/spanien/barcelona/forum/6383.aspx/spanien/barcelona/forum/6383.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-09-18 13:57
Canaletes, där har vi en skribent man kan relatera till och vars åsikter jag fullständigt håller med! Visca los milfs!
Barcelona r.10
2013-09-18 13:54
Barcelona r.10
2013-09-18 13:53
Xavi will not start in the Champions League game against Ajax tonight. Martino has told him he'll be on the bench. #fcblive #ucl [latdp]
Barcelona Leo y Cesc
2013-09-18 13:52

Canaletes

Hahaha skaffa dig en brud gubben.
Barcelona Barcelonistas
2013-09-18 13:46
Någon som vet om skadan på Iniesta var allvarlig? Kan han spela idag?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Acrobat
2013-09-18 13:40
@Zyzz - U mirin brah?:
Det är lite rörigt, men såhär har jag uppfattat det: Man har en viss uppställning för varje omgång. Den startelva du hade igår gäller alltså även idag så länge du inte använder någon av dina avbytare. Väljer du att genomföra ett byte så kommer du dock att tappa den utbytte spelarens poäng. Detsamma gäller om du vill byta kapten. Det gäller därför att behålla spelare från gårdagen som skrapade ihop många poäng, medan du kanske istället kan välja att byta ut någon/några spelare som fick låga poäng och istället plocka in dina avbytare. Låt säga att du hade en spelare i gårdagens startelva och som bara fick 1 poäng. Byter du då ut honom idag så tappar du en poäng, men kan ju istället få fler poäng med den spelaren som du byter in inför kvällens matcher. När sedan nästa omgång spelas (om 2 veckor) så utgår du från din startuppställning från omgång 1, men kan göra vilka byten du vill utan att tappa några poäng (ingen av spelarna har ju fått några poäng i den omgången). Dessutom kan du inför den andra omgången genomföra en transfer gratis. Skulle du däremot vilja göra fler än en transfer så kommer du att tappa 2 poäng per transfer (dessa dras från din totala poäng). Det finns någonting som heter Wildcard och som kan användas en gång under hela turneringen. Wildcard innebär att du utan poängavdrag kan genomföra hur många transfers du vill under en och samma spelomgång. Detta Wildcard går alltså bara att använda en enda gång under hela turneringen.
Barcelona Criff -Llourinho
2013-09-18 13:39
Canaletes inlägg måste ju vara något av det bästa som hänt detta forumet? :P Sätta upp på någon hall of fame lista!?
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-09-18 13:07
Är bara jag som gillar Martino starkt och sättet hur han behandlar spelarna. Han är ny tränare i Barca och han sätter direkt gränser på spelarna. Han bänkar vem han vill och han är tydligen Inte rädd för peta någon sååå jävla kul att se. Är glad att Tata visar vem som är tränare gött :). All in Tata. Vamos Barca.
Barcelona Pep - El Míster
2013-09-18 12:56
Får direkt en känsla av att detta är första steget av många där Xavis karriär tyvärr är påväg neråt. Vi skall dock inte döma ut honom totalt, lite konkurrens kanske kan få honom att nå tidigare höjder. Tror dessutom det är en del av Xavis matchande som är korrigerat till lite mindre matcher av klubben och Tata. Vad tror ni? Är Xavis standardiserade startplats i Barca förlorad för alltid? Inte mig emot som det ser ut just nu(Cesc är grym) men jag tror det också kommer vara mer synligt än vad folk tror utan honom på planen. Han är tillsammans med ett par, tre andra spelare den bästa och viktigaste spelaren någonsin i klubben. Han har varit ovärderlig. Det är med lite vemod och sorg jag skriver det här. Vi får helt enkelt hoppas han tacklar detta på rätt sätt och kan erbjuda laget sina tjänster på ett annorlunda sätt framöver! Att t.ex. ta in Xavi när vi behöver kontrollera och lugna ner en match kan vara oerhört värdefullt. Det har vi sett tidigare när vi tappar ledningar.
Barcelona DM1982
2013-09-18 12:28
Xavi will not start in the Champions League game against Ajax tonight. Martino has told him he'll be on the bench. #fcblive #ucl [latdp]

Tata är inte blyg med bänkningar, det är bra.

Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
2013-09-18 12:25
Canaletes (Barcelona) 2013-09-18 10:34 Och varför är det Roura på bilden istället för Tata??? :s
http://oi44.tinypic.com/2co3s6r.jpg Haha, att rivstarta dagen med lite milfs är aldrig fel! :D
Barcelona koeman92
2013-09-18 12:19
Haha vad surfar du egentligen på Canaletes? ;)
Barcelona koeman92
2013-09-18 12:16
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-09-18 12:16
Är det någon som vet om man kan byta kapten i det där Uefa-spelet utan att förlora massa poäng? Till exempel byta från Ronaldo till Fabregas idag och sen byta tillbaka nästa runda? Kan man sälja Ronaldo och köpa in Messi utan att förlora de poäng Ronaldo drog in igår?
Barcelona the cameroonians
2013-09-18 12:02
@Canaletes:

Den fällan är lätt att gå i, det är nämligen huvudredaktionen på SF som lägger in bilderna och rubriksätter dem. När man då vill söka fram en bild på Tata kommer alla bilder med hans namn kopplat till fram.

Har man då grus i ögonen som skribenten säkert haft eftersom den är postad klockan 1 på natten, ja då är det som gjort för att man ska missa att det inte är Tata (även om de inte är särskilt lika...)

Så ligger det till. //Red.
Barcelona zigazaga
2013-09-18 11:34
Viktig match ikväll, vi måste få en bra start. Jag vill se en utspelning, det var ett tag sen vi såg riktigt bra spel från vår sida.

Canaletes

Jag gillar också milfs
Barcelona Júnior ´
2013-09-18 11:25
Canaletes

Härliga flikar du har på din internet haha.
Barcelona Canaletes
2013-09-18 10:34
Och varför är det Roura på bilden istället för Tata??? :s
Barcelona Gatumusikanten
2013-09-18 10:22
Reagerade också på inför rapporten. Halvhjärtat skriven.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-09-18 10:20
City spelade bra och vann övertygande, Real Madrid krossade Galatasaray, Bayern vann övertygande och United vann. Idag vill jag se Barca gå in med en lika bra inställning där endast vinst räknas mot Ajax. Tror Messi är rätt målsugen efter Ronaldos hattrick. Efter den halvdana matchen i helgen så hoppas jag Barca kan göra en sådan där typisk Barca-match och vinna med flera bollar och spela bra fotboll. Neymar borde starta, CL-debut för honom och hoppas han kan komma igång med målskyttet. Cesc bör även han starta, vill se hans fina framspelningar och löpningar framåt i banan som alltid leder till farligheter.

Ikväll börjar säsongen på allvar. Champions League på Camp Nou, som man hr längtat. Visca Barca!
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-09-18 09:44
Läste precis "inför Barcelona-Ajax"-artikeln. Neymar är inte med i den förväntade startelvan...varför skulle inte han förväntas starta ikväll? Han var bäst på plan sist mot Sevilla...
Barcelona Smogen
2013-09-18 09:39
M Shadows

Det är alla säsongsbiljetter som är upptagna. Många av de platserna kommer efterhand släppas till försäljning då säsongsinnnehavare säljer av dem. Flest platser hittar du troligast dagen före match. Sen så kan nog bägge de matcherna du pratar om bli fullsatta, stormatch i CL och derby mot Espanyol, det lockar folk.
Barcelona M Shadows
2013-09-18 09:23
@Barcelona=Rajjesamba!:

Puyol är inte med i truppen.
Barcelona M Shadows
2013-09-18 09:22
Hej kära Culés. Jag och familjen har tänkt att åka ner till Barcelona i början av november då de spelar två hemmamatcher på kort tid; mot Espanyol och Milan. När jag kikar på Barcelonas hemsida efter biljetter så ser jag att det bara finns enstaka biljetter lite här och där, kanske 30 lediga platser utspridda. Min fråga är då om det kommer att släppas fler senare? För jag kan inte tänka mig att det blir fullsatt under båda matcherna, är väl i princip bara El Clasico och de viktiga slutspelsmatcherna i CL som brukar vara fullsatt? Om någon kan hjälpa mig så kan den skriva PM till mig.

På tal om ikväll så skulle jag vilja se Bartra från start. Killen måste få spela, hur ska han annars bygga upp ett självförtroende? Jag stör mig lite på att Tata inte har roterat i mittbackslåset. Låt Pique sitta på bänken för han har inte visat storform enligt mig, han känns så himla slö och oengagerad.
Barcelona Barcelona=Rajjesamba!
2013-09-18 08:51
Vet någon om Puyol är med i truppen ?
Barcelona Deulofeu
2013-09-18 08:43
No non-European coach has won the CL #martino Two, both Argentine, won European Cup: Carniglia (Madrid 58 59) Herrera (Inter 64 65) [via md]

Nu är det dags att åter skapa historia.

Se nu till att vinna rejält, inte minst för Tatas skull för att ge honom något att glädjas över efter hans dystra besked.

Barcelona Deulofeu
2013-09-18 08:42
Neymar: "My first CL memory is Ronaldinho's Barcelona reaching the final. Then I realized Barça would be my destination."

Tack Ronaldinho tack.

Säkert många brassar som tycker likadant.
Barcelona Deulofeu
2013-09-18 08:32
Jag ser alla Madrids matcher och måste bara säga att man måste imponeras över dem.

De spelar inte bra men vinner ändå ofta sina matcher inte en förlust ännu med säsongsinledningen inräknad.

De har massor av nya spelare i startelvan och spelet sitter inte alls ändå vinner de mest hela tiden.

Jobbigt när spelet sitter som det ska.Skönt att vi möter dem relativt snart då jag anser att vi kommit lite längre med spelet under vår nya tränare.

Hoppas på en riktig europasmäll idag och startar Fabregas och Iniesta tillsammans med Busquets kommer det att ske.

Vill också se att vi trummar på under hela matchen från början till slut.

Några saker man verkligen vill se

Messi som jobbar och stänker in ett hattrick

En Neymar som fortsätter där han slutade i senaste matchen med undantaget att han också nätar!

Det ska för övrigt bli kul att se Bojan på plan och De Boer på bänken.
Barcelona Deulofeu
2013-09-18 08:24
Dani Nieto (Barcelona B): "When at B, you always think about first team. But this is also a global showcase that gives you other options." Hur ska man agera här egentligen killen är 22 kommer förmodligen aldrig peta Pedro eller Alexis och sedan har vi ju Deulofeu på tillväxt. Han har bara tvåårskontrakt och skulle lätt kunna göra det bra i la liga.Han är väl dock inte köpt för att vi ska tjäna pengar på men måste vi ändå inte tänka så? Varför ger man någon ett två års kontrakt? Gör man en bra första säsong får man sälja till ett lågt pris eftersom kontraktet snart går ut... Han har startat riktigt bra trots två soprena missar i el classicot.Mål i 4 av fem matcher en sådan spelare är ovärdelig. Nieto har redan efter 5 mnatcher gjort större avtryck än Kiko som gick till Casilla gjort under hans två år... Jag anser nog att man redan nu ska förlänga hans kontrakt.Det kanske bara blir ett år i Barca b men han kommer hamna i la liga var så säkra. Hoppas även på en fortsatt bra inledning och bra säsong så Eusebio får hybris och lämnar.
Barcelona Canaletes
2013-09-18 07:43
@MESSI.CORLEONE:

haha xD
Annons: