/spanien/barcelona/forum/6380.aspx/spanien/barcelona/forum/6380.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nicke94
2013-09-14 22:08
vilken lättnad seger :-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona The Octopus of Badia
2013-09-14 22:07
Jag förstår inte riktigt hur vissa av er resonerar kring spelet ikväll. Javisst, försvaret, i synnerhet Piqués inkompetens, satte oss i trubbel igen, men låt oss inte glömma att Sevilla gjorde 2 mål på deras enda 2 skott på mål. Mascherano var en beast där bak, och jag hoppas Tata resonerar så att Puyol är tillbaka för att ersätta Piqué och inte argentinaren.

Annars så såg spelet väldigt bra ut i mitt tycke; snabbt, kort passningsspel med få tillslag där vi kommer till avslut väldigt snabbt. Vi skapar egentligen tillräckligt med målchanser för att punktera matchen redan efter första 45, men spelarna har ännu inte riktigt hittat målskyttet och då blir det som det blir.

+Alves, Mascherano, Adriano, Busquets, Messis andra halvlek, Neymar (MotM?), Cescs inhop, Alexis inhopp.

-Piqué, Xavi.
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-09-14 22:05
Haha bales pass till ronaldo där, inte direkt özil klass tänkte han nog :P
Barcelona Cule4life
2013-09-14 22:03
Vårt försvar är rena hönsgården, Visst när vi kontrollerar matchen osv är det lungt, Då det kmr ngr höjdbollar till vårt mittbacks par som bara rensar undan,
Men när motståndarna skruvar upp tempot och kvalitén hos motståndarna är större, Så har vi inte mkt att komma med. Försvar är A och O i fotboll, Idag räddade Messi oss, Men han kmr inte kunna göra det varje gång.

Dags att punga ut 50 mil Euro och hämta mittbacken vi söker, Pronto
Barcelona Canaletes
Får Guti-vibbar på Piqués agerande vid 2-2 haha
Barcelona .Andreas
Vilka lägen för Villarreal!
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-14 22:02
Jag är inte så orolig som vissa här verkar vara. Tata har analyserat vilka problem han behöver fixa till. Det går tyvärr inte att få ordning på det under så här kort tid. Dessutom så är det alltid jobbiga matcher efter Vm-kvalen och innan CL drar igång. I de andra matcherna i ligan har det sett ganska så bra ut tycker jag. Det kommer ta lite tid. Kvällens match är bara att glömma. Det märktes att så fort Barca växlade upp hade Sevilla inget att sätta emot. Problemet just nu är att de inte orkar/klarar av att hålla det tempot under 90m utan bara korta sekvenser i matchen.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-14 22:01
SupremeMan: Ja, i puertan finns det människor som baserar Guds existens beroende på om Barca vinner eller tappar poäng. Det säger ju allt om vilka lowlives de är. Ingen respekt och ingen verklighetsförankring. Inget nytt dock. Känner igen detta fenomen sedan 10 år tillbaka. Plastfans.
Barcelona Zamboza
2013-09-14 21:58
@SupremeMan:

Haha, visst är det kul att vi krossar deras hjärtan och dem snackar om oss när real spelar.
Barcelona ~Més que un club~
2013-09-14 21:58
Loading 60% of Benzemas hair! :D Haha!
Barcelona Zamboza
2013-09-14 21:57
@~Més que un club~:

Kan tänka mig att Sevilla bänken provocerade vid 2-2 målet, så man gav igen. Det är vad jag tror.

Det enda positiva jag tar med mig från denna matchen är första 45. Sista 30 var skrämmande och se. Barca hade ingen kontroll alls och Sevilla var på vår planhalva flera gånger. Skrämmande och se även hur fri Sevilla spelaren är när han sätter 2-2 målet. Jag hoppas verkligen det har med fifa viruset att göra. Annars blir det en tuff höst. Jag har dock en känsla av att en mittback kommer värvas i januari.
Barcelona Júnior ´
2013-09-14 21:56
Ett poängtapp av Real Madrid, efter vår fantastiska vändning mot Sevilla, kommer resultera med att jag tar och springer en runda i stan naken!
Pique + Mascherano = magsår
Barcelona SupremeMan
ASSÅ KAN INTE FATTA ATT PUERTAN FINNS... VAD ÄR DET FÖR FANS EGENTLIGEN ? TA BORT DERAS FORUM SNÄLLA
Barcelona barca show
Brassekonst
Du måste vara verkligen yr när du säger att masken ska petas den killen var den som tog bort allt och alla i försvaret annars hade vi legat under redan från början. Så kolla noga. BÄSTA SPELARNA IDAG tycker jag är
1. NEYMAR alltså det var fotbollsgodis på högnivå
2.MASKEN tog bort allting som han kunde göra underbara glidtacklingar så ingen kan kritisera honom för han är bästa mittbacken vi har just nu självklart tills el capitano kommer tillbaka.
3. Busquets tog bort många otroligt svårt att ta bollen från honom rena mur :D.
Mycket bra match annars där det slutade spännande.
SKÖÖÖNNTT ATT ALEXIS GÖR MÅL TILLS SLUT BRA !!!!!!!!
Barcelona Andrés V
HAHAHAHAA KOlla benzemas frilla!
2013-09-14 21:55
JEBEM VAM MATER U USTA, MADRIDSKU! NI HAR GJORT MÅL VID ÖVERTID PÅ ÖVERTIDEN FLERA GÅNGER! SÄSONGEN 06/07 BL A. DESSUTOM VAR DET BARA 93:11 NÄR VI GICK TILL ANFALL OCH SEVILLA MASKADE EFTER SITT MÅL SOM DOMAREN LADE TILL PÅ. MAN FÅR LÄGGA TILL MER PÅ ÖVERTIDEN OM DET MASKAS. LÄS REGELBOKEN HAHAHA
Barcelona Barcelona=Rajjesamba!
Vilken jäkla moral att kunna göra mål som man gör! All kärlek till barca och idag tycker jag vi ska njuta istället för att tänka på saker som måste förbättras, men Puyol du är verkligen välkommen tillbaka :)
Barcelona Shanghai
Hade inte La Liga varit kul och mer intressant om andra lag kunde också spela tufft mot Real Madrid? Alla viker sig så fort de möter de. Titta på Villarreal snart hur de kommer att slappna av och släppa CR7 göra 4-5 mål.
Barcelona ~Més que un club~
Vad hände egentligen vid bänken vid 3-2?
Barcelona the cameroonians
Det ör så otroligt befriande att vinna på det här sättet.

VI förtjänar det egentligen inte, men det finns vinnarskallar som inte ger upp och det är just den faktorn som är avgörande idag.

Nej, försvarsspelet är inte bra, men man kan inte bara se det som Piqué och de andra gör dåligt, det fanns även sekvenser och situationer som de gjorde väldigt bra.

Mess i behöver Cesc eftersom Xavi slutat se eller vilja hitta loppan i djupet, samt det faktum att Alves inte kom lika högt upp i banan eftersom Tello breddar som han gör. Messi blev mer involverad när just Cesc kom in och Tello byttes ut.

Martino har ff ett bra stycke jobb att göra när det gäller presspelet, det satt inte hundra idag och jag ställer mig tveksam till om Xavi m fl har uthålligheten att fullfölja den taktiken, samt om Messi verkligen ska lägga sin energi där.
Kanske bättre att styra upp försvarsspelet eller hitta en balans på mittfältet.

Nåja, det är ingen match som kommer gå till historien, men ibland är det som sagt befriande att vinna på det här sätter också - även om man är culé.
Barcelona Dill - Busquets!!
Jag tror det krävs en 0-5 förlust mot sporting gijon för Zub att lyfta på ena skinkan och köpa en mittback, helt seriöst.
BARCA-més que un club
J'vla hönsgård till försvar måste man säga alltså,

det blir stressigt så fort motståndarlaget anfaller blir det kawz där back,

Barcelona måste vara världens sämsta lag på fasta situationer herregud så dåliga vi e katastrof...

men skön vinst där i slutet tack Alexis u are a hero ..!!!!
Barcelona ZlatanisDaMannn
2013-09-14 21:54
tung messi neymar börjar hitta varandra vackert nu dags för GARETH FAKKING BALE i real med ronaldo ska bli spännande
Barcelona The Octopus of Badia
2013-09-14 21:53
Väldigt fint spel offensivt, men det går inte att hålla nolla när endast 1 av 2 mittbackar håller klass. Visserligen missar Mascherano tacklingen vid 2-1-målet, men det var mer oflyt än något annat, och han kan inte vinna 100% av sina närkamper alla gånger, för det är då den andre mittbacken ska täcka upp. Vi saknar den mittbacken.
Barcelona Occi
2013-09-14 21:52
Fyfan vad skööönt. Men jävlar vad Alves och Pique är dåliga. Mascherano är sjukt mycket bättre än Pique och det säger det mesta om hur dålig Pique är. Denna höst kommer vara så sjukt jobbig.
Barcelona Acrobat
Ja, snälla låt Puyol återvända med pondus! Det är katastrofalt i defensiven! Rena hönshuset! Man ska inte kunna tappa en 2-0- ledning med 10 minuter kvar på Camp Nou! Neymar gjorde en ruskigt bra match och Messi kom igång sista 20 minuterna. Underbar seger, men man inser att det blir en jobbig säsong...
Barcelona BarcaChris
Vet inte hur många matcher Messi har räddat förresten. Så glad vi har honom
Barcelona BarcaChris
2013-09-14 21:51
Vilket skit försvar det här laget har. Pique och Mascherano har inget i topp fotbollen att göra. Det där första målet Sevilla gjorde måste ha varit det sämsta jag har sett från Barcelonas försvar på länge, till och med sämre än när Bogarde och Reiziger och sånt spela.
Barcelona Shanghai
2013-09-14 21:51
Messi fixade segern. Så gött!
Annons: