/spanien/barcelona/forum/6365.aspx/spanien/barcelona/forum/6365.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-19 20:23
Soriano öser på, 2 mål nu. Svenska klubblag alltså, så svaga de är. Vi snackar Österrike alltså, knappast någon stor liga.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2013-09-19 20:15
Puyols acceleration är högre än Piques, men på längre sträckor så är Pique snabbare än honom. Piques acceleration är ganska lång men han har en hyfsad snabbhet på längre sträckor. Men det hjälper föga då dom första metrarna är viktigast.
2013-09-19 20:14
Guaita, den ska du ta. Honom ska vi inte värva i sommar.
2013-09-19 20:13
Fritt fall i Valencia. Djukic blir inte långvarig. Fan konstigt, de såg rätt intressanta ut under försäsongen med bra nyförvärv.
Barcelona LeoMessi
2013-09-19 20:13
Valencia är ett sjunkande skepp! Jag som trodde att vi hade ett taskigt försvar. Någon som vet varför dom sparkade emery? Han prenumererade på tredjeplatsen iaf, han fick ut det maximala av det materialet han hade. Har dom så otroligt kräsna fans att dom kräver ligavinst?
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-09-19 20:11
Ska jag vara helt ärlig så känns Puyol snabbare än Piqué. Iallafall när man ska sprinta men i sidled kanske inte. Puyol och Masch har likadan springstil. Ta i allt du kan för kung och fosterland för att sedan tackla sönder bollen. Gerard är lite försiktigare och jag märkte i bla Sevilla målet att han inte tog i för fullt som Puyi skulle gjort. Dessutom så såg man flera sådana aktioner från Pique förra säsongen, att han inte sprang för fullt när motståndarlaget kontra. Det jag menar är att Pique är mycket snabbare än vad han visar upp men tar inte alltid i 100%. Likaså Dani Alves, som inte ser ut som förr när han sprintade i full fart fram och tillbaka vid högerkanten. Dessutom så hans spel blivit sämre och sämre med allt för mycket duttande och komplicerade felpass. Är det dags för Montoya iår?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-09-19 20:08
Andreas

De får låtsas att de möter Barca för att de enda gångerna jag har sett dem spela fotboll är när de möter oss..

Pinsamt..
Barcelona .Andreas
2013-09-19 20:07
Valencia skämmer ut spanska ligan. Har dom ens haft ett skott på mål?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-09-19 20:06
Riiio!!

enligt mig så ger Masken alltid 150 %.. Pique försöker med men det syns att han har mycket att jobba med. Så jag är inte orolig för hur mycket de kommer att kämpa för att Tata är på dem...

Vad jag däremot är orolig för är att Tata inte hinner spela in Barta och att Masken eller Pique åker på skador. Men.men får väl hoppas på det bästa. Vad säger ni 40 minuter för Barta i helgen så att Pique eller Masken får vila.

När är Puyol tillbaka?
Barcelona Riiio!!
2013-09-19 19:57
Vet att det diskuterats tidigare och är rätt tjatigt men jag blir helt mörkrädd då jag tänker på Mascherano och Pique som mittbackspar säsongen ut. Vi ska vara tacksamma att valdes hållit den nivån han gjort denna säsong och räddat oss! Någon ny mittback MÅSTE in i vinter. Bara så Pique och Mascherano inte kan slappna av utan att dom är 100% taggade varje vecka! Puyol kommer inte hålla sig skadefri hela säsongen och han har säkert tappat ytterligare i fart. Såå nu fick man ur sig det här också :-)
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-19 19:07
Salzburg-Elfsborg nu på TV4 sport. Ska bli kul att se Barca B:s gamle skyttekung Jonathan Soriano mot mitt svenska favoritlag
Barcelona Grande Barca
2013-09-19 18:44
MÄKTIGT! napoli!

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QXROcBwRf2E#t=26
Barcelona I.Cuenca
2013-09-19 18:43
http://www.oldfootballshirts.com/se/index.php Här hittar du äldre matchtröjor:-)
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-09-19 17:11
Tjenare grabbar! :) undrar om nån vet vart man köpa äldre fotbollströjor. Har alla Barca tröjor och det är min klubb, men Marseille har alltid varit ett lag jag gillat så vid sidan om, samtidigt älskade man deras hemma tröjor för någon säsong sen, har nån idéer? :) tacksam för alla svar
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-09-19 16:40
Frodo

Oj! Du har helt rätt. Tack!

---

Du har en poäng. Men jag tycker fortfarande att det var ett stort misstag av Madrid att släppa el Pipita. Napoli kommer kunna leva på honom ett bra tag framöver.
Barcelona Frodo
2013-09-19 16:27
H.Alavi - Magico!

Opta skriver att under tidsperioden sen Özils debut är det endast Xavi som gjort fler assist. Dvs att Xavi gjort 19 assist sen Özils debut 2007. Du fick det att låta som att Xavi gjort 19 assist under hela sin CL-karriär vilket är felaktigt.

Vad gäller diskussionen Benzema vs Higuain är den sistnämnda den bättre målgöraren. Dock var ju han och Ronaldo en medioker duo då båda har en bristfällig fotbollsintelligens. Båda avslutar på allt som rör sig vilket Ronaldo säkert inte gillade. Det var ju därför Ronaldo föredrog att spela med Benzema som är intelligent med playmaking-egenskaper. Higuain tog många av Ronaldos avslut.

Ronaldo, Higuain och Bale hade aldrig funkat. Tre spelare med dåligt passningsspel som avslutar extremt mycket där Ronaldo och Bale är extremt ineffektiva vad gäller mål/skott. Benzema är den enda med skills och intelligens för att hjälpa till i anfallsuppbyggnaden.
2013-09-19 16:14
Frodo

Since the German made his CL debut in 2007, only Xavi has given more assists in the CL (19) than Mesut Ozil (17) #fcblive #ucl [via opta]

---

Jag tycker tvärtom. Jag tycker att Higuain aldrig fick en eller två säsonger tillsammans med Ronaldo för att visa världen hur farliga dom kan vara tillsammans. Det var ständigt en rotation mellan honom och Benzema.

Overall kanske Benzema är bättre, men när det kommer till att vara där och göra dom viktiga målen så är Higuain den bästa, tycker jag i alla fall. Han kommer vara superviktig för Argentina i VM nästa år.
Barcelona koeman92
2013-09-19 16:10
@FCBlaugrana:

Och så har vi våran stämning på Camp Nou.. :(
Barcelona Frodo
2013-09-19 16:07
H.Alavi - Magico!

Benzema är ju i grund och botten en bättre fotbollsspelare än Higuain. Dessutom passar han bättre med Ronaldo. Higuain och Ronaldo är båda själviska spelare som skjuter på allt som rör sig.
Barcelona ElTriplete
2013-09-19 16:06
Carles Puyol y Jean Marie dongou Nää, det är 19.00 och 21.05 tror ja. Du kollar fel tidszon :) står samma hos mig!
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-09-19 16:05
@Carles Puyol y Jean Marie Dongou:

Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-09-19 16:05
Vet ni varför Europa League spelas så tidigt idag? Matcherna börjar 5 och 7 vilket äro vanligt tidigt..
Barcelona Frodo
2013-09-19 16:03
H.Alavi - Magico!

Vart tar du siffrorna ifrån? De är felaktiga.

Jag har för mig att Xavi har 28-29 assist. Giggs har flest tror jag. Hursomhelst är det många spelare som har gjort fler assist i CL än Özil.
2013-09-19 15:38
...Visste ni om att Mezut Özil är uppe i sjutton assist (i CL) sedan hans debut i turneringen 2007?

Bara Xavi har bättre och han står på 19 stycken. Och vi alla vet hur länge Xavi har varit aktiv i CL. Sjuka siffror på Özils assist-statistik.
2013-09-19 15:18
Vilken match han gjorde igår el Pipita. Kan fortfarande inte fatta hur Real Madrid kunde sälja honom och istället satsa på Benzema. Stort misstag tycker jag. Älskar honom i landslaget med Messi, Di Maria/Lavezzi och Aguero. Jävlar vad fort det går. Och nu kan jag äntligen njuta av el Pipita även i hans klubblag.
Barcelona Grande Barca!
2013-09-19 14:56
För er som vill se matcher i efterhand men som inte vill ladda ner finns en bra sida., enjoy!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-19 14:38
Canaletes:

Vore schystare om du printscreenade och lade upp den 3:e matchtröjan för oss läsare ^^

Nejdå, ska inte vara taskig ;) Gillar den nya 3:e tröjan skarpt! Härligt att vi håller oss till en diskret färg och ingen tequila sunrise-tröja som den i fjol.
Ronaldinho the original
2013-09-19 14:23
@Deulofeu:

Förlåt, glömde
Barcelona Deulofeu
2013-09-19 14:15
Ronaldinho the original du har pm.
Ronaldinho the original
2013-09-19 14:13
@FCBlaugrana:

Är redan en Sao Paulo favorit
Annons: