/spanien/barcelona/forum/6366.aspx/spanien/barcelona/forum/6366.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-09-16 13:45
Det är denna fotbollsakademi det handlar om.
2013-09-16 13:41
Deulofeu

Jag blev själv förvånad att man inte värvade honom direk, utan skickade honom till den här fotbollsakademin istället. Tydligen gjorde man så här för att han inte var Katalan. Visste inte att man var tvungen vara katalan för att bli värvad av Barca som ung, men tydligen så är det så.
Barcelona Deulofeu
2013-09-16 13:25
¡Barca! - Crèma Catalana är det något nytt upplägg jag inte kände till? Har det med Lee värvningarna att göra med spelare under 18?

Tacksam för svar.

En fråga till varför har Barca inte anmält mer än 25 spelare till champions leagues gruppspel?

Bla är ju Cuenca och Afellay anmälda de lär ju inte spella värst mycket?

Tänker på värvningar som tex Suarez till b-laget han borde ju fått vara med då han är ny i klubben och inte kan skrivas på en b-lista likt tex Dongou.

Någon som vet mer eller har läst något om detta?

2013-09-16 13:15
@Abbe.:

Barcelona har inte rekryterat honom, han ska spela för en internationell fotbollsakademi där vilken klubb som helst kan värva honom. Barcelona har förtur dock.
Barcelona Abbe.
2013-09-16 10:48
Klubben rekryterar en nioårig svensk grabb från Skåne.
Barcelona Deulofeu
2013-09-16 08:23
Snart match mot Ajax fantastiskt kul.

Påminner åter om matchen i morgon med u-19 laget mot Ajax.

Två av mina favoritklubbar.

Är det inte läge att rotera lite? Visst det är första matchen i cl och sedan har vi två raka matcher så en vinst är bara ett måste men skulle inte vi vinna mot Ajax med ett par nya spelare i startelvan?

Neymars debut i cl blir intressant Rooney gjorde 3 mål i debuten som 18 åring.Vad mäktar Neymar med? Han är otroligt mogen trots att han är en sådan storstjärna.Värderar ofta rätt och dribblar vid rätt tillfällen jag är imponerad.

Man ser även hur gärna han vill leka med Messi på plan.

Jag skulle faktiskt vilja se Bartra,Montoya,Song,S.Roberto starta vi har nu så mycket matcher på kort tid att alla måste delta.

Match igen på lördag mot Rayo ytterligare en mumsbit.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-16 03:42
Jan Tauer alla dagar i veckan. Puyol har ett och annat att lära från Jan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-09-16 01:40
@Lion24:

Fyfan vad hemskt-kul om Zubi avslöjar att ett kontrakt har skrivits med Caroll imorgon och sedan tar sin tredje semester.
Barcelona Lion24
2013-09-16 01:14
Jag startade datorn, öppnade internet, loggade in på svenskafans.com, gick direkt till Barca forumet, direkt ser jag att någon säger att han inte vill ha Carroll och då blev jag genast rädd och tänkte ifall Barca var intresserade av honom som ''plan B'' och kanske t.o.m ville värva honom i januari. Under de sekunderna jag läste detta så var jag så rädd/nervös/chockad att det går inte att beskriva. Men som tur, som TUR så var det bara någon här inne som, aa jag vet inte. Jag är i alla fall JÄTTE lättad att det inte ens är ett rykte.
Kung Iniesta
2013-09-16 00:23
Jävlar vad fint gjort av Alves!
Barcelona Bästelona
2013-09-16 00:00
ZlatanisDaMann Om livet nu bara vore som på FM...
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-09-15 23:49
@Barca King - Messi i hjärtat:
Pepe? Aldrig att en så smutsig spelare ska få vara en del av världens vackraste klubb. Hellre Tobias Hysen..
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-09-15 23:44
Real gjorde en gravensen och det ska vi inte fan också ta och göra :P
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-09-15 23:40
Carroll? Hellre Heskey fan.
Barcelona barca show
2013-09-15 23:30
Hahahaha det var roligt grabbar. :D. Ja men det finns mer alternativ än just lorrente det är det jag vill komma fram till men sen är jag inte förtjust av en värvning just nu med tanke på att serien har börjat och jag ser många positiva saker i det spec att el capi är tillbaka nu och kommer kunna lösa lite saker med sitt snack på plan.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-09-15 23:24
Pepe alla dagar än andy carrol, jag fick kväljningar av namnet. Den dagen Barca förknippar sig med en sådan spelare dör jag hellre. Jag är glad för att vi satsar spansk och sydamerikanskt.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-15 23:18
barca show:

Börjar bli sent. Gå och lägg dig. Du kommer att tänka på annat när du vaknar.
Barcelona barca show
2013-09-15 23:07
Jag tänkte bara skriva en sak. Läser att många vill ha Lorrente men jag har en annan annorlunda spelare som också skulle kunna användas om det nu är så att vi vill ha en spelare som går in i låsta matcher där vi ska lyfta och ha tyngd där han skarvar vidare eller så. Då tänker jag på ANDY Caroll jag vet han är klumpig men vi ska ju använda hans längd styrka och huvudet som är hans bästa egenskap något jag skulle föredragit
Barcelona Krabban94
2013-09-15 23:05
Blaugrana91: Vi köper in Llorente i januari för han e en bra huvudspelare sedan skolar vi om honom till mittback, så är MB problemet löst... ;)
Barcelona ZlatanisDaMannn
2013-09-15 23:02
ej ärligt varför hämtar dom inte bara tillbaks abidal i januari han vill säkert hellre spela i barca än monaco o de skulle lösa alla våra problem den viktigaste delen av säsongen som börjar efter julen sen har man hela sommarn på ig att fixa en riktigt sexig mittback thiago silva david luiz hummels varane ramos eller kompany
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-09-15 23:00
Vad tycker ni om presspelet så här långt?

Själv hade jag stora förväntingar på pressspelet efter att se hur bra det gick under försäsongen då även Messi hjälpte till. Tycker inte alls det är som Peps första säsong där våran press var GRYM!
Barcelona Massimo Tiki Tata
2013-09-15 22:14
@MVP - 2011:

Så skönt att veta att Abidal kommer jobba inom klubben, han är verkligen en förebild att se upp till!!
Barcelona Blaugrana91
2013-09-15 22:12
Vi ska absolut inte värva Llorente, det sista vi behöver just nu är ytterligare en anfallare, visst hade varit bra att ha i matcher där vi behöver lite tyngd och längd. Men jag tror knappast han skulle acceptera att få spela så sällan.

Ska vi värva i januari så ska det isåfall vara allas efterlängtade mittback...;)
Barcelona BAGNACK & DONGOU
Skön att se Valencia får i sig. Spelade som deras liv hängde på matchen mot oss och se idag mot Betis, den riktiga Valencia ser vi. Stör mig riktigt på de har lagen som spelar liv och död mot oss och när de möter andra lag spelar de ja ni vet.
Barcelona LeoMessi
MVP - 2011 Herregud vilken gest av Dani Alves att erbjuda sin lever!
Barcelona Blaugrana91
2013-09-15 22:06
basaric - "el guaje"

Finns fortfarande gränser och den gränsen är nådd för längesen.

Transferfönstret är stängt, closed, cerrado finns inget vi kan göra. Om det verkligen behövs så får vi värva någon i januari.
Men återigen bara för att vi hade köpt en mittback är det inte säkert att försvaret helt plötsligt hade blivit problemfritt. Det handlar lika mycket om det kollektiva försvaret.

Dessutom blir det extra löjligt när kritiken inte ens är befogad, visst vårt försvar måste bli bättre, men när man kommer med kommentarer gällande försvaret som låter:

"Har du ens sett matcherna? Vår backlinje är uslare än usel. Fruktansvärt dålig. Hemsk."

Så blir det bara löjligt, den kommentaren är ett perfekt exempel på den överdriva kritiken jag syftade på, man får tacka för att du stod för ett lysande exempel.

Ibland får jag intrycket att vissa här bara väntar på minsta lilla misstag i försvaret för då får dessa personer återigen köra samma snack återigen...
Som sagt det räcker nu.

Barcelona MVP - 2011
2013-09-15 22:01
Abidal: "My relation with Alves is more than a friendship. He's a great person. He offered me to donate his liver." [catalunya radio] :')

Abidal: "Twisted quote about not getting paid? Barcelona's statement was correct, I don't have a problem with anyone at the club." [catr]

Abidal (Monaco): "Guardiola wanted me at Bayern, but their board didn't want to take the risk because of medical reasons." [catalunya radio]

Abidal (Monaco): "I have an offer of Barcelona to become the future director of their schools around the world and I will accept it." [catr]

Abidal: "My best Barça memory is Puyol giving me the captain's armband and allowing me to lift the Champions League trophy at Wembley."

Abidal: "I've been talking with Carles Naval (team delegate) about being at the Camp Nou for Barça-Madrid in October"

...

Visst är han fantastisk? Och vilken gest av Dani!
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-09-15 21:45
Blaugrana91 Inte så förvånad att folk upprepar sig, vår backlinje gör en förvirrad. Överdriven kritik? Har du ens sett matcherna? Vår backlinje är uslare än usel. Fruktansvärt dålig. Hemsk. Aja. Intressant läsning dock - http://allasfcb.blogspot.se/2013/09/analyzing-barcelonas-man-marking-in.html
Barcelona Massimo Tiki Tata
2013-09-15 21:36
Kom hem från New York idag så har inte vart med senaste veckan men det verkar som att jag missade en underbar fotbolls helg, Chelsea torskar, Real förlorar 2 poäng, Barca vinner på övertidens övertid och Barca B spöar Castilla. Fan också.
Det är iallafall avslappnande att ligga 2 poäng före Real redan i början, Neymar verkar också bli bättre och bättre för varje match han spelar hoppas att han nätar snart så att han kan bidra med lite mål också.
Nu längtar jag till Champions Legue !! :)
Barcelona LeoMessi
2013-09-15 21:33
Låter som att publiken sjunger "Här kommer Pippi Långstrump" haha! Låter som när man nynnar till låten
Annons: