/spanien/barcelona/forum/6386.aspx/spanien/barcelona/forum/6386.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Acrobat
2013-09-15 11:47
Vilken underbar känsla att vakna upp med 3 nya poäng och samtidig poängtapp för Real. Det känns väldigt skönt att se att Neymar anpassat sig så bra till laget redan och att han verkligen tar för sig. Han kommer att bli oerhört viktig när vi möter lag som parkerar bussen.

Låt nu grädden på moset bli en seger i mini- classicot.
Barcelona Deulofeu
2013-09-15 11:43
Adama och sanabria spelade ju match precis och det är match redan på tisdag igen i ungdoms champions league mot Ajax.

Det lustiga är att Dongou inte är uttagen i den truppen men Sandro...och Sandro spelar idag.
Barcelona Deulofeu
2013-09-15 11:41
NoGo™ Adriano är hel just nu... han är dessutom i riktigt bra form i sina tre senaste matcher har han fixat straff,mål och assist inte illa pinkat av en trupp/bänkspelare.

Viktigt att Montoya kommer igång också.Han spelade ju ett par matcher som vänsterback förra året.Gjorde inte direkt bort sig men bidrog inte så mycket offensivt.
Barcelona NoGo™
2013-09-15 11:37
Official: Jordi Alba, who was subbed off against Sevilla yesterday, has a thigh muscle injury and will be out for around 3 weeks #fcblive

note: being out for 3 weeks, alba will certainly miss games against ajax, rayo, sociedad, almeria and celtic, and maybe also valladolid game

Tur att Adriano är hel då.
Barcelona barca!54
2013-09-15 11:34
the cameroonians

Adama hade lektstuga i juvenil A förra säsongen, tror du han nöjer sig med det? Därför anser jag att han ska spela i b -laget, Det finns en risk att dessa spelare flyttar, som en viss Cesc. Titta inte på ålder, om dem är tillräckligt bra, ska de spela!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-09-15 11:29
Ilie som mittback och Samper, Espinosa och Suàrez på mitten, känns som en rätt offensiv formation och lite typiskt Barca. Har inte sett mycket av Barca B i år, för mig ska det mest intressant bli att se Samper i lite av en Busquets-roll, fast av det man har hört så är han väl en djupt liggande volante mer än en bollvinnare och pivote? Tråkigt att Dongou inte får chansen från start, men blir väl förmodligen ett inhopp senare.
Barcelona the cameroonians
2013-09-15 11:28
Anledningen att man inte flyttar upp t ex Sanabria och Adama är att laget redan är så ungt att det hade blivit en obalans i det hänseendet.

Därför väljer man att köpa in lite mer rutinerade spelare som Nieto för att ge laget mer stabilitet.

Ålder är visserligen bara en siffra, men med tanke på den idé som Barcelona använder sig av ska allting ske i en försiktig takt och inget ska stressas fram. Det handlar inte bara om individerna utan också om helheten. Om inte denna finns kommer spelarna som ska ta steget upp före t ex Sanabria och Adama inte att ha den grund som de behöver för att utvecklas såsom klubben vill.
2013-09-15 11:23
@FCBlaugrana:

Finns gott om streams. Även sopcast.
Barcelona barca!54
2013-09-15 11:22
: Deulofeu

Håller med dig om att Dongou inte har presterat, men jag tycker ändå han ska starta pga. självförtroende. Sedan tycker jag att Sanabria är en bättre spelare än Sandro. Ytterligare en sak som jag inte gillar med b-laget, är att man satsar på att köpa spelare(nieto) som inte har en chans att nå a laget, istället för att satsa 100 % på Adama Traore. Nieto har ingen chans att komma till A-laget, däremot tror jag att Adama kommer bli en stjärna.
2013-09-15 11:22
Ilie som mittback?
Har Eusebio blivit smittad av Pep och Tito då han börjar använda DM som MB?

Det är mycket riktigt pga landslagsspel som en del ordinarie inte spelar från start. Gäller dock inte Gomez då det saknas försvarare i truppen.
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-15 11:21
Någon som vet om matchen kommer sändas någonstans så man kan se den hemma. T.ex Youtube som det var igår? Eller blir det att leta stream?
Barcelona B-Guden
2013-09-15 11:20
Haha trots att Real värvat för 2 miljarder de 2 senaste säsongerna vill dom i Puertan se nya värvningar redan i Januari haha
Barcelona Deulofeu
2013-09-15 11:19
Sådg det först nu Samper gör sin första start häftigt!

Trist att vi saknar båda mittbackarna(Bagnack,Iè) Planas är inte bra där.

Kul med Suarez från start också.

Det luktar trebackslinje eller?

Barcelona Deulofeu
2013-09-15 11:16
NoGo™ tackar!

Sandro är inte dålig han heller, Dongou har ännu inte nätat.

Inte helt fel ändå men man är lite besviken!
Barcelona Diar Shekha
2013-09-15 11:14
Kan det vara på grund av Landslagsspel att Doungou bänkas eller har Esbuesio vaknat på fel sida?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-15 11:12
Varför startar inte Dongou?
Barcelona NoGo™
2013-09-15 11:10
@Deulofeu Masip; Patric, Gómez, Ilie, Planas; Samper, Espinosa, Suarez; Nieto, Sandro, Joan Román Bänk: Ortolá, Dongou, Babunski, Pol Calvet, Lucas, Edu Bedia, Campins
Barcelona Deulofeu
2013-09-15 11:07
Snart dags för el classico kom igen nu Dongou!

5 raka förlusten för Castilla tack, fullborda min helg!

Någon som hittat en startelva?
2013-09-15 11:03
Tata var, med all rätt, besviken efter tappet mot Valencia som nästa kostade oss poäng. Då menade han att laget måste bli bättre på att kontrollera matcher.

Nu var det samma visa igen.

Men det är inte så konstigt.
Martino har uppenbarligen bett Xavi att ligga ännu högre upp i banan för att mittbackarna ska kunna trycka fram och spela corssbollar. Då blir det svårt för vår volante att styra matchrytmen. han känns ju inte lika bekväm längre på planen, kan detta vara anledningen?

Jag vill inte vara för "negatiffa", Tata ska få längre tid på sig att styra upp laget - men man kan inte både ha kakan och äta den.

Nåja, vi får se vad som hände framöver

Trist för övrigt med Alba, nu hoppas jag att Montoya får chansen och att han därmed väljer att förlänga sitt kontrakt. Man kan inte låta en landslagsmeriterad spelare på 22 år bara försvinna gratis.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-09-15 10:49
Ingen vidare match igår från laget. Kändes rätt så fantasilöst hela matchen, sen när man gör 2-0 så bör man gå mot en säker seger när man ändå spelar på hemmaplan men vårt försvarsspel visar återigen sina enorma brister och vi släpper in Sevilla i matchen de sista 10. När de kvitterar så känns ett kryss helt rättvis om man ska vara ärlig. Men laget reser sig och de visar vilka otroliga vinnarskallar de finns i Barca idag. Messi gör totalt sett en rätt medioker match, känns väldigt loj och nonchalant, men jag fascinerar mig över sättet han alltid gör det som krävs på, hur han höjer sig när han behövs och hjälper laget när de absolut behöver honom. Han gör ännu ett mål och leder skytteligan fast han redan missat en pga skada, och sättet han bygger upp segermålet på är magiskt. Hans vilja att ta sig fram och få in bollen i kaoset i miitten är otroligt. Vilken annan spelare som helst hade blivit borttagen av backen och precis sett bollen rinna över linjen, men 1.70 Messi tar sig förbi och får in bollen som till slut resulterar i Alexis 3-2-mål.

Annars tycker jag Neymar imponerar. Skönt att se hur lätt han har det att skapa chanser. Han glider förbi försvararna och kommer till skottlägen eller släpper vidare på en medspelare. Hoppas han kan komma igång med målskyttet snart, det kan vara viktigt för självförtroendet. Om man jömför med Bale så gör han absolut ingen jättedebut men han nätar trots allt direkt och det tar bort en del av den enorma press han har på sig och ger han lite andningsrum inför framtiden. Men jag är övertygad om att målen kommer börja trilla in även för brassen.

Det är roligt att se den här sidan av Barcelona, vi brukar totaldominera matcherna och vinna relativt enkelt men den här gången fick vi verkligen kämpa för de tre poängen och spelarna visade upp sina vinnarskallar. Tror inte någon vid 2-2-målet trodde att vi efter omgången var färdigspelad skulle ligga 2p före Real. Jag såg den matchen och för det första så imponerar Villarreal, de hade full pott innan matchen och man ser varför när de spelar. Ett av de få lag som verkligen spelar sig ur varje situation, de är väldigt typisk spanska i stt spel och jag älskar det. Nu har vi försprång på Real Madrid trots en tuffare inledning och det är alltid skönt. Nu är det fokus på Ajax-matchen på onsdag, viktigt att vinna den första gruppspelsmatchen.
Barcelona Culee
2013-09-15 10:37
Mini El Classico kl 12, Hoppas Dongou sänker dom vita o äckliga!
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-15 10:20
Ber om ursäkt om jag hänvisar till Puertan. Men allvarligt. De kryssar första matchen iår. (Nästan) Det enda det snackas om är att de ska värva i januari. De har nyss spenderat 180M Euro denna sommaren. Det är laget ni har nu som ska göra det. Ny mittback hit, vänsterback dit, ny striker måste in. Bla bla bla.

För övrigt fantastiskt imponerad av Villarreals fotboll igår, glädjefotboll. Det värmer i fotbollshjärtat när ett lag går in och spelar så respektlöst.

Gårdagens två största ögonblick.
1. Messis vilja att vinna när han skapar segermålet helt på egenhand, ni som inte har sett eller tänkt på det. Kolla gärna målet från igår och titta på Messi när Alexis sätter bollen imål. Fantastiska scener!
2. Vår GDS skjuter in 2-2 och säkrar en poäng mot Real. Glädje och kul om Giovani hade kunnat göra en bra säsong. Det är han värd, sån talang!

Och ett stort + till Neymar också! Fantastisk match. Bara ett mål som saknades. Bäst på plan.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-09-15 10:15
Highlights med Ray!
Barcelona Mäktiga Messi
2013-09-15 08:31
Jag tycker att Neymar har inlett säsongen väldigt bra . men det känns som att han har lite för mycket respekt för Messi o de såg man igår vid en kontring då Messi passa honom och han passa tillbaka istället för att skjuta själv i bra läge
Barcelona Dinho, Messi
2013-09-15 07:39
Lion24

Hahaha du är lite väl färgad va?
Barcelona Lion24
2013-09-15 04:13
Någon som är rädd för Real den här säsongen? Absolut inte jag. Jag längtar verkligen till matchen mot Real. Taktisk så är man långt ifrån storlagen. Har ni tänkt på hur ''lik'' Real vill vara vårt kära Barca? Dom vill helt plötsligt börja vara det bollförande laget med mycket passningar. Illaramendi=Busi, Modric=Xavi, Isco=Iniesta, säger det inget er? Samtidigt som man nu vill börja flytta upp egna talanger? Problemet här är att Barcas filosofi finns i de flesta spelarnas blod sen dom var barn. Dom kan det här! Tror dom verkligen att vara ett bollförande lag är enkelt idag? Men Florentino Perez avundsjuka på Barcas framgångar de senaste åren har gått överstyr, läs: Han anställer en i grunden defensiv tränare för att spela anfallsfotboll med mycket passningar. Det är som att be Pep att spela kontringsfotboll, såklart det krockar! Den dagen Perez tog in Ancelotti blev jag extremt glad eftersom Mourinho gick och jag visste att Ancelotti inte kan ge det Real vill ha. Ancelotti är en duktig tränare med stora meriter men han kan inte motivera sina spelare till 100%. Att vara charmig och mjuk håller aldrig i längden mot lag som bl.a Villarreal, Betis, Ahtletic på bortaplan, aldrig. Du kan vara så mycket bättre på pappret men dom här lagen jag skrev upp har mängder med motivation men även bra spelare och då nämnde jag inte Ahtletico, Sevilla m.fl. Spanska ligan är tuffare än vad många tror. Fanns matcher där PSG under Ancelotti spelade mot typ Ajaccio hemma och det slutade 0-0/1-1 och det inte bara en enstaka gång. Dagens Real lider väldigt mycket av att inte ha bollen. Man utgör inte heller ett jättestort hot heller när man väl har den. Kanske inte heller Barca men Barca tänker annorlunda än Real. Vi ''vilar'' med bollen, vi spelar defensivt med bollen. Men den mentalitet har man inte där borta hos Real. Tänk då när dom ska spela mot Barca hur oorganiserad Real kommer bli när man bjuder på så stora ytor mellan backlinje och mittfält. Samma position som Messi spelar, lekstuga tro? Ifall man inte byter taktik alltså och backar hem. Men då måste man ändra hela träningsuppläggen och se till att få in de taktiska förändringarna i spelarnas huvud och det på 3-4 dagar. Ronaldos rätta ansikte kommer fram den här säsongen. För allvarligt, det är inte jätte svårt att spela i ett kontringslag med de egenskaper Ronaldo har. Nu ska han vara involverad i spelet, skapa/bygga spel och ha mer boll. Messi däremot, gör mer mål, gör fler assist och framförallt: han bygger spel. Sen att Ronaldo är bättre på att nicka eller skjuter hårdare gör han inte till den bäste, det är faktiskt skamligt att ens tänka så. Då har man verkligen brister i sitt sätt att se fotboll. Våran match däremot var svår och tuff. Titta hur långt ner Sevilla spelarna backar hem. Man spelar i vissa stunder med 3 mittbackar och 2 defensiva mittfältare som är strax framför backlinjen och det med två ''yttermittfältare'' som agerar som ytterbackar. Folk måste förstå att det blir oerhörd svårt att skapa chanser när man möter såna lag men samtidigt så kontrollerar du nästan hela spelet och det kommer ge vinst i 90-95% av matcherna. Vi måste även tänka på att nästan alla spelare kommer ifrån landslags matcher. Neymar och Messis match med sina landslag slutade 05:00-06:00 på onsdagmorgonen. Då sov de andra spelarna och då ska vi tänka på att Neymar flög hem från USA och Messi från Paraguay. Det är betydligt svårare att förbereda spelarna till en match när spelarna är slitna och antal dagarna att förbereda inte alls är många. Ordet är sagt, god natt!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-15 03:34
Leo y Cesc: Tveksamt att Cristiano närvarar kommande FIFA-gala. Han har viktig tid för manikyr och får ställa in som vanligt ..
Barcelona ZlatanisDaMannn
2013-09-15 03:02
grabbar va säger ni om medsi neymar? de börjar hända grejer nu. här är en bild på min favorittrio genom tidena
Barcelona Leo y Cesc
2013-09-15 02:44

Länken*
Barcelona Leo y Cesc
2013-09-15 02:41
Hoppas att Messi fortsätter såhär fram tills januari för då lär Ronaldo sitta på första raden på FIFA galan och applådera när han ser sin kung ta emot den 5:e guldbollen :) Let's shake it gaynaldo ;) länk*
Annons: