIK bara hade 7 spelare med annan nationalitet, tänkte att det var fler eftersom fe har så många svarta spelare. Mitt fel :P
Barcelona .Andreas
2013-09-17 12:07
@koeman92:
AIK har väl inte så många med annan nationalitet? 6 stycken får jag det till utan att vara expert på Allsvenskan. Igboananike, Moro, Mutumba, Borges, Kamara och Ofori? Att kalla Barcelona för plast är väl det sista man bör göra? Säg något lag som ställt upp i en CL final med fler egna produkter? Man blir ju trött.
Barcelona koeman92
2013-09-17 12:04
.Andreas

Du glömde AIK
Barcelona .Andreas
2013-09-17 11:53
@Kung Iniesta:
Inget plast i allsvenskan? Nästan 50% av spelarna i Helsingborg har ju annan nationalitet än svensk. Samma med BK Häcken.
Kung Iniesta
2013-09-17 11:38
Toppkommentaren i den här artikeln:

"Vidrigt att se små barn va så jävla inne i plast lag ute i europa när de finns allsvenskan här i sverige, här finns passion och glädje.. och inget jävla plast"

När fan ska Barca-hatet ta slut?
Annons: