/spanien/barcelona/forum/6378.aspx/spanien/barcelona/forum/6378.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2013-09-19 16:27
H.Alavi - Magico!

Opta skriver att under tidsperioden sen Özils debut är det endast Xavi som gjort fler assist. Dvs att Xavi gjort 19 assist sen Özils debut 2007. Du fick det att låta som att Xavi gjort 19 assist under hela sin CL-karriär vilket är felaktigt.

Vad gäller diskussionen Benzema vs Higuain är den sistnämnda den bättre målgöraren. Dock var ju han och Ronaldo en medioker duo då båda har en bristfällig fotbollsintelligens. Båda avslutar på allt som rör sig vilket Ronaldo säkert inte gillade. Det var ju därför Ronaldo föredrog att spela med Benzema som är intelligent med playmaking-egenskaper. Higuain tog många av Ronaldos avslut.

Ronaldo, Higuain och Bale hade aldrig funkat. Tre spelare med dåligt passningsspel som avslutar extremt mycket där Ronaldo och Bale är extremt ineffektiva vad gäller mål/skott. Benzema är den enda med skills och intelligens för att hjälpa till i anfallsuppbyggnaden.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-09-19 16:14
Frodo

Since the German made his CL debut in 2007, only Xavi has given more assists in the CL (19) than Mesut Ozil (17) #fcblive #ucl [via opta]

---

Jag tycker tvärtom. Jag tycker att Higuain aldrig fick en eller två säsonger tillsammans med Ronaldo för att visa världen hur farliga dom kan vara tillsammans. Det var ständigt en rotation mellan honom och Benzema.

Overall kanske Benzema är bättre, men när det kommer till att vara där och göra dom viktiga målen så är Higuain den bästa, tycker jag i alla fall. Han kommer vara superviktig för Argentina i VM nästa år.
Barcelona koeman92
2013-09-19 16:10
@FCBlaugrana:

Och så har vi våran stämning på Camp Nou.. :(
Barcelona Frodo
2013-09-19 16:07
H.Alavi - Magico!

Benzema är ju i grund och botten en bättre fotbollsspelare än Higuain. Dessutom passar han bättre med Ronaldo. Higuain och Ronaldo är båda själviska spelare som skjuter på allt som rör sig.
Barcelona ElTriplete
2013-09-19 16:06
Carles Puyol y Jean Marie dongou Nää, det är 19.00 och 21.05 tror ja. Du kollar fel tidszon :) står samma hos mig!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-09-19 16:05
@Carles Puyol y Jean Marie Dongou:

Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-09-19 16:05
Vet ni varför Europa League spelas så tidigt idag? Matcherna börjar 5 och 7 vilket äro vanligt tidigt..
Barcelona Frodo
2013-09-19 16:03
H.Alavi - Magico!

Vart tar du siffrorna ifrån? De är felaktiga.

Jag har för mig att Xavi har 28-29 assist. Giggs har flest tror jag. Hursomhelst är det många spelare som har gjort fler assist i CL än Özil.
2013-09-19 15:38
...Visste ni om att Mezut Özil är uppe i sjutton assist (i CL) sedan hans debut i turneringen 2007?

Bara Xavi har bättre och han står på 19 stycken. Och vi alla vet hur länge Xavi har varit aktiv i CL. Sjuka siffror på Özils assist-statistik.
2013-09-19 15:18
Vilken match han gjorde igår el Pipita. Kan fortfarande inte fatta hur Real Madrid kunde sälja honom och istället satsa på Benzema. Stort misstag tycker jag. Älskar honom i landslaget med Messi, Di Maria/Lavezzi och Aguero. Jävlar vad fort det går. Och nu kan jag äntligen njuta av el Pipita även i hans klubblag.
Barcelona Grande Barca!
2013-09-19 14:56
För er som vill se matcher i efterhand men som inte vill ladda ner finns en bra sida., enjoy!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-19 14:38
Canaletes:

Vore schystare om du printscreenade och lade upp den 3:e matchtröjan för oss läsare ^^

Nejdå, ska inte vara taskig ;) Gillar den nya 3:e tröjan skarpt! Härligt att vi håller oss till en diskret färg och ingen tequila sunrise-tröja som den i fjol.
Ronaldinho the original
2013-09-19 14:23
@Deulofeu:

Förlåt, glömde
Barcelona Deulofeu
2013-09-19 14:15
Ronaldinho the original du har pm.
Ronaldinho the original
2013-09-19 14:13
@FCBlaugrana:

Är redan en Sao Paulo favorit
Ronaldinho the original
2013-09-19 14:11
OT

någon som vill möta mig på fifa13? tror faktiskt att jag är en av dom bästa i Sverige. ni kan också fråga Zigazaga hur bra jag är. Självförtroendet är maxad!!!

adda mig. Bredby_etoo
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-19 14:09
Varning för rysningar. När Higuain hade gjort sitt mål för Napoli igår. Det här är passion och kärlek.
Kung Iniesta
2013-09-19 13:38
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-19 13:13
Arda Turan förlänger med atletico. Härom året snackades om att han ville lämna för en större klubb. Nu har atletico själva blivit den klubben. Kul!
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2013-09-19 13:09
RonaldinhoGaucho! (Barcelona) Har redan börjat bygga mitt La Liga lag Och börjat med att köpa Filipe Luiz,Godin och Rakitic, har Oier som målvakt, har köpt Dani Nieto från Barca-B. Hade inte mycket pengar, så gjorde dt bästa jag fick av paketen man fick. Är irriterad också på att de inte har tränarna från La Liga. När alla från premier league är med
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-09-19 12:32
För mig har tvgolo.com alltid varit sjävklart. Den bästa sidan att kolla på alla highlights :D
Länktips: www.tvgolo.com
Barcelona Pep - El Míster
2013-09-19 12:32
Canaletes är tydligen råskön. Förstår dock inte er som trodde han skulle gå och gömma sig. Väl inget att skämmas för? Ett gott skratt förgyller vardagen och jag uppskattar folk som bjuder på sig själv. Dessutom är han väl inte den enda här som gillar MILF:s. Hehe.
Barcelona koeman92
2013-09-19 11:39
Haha Canaletes din jävla kung!! Har inte skrattat så mycket i evigheter som jag gjorde igår kväll. :P
AndreD -
2013-09-19 11:39
elbraco Han räddade förra säsongen också?
Barcelona Canaletes
2013-09-19 11:32
Idag presenterade man den 3:e matchtröjan. Jag gillar den!
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-09-19 10:47
satt o tänkte på FUT, man borde göra om den så att man får intäkter via arena byggen och pubiksiffror, skulle va så grymt att kunna få bygga arenan och ge den ett namn och allt, då börjar man verkligen från grunden o bygger upp sig.
Barcelona elbraco - CP5
2013-09-19 10:43
Tro fan att Valdés har lärt sig att rädda straffar under sin sista säsong hos oss (förhoppningsvis inte).

Andres V

Goalsarena som Junior länkade är klockren, mål brukar komma upp snabbt.

Annars kan jag rekommendera Livescore Addics, alltså inte vanliga Livescore.
Görs det ett mål så kommer highlights upp i halvlek, inte sällan med Viasats kommentatorer.
Barcelona Gatumusikanten
Andrés V (Barcelona) Jag har en bra sida åt dig mannen. Där finns allt möjligt. Kolla länktips ...
Barcelona filosofen21
Håller med deulofeu, bojan gjorde en grym match och jag älskade att se honom spela med självförtroende! Killen är bra när han tror på sig själv och potentialen finna fortfarande där för att faktiskt en dag bli en del av vår trupp igen. Det jag såg av honom igår imponerade på mig och jag påmindes lite av den bojan som faktiskt petade Zlatan. Matchen tycker jag inte var en höjdare, helt ärligt tyckte jag vi spela dåligt. Vi vinner med 4-0 för att vi har en Messi som är effektiv och Ajax inte är effektiva i sina lägen. Jag kanske är för hård/kritisk men fram till att vi gjorde 2-0 målet så satt jag och vänta på att Ajax skulle göra mål. Tyckte dem i vissa tillfällen till och med spelade ut oss vilket man inte är helt van vid. Men som andra har varit inne på är det fortfarande tidigt på säsongen och det behöva lite mer tid för att Tatas idéer ska sjunka om hos spelarna.
Barcelona Deulofeu
2013-09-19 10:32
Väldigt ot men jag måste ställa frågan efter det stora intresset på fantasytävlingen på uefa.

Någon mer än jag som är sugen på att göra något liknande med Fifa 14 med ps3?

Jag spelar ofta Be a pro och vi kunde ha en klubb som heter Les Rambles och spela tillsammans i ett lag! Fantastiskt kul pm gärna mig vid intresse om det stör forumet för mycket.

Sorry för ot.

Avslutar med att jag tycker det var kul för Thiago i morse att han fick en ny boll av pappa Messi ha ha.Han har ett par vid det här laget ; )
Annons: