/spanien/barcelona/forum/6372.aspx/spanien/barcelona/forum/6372.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-09-18 10:20
City spelade bra och vann övertygande, Real Madrid krossade Galatasaray, Bayern vann övertygande och United vann. Idag vill jag se Barca gå in med en lika bra inställning där endast vinst räknas mot Ajax. Tror Messi är rätt målsugen efter Ronaldos hattrick. Efter den halvdana matchen i helgen så hoppas jag Barca kan göra en sådan där typisk Barca-match och vinna med flera bollar och spela bra fotboll. Neymar borde starta, CL-debut för honom och hoppas han kan komma igång med målskyttet. Cesc bör även han starta, vill se hans fina framspelningar och löpningar framåt i banan som alltid leder till farligheter.

Ikväll börjar säsongen på allvar. Champions League på Camp Nou, som man hr längtat. Visca Barca!
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-09-18 09:44
Läste precis "inför Barcelona-Ajax"-artikeln. Neymar är inte med i den förväntade startelvan...varför skulle inte han förväntas starta ikväll? Han var bäst på plan sist mot Sevilla...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2013-09-18 09:39
M Shadows

Det är alla säsongsbiljetter som är upptagna. Många av de platserna kommer efterhand släppas till försäljning då säsongsinnnehavare säljer av dem. Flest platser hittar du troligast dagen före match. Sen så kan nog bägge de matcherna du pratar om bli fullsatta, stormatch i CL och derby mot Espanyol, det lockar folk.
Barcelona M Shadows
2013-09-18 09:23
@Barcelona=Rajjesamba!:

Puyol är inte med i truppen.
Barcelona M Shadows
2013-09-18 09:22
Hej kära Culés. Jag och familjen har tänkt att åka ner till Barcelona i början av november då de spelar två hemmamatcher på kort tid; mot Espanyol och Milan. När jag kikar på Barcelonas hemsida efter biljetter så ser jag att det bara finns enstaka biljetter lite här och där, kanske 30 lediga platser utspridda. Min fråga är då om det kommer att släppas fler senare? För jag kan inte tänka mig att det blir fullsatt under båda matcherna, är väl i princip bara El Clasico och de viktiga slutspelsmatcherna i CL som brukar vara fullsatt? Om någon kan hjälpa mig så kan den skriva PM till mig.

På tal om ikväll så skulle jag vilja se Bartra från start. Killen måste få spela, hur ska han annars bygga upp ett självförtroende? Jag stör mig lite på att Tata inte har roterat i mittbackslåset. Låt Pique sitta på bänken för han har inte visat storform enligt mig, han känns så himla slö och oengagerad.
Barcelona Barcelona=Rajjesamba!
2013-09-18 08:51
Vet någon om Puyol är med i truppen ?
Barcelona Deulofeu
2013-09-18 08:43
No non-European coach has won the CL #martino Two, both Argentine, won European Cup: Carniglia (Madrid 58 59) Herrera (Inter 64 65) [via md]

Nu är det dags att åter skapa historia.

Se nu till att vinna rejält, inte minst för Tatas skull för att ge honom något att glädjas över efter hans dystra besked.

Barcelona Deulofeu
2013-09-18 08:42
Neymar: "My first CL memory is Ronaldinho's Barcelona reaching the final. Then I realized Barça would be my destination."

Tack Ronaldinho tack.

Säkert många brassar som tycker likadant.
Barcelona Deulofeu
2013-09-18 08:32
Jag ser alla Madrids matcher och måste bara säga att man måste imponeras över dem.

De spelar inte bra men vinner ändå ofta sina matcher inte en förlust ännu med säsongsinledningen inräknad.

De har massor av nya spelare i startelvan och spelet sitter inte alls ändå vinner de mest hela tiden.

Jobbigt när spelet sitter som det ska.Skönt att vi möter dem relativt snart då jag anser att vi kommit lite längre med spelet under vår nya tränare.

Hoppas på en riktig europasmäll idag och startar Fabregas och Iniesta tillsammans med Busquets kommer det att ske.

Vill också se att vi trummar på under hela matchen från början till slut.

Några saker man verkligen vill se

Messi som jobbar och stänker in ett hattrick

En Neymar som fortsätter där han slutade i senaste matchen med undantaget att han också nätar!

Det ska för övrigt bli kul att se Bojan på plan och De Boer på bänken.
Barcelona Deulofeu
2013-09-18 08:24
Dani Nieto (Barcelona B): "When at B, you always think about first team. But this is also a global showcase that gives you other options." Hur ska man agera här egentligen killen är 22 kommer förmodligen aldrig peta Pedro eller Alexis och sedan har vi ju Deulofeu på tillväxt. Han har bara tvåårskontrakt och skulle lätt kunna göra det bra i la liga.Han är väl dock inte köpt för att vi ska tjäna pengar på men måste vi ändå inte tänka så? Varför ger man någon ett två års kontrakt? Gör man en bra första säsong får man sälja till ett lågt pris eftersom kontraktet snart går ut... Han har startat riktigt bra trots två soprena missar i el classicot.Mål i 4 av fem matcher en sådan spelare är ovärdelig. Nieto har redan efter 5 mnatcher gjort större avtryck än Kiko som gick till Casilla gjort under hans två år... Jag anser nog att man redan nu ska förlänga hans kontrakt.Det kanske bara blir ett år i Barca b men han kommer hamna i la liga var så säkra. Hoppas även på en fortsatt bra inledning och bra säsong så Eusebio får hybris och lämnar.
Barcelona Canaletes
2013-09-18 07:43
@MESSI.CORLEONE:

haha xD
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-09-18 04:36
@Shanghai:

Gå inte.

Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-09-18 04:33
Cristiano är en fenomenal målgörare, no doubt. Han är historisk helt enkelt. Står rätt, sätter in. Bra frisparkar, ibland. Säker straffskytt. Men han är långt ifrån en fenomenal fotbollspelare när han har bollen. Såg ni inte ikväll bla, i andra halvlek, var stressad han blev när han hade bollen på mittplan då han blev pressad av 1-2 Gala spelare. Haha.
Barcelona FCB :)
2013-09-18 01:50
Haha tycka vad man tycka vill om Real och deras fans men att sitta och klanka på Ronaldo och säga att han är kass, har tur osv osv blir ju bara löjligt och otroligt genomskinligt. Alla här vet att han är en otroligt duktig fotbollsspelare och han har endast en lirare framför sig i hierarkin.
AndreD -
2013-09-18 01:42
Hahaha hur kan folk kalla Penaldos sista mål för drömmål? Sämsta försvarsspel jag någonsin sett, två koner hade försvarat bättre. Pique och Mascherano framstår ju som världens bästa mittbackspar i jämförelse.
Barcelona Diar Shekha
2013-09-18 01:21
@barcastuff: Rosell (president): "We want to renew the contract of Zubizarreta. He's a great professional, honest, hard-working. He'll continue with us." "Hard-Working"............................................
Barcelona Dinho the artist
2013-09-18 01:16
Riktigt kul att de stora lagen presterade för en gångs skull. I mitt tycke ska ett cl-slutspel bestå av de största lagen, skiter blanka fan i om smålag får pisk. Så länge det inte är sociedad.
Barcelona Barca Barca
2013-09-17 23:58
@KarmaIsAKaranka:

I Barca får man inte skjuta bollen i mål, utan det ska passas 45 gånger innan ett skott ska avlossas, en meter från mållinjen :)
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-17 23:48
För er som inte såg Yaya's fantastiska mål ikväll. Varför gjorde han inte så här i Barca? xD
Barcelona Federer
2013-09-17 23:40
Svara inte på trollets(Shanghai) inlägg. Ignorera det bara så får mod ta hand om honom.
Barcelona .Andreas
2013-09-17 23:19
Nog för att det är tråkigt men hans pappa började ju komma till åren. Döden kommer till oss alla. Man får nog vara ganska glad om man fått ha sin pappa i livet i 85 år. Själv dog min morfar när jag var 1 år, min mormor när jag var 4 år, min farmor när jag var 7 år och min farfar när jag var 14 år..
Barcelona koeman92
2013-09-17 23:01
Hoppas Tata inte blir alltför negativt påverkad av det här, lider verkligen med honom :(
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-17 22:59
Fy fan, har inte klubben haft nog med tragedier? Stackars Tata, lider med honom. Det kan inte vara lätt att motivera sig på bänken i morgon.
Barcelona LeoMessi
2013-09-17 22:59
Sörjer verkligen med Tata, måste kännas så oerhört tungt att förlora sin pappa. Önskar honom allt det bästa!
Barcelona DM1982
2013-09-17 22:54
@Kung Iniesta:

Undantaget som bekräftar regeln. Eller tycker du att det var en skrällomgång i ikväll?
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-09-17 22:53
Jag vet inte om det redan har skrivits här inne men Tatas pappa har avlidit, så imorn efter Ajax matchen ska Tata tillbaka till Argentina
Kung Iniesta
2013-09-17 22:50
@DM1982:
Så... det är därför som FC Köpenhamn lyckades plocka en pinne från självaste Juventus? Skrällar kan mycket väl hända precis som fiaskon. Räcker väl att nämna hur det gick för Chelsea i CL under förra säsongen. Eller måste jag nämna att Celtic slog oss och kom till åttondelen?
Barcelona DM1982
2013-09-17 22:46
Jag kan bara säga en sak, gruppspelet i CL är fruktansvärt meningslöst och tråkigt. Skillnaden mellan lagen är alldeles för stor, de mindre lagen har inte en chans. Imorgon kommer det spelas minst lika trista och meningslösa matcher, allt är en transportsträcka till slutspelet. Det är först i kvartsfinalerna som det blir riktigt bra matcher, det här är bara trams och träningsmatcher för många lag.
Barcelona the cameroonians
2013-09-17 22:45
Många av de förväntade slutspelslagen vann med stora siffror idag.

Även om det inte är nu formen ska vara på topp så hoppas jag att Barcelona svarar med samma resultat i morgon, särskilt om Tata ställer ett nära nog ordinarie lag på plan.

Angående Real så ska man aldrig underskatta Ronaldo som målskytt, hur medioker han än må vara på de andra 75% av gräsmattan. Powerforward.

Annars kommer det andra Real, alltså Sociedad, få en tuff säsong. De har inte bredden för att kunna prestera i både ligan och CL - och risken är att det blir pannkaka i båda fallen. Synd på ett så talangfullt och offensivt lag.

Till sist måste man ju också nämna FC Köpenhamn som underpresterat å det grövsta i ligan men ändå lyckas knipa en poäng av Juve. Starkt.
Barcelona LeoMessi
2013-09-17 22:45
Måste bara säga att detta är uruselt av Galatasaray!! Dom borde nog dra dig ur cl och ge sin plats till ett annat lag. Hur i helvete kan man förlora med 1-6 på hemmaplan när dom har dom sjukaste fansen som backar dom något otroligt i 90 min? Nej totalt värdelöst, dom har inget att göra i varken cl eller el.
Annons: