/spanien/barcelona/forum/6346.aspx/spanien/barcelona/forum/6346.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2013-09-21 14:06
Rambla Betalade vi inte ytterligare 3 miljoner euro i bonusar på grund av ligavinsten? I så fall får jag be om ursäkt!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-21 13:58
the cameroonians

Precis som du är inne på så ligger det inte i Barcelonas intresse att få in pengar på lovande spelare som inte får plats i klubben. Det är inte bara Zubi som har kommit på det. Det var samma sak när Txiki var sportdirektör. Därmed inte sagt att det är ett bra sätt att sköta en klubb. Tvärtom, om du frågar mig. Det stör mig välidigt mycket.

Du ska se att de lyckas nog även med att släppa iväg Montoya, Bartra, Sergi Roberto och JDS utan att ens få någon ersättning för dessa spelare.
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-21 13:52
@Diar Shekha:

Barcelona betalade €19m för Alex Song, inte 22m.
Barcelona the cameroonians
2013-09-21 13:47
Real Sociedad will make next week a formal offer for Jonathan dos Santos (23). The player wants to leave. Martino will make decision. [md]

Vad tycker ni, är det dags för J2S att söka lyckan någon annanstans?
Barcelona Diar Shekha
2013-09-21 13:44
1.70-Ligan Sorry,menar inget illa nu men varför är vi behov av Song? Vad har han gjort som är så speciellt? Jag tycker fortfarande att Sergio Roberto & Jonathan Dos Santos kan göra det Song gör och står fast vid det. Vi borde aldrig ha köpt honom och det är fortfarande en märklig övergång i mina ögon. Han hade aldrig briljerat som mittback i Arsenal, till och med Wenger varnade för det men endå envisades Tito och ledningen med att köpa honom.. Vi betalde 22 miljoner euro för en kille som är reserv till Busquets, en kille som aldrig kunna röra Busquets och en kille som inte har något att göra i Barcelona enligt mig. Våra problem är större än så, tex en mittback och en ersättare till Thiago. Vårt mittfältet är tunt och vi borde ha värvat en ersättare till Thiago. Jag förstår fortfarande inte hur vi kunde missa Christian Eriksen.. Han hade ett år kvar på sitt kontrakt, har världens potential och har redan visat upp sig under två matcher med Tottenham. Såna fynd växer inte på träd och med Zubi gör det absolut inte lättare!
2013-09-21 13:31
La Armada Blaugrana

Det ligger inte i Barcelonas intresse, och har aldrig gjort, att förlänga kontrakt med spelare man inte kommer använda - inte ens för att tjäna pengar.

Hur troligt är det att Soriano skrivit på ett nytt kontrakt med vetskapen om att han aldrig skulle få speltid. I vägen fanns nu Messi och nyinköpte Cesc, samt Villa och Alexis. Var skulle ha fått plats förutom på läktaren?

Att Real är bra på att förhandla in klausuler är det inget snack om och det kan man väl ha som en måttstock om man vill, men som sagt, det har aldrig leget i Barcelonas intresse att övervärdera spelare och dess marknadsvärden, och det är kanske därför vi å andra sidan aldrig betalat 1 miljard för en spelare som gått andra vägen.
Barcelona LeoMessi
2013-09-21 13:17
1.70-ligan - köp en back, tack (Barcelona) Det bytet hade varit lika smart som om vi skulle byta Fabregas mot boateng om han spelade kvar där. Ingen av dom kan bidra med något som våra spelare inte kan. Dessutom så behöver vi inga fler yttrat för den delen heller.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-21 13:01
Vet inte om det har nämnts här men det ryktas lite om en bytesaffär mellan Barca och Milan om Song och El Shaarawy. Jag säger nej tack. Har faktiskt inte förstått ungtuppens (hehe, tupp) storhet, och dessutom är vi i betydligt större behov av Songs egenskaper. En fysiskt stark mittfältare... Sådana växer inte direkt på träd i Barcelona! Hoppas han får mer speltid snart och gör det lika bra som i våras.
Barcelona La Armada Blaugrana
2013-09-21 12:58
Man skulle givetvis ha ordnat ett nytt kontrakt direkt när man insåg att Soriano var en spelare av kaliber. Att inte förhandla fram ett nytt kontrakt med en spelare som blir skyttekung i Segunda är fett jävla IG. Problemet var att klubbledningen med Rosell i spetsen var för snåla för att ge Soriano ett nytt kontrakt. Att han inte fick plats i A-laget spelar ingen roll, man plockade in honom i B-laget på ett billigt kontrakt och missade sen fullständigt att förnya det. Hade det varit Real Madrid hade man lyckats krama ut minst 5 miljoner för övergången till Red Bull och även kånglat in en vidareförsäljningsklausul för att krama ur ännu mer deg i en given vidareförsäljning. Att Soriano skulle använda Red Bull som språngbräda för att ta sig till ett lag i någon av de stora ligorna var helt uppenbart, han hade redan i Barcelona B erbjudanden från bottenlag i Primera som han nobbade. Både han och Red Bull nobbade fler klubbar i sommras, antingen går han i Januari fönstret eller till sommaren. Vad som är helt säker är att Red Bull kommer dra in rejält med deg varav ingeting går till FC Barcelona på grund av en inkompetent ledning.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-09-21 12:49
Cedqvist

Jag hade viljat se denna elvat:

Valdes
Montoya Bartra Masch Adriano
Cesc Song Roberto
Pedro Neymar Tello

Som du ser är detta en ganska B-betonad elva, men med klasspelare som kan avgöra matcher. Det är på tiden att Montoya och Bartra får speltid, speciellt för Marc då Pique har haft lite känningar och det skulle vara skönt om han också vilades. Det är skandal om inte Montoya får starta idag.

Idag vill jag helst se FSR trion starta. Eftersom att Roberto är en sådan slitvarg och har orken att löpa från box till box balanseras detta med Cesc som helst vill vara högre upp på banan. Och en djupt liggande Song som backar upp mittbackarna vid hjälp.

Pedro lämnades utanför truppen förra matchen och ska starta. Sen vill jag att Messi vilas och att Neymar får köra lite mer i mitten, dels för att detta kan vara positivt om Messi blir för punktad i vissa matcher och dels för att Neymar har visat i landslaget att han också är ren klass i mitten. Tello ska starta PÅ VÄNSTERKANTEN för att det är oftast såna här matcher Tello dominerade förra säsongen.

Ursäktar på förhand om det finns lite konstiga meningar eller felstavningar, skriver från mobilen.
2013-09-21 12:39
Med tanke på att Sorianos kontrakt var på väg att löpa ut och klubben inte hade någon plan på att ge honom A-lagskontrakt (för gammal för B-laget) så var köpesumman helt okej. Han kunde gått gratis 5 månader senare.

Ibland kan det vara bra att kolla uppgifterna innan man sågar någon totalt, även om denne råkar vara Zubi...
2013-09-21 12:28
Det är otroligt hur illa skött Soriano affären var, en spelare som blir skyttekung i Segunda kan man inte släppa iväg nästan gratis som i Barcelona fall. Nu öser han in mål i Österrike och de lär dra in rejält med deg i nästa transfer fönster. Det skulle inte förvåna mig om han går för 10-15 miljoner till något PL lag nästa säsong. Zubizarreta är patetisk.
Barcelona Canaletes
2013-09-21 10:39
Nej, han såldes för 500.000 euros + 500.000 euros till om några måls nås. Som tex i Villa affären.

Idag förresten så är Busquets inte uttagen till truppen. Han vilas. Dags för Sång att prestera.
Ronaldinho the original
2013-09-21 10:22
@La Armada Blaugrana:

Är han utlånad från Barcelona?
Barcelona påfågeln
2013-09-21 08:03
Där kom länken, mobilen ville inte riktigt först.
Barcelona påfågeln
2013-09-21 08:01
Läsvärt från Guillem Balaque.
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-09-21 04:02
Undrar hur det gick till där, hemma hos backe, när han satt och runkade åt bilder på pepe och tänkte ihop historian. Ändrade antagligen till cola i sista sekund för att få messi att framstå som ännu vidrigare med tanke på att han är sponsrad av pepsi. Genialiskt Hasse!
2013-09-20 23:13
Jonathan Soriano nätade igen, nu senast mot Elfsborg, han är i sitt livs form. 18 mål hittills på 12 matcher den här säsongen.
Barcelona LeoMessi
2013-09-20 22:30
Dom borde ge upp efter varje gång dom släpper in första målet, för dom verkar ge upp helt och hållet så fort dom ligger under. Slutar alltid med att motståndaren bara behöver rensa bollen och vips så har dom friläge
Barcelona LeoMessi
2013-09-20 22:21
Varför gång Barca håller på att komma till ett perfekt läge så ska det förstöras för att någon vägrar passa bollen och vill dribbla lite extra, eller så är mottagningen totalt värdelös.
Barcelona LeoMessi
2013-09-20 22:08
DM1982 (Barcelona) Väldigt ofta när dom ska försvara så tar dom det osäkra för det säkra eftersom dom verkar vara för lata. Där så kunde högerbacken (om jag minns rätt) bara behövt gå ner och täcka ytan där motståndaren stod, istället så står han bakom honom och inte täcker ett skit.
Barcelona DM1982
2013-09-20 22:05
Pinsamt agerande av Barca B, slutar spela och vinkar för offside. Spela tills domaren blåser, något man lär sig när man är 10 år.
Barcelona Cedqvist
2013-09-20 22:04
@Capitan \(^.^)/:

Håller med dig Capitan, men det är lite tidigt för att veta hur Tata egentligen har tänkt att rulla på truppen. Som du säger är det ett ypperligt tillfälle för honom att variera sig lite, men jag är tveksam till att han vågar byta för många spelare, och där är din gissning lika bra som min; Alves eller Montoya? Bartra eller masken? Hela mittfältstrion med Busi/Cesc/Iniesta eller Song/Xavi/Roberto?

Jag hoppas innerligt på ett par "ungdomar", men har valt att gardera mig lite med en ganska stabil elva. Vill Tata överraska mig så har jag ingenting emot det ;)

Hur hade din potentiella elva sett ut och varför?
Barcelona Cedqvist
2013-09-20 22:04
dubbel post
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-09-20 21:49
När man ser den potentiella elvan inför matchen imorgon undrar man varför man ska spela med värsta gala elvan mot Rayo? Låt Montoya, Barta, Roberto, Tello få spela. Varför inte Song? Man hör rykten om att han placeras i Milan så varför inte agera och ge honom lite förtroende? Men, men jag ska inte hetsa mig för mycket, det är trots allt en potentiell elva. Blev bara lite upprörd över att varje "potentiell" elva ser ut så på inför rapporterna, med undantag av att Cesc eller Adriano startar en match.
Barcelona DM1982
2013-09-20 21:41
Slarviga avslut av Barca B, de måste kunna få till bättre avslut. Helt ok match, Barca B står upp bra.
Barcelona LeoMessi
2013-09-20 21:29
Borde ha blivit mål där....
Barcelona LeoMessi
2013-09-20 21:17
Väldigt*
Barcelona LeoMessi
2013-09-20 21:08
B-laget är väldelig tillbakapressade just nu