/spanien/barcelona/forum/6351.aspx/spanien/barcelona/forum/6351.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2013-09-21 23:13
Ronaldinho the original (Barcelona) Håller med dig. Dom är väldigt starka i år, tror att dom spelar bättre utan falcao faktiskt.
Postat via SvenskaFans-appen
Ronaldinho the original
2013-09-21 23:10
Atletico ser bättre ut än förra året när dom hade Falcao. tror dom lyckas nog ta ett poäng eller alla tre mot Real Madrid i derbyn snart
Barcelona Neymar N11
2013-09-21 23:10
Neymar kommer att göra mål framöver men det viktigaste var 3p ikväll som vi lyckas ta tillslut. Nu väntar en spännande match på tisdag mot Sociedad. Visca barca u valdes
Barcelona Andreas-
2013-09-21 23:06
1-0 Atletico.
Barcelona Lion24
2013-09-21 23:03
basaric - "el guaje" Länktips. Edit. Såg att jag var trea (!) på bollen. Bra att vi hjälps åt :).
Barcelona LeoMessi
2013-09-21 23:01
basaric - "el guaje" (Barcelona) Du kan ladda ner matchen på rojadirecta:-)
Barcelona NoGo™
2013-09-21 23:00
@basaric - "el guaje"

Här finns några länkar.
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-09-21 22:59
Oj vad konstigt det känns, men jag missade kvällens match med Barcelona. Det är nog första gången på sju år som det händer...

Iaf. Vart kan jag ladda hem matchen? Eller se 10-15 minutes highlights?
Barcelona Blaugrana91
2013-09-21 22:56
RonaldinhoGaucho!

Men snälla snacka om att leta efter problem och konflikter.

Neymar har inlett fantastiskt bra, han har imponerat i princip varje match han spelat, det han ska jobba på är att våga och dessutom ha turen på sin sida. Målen kommer komma och hans samarbete med Messi har hittills sett grymt ut. Tänk på att säsongen nyligen börjat.

Sen dra inte upp hans pris, han har en hel säsong på sig att måla för dem pengarna. Dessutom vågar jag påstå att vi redan dragit in minst hälften av vad han kostade på reklamintäkter, vi drog in €10M på någon vecka på honom klubben äger 100% av hans rättigheter.
Barcelona Himne del Barcelona
2013-09-21 22:53
RonaldinhoGaucho! Jag tycker inte att dina synpunkter är helt oväsentliga. En viktig fråga inför säsongen var hur Neymars ankomst skulle påverka Barcelona och inte minst Messi. Att det finns lägen när Messi kan ha passat Neymar men väljer att inte göra det tror jag mer har med tillfälligheter att göra. Särskilt med tanke på den ödmjukhet Neymar visar upp genom att hellre passa Messi än avsluta själv. Tror därför inte att Messi känner sig "hotad" på något sätt. På sikt tror jag att Neymars ankomst endast kommer att ha positiva aspekter. Nu har vi äntligen en till spelare som kan gå rakt mot sin motståndare, utmana, ta sig förbi och komma till avslutningslägen. Motståndarna kommer behöva bevaka brassen tätare ju varmare i kläderna han blir, vilket kommer ge Messi större utrymme att briljera. Barcelonas beroende av Messi kommer att minska vilket är det absolut bästa som kan hända klubben. Att Barcelona vinner med 4-0 idag när Messi saknas i målprotokollet kan därför kännas positivt även om man såklart unnar argentinaren all framgång som finns.
Barcelona Himne del Barcelona
2013-09-21 22:53
RonaldinhoGaucho!

Jag tycker inte att dina synpunkter är helt oväsentliga. En viktig fråga inför säsongen var hur Neymars ankomst skulle påverka Barcelona och inte minst Messi.

Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-09-21 22:50
har man en neymar för 570millar och som vill visa sig värdig dom pengarna genom att göra mål så ge han fan 1 mål.. tror du neymar nöjer sig med att göra assist? om 2 veckor kmr folk minnas pedro's hattrick och inte assister av neymar,

som fotbollsspelare så vill man göra målen antar jag..
Barcelona Barcelonistas
2013-09-21 22:50
Neymar har gjort det bra rent spelmässigt utmanar väldigt ofta och skapar alltid något i offensiven. Problemet är att han saknar balls känns som han är rädd för något, vid avslutningsmomenten tycker jag han har varit lite slarvig faktiskt. Att han står på 0 mål i ligan hittills speglar inte det spelmässiga som han visat upp.
Barcelona Lion24
2013-09-21 22:49
Det handlar inte om vem Messi passade. Messi gjorde det oväntade och förvirrade hela backlinjen. Alla var inställda på skott eller pass till Neymar men Messis genialitet visar sig vara mycket större än alla andra. Det handlar mer om att Messi gjorde nåt fantastiskt och oväntad vilket resulterade i mål.
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-21 22:48
@Júnior ´:

Det finns alltid ett problem. Märker du inte det? Aldrig att alla är nöjda.
Barcelona Júnior ´
RonaldinhoGaucho! Såg nu att du hade skrivit ett inlägg till. Never mind, mitt inlägg var mer syftat på ditt tidigare inlägg. Sorry.
junior:
hur var neymar markerad? närmsta back var 2m ifrån, messi var tvungen att finta ut 2st för o lägga fram den till pedro,

säger inte att allt ska handla om neymar men den killen kan ge så mkt åt laget och för det behöver han självfötroende, det är inte bara idag som jag sa, det har hänt flera ggr, sen är ju neymar ett bättre altenativ en pedro liksom
2013-09-21 22:46
@RonaldinhoGaucho!:

Alla de gånger Messi faktiskt spelar Neymar då? Faller de gångerna helt bort i glömska? Då rycker man bara på axlarna kanske? Fast hittar man någon gång han väljer att spela en annan spelare, då ska det så klart kritiseras direkt och letas orsaker. Han måste ogilla Neymar? Han känner sig hotad? Kan det inte bara vara så att han helt enkelt tar ett annat beslut? Alla gånger blir det inte rätt beslut. Ingen är felfri.

I kväll gjorde han en vändning åt höger istället för att passa Neymar och satte ut bollen till Pedro som gjorde mål på den passningen. Det spelar väl ingen roll vem som gör målen?
Barcelona Júnior ´
2013-09-21 22:44
RonaldinhoGaucho! Barcelonas matcher handlar inte om att Neymar ska lägga mål eller att spelarna ska söka efter Neymar i varje anfall. Att Messi passade Pedro i det läget var rätt gjort utav honom. Han hade en Neymar som var något markerad eller Pedro att passa som var helt fri. Han valde Pedro vilket resulterade med ett mål. Jag förstår inte vad problemet är...
2013-09-21 22:42
Om ni vill att Neymar ska få en friare roll måste vi byta spelsystem. Det eller ta bort Messi. Det är de två sakerna som gäller. Spelar Neymar ute till vänster på en kant så har han också defensivt ansvar. Vem ska ta det jobbet om inte spelaren ute på kanten? Ska Busquets springa från kant till kant i sidled?

Neymar bätter i landslaget? Ja det tror fan det, han har ju en friare roll där? Hur kommer det sig? Tja, kan det bero på att Brasilien har fler mittfältare som jobbar defensivt i första hand, i bästa fall tvävägsspelare (Paulinho).

Då får vi också ändra spelsystem. Song och Busquets i mitten framför backlinjen, med Song som den som även kan gå framåt offensivt i djupled. Har vi två defensiva pjäser som hjälps åt med att täcka upp kanterna, så kan Neymar få en friare roll men då är det till priset av att antingen plocka bort en mittfältare. Xavi, Cesc eller Iniesta. Om inte det, får det bli den som springer på högerkanten, Pedro eller Alexis. Jag tror nämligen inte någon tränare i världen hade plockat ut Messi. Messi är trots allt inte Mata, han är liksom på en annan nivå. :)
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-09-21 22:38
Vi gör en halv bra match men vi har Valdes att tacka för att Valdes räddar oss hela tiden. Valdes gör sin bästa säsong i Barca på länge och han vill verkligen ge något extra nu när han ska lämna oss. Tråkigt att han ska lämna oss men vi ska vara evig tacksam till Valdes. Nu till matchen, Rayo spelar bra och dem gör det svårt för oss men vi spelar upp oss i den andra. Första halvlek var inte så bra från oss men Rayo blir mer trötta i den andra medan vi höjer oss. Lite synd att Neymar har sån oflyt men han kommer göra mål på tisdag helt klart. Jag är inget fan av Pedro men det är bra för laget att andra kliver fram och gör mål. Vill inte att vi ska bli beroende av Messi. Vi måste få igång alla våra anfallare så Messi slipper göra alla mål. Är så sjukt imponerad av Valdes som åter igen gör en sjuk match. Tack Valdes, du äger.
2013-09-21 22:38
när neymar står rätt och bara behöver en pass för o göra mål så brukar messi inte passa, har hänt flera ggr, messi är itne untouchable så jag är itne hasse backe ba för att jag kritiserar han lite herregud..

jag snackar itne bara om idag utan det har hänt i matcherna innan också, och jag har jobbat, missade matchen idag men kollade på highlights, men de man såg kände man igen sen tidigare, nu vet jag inte hur resterande 90min
2013-09-21 22:35
@s#:

Då tycker du kanske att de ska bänka Messi istället? För om vi pressar dig lite så kommer du säkert att tycka att det är Messi som lägger beslag på de ytorna du anser Neymar borde få? Har jag rätt?
Barcelona The Octopus of Badia
2013-09-21 22:34
Gillar att Tata är mer pragmatisk av sig och till och med anpassar spelet efter underlaget. Det kan nog behövas senare i oktober i bortamatchen på San Siro...
Barcelona Blaugrana91
2013-09-21 22:32
Montoya: "More long balls? We saw during warming up that the pitch was bad and we decided we should use the long ball more." #fcblive

Montoya: "We play the same way, we only use less passes. If we can do with 3-4 passes what we before did with 20, the better." #fcblive

Pedro: "We're combining two styles, short passes and long balls, to surprise the opponent more and to create more chances." #fcblive

Bra att man försöker hitta alternativ och kombinera dessa med tiki-takan.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-09-21 22:31
s#

Jag håller med dig ..
Men du får det låta som att Neymar har spelat 2 säsonger hos oss.

Som du märker så sitter inte den pånyttföda spelidén än. Låt laget får en trygg grund sen kan Tata lägga in de andra dimensionerna.

Eller vad tycker du?
2013-09-21 22:29
@RonaldinhoGaucho!:

Erkänn, du är Backe in disguise?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-21 22:28
Gillar era idéer att ibland spela Song och Busquets tillsammans. Har själv förespråkat det inför vissa mycket innan... Skulle även gärna se Song lite längre upp i banan ibland, han är erkänt bra i en sådan roll också. Och vi kunde må bra av lite fysik även i dessa regioner emellanåt. Vi behöver bli bättre på att utnyttja allt som Song är bra på och kan bidrags med. Det är en för bra spelare för att sitta på bänken alltför ofta och bara användas på en av de positioner han behärskar. Mera Song tack !
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-09-21 22:27
@Júnior ´:

Det var jag :)
----
Fast kantspelarna är väldigt viktiga (speciellt för Barca) för vårt försvarsspel. Jag kan inte se Xavi och Iniesta försvara lika bra som exempelvis Alexis/Pedro och Neymar. Dock skulle vi säkerligen göra massa mål framåt.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-09-21 22:25
@RonaldinhoGaucho!:

Såg du hela matchen???

Annons: