/spanien/barcelona/forum/638.aspx/spanien/barcelona/forum/638.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kröjjf
2/9/2017 12:50
Barcelonistas

Intercontinental Cup som motsvarigheten hette 1992, avgjordes i Tokyo. Där São Paulo vann finalen över de regerande europacupmästarna från Barcelona, med 2-1.
Barcelona Katalano
2/9/2017 12:49
@S.Etoooo:
Detta är ditt 3e inlägg om just detta. Du har en dold agenda helt klart! Reklam är emot reglerna här på forumet. Mod har agerat så tog bort innehållet i citatet.
Real Madrid S.Etoooo
2/9/2017 12:36
Nu räcker det med att försöka smyga in reklam. Spärr.

/mod
Barcelona Bosketts
2/9/2017 12:30
Tror vi med tillräcklig säkerhet redan nu kan säga att Luis Enrique inte kommer att fortsätta som klubbens tränare nästa säsong. Även om han nu mot förmodan skulle lyckas vinna något mer än cupen.

Vem som tar över är för mig ett ordentligt frågetecken. Ledningen har gång på gång visat att La Masia och klubbens kultur och tradition inte är något de prioriterar. Därför är det högst osannolikt att vi skulle få en tränare från de egna leden, någon som spelat i klubben, tränat juniorlag etc. Dessutom väljs nog en tränare som, likt Luis Enrique, tänker kortsiktigt snarare än långsiktigt, när det kommer till talanger. Det är att fylla prisskåpet som är intressant, inte att fostra bra spelare.

Skulle tro att både Laurent Blanc (klubblös) och Ronald Koeman står högt i kurs hos ledningen. Frank DeBoers namn tror jag också nämns rätt flitigt, liksom Jurgen Klopps. Men den senare lär bli helt omöjlig då han är relativt ny hos Liverpool, och dessutom verkar tycka om att träna lag som ligger strax under världstoppen.

För mig hade en perfekt lösning varit Jorge Sampaoli, med Xavi som assisterande/rådgivare/lärjunge. Men det Sevilla-coachen är nog enbart ett namn som cirkulerar bland fans, dessvärre.

Vad tror ni? Vad är ett RIMLIGT namn att se på bänken nästa säsong?
Barcelona El Pistolero #9
2/9/2017 12:28
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kröjjf
2/9/2017 12:19
Iniesta70 Det är inte förbjudet att vända sig bort från TV:n och ta en bärs istället för att titta på fotboll. Det ska vara "gôtt" att se sitt FC Barcelona spela fotboll, annars kan det kvitta. Åtminstone i teorin. När det kommer till kritan så dras ändå blicken bort från baren mot "dumburken". Men man kan ju alltid hoppas att någon sevärd servitris tar vägarna förbi.
Barcelona Barcelonistas
2/9/2017 12:11
92*
Barcelona Barcelonistas
2/9/2017 12:11
1991 när vi vann Cl vilka förlorade vi mot i motsvarigheten till klubblags vm?
Barcelona Iniesta70.
2/9/2017 11:32
kröjjf

Det är lite det jag menar med mitt inlägg. Självklart ska sågandet börja på annat håll.
Som byfånen i mig så börjar jag oftast att hugga ner det träbenet [oftast felplacerad] som för stunden gjort bort sig i mina ögon, ibland utan att ens fått chansen att gro eller växa med uppgiften.

Vi ska vässa yxbladen å tanka motorsågarna men kavla kalhyggen på annat håll än Camp Nous gröna matta.

Nää, om vi ska kunna så nån form av nygammal filosofi tillbaks till klubben så bör vi rycka upp allt ogräs och dra upp alla träskallar vid rötterna som planterat sina feta rövar i sina ivory Towers, helt enkelt börja såga i rätt ände.

Får väl se om man själv har samma karaktär, att hålla sig ifrån motorsågar och yxor från laguppställningen, när Barca spelar in en nyverision av Kalabaliken i Bender.
Eller om jag kanske gör en LennyRomario redan till helgen, vänder mig om och tar en bärs i baren istället.
Barcelona Katalano
2/9/2017 11:29
Blir en intressant match på lördag mot Alaves. Dels för att vi får se en glimt av hur våra motståndare i Cdr finalen kommer spela mot oss, men också för att de gav oss pisk på vår hemmaplan i höstas. Jag tycker absolut inte att man ska underskatta Alaves utan de har förmåga att skrälla mot oss. Därför vill jag ställa upp med ett bra lag i helgen. Vila några enstaka spelare inför matchen mot PSG i CL i veckan, som Neymar, Suarez, Alba. Busquets och Iniesta bör spela matchen för att få matchrytm efter sina skador men bytas ut i början av andra halvlek.
Barcelona Kröjjf
2/9/2017 10:36
@Iniesta70.:
För min egen del var det en evighet sedan som jag förväntade mig den sortens fotboll vi suktar efter, när jag sätter mig framför platt-TV.n. (för det gör jag skam till sägandes fortfarande tvångsmässigt och mot bättre vetande när FCB spelar). Biter mig dock allt oftare i tungan som ett självskadebeteende, för att lindra det psykiska lidandet av att ändå se eländet. Fotbollsfesten är över. Baksmällan är vad vi "ser fram emot" varje vecka. Och jag tror mig veta precis vad LennyRomario - som synes tagit sitt förnuft till fånga- menar med Pyrrhusseger. Kommer faktiskt allt oftare på mig själv med att tänka som jag gjorde när Erik Hamrén ledde svenska landslaget: Hoppas blågult får stryk nu så förbundet sparkar ut fanskapet och helst utan fallskärm. Problemet är bara att Lucho på sin höjd basar över kabinpersonalen. Och att det är piloterna som styr planet med sin bas i Qatar snarare än på Camp Nou som vi måste bli av med fortast möjligt, om inte en nyttig idiot ska ersättas med en ny som tar vid och serverar oss samma smaklösa soppa. I ett storkok som som verkar kunna räcka till flera titelmåltider, men som ju inte skänker oss ett uns av minsta lilla mersmak.
Barcelona Ribohn Fan
2/9/2017 08:56
Mod

Synd! Det var mina bästa inlägg, ever!
Barcelona Cule4life
2/9/2017 06:32
Konstigt att man vill se ngt annat lag göra mål på Barça! Personligen hatar jag det. Spelar ingen roll hur spelet ser ut.
Mod
2/9/2017 01:39
Om ni två (Ribohn Fan & El Pistolero #9) har problem och vill dumförklara varandra så får ni ta det via PM. Era inlägg är raderade.

Varning /Mod.
Barcelona Carles Puyol Beast
2/8/2017 23:27
Reymar Fotboll är inte alltid underhållande. Jag personligen ville ha Alaves pga att det är en liten klubb som verkligen behöver det mer än Celta. Celta spelar redan i Europa men nu kommer Alaves också göra. Alltid bra när det är skrällar mm kolla på PL alla slår alla. La Liga krävs det ett mirakel för skrällar så jag gläds åt Alaves HATTEN AV FÖR DEM. Synd om Celta men fan va kul för Alaves.
Barcelona Reymar
2/8/2017 23:23
Hade hellre sett Celta dels för att det hade varit en mer öppen match och dels för att dom förtjänar en finalplats efter att ha slagit ut Real. Alaves kommer spela ultra defensivt och hoppas på något misstag som senast vi möttes. Visst är det kul att en underdog tar sig till en final men jag tycker inte att ett lag som Alaves har något att göra i en final.
Barcelona Soko
2/8/2017 23:05
På lördag möts Alaves och Barcelona i en tidigt för final kan man säga.
Jag hoppas innerst inne att Alaves gör ett snabbt mål och leder med 1-0 allt för att vi slipper se Barcas katastrofala och nonchalanta spel i början av matcherna vid oavgjort resultat. Istället skulle målet väcka oss direkt och vi skulle se bättre spel .
Barcelona Neymar N11
2/8/2017 23:00
Hatten av för Alaves, det är alltid kul att se nya ansikte i en final. Det kan inte bli bättre än såhär för deras del, vi får verkligen se upp i finalen då dom kommer bli svåra att besegra.
Barcelona Barcadinho.
2/8/2017 22:58
Och så var det välförtjänt. Bra spel mest andra halvleken, bättre fotboll än vår match igår.
2/8/2017 22:57
Med tanke på att Suarez är avstängd så var detta de bästa som kunde hända. Celta Vigo hade varit jobbigare att möta i finalen men i en final kan allt hända har man fått höra. Men denna finalen känns på förhand omöjlig för Alaves. Barca kommer krossa Alaves med tanke på att dem vann över oss i höstas.
Barcelona Barcadinho.
2/8/2017 22:56
Så himla kul, jag älskar när sånt händer i fotboll.
Kommer bli en fantastisk final med minst 25 000 entusiatiska Alaves fans på låkatren.
Barcelona wallmannen
2/8/2017 22:56
Usch, tycker det är hemskt med tv-bilderna på gråtande Celtafans. :-(
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Katalano
2/8/2017 22:53
Matchen är slut och Alaves vinner med 1-0. Nykompligen som även gav oss stryk i höstas. Kan bli en tuff final även om vi är klara favoriter. En förlust vore en jätteskandal ur Barcaögon. Jag kan inte påstå att det känns bra inför den matchen dock.
Barcelona Soko
2/8/2017 22:49
Nykomling i La ligan ska spela finalen mot självaste Barcelona, förhoppningsvis på Bernabeu. När drömmen slår in.
Dessutom säkrade de spel i Europa till hösten.
2/8/2017 22:43
1-0 Alaves yeees :)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2/8/2017 22:34
@El Pistolero #9:

Ärligt talat, man blir bara galen om man fortsätter analysera hur vi spelar.
Varför? Ju, för att ingenting kommer att ändras den här säsongen med denna tränare.

Barcelona Nemesis 10
2/8/2017 22:32
El Pistolero Man blir faktiskt mörkrädd när man kollar på vårat passningsspel. En sak jag undrar är varför det är så tyst angående detta i Spanien? Ingen journalist eller tidning skriver ett ord om att vårat passningsspel inte existerar. Det verkar vara förbjudet att klaga där nere... Jag tänkte passa på att göra situationen värre genom att länka våran passingmap mot United i CL finalen 2011. Finns det något annat lag som har spelat skjortan av motståndarna så brutalt i en CL final? Inte vad jag har sett iallafall. Vi kommer nog heller aldrig få se något liknande igen då vi bara blir mer om mer som "alla andra" klubbar. Jag sitter och undrar vad Xavi känner när han ser dagens Barcelona spel? Hur många whiskey shots tar han innan och efter match? Tragiskt...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2/8/2017 22:32
Jag måste bara fråga.

Igår när Suarez fick rött kort.
Varför kom han tillbaka på planen efter matchen?
Är det inte förbjudet? Läste nyss på twittersida att han kan bli avstängd 2-3 matcher för att han inte lämnade planen.

Stämmer detta?
Reagerade också på när han kom in på planen som att han ska prata med domaren.
Barcelona El Pistolero #9
2/8/2017 21:42
Ta er en titt på Barças passningsmap mot Atletico. Barça eller Sunderland? Det är frågan...
Barcelona Soko
2/8/2017 21:34
Hur länge blir Mascherano borta?
Annons: