/spanien/barcelona/forum/6385.aspx/spanien/barcelona/forum/6385.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-09-17 20:13
Kung Iniesta

Formulera om frågan ,tack?
Kung Iniesta
2013-09-17 20:12
En fråga till er alla här: Vilken match är det som ni kommer titta på i första hand ikväll? Jag själv ska titta på Uniteds match mot Leverkusen, tror nog att tyskarna kan ta en poäng.
Barcelona LeoMessi
2013-09-17 20:09
Lär bli en väldigt rolig match mellan Barca och Ajax, deras ungomdslag brukar vara riktigt bra.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2013-09-17 19:44
Munir vår egen Di Maria...mittfältet lite trist...bara en riktigt kul i Enguene.
Barcelona Deulofeu
2013-09-17 19:43
barca!54 kan bara instämma!

Såklart Sanabria och Adama också.

I backlinjen är Quintilla största talangen.Kul att se Ondoa också!
Barcelona barca!54
2013-09-17 19:34
the cameroonians

Vilket Anfall! Håll ett extra öga på Enguene!
Barcelona the cameroonians
2013-09-17 19:31
Uppställningen lagdel för lagdel;

Ondoa

Campins, Goodswill, Quintilla, Juanma

Enguene, Ortega, Huertas

Adama, Sanabria, Munir
Barcelona zigazaga
2013-09-17 19:30
Är det bara jag som inte kommer åt Fantasy Leauge på uefa.com?
2013-09-17 19:29
Most Champions League goals (including qualifiers): Raul 71 - Van Nistelrooy 60 - Messi 59 - Shevchenko 59 #fcblvie #ucl [via @barcastat]

Fyfan tänk att vår lille Messi idag för 13 år sedankom till Barcelona och hoppades på en lyckad provspelning hos FC Barcelona. Idag är han 12 mål ifrån Rauls målrekord i ett av världens finaste fotbollsturneringar.
Barcelona the cameroonians
2013-09-17 19:25
Jevenil A ställer upp med följande elva mot Ajax i Youth League

Ondoa, Godswill, Quintillà, Ortega, Enguene, Munir, Huertas, Juanma, Campins, Adama och Sanabria

Stream från BarcaTV på Youtube i länktips. matchen startar 20:00.
Barcelona zigazaga
2013-09-17 19:03
Försökte gå med i er liga på Uefa men det gick inte så bra. Kom upp en fel ruta när jag sökte.
Barcelona LeoMessi
2013-09-17 18:22
!Sergio_ Busquets! (Barcelona) Det var en spelare i Sevilla som hånade Barcelona genom att göra så som montoya gjorde, det grabbarna gjorde var att jävlas tbx när Messi avgjorde. Det var någon i Sevilla som började.
Barcelona Dinho the artist
2013-09-17 18:20
!!!!PÅMINNELSE!!!!

Tänkte bara påminna om att 19.45 stänger dörrarna för de som inte anmält sig till forumets fantasy football liga. Det rör sig om champions leaguefotboll och mer info står att finna i inlägg längre ner! Vi är en del som är med men ju fler desto bättre som man säger :)
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-09-17 18:15
Efter att ha tittat på länktipset VizzlA la upp av slutminuterna mellan Barca och Sevilla kom jag och tänka på Dos Santos, Montoya och Pintos reaktion mot Sevilla bänken igen och jag vet inte om de har nämnts tidigare här inne men

Vi har alla sett Barca vinna sista-minuts matcher men aldrig har bänken varit orespektfulla mot motståndarnas bänk. Jag ANTAR och jag kan ha helt fel, att Sevilla bänken hånade våran bänk när de kvitterade i 90:e och när Alexis målade i slutet så sa hånade Pinto och grabbarna tillbaka och det fångades på tv-kameran.

Är det någon som vet vad som egentligen hände?
2013-09-17 17:46
Haha nu när man tänker efter så är Sevilla matchen en repris av den förra. Ett sent 3-2 avgörande och alla skyller på att vi fick hjälp av domarn efteråt.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2013-09-17 17:39
Slutminuterna av Barca-Sevilla, Vilken dramatik :), Rysningar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-09-17 17:31
Ja, det är klart att skadorna har haft en stor påverkan på Messis spel och troligen fortfarande har det. I så fall tycker jag dock man ska undersöka honom ordentligt och försöka att få honom att bli 100 % fit igen. För det är helt klart att vi behöver en Messi i form för att vinna CL, och vi behöver honom mycket mer i vår än nu. Många av ligamatcherna borde vi kunna vinna utan honom, sen är det klart att det finns en del tuffa lag men jag tycker det är bättre att i det här fallet tänka långsiktigt och fokusera på att få Messi helt frisk senare snarare än att han alltid ska lunka runt på planen, göra sitt mål, trots allt höja laget med sin blotta närvaro men alltid känna av skadan.
Barcelona Occi
2013-09-17 17:13
Förstår själv inte vad som sas i Punto Pelota men fyfan vad lätt det är och se vem som är madridistan av dessa. Kaxig, högljudd, full av sig själv, ful och tror han är gud. Detta är fan som nästintill varje madridista man känner/snackar med haha.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-09-17 17:05
Även jag undrar om någon kan översätta vad hönsgården Punto Pelota säger om Iniestas intervju, speciellt barnrumpan roncero som kokar över efter 5.15 och framåt i klippet. Inte för att jag tar det på allvar men brukar ofta få mig ett gott skratt av dessa sk. experter :D
Barcelona LeoMessi
2013-09-17 17:01
Angående Messi så tror jag att han inte är helt hundra efter skadan och det kan hämma honom lite. Men det har även att göra med att han har blivit isolerad däruppe, under långa stunder så passar Barcelona omkring i mittplan för dom tycks ha slut på idéer och då får inte Messi lika mycket boll. Han får gå ner och möta boll väldigt ofta och då behöver han inte dribbla eftersom han är så pass långt ifrån målet att det är effektivare att slå en passning än att försöka ge sig på en dribblingsräd på 50 m. Men det är inledningen av säsongen och han har blivit bättre för varje match, inget att oroa sig för:-)
Barcelona Shanghai
2013-09-17 16:55
L.A.M Nr 10 Som jag noterade det i mitt inlägg längre ner, så är det rätt störande faktiskt att se honom lunka runt. Men en stor faktor till det kan nog stavas skador. Den skadan som han fick i våras mot PSG har hämmat honom en hel del. Han är inte helt återställd känns det som - och med det blir det svårt nog att springa mycket. Fast han har även sett oerhört nonchalant ut när han får bollen vid fötterna, han misslyckas med sina dribblingar och blir av med bollen busenkelt. Han är inte lika effektiv med sina dribblingar som han var tidigare, kan det också bero på den skadan? Jag hoppas i alla fall att han når Messi-nivå.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-09-17 16:48
Angående Messi så känns rätt lat på planen numera. Det är jobbigt att tänka i de banorna men kn han möjligen vara lite mätt efter så många titlar och fyra stycken balon d'or-utmärkelser? För tillfället gör han det han måste och är skyldig laget så att säga, han gör sina mål, sina assist, han är naturligtvis alltid farlig med bollen och han går fram och avgör matcherna där det behövs men förut brukade han dominera alla matcher i 90 minuter och det känns inte som han gör det på samma sätt längre.

Notera att jag bedömmer Messi efter den skyhöga högstanivån han själv satt ribban på och som ingen annan fotbollsspelare är i närheten av. När man snackar om formsvacka för Messi är han fortfarande enligt mig då bäst i världen, trots hans något tveksamma attityd så ser jag inte någon annan spelare som är bättre just nu.
Barcelona Júnior ´
2013-09-17 16:46
Även jag gick nu med i Ramblans egna "Fantasy League". Kul att vi var så många och riktigt bra initiativ.
Barcelona Shanghai
2013-09-17 16:46
Kan en vänlig här översätta det Iniesta säger - och varför blir marängen Tomas Roncero lite sur? Tack!
Barcelona Shanghai
2013-09-17 16:40
1.70-ligan

Precis, vi betalda en stor summor för att få hem den "förlorade sonen". Inte nog med det, media, våra spelare och ledare gick ut och gnällde att han har Barça-DNA osv. Nu har vi den "förlorade sonen" och han har gjort det utmärkt hittills men vi fortsätter med en lallande Xavi. Inget illa menat gentemot Xavi, då han är en av mina favoriter och har hjälpt klubben till att bli ett framgångsrikt lag. Men i detta nu är vi behov av Cesc egenskaper, för den passar oss bättre.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-17 16:20
Shanghai exakt den elvan vill jag också se. Fabregas är alldeles för bra och avgörande för att sättas på bänken. Nuförtiden behöver vi hans lite rakare spelstil mer än vad vi xavis dirigerande. Det är ganska uppenbart att det är så vi behöver spela för ett inte bli sönderlästa framöver, och det borde vara ganska naturligt att låta Fabregas ta över ordinarie posten alltmer. Var det inte därför man betalade hundratals miljoner för honom?
Barcelona Shanghai
2013-09-17 16:16
Som man har längtat till CL. Äntligen spelar vi vår första match efter den bittra förlusten mot FC Bayern i våras. Jag vill se ett taggat Barça som går in med en vilja om att alla lag ska ta oss på allvar. Vi ska försöka göra det surt för holländarna på Camp Nou. Från målvakt, till forwards alla spelare i varenda position ska göra en utmärkt insats och bevisa att vi är verkligen tillbaks och en kandidat som utmanare till titeln.

De som är uttagna till matchen mot AFC Ajax är följande:

V.Valdés, Pinto, Montoya, Piqué, Fàbregas, Xavi, Pedro, A. Iniesta, Alexis, Messi, Neymar Jr, Dos Santos, Mascherano, Bartra, Sergio, A. Song, Tello, Adriano, Dani Alves och Sergi Roberto.

Min startelva är:

- Valdés

Alves - Piqué - Mascherano - Adriano

Cesc - Busquets - Iniesta

Sanchez - Messi - Neymar

Inga konstigheter med målvaktspositionen, då Valdés är lika given som Messi i dagens Barça.

Backlinjen formas med, två brassar på kanterna och en katalan & argentinare bildar mittlåset. Det har skrivits en hel del spalter om vårt försvagade försvar - och det såg vi sist på Camp Nou att vilket lag som helst kan hota oss. Alla lag i CL är oerhört starka och underskattning är det sista vi kan tänka på. Jag har främst blivit imponerad av Mascherano och Adriano i backlinjen. Alves och Piqué bör höja sig flera nivåer.

Jag vet att Cesc inte kommer starta, men jag hoppas att Tata inser det som vi har sett denna säsong att Cesc är den som ska spela istället för en loj Xavi. Han har verkligen gjort sig välförtjänt att ta en plats i elvan. Busquets är den som ger lugnet på mittfältet så han startar givetvis och en Iniesta som jag har varit besviken på inledningsvis. Han bör också höja sig flera nivåer, jag är säker på att han kommer hitta sin fenomenal standardnivå.

Messi som såg aningen dålig ut sist (mot Sevilla) får ta och skärpa till sig. Det är störande att se honom lunka runt på plan utan att jobba stenhårt och hjälpa till med pressen. Han har fuskat mycket med pressen den gode Messi, men när han behövs som allra mest kliver han in i matchbilden och avgör när som helst, ett fantastiskt exempel är matchen mot Sevilla. När han vill, så kan han göra det omöjliga. Hans kompanjoner får bli sydamerikanarna. Båda gör en excellent match i senaste ligaomgången. Brassen hade flertalet gånger lekstuga med Sevilla-försvaret, såg oerhört löjligt enkelt ut hur han dribblade sig förbi motståndarna. Chilenaren som gjorde avgörande matchen skall givetvis också starta.

Sedan hoppas man att Tata ger Sergi Roberto chansen att komma in.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-09-17 16:12
OT: Fick hem GTA V ska lira fram till cl? Någon mer som köpt ?
Barcelona Dinho the artist
2013-09-17 16:10
Acrobat
Hela turneringen, poängen är för varje omgång. Ditt lag är permanent hela tiden (kanske gör nytt efter gruppspelet)
Barcelona Acrobat
2013-09-17 16:04
@Júnior ´:

Letade runt lite och enligt den här källan har rättegången flyttats till den 27:e september. Vet inte alls hur pålitlig källan är...
Annons: